2021-12-29, 07:01
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
EDIT: Någon hotade admin häromdagen, är det något som FO känner till? Deras SIG omnämndes i hotet i.a.f.
Var läste du detta?
Citera
2021-12-29, 07:05
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Var läste du detta?
Det skrevs ett allvarligt hot om våld mot admin här på julaftonskvällen. Men det är borttaget nu.
Citera
2021-12-29, 07:52
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det skrevs ett allvarligt hot om våld mot admin här på julaftonskvällen. Men det är borttaget nu.
Jaha, det kanske var den vågen jag missade. Det är en riktig besvikelse när man ser i notifikationerna att de har varit här och härjat igen men sen märker att det redan är rensat.
Citera
2021-12-29, 10:03
Medlem
Citat:
Någon hotade admin häromdagen, är det något som FO känner till? Deras SIG omnämndes i hotet i.a.f.

Admin var den som fick ta emot det värsta, men även andra hotades i viss mån. SIG nämndes ja. Men oklart vem eller vilka som ligger bakom. Spelar ingen större roll, för det var ett allvarligt hot i alla fall.

Jag förstår inte hur man kan bli så hatisk. Att man ogillar Flashback av olika skäl är förståeligt. Men den typen av hat, och som får folk att komma med allvarliga hot. Nej. Förstår det inte alls.
Senast redigerad av Amberfly 2021-12-29 kl. 10:11.
Citera
2021-12-29, 10:41
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Jag förstår inte hur man kan bli så hatisk. Att man ogillar Flashback av olika skäl är förståeligt. Men den typen av hat, och som får folk att komma med allvarliga hot. Nej. Förstår det inte alls.
Dumhet är svaret. Normala människor reagerar moget på ilska. Korkade människor reagerar med aggressivitet och att skrika hot.
Citera
2021-12-29, 11:00
Medlem
Citat:
Dumhet är svaret. Normala människor reagerar moget på ilska. Korkade människor reagerar med aggressivitet och att skrika hot.

Nu tror jag inte att de menar allvar. Åtminstone inte när det gäller alla som det senaste hotet riktade sig till. Det är nog lite väl många människor för att vara realistiskt. Det som riktades mot admin? Kanske.

Alla gillar inte Flashback av olika skäl. Det är okej. Precis som det är okej att vara kritisk mot forumet. Men man går lite väl för långt när man kommer med allvarliga hot. Oavsett om det är något man bara säger när man är förbannad (utan att egentligen mena det), eller om man är fullt seriös.

Vill de bli tagna på allvar, så behöver de byta strategi. Inte ens Sig-gruppens så kallade arbete mot näthat ledde till någonting. Fel metoder kanske. Vill andra arbeta mot Flashback på något sätt, eller lösa problem eller nåt, så löser man inte det med hot och våld i alla fall. Vill de dessutom slippa att folk diskuterar dessa människor (de som är anti Flashback) här, så behöver man också byta strategi.
Citera
2021-12-29, 11:10
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Nu tror jag inte att de menar allvar. Åtminstone inte när det gäller alla som det senaste hotet riktade sig till. Det är nog lite väl många människor för att vara realistiskt. Det som riktades mot admin? Kanske.

Alla gillar inte Flashback av olika skäl. Det är okej. Precis som det är okej att vara kritisk mot forumet. Men man går lite väl för långt när man kommer med allvarliga hot. Oavsett om det är något man bara säger när man är förbannad (utan att egentligen mena det), eller om man är fullt seriös.

Vill de bli tagna på allvar, så behöver de byta strategi. Inte ens Sig-gruppens så kallade arbete mot näthat ledde till någonting. Fel metoder kanske. Vill andra arbeta mot Flashback på något sätt, eller lösa problem eller nåt, så löser man inte det med hot och våld i alla fall. Vill de dessutom slippa att folk diskuterar dessa människor (de som är anti Flashback) här, så behöver man också byta strategi.
Deras hot är inte realistiska, precis som hot från en arg, dum liten tonåring inte är realistiskt. Det är bara en omogen reaktion som visar vilken nivå deras intelligens ligger på.

