2021-08-18, 14:37
Medlem
sugmag-ses avatar
Kent har meddelat att han ska lägga ner sin verksamhet den 9:e November i år. Han låtsas att det ett datum han har satt sen början för att slippa erkänna att den riktiga anledningen att han slutar: det blev för jobbigt att bli hittad och avslöjad gång på gång. Det är därför han stängde alla kontaktvägar och nu slutligen hela verksamheten.
Vi får se om det håller sig, men det är tydligt att gubben inte orkar mycket mer. Det blev för jobbigt när folk började göra motstånd.

PS. Gulliga mongon som RP:at mina inlägg i desperation sedan jag började skriva här. Muppety är självoutad så ni behöver inte låtsas bry er om det.
Citera
2021-08-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Kent har meddelat att han ska lägga ner sin verksamhet den 9:e November i år. Han låtsas att det ett datum han har satt sen början för att slippa erkänna att den riktiga anledningen att han slutar: det blev för jobbigt att bli hittad och avslöjad gång på gång. Det är därför han stängde alla kontaktvägar och nu slutligen hela verksamheten.
Vi får se om det håller sig, men det är tydligt att gubben inte orkar mycket mer. Det blev för jobbigt när folk började göra motstånd.

Jag förstår mig inte på deras slutdatum. Twitter-kontot skulle försvinna inom några dagar. Det andra slutdatumet gäller SIG-gruppen och är ett datum i november. Hemsidan kommer få vara kvar till 2024, samtidigt som de kanske lägger ut nya artiklar då och då.

Jag tycker inte att det är en riktig nedläggning om man kommer arbeta vidare i någon form, och anonymt, vilket tydligen är planen nu. Somliga kommer syssla med detta i alla fall. Samtidigt som hemsidan kommer få vara kvar till 2024, och eventuellt kommer det fler artiklar.

Och varför bestämma två olika slutdatum? Och bestämma det långt i förväg? Samtidigt som Twitter-kontot får ett annat slutdatum och läggs ner tidigare. Vet inte hur långt i förväg som man fattade det beslutet. Låter inte riktigt rimligt. Lika orimligt som de har valt att hålla det mesta av sitt arbete anonymt och hemligt, utöver det som har släppts till media. Jag tror snarare att de är tystlåtna på den fronten, för de har inte varit särskilt framgångsrika etc. Men jag kan ju ha fel.
Citera
2021-08-18, 17:53
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Jag förstår mig inte på deras slutdatum. Twitter-kontot skulle försvinna inom några dagar. Det andra slutdatumet gäller SIG-gruppen och är ett datum i november. Hemsidan kommer få vara kvar till 2024, samtidigt som de kanske lägger ut nya artiklar då och då.

Jag tycker inte att det är en riktig nedläggning om man kommer arbeta vidare i någon form, och anonymt, vilket tydligen är planen nu. Somliga kommer syssla med detta i alla fall. Samtidigt som hemsidan kommer få vara kvar till 2024, och eventuellt kommer det fler artiklar.

Och varför bestämma två olika slutdatum? Och bestämma det långt i förväg? Samtidigt som Twitter-kontot får ett annat slutdatum och läggs ner tidigare. Vet inte hur långt i förväg som man fattade det beslutet. Låter inte riktigt rimligt. Lika orimligt som de har valt att hålla det mesta av sitt arbete anonymt och hemligt, utöver det som har släppts till media. Jag tror snarare att de är tystlåtna på den fronten, för de har inte varit särskilt framgångsrika etc. Men jag kan ju ha fel.
Det finns ingen logik i att bestämma ett till synes slumpvist valt slutdatum redan från början. Det är en av Kents komiskt patetiska lögner. Att han försöker övertyga folk om att det var planerat från början är antagligen för att han inte vill erkänna att han har blivit uttröttad och besegrad så lätt. Han är väldigt känslig när det gäller det. Varje gång han blir lurad, besegrad, ägd, osv. så kommer han på en hastigt ihoptänkt lögn. Eftersom han är rätt dum så finns flera exempel på det, och lögnerna är alltid lika dåliga.

Jo, det är rätt fånigt att säga att man lägger ner men sen fortsätta att driva sidan och lägga upp artiklar. För mig är hans verksamhet inte nedlagd förrän det faktiskt är stängt. Det låter inte som att det kommer bli så mycket skillnad jämfört med nu. Han har redan begränsat sin aktivitet extremt mycket pga oss, och han har stängt alla kontaktvägar till honom, inklusive kommentarsfältet. Detta är väl ett sätt för honom att försöka få det till att det är hans egna val som han gjort för jättelängesen. Vi med IQ över 40 förstår bättre.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-08-18 kl. 17:56.
Citera
2021-08-19, 03:59
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Haha!

Var inne på det där "trevliga forumet" som säger att de jobbar mot näthat, det första man möts av där var en massa fula skällsord folk som nedvärderar en p.g.a sjukdom?

Är det så man jobbar mot näthat?
Hata tillbaka på hatarna?

Vet nån vem som driver det forumet?

EDIT: De har i.a.f livlig fantasi där!
För din information, "obilisk" på FriaOrdet som "reggade nytt konto" för att svara dig i den tråden är Kent. Det är extremt lätt att se på vad han säger och hur han skriver. Ledaren för "gruppen mot näthat" försvarar hat igen.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-08-19 kl. 04:46.
Citera
2021-08-23, 20:28
Medlem
Otroligt fegt av dom på Fria Ordet att inte låta någon registrera sig med TOR/VPN. Det betyder ju att de har nån form av koll på sina medlemmar!

