2021-09-18, 11:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nongming
I regel ligger pengarna i att hyra ut tavlorna till olika museum, vilket sedan betalar av det man köpte tavlan för. Inte konstigare än att köpa och hyra ut byggmaskiner.

Eller jo, det är lättare att se på en byggmaskin att den är kass än att en picasso är fejk. Så det är lättare blåsa ngn med en picasso, ändock väldigt svårt.

Olof skulle klara av att sälja fejkade kalle anka tidningar, typ.
Eller flerbostadshus om man ska fortsätta på den parallellen.

Fast om jag var spekulant på en Picasso, då hade jag ju hyrt i alla fall fem oberoende konstexperter som hade kunnat berätta för mig om den är äkta eller inte. Men visst, du ser ju direkt att det är något knas om din dumper kommer från Catarpiller istället för Caterpillar.
Citera
2021-09-18, 12:20
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
du ser ju direkt att det är något knas om din dumper kommer från Catarpiller istället för Caterpillar.

Man behöver inte heller någon konstexpert för att veta att en äkta Picasso inte plockas ur en baklucka på en hyrbil av Tjocke Olle och Snattande Vargen.
Citera
2021-09-18, 12:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Man behöver inte heller någon konstexpert för att veta att en äkta Picasso inte plockas ur en baklucka på en hyrbil av Tjocke Olle och Snattande Vargen.
Givetvis inte men jag pratar lite mer allmänt här. Som om att jag faktiskt på riktigt var sugen på att köpa en Picasso.
Citera
2021-09-18, 12:28
Medlem
Hur blev det med SVT dokumentären som filmades under längre tid? Jag är bergsäker på att han ska ha sagt att den släpps i Augusti dvs förra månaden.

Citat:
Det är så jag vill föreställa mig att en Picasso säljes. Det finns något glamoröst att gotta ner sig på den tanken.
Citera
2021-09-18, 12:54
Medlem
Papper1512s avatar
När man lyssnar på OG så får man Comviq-mannen vibes. Samtidigt så lär det finnas någon sanning i allt han säger.

Vilka lögner det senaste året kan man med 100% säkerhet slå hål på? Jag är genuint nyfiken.
Citera
2021-09-18, 18:49
Medlem
Citat:

Ingen (?) har påstått att Olof är en duktig konstcharlatan. Folk som köper picassos anlitar nog både poliser, konstkännare och allehanda experter när de gör sådana affärer som nån skrev innan mig.

I regel säljs de genom ett auktions bolag också
Citera
2021-09-18, 19:02
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nongming
Ingen (?) har påstått att Olof är en duktig konstcharlatan. Folk som köper picassos anlitar nog både poliser, konstkännare och allehanda experter när de gör sådana affärer som nån skrev innan mig.

I regel säljs de genom ett auktions bolag också
Kriminella köper och säljer naturligtvis konst på sina sätt. Stulen eller ej.

Med det sagt menar jag inte att Olof säljer picassos, det låter osannolikt men inte omöjligt.
Citera
2021-09-18, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
https://youtu.be/Ra_bcfIsm7Q

Där snackar dom om att sälja picasso i prag mannen. Är inga världsnyheter för rika vill inte vara på framsidan av Aftonbladet eller andra skvallerblaskor för dom har stil och är softistikerade. Dessa pengar sker banom stängda dörrar och det är bara klassmedvetna och refinierade individer som Olof Kingen Gustafsson och El Lobo som vet hur man för sig i dessa kretsar och hur man säljer konstt.

Du lär dig att sälja picassos av att gå estetprogrammet mannen.

Haha… så Olof har ”Stil” och är ”sofistikerad”?

Mycket har man hört i sina dar, men detta.. hahaha…. Hahaha..Olof stil, haha

Välkommen till min värld Mofasi.. där är stil betydligt mer än illasittande t-shirts, golfpikeer till ”finbyxor” och illasittande billiga kostymer.

Han skulle inte kunna bära en kostym med stil om han så fick den uppsydd på Savile Row.
Citera
2021-09-19, 12:25
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Kriminella köper och säljer naturligtvis konst på sina sätt. Stulen eller ej.

Med det sagt menar jag inte att Olof säljer picassos, det låter osannolikt men inte omöjligt.

Säkert picasso litografier som går på bukowskis emellan åt mellan 5-30.000kr
Citera
2021-09-19, 18:54
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
När man lyssnar på OG så får man Comviq-mannen vibes. Samtidigt så lär det finnas någon sanning i allt han säger.

Vilka lögner det senaste året kan man med 100% säkerhet slå hål på? Jag är genuint nyfiken.
Någon som har svar på detta? Känns som att många spekulerar i att han ljuger men att ingen kan bevisa det.
Citera
2021-09-19, 19:10
Citat:
Någon som har svar på detta? Känns som att många spekulerar i att han ljuger men att ingen kan bevisa det.

Känns som att tråden har 359 sidor du inte läst.
Citera
2021-09-19, 19:13
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ptja, något åkte ju till det som sades vara byggnaden där Escobar Inc hade sitt kontor men dom kände inte till det. Sen brukar han ju säga att han har träffat Trump flera gånger. I så fall träffar jag Soran Ismail varje dag. Och med det menar jag att jag ser honom på 5-10 meters avstånd. Att han hade ensamrätt på Simpsons i serieform i Sverige visade ju sig vara en lögn. Något annat han har ljugit om är Escobar-telefonerna. Och om hur fett det där seriealbumet med Simpsons och Futurama var. Sen ljög han om att man skulle få albumet om man beställde det.

Han ljuger om nästan allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in