Tro mig, de kommer aldrig att klara av att få någon att ta dem på allvar. En av dem är ungefär 60 år och beter sig fortfarande så här. Kent själv är 70.
Citera
2021-12-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostadIgelkott
Eh.. Julaftonskvällen var det poster som plockades bort här i tråden där någon från det fina inte-alls-hat-forum:et upprepade gånger skrev att dom skulle tortera och slakta både ansvariga för Flashback och sugmag-se. Det nämndes namn.

( Även om man får en flaska alkohol i julklapp så behöver man inte sätta i sig hela samma kväll )

En annan sak, om jag förstått det rätt så var dottern tidigare son. Inför en könskorrigering har det väl varit intervjuer med "patienten"?, men det måste väl också ha varit med familjemedlemmar? För att säkerställa att det verkligen är något som patienten vill genomgå? Hur kan någon isåfall ha suttit och samtalat med pappan utan att lägga märke till besattheten / vanföreställningarna? på FO verkar det vara samma sorts människor som man annars flaggar som rättshaverister, samma sorts människor som i skvallertråden om Henrik inte-rasist-men eller i flera trådar under revisionismforumet där man undrar varför vi någonsin la ner mentalsjukhusen.
Då skulle jag rekommendera er att säkra bevismaterial genom att lämna över kopior på dom hot som riktades mot Sugmag och mot ADMIN1 och andra flashbackmedlemmar samt hot som riktades mot moderatorer där man har framfört hot om att mörda sugmag med flera för mordhot ska man se mycket allvarligt på och direkt polisanmäla För det är inte okej alls att någon blir utsatt för mordhot ,och de som har blivit mordhotad ska snarast ta kontakt med polisen och lämna in anmälan som gäller grovt olaga hot .
Citera
2021-12-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ja, på sin blogg. Men det är inte genom sin blogg han hotar, eller hur?
Det är inte "en enstaka person" som hotar och är aggressiv på FO. Det pågår hela tiden, mot alla möjliga personer som de tror är associerade med eller stödjer Flashback. I tråden om Flashback så finns mängder av namn och familjemedlemmar utlagda, tillsammans med hat och hot mot dem. Hittar du något sånt i den här tråden?

Nej, hans blogg startades för att folk skrev om Skelettkvinnans brott. Han kände sig personligt kränkt av det pga att det var hans dotter som diskuterades, och tyckte att det var olagligt näthat. Han blev så arg efter att Flashback vägrade ta bort diskussionen att han ville straffa och hänga ut ALLA som använder Flashback. Det började han göra också tills "något" fick honom att sluta och att ta bort uthängningarna. Så nej, det handlar inte alls om en god person som bara vill få bort hat. Det handlar om en kränkt gubbe som vill hämnas.

FO startade säkert som ett diskussionsforum, men aktiviteten där nu är till 99% hat och hot mot olika personer.

Där måste jag hålla med dig. Kolla bara på dessa inlägg:

"Vet du var den lilla horungen bor? Du har PM."
"Så dum att man kan vara. Tycker mest synd om hans mor och bror. Jag kommer skriva ut här **** och hans mors och brors adress här." (vilket senare gjordes, och inläggen är kvar)
"ett CP-barn som lider av allvarliga psykiska sjukdomar som Jan Axelsson, dom har mycket gemensamt."
"Så efterbliven är [Sugmag]. Vet du vad som är mycket sorgligare än så, han är lite äldre än 25 år"

Oj vänta, det där var visst från FO. Sluta snacka skit. Du läser både här och på FO så du borde veta skillnaden mellan vad vi skriver här och vad de skriver där.

Allt det här startade ju just för att Kent drog in "oskyldiga fysiska personer" som inte ens har pratat om hans dotter, bara för att "alla medlemmar på Flashback ger legitimitet till forumet". Det betyder att till och med ditt namn och adress hade lagts ut av Kent. Så varför försvarar du honom?

Nu gör FO samma sak. De gissar vilka vissa användare är (jag, admin, admin5, osv) och behandlar det som sanning. De har inte verifierat eller ens försökt verifiera att det är sant. De hör av någon att en användare tillhör en fysisk person, eller gissar det själva, och sen presenterar de det på forumet som fakta. Någon hängde ut Jan Axelssons pappa som våldtäktsman och att Jan är en produkt av en våldtäkt. Hur listade geniet ut det? Han såg genom Skatteverket att Jan tog mammans efternamn istället för pappans. Detta är idiotsäker logik enligt dessa totalt efterblivna människor.

