2021-06-30, 14:51
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Nej?

Hahaha men nej?

Escobar Inc är ett fucking brevlådeföretag mannen, bestående av en twofaced heffaklump som äger tre tshirts och ett par jeans, en väsksnattande tjackpundare samt en gammal skröplig fattig gubbe med efternamn Escobar. Thats it mannen.

Skit i brevlådan, du missförstår mig. Jag säger ingenting om hur det sköts.

Escobar är ett extremt känt namn och kan användas som varumärke. De äger rättigheterna till namnet, oavsett vad vi tycker om det.

Namnet Escobar som varumärke är förmodligen mer känt världen över än tex Madonna, Nike, Audi och Premier League. Det är ganska signifikant.
Citera
2021-06-30, 15:03
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Escobar är ett extremt känt namn och kan användas som varumärke. De äger rättigheterna till namnet, oavsett vad vi tycker om det.

Namnet Escobar som varumärke är förmodligen mer känt världen över än tex Madonna, Nike, Audi och Premier League. Det är ganska signifikant.

De äger inte ett skit vad gäller varumärket "Escobar". De har däremot registrerat namnet "Pablo Escobar" på lite olika ställen där det saknas ordentlig kontroll. Men inte ens det har fungerat för dem. Det gick t.ex inte speciellt bra när de försökte stämma Netflix för Narcos-serien.

Bara googla på "escobar + bar" så ser du hur många restauranger och barer det finns runtom i världen som använder namnet. Finns till och med en Escobar bar i Uppsala. Det finns hundratals varumärken med ordet Escobar i kombination med andra namn och ord.
Citera
2021-06-30, 15:06
Medlem
Citat:
Att ”skattkistan” skulle vara slut är bara spekulationer. Vi vet ju inte ens hur stor den är.

Att de tjänar pengar på moraliskt suspekta affärsidéer medger de ju själva. Han utger sig för att vara ömsom affärsman och ömsom husla, vilket han också är.

Så jag förstår fortfarande inte snacket och om fake osv.

Om du frågar mig så är hans affärsstrategier på det jag sett hittills ganska geniala. Hur de vill framstår, uppståndelsen kring det och allt som lämnas öppet för funderingar. Folk blir nyfikna helt enkelt.

Titta bara hur han tar tagit Sveriges sociala medier och youtube med storm på bara ett par månader genom sitt blott presens och att driva gäck med allt och alla. Han vänder lite kappan efter vinden beroende på situation och är ute efter att skapa uppståndelse och reklam. Oberoende av eventuella lögner så har han ju ändå lyckats med det.

Han har tex fått i princip alla kända svenska YouTubes med ADHD, dyslexi och tatueringar i ansiktet att gå fullständigt i taket och laga multipla videos om honom. De i sin tur använder hans namn som klick bait, vilket skapar en synergisk effekt för hans varumärke.

Jag är övertygad om att det är att allt är ganska noga genomtänkt.

Självklart att det är genomtänkt. Ska bli spännade och se varför han exploaterat sig så mycket och vad nästa drag blir.
En ny mobil?
En ny eldkastare?
Legal marijuana?
En ny utställning av av aldrig visade Picassos?
Ett nytt klockmärke?
Bilmeck för gamla "lyxbilar"?
Citera
2021-06-30, 15:46
Citat:
De äger rättigheterna till namnet, oavsett vad vi tycker om det.

Vet du det eller är det Olof själv som är källan? De äger rättigheterna till namnet i Puerto Rico där bolaget registrerats.
Citera
2021-06-30, 16:14
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Skit i brevlådan, du missförstår mig. Jag säger ingenting om hur det sköts.

De äger inga rättigheter som betyder något.

De är heller inget starkt varumärke.
Citera
2021-06-30, 16:31
Medlem
Citat:
Att ”skattkistan” skulle vara slut är bara spekulationer. Vi vet ju inte ens hur stor den är.

Att de tjänar pengar på moraliskt suspekta affärsidéer medger de ju själva. Han utger sig för att vara ömsom affärsman och ömsom husla, vilket han också är.

Så jag förstår fortfarande inte snacket och om fake osv.

Om du frågar mig så är hans affärsstrategier på det jag sett hittills ganska geniala. Hur de vill framstår, uppståndelsen kring det och allt som lämnas öppet för funderingar. Folk blir nyfikna helt enkelt.

