Citat:
Ursprungligen postat av
Surgubben-Jan
De har bantat ned den till sex etapper och lagt den något tidigare så jag tycker inte det finns någon större anledning att stå över. Däremot kanske man inte bör lägga in en formtopp mot den tävlingen.
6 tävlingar på 8 dagar är ändå tillräckligt för att flera av dom bästa åkarna inte tänker köra.
Alltså blir det inte särskilt kul att titta på.
Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Sverige ställer inte ens upp med fullt lag mästerskapsfria säsonger. Vi ska nog ligga llite lågt med våran åsikt utifrån hur våra åkare gör och låta alpländerna och andra som ser det som viktigaste VC-tävlingarna på säsongen bestämma hur den ska köras.
Ebba och Ribom tror jag säkerligen kör. Känner mig osäker på i princip alla andra(dam som herr), sprintåkare mycket tveksamt, även om jag har goda förhoppningar på att många fler starka damer kör. Ja det är klart att det vore väldigt korkat att inte ställa upp om man inte har säkrat en OS-plats, men det vet man ju först strax före jul vilka som fått nya klartecken. Att gå ut med att man inte vill köra touren just nu om man inte har en OS-plats vore för mig konstigt(ja jag vet att Kalla gjort det - men hon vet också att bästa chansen är att formtoppa sig redan i Ruka och Lillehammer och sen kunna ha en lång träningsperiod över jul om hon ska vara i toppform igen i februari).
Ligga lågt med våran åsikt? Menar du att man inte får säga vad man tycker?
När flera av dom allra bästa står över nästan varje gång så förstår jag inte poängen med det hela.
Inte speciellt kul att titta på som åskådare.
Då vore det bättre att ha vanliga VC-tävlingar i stället så att flera vill delta.
Färre tävlingar men dom bästa deltar.