Skyddade uppgifter? Menar du en viss Jan som har skyddade uppgifter men som diskuteras vilt på FO varje dag, med hans föräldrars uppgifter utlagda och allt?
Hur kan du kritisera något som du måste veta försigår på forumet som du försvarar?

Som vadå? Att lägga ut folks adresser och hota dem menar du? Precis som dina vänner på FO gör?

Jaha? Det gäller FO också, men när FO kritiseras så är det ett problem av någon anledning?

Så trådar som innehåller vad ni anser är förtal, hot och hat ska tas bort på Flashback. "Vad är horungens adress?" och ogrundade påståenden om pedofili är däremot helt ok (sålänge det är riktat mot någon på Flashback och inlägget finns på FO istället FB)?
Sluta snacka skit, till och med du måste ju förstå hur dum du låter nu.

Fast det var ju Kent som höll allt uppe, inte vi.

Du vet uppenbarligen inte mycket om hela den här historian så vad du "köper" är inte så intressant. Det är inte osant bara för att du inte förstår det.

Att lägga ut folks adresser och falskeligen kalla folk för pedofiler är inte "kritik".

Det var ju naturligtvis för att den blev avslöjad.

Hur förklarar du då uthängningarna av de som inte sa ett ord om Skelettkvinnan?

Jag citerade några exempel ovan. Men jag vet att du har läst de inläggen förr, så hur kan du ställa en så här dum fråga?
Jag upptäckte det oxå inne på Friaordet att signaturnicken "Slaktaren" satte i system med att trakassera dej genom att kalla dig för CP-barn och förståndshandikappad idiot med mera vilket är absolut inte okej alls för då har man ine på friaordet sjunkit lika lågt som här inne,och då skulle jag inte heller påstå att friaordet är seriös när det förekommer saker där inne som inte är okej alls när man häver ur sig glåpord med mera.Dör kan du få medhåll av mej "Sugmag.se" och de personer kan inte ha vårdutbildning inne på fria ordet heller .
Citera
2021-12-29, 13:58
Medlem
Citat:

Till signaturen "Amberfly" Där ger jag er medhåll för hot och våld samt trakasserier löser absolut inte några problem alls och även outning av personuppgifter och förtalskampanjer är absolut inte rätt väg att gå som de har gjort inne på friaordet och i SIG-gruppen .Om man vill få ett slut på allt näthat och nätbrott så ska man göra det på enbart de sätt som är laglig och rent rätt och rätt strategi.

Det enda rätta vägen är om Admin1 på Flashback och Kent på friaordet och i folkets intresse skulle kunna via fredliga kontakter med varandra via mejl alternativt via telefonsamtal eller att de ska träffas på någon restaurang i Stockholm eller Göteborg för att i lugn och ro ta upp de problem som har varit i över 10 år så att man får ett definitivt slut på problemen som har rått i över 10 år sedan 2010 ,och sen har jag lite förslag på ett avtal som både flashback och friaordet och SIG-gruppen ,samt den som driver bloggen sugmag.se måste följa
1) Radera bort allt olagligt som hot,trakasserier,förtal,outning av personuppgifter och övrigt skit som de bägge parterna har kastat mot varandra
2) Alla diskussionstrådar som syftar på att angripa och hoppa på Flashback respektive Friaordet och i folkets intresse samt trådar som syftar på att kasta dynga mot Admin1 och övriga flashbackmedlemmar och moderatorer här inne på Flashback samt trådar som syftar på att kasta skit mot Admin på friaordet, i folkets intresse samt medlemmar och moderatorer ska omedelbart raderas bort och papperskorgas direkt och att den som har ansvaret för bloggen "Sugmag.se" omedelbart upphör med att posta och skriva skit om skelettkvinnan och kent samt omedelbart radera bort allt skit som har riktats mot skelettkvinnan och kent där inne.
3)Admin på Flashback och moderatorer på Flashback samt även Admin inne på friaordet och moderatorerna på friaordet ska omedelbart gå med på att radera bort allt material som strider mot de respektive forumsidornas egna lokala regler samt radera bort allt som strider mot svensk lag och då skulle det bli definitivt slut på den 11-år långa konflikten som har pågått sedan 2010 på nätet. Studera mitt förslag mycket noga
Senast redigerad av Positronbomben81 2021-12-29 kl. 14:04.
Citera
2021-12-29, 14:10
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Positronbomben81
Till signaturen "Amberfly" Där ger jag er medhåll för hot och våld samt trakasserier löser absolut inte några problem alls och även outning av personuppgifter och förtalskampanjer är absolut inte rätt väg att gå som de har gjort inne på friaordet och i SIG-gruppen .Om man vill få et slut på allt näthat och nätbrott så ska man göra det på enbart de sätt som är laglig och rent rätt och rätt strategi.