Titta bara hur han tar tagit Sveriges sociala medier och youtube med storm på bara ett par månader genom sitt blott presens och att driva gäck med allt och alla. Han vänder lite kappan efter vinden beroende på situation och är ute efter att skapa uppståndelse och reklam. Oberoende av eventuella lögner så har han ju ändå lyckats med det.

Han har tex fått i princip alla kända svenska YouTubes med ADHD, dyslexi och tatueringar i ansiktet att gå fullständigt i taket och laga multipla videos om honom. De i sin tur använder hans namn som klick bait, vilket skapar en synergisk effekt för hans varumärke.

Jag är övertygad om att det är att allt är ganska noga genomtänkt.

För några somrar sedan var det en Korvgubbe i gamla stan, nu är det någon Olof K. Den här typen av karaktärer fascinerar - men bara för en stund.
Citera
2021-06-30, 16:49
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vi äger alla rättigheter till Pablo Escobar och allt som hände där. Det vet alla även President Duque.

Att någon tattare försöker stämma Olof för att han inte gav ett bra lån är bara skrattretande. Lån är inte något fuggeri utan det är för att tjäna pengar mannen.

Så jämför inte en ett världskonglomerate som Escobar INC jämfört med Margarita Fernandez som bor i en trailor park i Arizona.

Så nej inte samma sak, dessutom hade folk accepterat lag och ordning hade alla betalt royalties och sluppit betala så mycket när vår legal enhet stämmer asset ur dem.

Kul med alla fantasier du har, man skulle nästan kunna tro att du är Olof!

Men ok... jag undrar jag hur mycket du har i lön från din polare Olof? För du får väl betalt i mer än bara Youtube klipp från hans pinsamma intervjuer?

Skulle du bli förvånad om Escobar Inc inte alls var den juvel som du hoppats på? Att alla skeptiker här hade rätt, och du var grundlurad.

Du kan ju exempelvis ta lite coola bilder bland all lyx och överflöd nästa gång ni träffas...?

Om du nu inte är en ljugande twofaced tattare som bara hittat på allt förstås??
Citera
2021-06-30, 17:00
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanjolett-Rudis
Nej?

Hahaha men nej?

Escobar Inc är ett fucking brevlådeföretag mannen, bestående av en twofaced heffaklump som äger tre tshirts och ett par jeans, en väsksnattande tjackpundare samt en gammal skröplig fattig gubbe med efternamn Escobar. Thats it mannen.

Vart kommer det där med väsk snattarn ifrån?

Kollade domarna som låg upp men fann bara olovliga körningar, tjackpunderi och någon misshandel
Citera
2021-06-30, 17:04
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Kul med alla fantasier du har, man skulle nästan kunna tro att du är Olof!

Men ok... jag undrar jag hur mycket du har i lön från din polare Olof? För du får väl betalt i mer än bara Youtube klipp från hans pinsamma intervjuer?

Skulle du bli förvånad om Escobar Inc inte alls var den juvel som du hoppats på? Att alla skeptiker här hade rätt, och du var grundlurad.

Du kan ju exempelvis ta lite coola bilder bland all lyx och överflöd nästa gång ni träffas...?

Om du nu inte är en ljugande twofaced tattare som bara hittat på allt förstås??

Mofasti var väl t om tvungen att betala 20k för att få jobba hos olof
Citera
2021-06-30, 17:11
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Mofasti var väl t om tvungen att betala 20k för att få jobba hos olof

Han säger det

Men man kan ju verkligen undra om det är sant... Jag menar ingen kan väl vara så jävla dum??

Det blir ju nigeriabrev och pyramidvarning från dag 1 liksom.
Citera
2021-06-30, 17:16
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Vart kommer det där med väsk snattarn ifrån?

Kollade domarna som låg upp men fann bara olovliga körningar, tjackpunderi och någon misshandel

https://www.docdroid.net/8a5AEb1/fup-pdf
Citera
2021-06-30, 17:44
Medlem
.-.-.s avatar
Han måste ha lagt på sig 20 pannor om året sista åren. För några år sen va han ju inte speciellt stadig.
Olof kommer explodera om ett par år. Kommer behöva assistenter och specialtillverkade privatjets för att ta sig fram.
Borde nog ta tag i sin hälsa istället för att bara flasha med sina tillgångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in