2021-09-24, 11:22
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Är det en massa fula knappt läsbara bokstäver är det fult. Är det några häftiga motiv är jag all for it
Vad som är läsbart är i högsta grad subjektivt. Vad jag trodde var mycket rena bokstäver visade sig för en utomstående vara helt omöjligt att tolka enkelt, och denne jobbar ändå inom grafisk design.
https://www.graffiti.org/eyegasm/big/j/jers01.jpg
https://www.graffiti.org/eyegasm/big/2/20001.jpg
https://www.graffiti.org/eyegasm/big/h/hope01.jpg
https://www.graffiti.org/eyegasm/big/f/fix11.jpg
Är vad jag menar jag blir glad av. Lagliga murals kan dra åt helvete.
Senast redigerad av GoUoD 2021-09-24 kl. 11:28.
Citera
2021-09-24, 11:23
Avstängd
Paris24s avatar
Som väntat, någon tar upp klotter och inlägg Två skriver hur fint graffiti är.

Bara det ätt det går 100.000 tags och fult klotter på en bra graffiti. Så den måste tyvärr också förbjudas, eftersom de inspirerar 18--30-åriga pojkar som bor hos mamma och saknar ett liv.

Lund är f.ö. fullklottrat av kanske fem personer. Måste vara ett fint och stort uppdrag hos en väldigt liten människa, när man tycker man bestämmer över en stad.
Citera
2021-09-24, 11:28
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24

Bara det ätt det går 100.000 tags och fult klotter på en bra graffiti. Så den måste tyvärr också förbjudas, eftersom de inspirerar 18--30-åriga pojkar som bor hos mamma och saknar ett liv.

Lund är f.ö. fullklottrat av kanske fem personer. Måste vara ett fint och stort uppdrag hos en väldigt liten människa, när man tycker man bestämmer över en stad.
Klotter=Graffiti kisen
Och ja, det är en god känsla att glida runt i staden och se sitt skvätt överallt. För att sedan lägga en brännare som får folk att tappa hakan (eller knacka alla rutor på centralstationen och bomba sönder denna).
Citera
2021-09-24, 11:32
Medlem
fittslems avatar
Vissa tycker att kissa nån i ansiktet är konst.

Att hänvisa till "konst" är vad misslyckade människor gör för att rättfärdiga det dom gör.
Sure det finns fin graffiti, men majoriteten 99.99% är bara meningslöst klotter.
Citera
2021-09-24, 11:34
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Klotter=Graffiti kisen
Och ja, det är en god känsla att glida runt i staden och se sitt skvätt överallt. För att sedan lägga en brännare som får folk att tappa hakan (eller knacka alla rutor på centralstationen och bomba sönder denna).
Om du använt din energi till att tjäna pengar hade du varit miljonär och haft vänner och tjej. Nu får du bo kvar hos mamma.
Citera
2021-09-24, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Vad som är läsbart är i högsta grad subjektivt. Vad jag trodde var mycket rena bokstäver visade sig för en utomstående vara helt omöjligt att tolka enkelt, och denne jobbar ändå inom grafisk design.
https://www.graffiti.org/eyegasm/big/j/jers01.jpg
https://www.graffiti.org/eyegasm/big/2/20001.jpg
https://www.graffiti.org/eyegasm/big/h/hope01.jpg
https://www.graffiti.org/eyegasm/big/f/fix11.jpg
Är vad jag menar jag blir glad av. Lagliga murals kan dra åt helvete.

Alla dem var skitfula.
Citera
2021-09-24, 12:09
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Citat:

Nä skulle snarare säga att det går 100 tags på ett fint grafitti eller mindre
Citera
2021-09-24, 12:12
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Nä skulle snarare säga att det går 100 tags på ett fint grafitti eller mindre
Då har du inte varit i Lund.
Citera
2021-09-24, 12:49
Medlem
Kan en moderator rensa upp i denna tråd, ni har läskigt dålig läsförståelse. Inga inlägg besvarar eller diskuterar min ingående frågeställning, ta bort samtliga inlägg. Detta är ingen allmän tråd om klotter.
Citera
2021-09-24, 13:01
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollows
Kan en moderator rensa upp i denna tråd, ni har läskigt dålig läsförståelse. Inga inlägg besvarar eller diskuterar min ingående frågeställning, ta bort samtliga inlägg. Detta är ingen allmän tråd om klotter.
Jovars, jag poängterar att det är en subjektiv syn på saken. Men jag håller med om att man blir benägen att slå in skallen på vissa hipsterfittor som graffar utan stil eller reson.
Citat:
Om du använt din energi till att tjäna pengar hade du varit miljonär och haft vänner och tjej. Nu får du bo kvar hos mamma.
Jävlar i min lilla låda vad jag har pengar, och familj - och bor nära men inte hos mina föräldrar. Mitt liv är ganska bra ditt ollon. På söndag ska jag måla ett tåg, vad ska du göra? Se, graffiti och familjeliv är inte analogt med katastrof.
Senast redigerad av GoUoD 2021-09-24 kl. 13:07.
Citera
2021-09-24, 13:12
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollows
Jag kommer från glesbygden. Jag kan säga att om någon fejkglasögon-bärande hipster kom och slösade sin färg här skulle jag spitta den på dirr. Ni målar graffiti "ironiskt", "mmm de ska se ut så där" och "aa det är så det såg ut på 70-talet", o.s.v., ni är patetiska! Ni tror att lajks på instagram ekvivalerar indikation på godkänd graffiti? Jag skrattar åt er, ni suger som fan, om jag visar grundläggande bokstavsstruktur för en lågstadieelev kommer denne att lägga en fetare grej än vad ni lagt i hela erat liv. Patetiskt, och alla etablerade klottrare tycker det är ok att de får glida omkring och fula ner hela eran levnadsmiljö, det är fan ett brott mot mänskliga rättigheter att jag måste se sådant när jag åker in till stan, ni fejk som fan. I Paris och Berlin är det ännu värre, där bor så mycket toys som håller på med detta att man tror fan att man är i permapsykos. Ni är så falska och fejk, detta är ren och skär degenerering av folkkultur.

Vad har ni att säga till erat försvar?

Mycket snack här inne om graffitis vara eller inte vara, vilket jag tänker är symtomatiskt. Det finns ingen målarkultur att tala om i Sverige. Folk har inte koll på begreppen, och när någon väl kommer i kontakt med subkulturen så blir det som du beskriver - en liten hipsterflört. Trettioplusare som har svårt att erkänna sina tillkortakommanden och därför målar "ironiskt". Hade vi haft en levande kultur, där målare gör sig av med barnsjukdomar i ung ålder, och där det finns redigt med fria väggar för träning och skolning av äldre, hade detta inte varit ett sånt jävla problem. Nu tror jag att det istället kommer gå åt andra hållet. Sämre och sämre målningar, mer planlöst taggande och enstaka beställningsmuraler från själlösa företag från en eller två konstnärer som gått på konstfack.
Citera
2021-09-24, 13:16
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geheimnis
Mycket snack här inne om graffitis vara eller inte vara, vilket jag tänker är symtomatiskt. Det finns ingen målarkultur att tala om i Sverige. Folk har inte koll på begreppen, och när någon väl kommer i kontakt med subkulturen så blir det som du beskriver - en liten hipsterflört. Trettioplusare som har svårt att erkänna sina tillkortakommanden och därför målar "ironiskt". Hade vi haft en levande kultur, där målare gör sig av med barnsjukdomar i ung ålder, och där det finns redigt med fria väggar för träning och skolning av äldre, hade detta inte varit ett sånt jävla problem. Nu tror jag att det istället kommer gå åt andra hållet. Sämre och sämre målningar, mer planlöst taggande och enstaka beställningsmuraler från själlösa företag från en eller två konstnärer som gått på konstfack.
Fel-fel-fel, graffitikulturen, liksom hiphopen är levande och kan aldrig dö! men ja, klappa på hipsterfittorna så blir det trevligare för oss alla. Vissa lever och dör för detta, inga otacksamma horungar ska komma och tro dem är över dessa människor.
Men scen finns det då fan visst i Sverige. Även om instagram till stor del förstörde gatu-snacket.
Har väl ena 20tal gånger sprungit på graffare på både gott och ont. Skapat starka band och har ett nätverk från Norrland till Skåne med writers, det är väl allt något? Öppnar du ögonen så kommer du se att det finns en levande kultur, även om den modifierats sedan 90talet.
Senast redigerad av GoUoD 2021-09-24 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in