Det enda rätta vägen är om Admin1 på Flashback och Kent på friaordet och i folkets intresse skulle kunna via fredliga kontakter med varandra via mejl alternativt via telefonsamtal eller att de ska träffas på någon restaurang i Stockholm eller Göteborg för att i lugn och ro ta upp de problem som har varit i över 10 år så att man får ett definitivt slut på problemen som har rått i över 10 år sedan 2010 ,och sen har jag lite förslag på ett avtal som både flashback och friaordet och SIG-gruppen ,samt den som driver bloggen sugmag.se måste följa
1) Radera bort allt olagligt som hot,trakasserier,förtal,outning av personuppgifter och övrigt skit som de bägge parterna har kastat mot varandra
2) Alla diskussionstrådar som syftar på att angripa och hoppa på Flashback respektive Friaordet och i folkets intresse samt trådar som syftar på att kasta dynga mot Admin1 och övriga flashbackmedlemmar och moderatorer här inne på Flashback samt trådar som syftar på att kasta skit mot Admin på friaordet, i folkets intresse samt medlemmar och moderatorer ska omedelbart raderas bort och papperskorgas direkt och att den som har ansvaret för bloggen "Sugmag.se" omedelbart upphör med att posta och skriva skit om skelettkvinnan och kent samt omedelbart radera bort allt skit som har riktats mot skelettkvinnan och kent där inne.
3)Admin på Flashback och moderatorer på Flashback samt även Admin inne på friaordet och moderatorerna på friaordet ska omedelbart gå med på att radera bort allt material som strider mot de respektive forumsidornas egna lokala regler samt radera bort allt som strider mot svensk lag och då skulle det bli definitivt slut på den 11-år långa konflikten som har pågått sedan 2010 på nätet. Studera mitt förslag mycket noga
Admin håller nog inte koll på FO och bryr sig nog inte heller om vad som skrivs där så det kommer antagligen inte hända.

Du har rätt i att hetsen mot mig och uthängningarna av vad de tror är min familj hade slutat om jag slutade skriva och tog bort mina inlägg på sugmag.se. Men precis som admin så bryr jag mig inte och kommer tyvärr att fortsätta som vanligt.

De får lägga upp hur mycket hot och hat de vill. Det är bara underhållande och jag har ingen som helst önskan att göra något för att stoppa deras konstanta mongoutbrott.
Citera
2021-12-29, 16:29
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Positronbomben81
Till signaturen "Amberfly" Där ger jag er medhåll för hot och våld samt trakasserier löser absolut inte några problem alls och även outning av personuppgifter och förtalskampanjer är absolut inte rätt väg att gå som de har gjort inne på friaordet och i SIG-gruppen .Om man vill få ett slut på allt näthat och nätbrott så ska man göra det på enbart de sätt som är laglig och rent rätt och rätt strategi.

Vet inte vad du lever i för fantasivärld men du får nog sluta dricka av julglöggen nu. Du ser en väldigt mycket större konflikt än någon annan verkar se snart år 2022.

Du är för övrigt en av de som bidrar till att hålla den här tråden vid liv. Vet inte om du är för dum för att förstå det eller om du faktiskt vill hålla igång den men jag vet iaf vad jag skulle satsa mina pengar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in