När jag väl regat mig (via VPN) o skrivit vad jag tycker om rättshaverister o namngav 2 stycken (Linda Person o Kent Carlsson) på Fria ordet, så raderades hela min användare!

Man märker ju definitivt att Fria ordet censurerar vad de vill, till skillnad från Flashback!
Citera
2021-08-23, 21:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Läste att hatgruppen nu ska lägga ned, tydligen bestämde dom för 8 år sen att bara arbeta fram tilll 9:e november 2021, vet nån varför dom valde just det datumet?
Citera
2021-08-23, 23:33
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Läste att hatgruppen nu ska lägga ned, tydligen bestämde dom för 8 år sen att bara arbeta fram tilll 9:e november 2021, vet nån varför dom valde just det datumet?
Det är ett helt Obegripligt datum, har du några tankar Anders And?
Citera
2021-08-24, 12:47
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Har en (vild) gissning.
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Det är ett helt Obegripligt datum, ...?
"Någon" kanske vill pensionera sig och då passar födelsedagen när han fyller jämnt ganska bra. Tror jag.
Citera
2021-08-24, 17:56
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-Supermarket
Otroligt fegt av dom på Fria Ordet att inte låta någon registrera sig med TOR/VPN. Det betyder ju att de har nån form av koll på sina medlemmar!

När jag väl regat mig (via VPN) o skrivit vad jag tycker om rättshaverister o namngav 2 stycken (Linda Person o Kent Carlsson) på Fria ordet, så raderades hela min användare!

Man märker ju definitivt att Fria ordet censurerar vad de vill, till skillnad från Flashback!
Ja, man får inte heller diskutera Skelettkvinnan där inne. De tillåter däremot grova förolämpningar mot en användare som uttrycker sin egna åsikt om Flashback. Väldigt patetiskt att kalla ett sånt forum "fria ordet".

De kontrollerar användares IP. De godkänner inte VPN/Tor eller utländska (icke-VPN/Tor) IP-adresser. När jag testade en svensk anslutning (som blev godkänd) och sedan avslöjade mig så annonserade administratören stolt den IP-adressens internetleverantör. Alla användares IP-adresser kollas alltså upp manuellt av administratören. Ironiskt med tanke på hur mycket han och hans medlemmar gapar om Flashbacks påstådda IP-sparande.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-08-24 kl. 18:18.
Citera
2021-08-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Ja, man får inte heller diskutera Skelettkvinnan där inne. De tillåter däremot grova förolämpningar mot en användare som uttrycker sin egna åsikt om Flashback. Väldigt patetiskt att kalla ett sånt forum "fria ordet".

De kontrollerar användares IP. De godkänner inte VPN/Tor eller utländska (icke-VPN/Tor) IP-adresser. När jag testade en svensk anslutning (som blev godkänd) och sedan avslöjade mig så annonserade administratören stolt den IP-adressens internetleverantör. Alla användares IP-adresser kollas alltså upp manuellt av administratören. Ironiskt med tanke på hur mycket han och hans medlemmar gapar om Flashbacks påstådda IP-sparande.
Hahaha.....
Man dör av skratt, det är ju anonymiteten som är en grunddelen i sådana här forum. Så sitter dom o kollar upp varenda IP-nummer o kartlägger en där! Vad är det här, Östtyskland? Så får man inte diskutera nekrofiler där, eftersom det är dom som driver det. Meen då stämde mina misstanka, att det var skelettligan som driver det forumet! Jag har allt sätt den stora hattråden mot Flashback där!

Jag använde ett schweiziskt IP-nummer, men som sagt raderades hela kontot när jag skrivit om IP-nummer o skelettkvinnans nekrofili! "Fria ordet...." Tssss.....

De där kändisarna som admin nämner i första inlägget i denna tråd, har de nått med sig-gruppen o Fria ordet att göra fortfarande? Är dom fortfarande aktiva mot Flashback?
Citera
2021-08-24, 23:22
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICA-Supermarket
Hahaha.....
Man dör av skratt, det är ju anonymiteten som är en grunddelen i sådana här forum. Så sitter dom o kollar upp varenda IP-nummer o kartlägger en där! Vad är det här, Östtyskland? Så får man inte diskutera nekrofiler där, eftersom det är dom som driver det. Meen då stämde mina misstanka, att det var skelettligan som driver det forumet! Jag har allt sätt den stora hattråden mot Flashback där!

Jag använde ett schweiziskt IP-nummer, men som sagt raderades hela kontot när jag skrivit om IP-nummer o skelettkvinnans nekrofili! "Fria ordet...." Tssss.....

De där kändisarna som admin nämner i första inlägget i denna tråd, har de nått med sig-gruppen o Fria ordet att göra fortfarande? Är dom fortfarande aktiva mot Flashback?
Jag vet inte om det är Kents gäng som ligger bakom forumet eller inte men det är åtminstone tydligt att administratören är partisk. Han tar bort trådar om Skelettkvinnan men låter felaktiga påståenden om att Flashbacks grundare är pedofil vara kvar. Han tillåter inte personangrepp vanligtvis men grova personangrepp mot någon som sa att han gillar Flashback får vara kvar. Kent bröt mot deras regler genom att avslöja en användares identitet men fick komma tillbaka efter en dags avstängning. Som sagt, patetiskt att säga att man är för yttrandefrihet när man är så uppenbart partisk.

Admin har inte visat några inlägg eller kommentarer från kändisarna så jag gissar att de mest är passiva supportrar.
Citera
2021-08-26, 14:01
Medlem
Citat:

9/11 är som 11/9 fast tvärtom. Året kan vara svårt att göra något åt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in