Citat:
Ursprungligen postat av
sugmag-se
Kent har meddelat att han ska lägga ner sin verksamhet den 9:e November i år. Han låtsas att det ett datum han har satt sen början för att slippa erkänna att den riktiga anledningen att han slutar: det blev för jobbigt att bli hittad och avslöjad gång på gång. Det är därför han stängde alla kontaktvägar och nu slutligen hela verksamheten.
Vi får se om det håller sig, men det är tydligt att gubben inte orkar mycket mer. Det blev för jobbigt när folk började göra motstånd.
Jag förstår mig inte på deras slutdatum. Twitter-kontot skulle försvinna inom några dagar. Det andra slutdatumet gäller SIG-gruppen och är ett datum i november. Hemsidan kommer få vara kvar till 2024, samtidigt som de kanske lägger ut nya artiklar då och då.
Jag tycker inte att det är en riktig nedläggning om man kommer arbeta vidare i någon form, och anonymt, vilket tydligen är planen nu. Somliga kommer syssla med detta i alla fall. Samtidigt som hemsidan kommer få vara kvar till 2024, och eventuellt kommer det fler artiklar.
Och varför bestämma två olika slutdatum? Och bestämma det långt i förväg? Samtidigt som Twitter-kontot får ett annat slutdatum och läggs ner tidigare. Vet inte hur långt i förväg som man fattade det beslutet. Låter inte riktigt rimligt. Lika orimligt som de har valt att hålla det mesta av sitt arbete anonymt och hemligt, utöver det som har släppts till media. Jag tror snarare att de är tystlåtna på den fronten, för de har inte varit särskilt framgångsrika etc. Men jag kan ju ha fel.