2022-03-04, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Svahn kommer vara favorit mot det motståndet i masstarter om hon blir återställd, som jag ser det. Inte minst i klassiskt.

Är drösvis av hängåkare bakom Johaug, utan henne har det varit passiva lopp eller draglok(Ebba oftast) oförmögna att dra isär fältet, denna typen av lopp kommer vara helt perfekt för Svahn. Blir en lightversion av herrsidan att mycket kretsar kring att göra sig av med Kläbo före spurten, spår jag. Ev. rakt jämförbart om Linn verkligen får träff på utveckling, vilket hon var på väg mot före skadan.

På tal om Linn och hennes utveckling så hörde jag i en podd med henne för ett par månader sedan att hon dom senaste åren har kört väldigt liknanden träningspass för att kunna jämföra och se utvecklingen och tydligen så har hon varit som starkast och haft bäst tider i somras så hennes fysiska utveckling verkar iallafall vara positiv.

Från november ca 4-5min in pratar hon om detta:
https://youtu.be/BHi3K8pLgSI
Citera
2022-03-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Har svårt att förstå den här övertygelsen om att Johaug dopat sig medvetet, kan det inte faktiskt vara så att läpp-gate var ett korkat misstag? Det tror jag i varje fall.
En fantastisk längdåkare, större än Björgen enligt mig. Lite vemodigt att hon lägger av.

Visst kan det vara ett korkat misstag men bara att misstanken finns där, att det på ett eller annat sätt har varit fråga om någon form av doping, kommer i min värld alltid att kasta en skugga över hennes fantastiska resultat.
Endera har vi hört sanningen i den historia som presenterats, vilken jag har svårt att ta till mig........eller så får vi aldrig reda på vad det egentligen var som pågick.
Citera
2022-03-05, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Har du med Neprajeva bör du också ha med Stepanova. Lika gammal och bra som Fossesholm men med en bättre utveckling de senaste åren.
Nja, det er jeg ikke enig i. Toppresultatene til Fossesholm er betydelig bedre enn Stepanovas. Enn så lenge har ikke Stepanova vært i nærheten av noen pallplasser. Det er et minstekrav for min del.
Citera
2022-03-05, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Svahn kommer vara favorit mot det motståndet i masstarter om hon blir återställd, som jag ser det. Inte minst i klassiskt.

Är drösvis av hängåkare bakom Johaug, utan henne har det varit passiva lopp eller draglok(Ebba oftast) oförmögna att dra isär fältet, denna typen av lopp kommer vara helt perfekt för Svahn. Blir en lightversion av herrsidan att mycket kretsar kring att göra sig av med Kläbo före spurten, spår jag. Ev. rakt jämförbart om Linn verkligen får träff på utveckling, vilket hon var på väg mot före skadan.
Jeg tok ikke med Svahn og Østberg fordi de har vært borte så lenge. Helt umulig å si hvilket nivå de vil være på når de er tilbake.
Citera
2022-03-05, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Jeg tok ikke med Svahn og Østberg fordi de har vært borte så lenge. Helt umulig å si hvilket nivå de vil være på når de er tilbake.

Har det kommit ut något om Östberg förresten? När beskedet om att hon skulle missa OS kom vill jag minnas att hon skrev/sa något som skulle kunna tolkas som att hon gjort sitt sista lopp.

Oavsett finns det väl tyvärr en risk att hon har gått över den berömda gränsen. Hon lär ha kontrollerats minutiöst och ändå kunde hon bara genomföra tre tävlingar innan hon fick tävlingsförbud igen.

Trist med en så sympatisk åkare.
Citera
2022-03-05, 12:02
Medlem
Inget superlopp av Lovisa Modig men ändå 1:30 före Sofia Henriksson vilket visar att landslagsledningen var ute och cyklade igen.
Citera
2022-03-05, 12:16
Medlem
Någon som såg en tår falla från Johaugs öga?

Minns att hon satt och snyftade och gnuggade sig i ögon på någon presskonferens angående det positiva dopningsprovet, men ögonen snustorra då också.
Citera
2022-03-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Inget superlopp av Lovisa Modig men ändå 1:30 före Sofia Henriksson vilket visar att landslagsledningen var ute och cyklade igen.

Byström var förbundskapten för juniorlandslaget mellan 2010-2013, då Henriksson var en supertalang, han har säkert ett extra gott öga till henne..
Citera
2022-03-05, 12:37
Medlem
Ingen Therese i Falun?
Citera
2022-03-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28

Svahn har ingen chans emot Jonna Sundling såsom jag bedömer det.
Citera
2022-03-05, 14:08
Medlem
Metallharrys avatar
Det här är inte Ebbas säsong kan lugnt konstateras. När hon äntligen tycks ha dagsformen så strular det till sig med stavbrott, och om inte det vore nog så fick hon alltså åka över en kilometer med enbart en stav? Fick sen lägga stor energi att överhuvudtaget ta ikapp och sen ligga och dra själv resten av loppet i hennes trioklunga utan nån större hjälp från varken Kalla eller Brennan. Hade varit spännande att se vad som hade hänt i klungan bakom Johaug om inte Ebba råkat ut för strulet.

Sitter även och funderar om vi är på väg in i en ny era i damskidåkning nu när Johaug lägger läppsalva.. förlåt, vallan på hyllan. Fyra i OS och nu en tredjeplats för Sundling. Lägg där till Svahn som också har visat på bra resultat i masstarter före skadan. Diggins har ju en bra spurt vet vi också, Nepryaeva likaså. Frida ska vi heller inte räkna bort på ett upplopp tycker jag.
Citera
2022-03-05, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Det här är inte Ebbas säsong kan lugnt konstateras. När hon äntligen tycks ha dagsformen så strular det till sig med stavbrott,
Finns inget som tyder på att hon hade bra dagsform. Då hade hon åkt ikapp Sundling-gruppen när det körde lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in