2021-09-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten

Ja, var inte det bra?

■ 1: ) Det vore betydligt värre om SD kunnat mörda LW och sen gå fri. Det bästa alternativet hade dock varit att SD kunnat avsluta relationen till LW på något annat sätt än genom att mörda henne.

■ 2: ) Vad gäller HD ser hon ut att gå fri, rättsligt sett. Hennes lögner och osmakligheter kommer hon dock att få leva med. Lite som Mats Alm. Men hon verkar ju obekymrad över det

■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden var inte skrivet till mig @JokerMannen, men, jag har trots det, lämnat ett svar inkluderat några frågor till dig.

■ 1: ) Du har framfört, att den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n bragt livet om L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ En fråga enligt det ovan skrivna: Är du @Betongbaletten helt inställd på att St*fan Davidss*n var❗en helt allena gärningsperson under Måndagskvällen då brottsoffret L*na Wesstr*m dödsmisshandlades bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro ?

■ Tillägg till det ovan skrivna: Om❗du @Betongbaletten utgår med bestämdhet, att St*fan Davidss*n var en helt allena gärningsperson undrar Måndagskvällen den 14 Maj 2018 så undrar jag över följande sagt,
grundar du detta på Göta Hovrätt:s dom som föll den 28 Maj 2021 ?

■ Enligt Kammaråklagaren Å*a H*ding:s tidigare uttalande till allmänheten, det vill säga, citat: "St*fan Davidss*n hade, antingen ensam, eller i samförstånd med annan person, bragt livet om L*na Wesstr*m" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: Anser du @Betongbaletten på det bestämdaste, att Kammaråklagaren Å*a H*ding tidigare befattat sig med endast abundant gallimatias ?

■ Fråga: Finns det överhuvudtaget någon möjlighet för dig samt i din tankevärld att kunna tänka dig, att Göta Hovrätt, kan❗ha missat en medgärningsperson eller en medhjälpare till St*fan Davidss*n ?

■ 2: ) Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD är en mycket märklig och säregen individ, hennes tidigare beteenden, både en tid före det, att L*na Wesstr*m blev bragt om livet så som även en tid efter mordet på L*na Wesstr*m var mycket onormala, Förtigerskan HD har skenbarligan visat sig med att inte ha rent mjöl i sin påse.

■ En fråga till det ovan skrivna: Finns det överhuvudtaget någon möjlighet i din tankevärld att våga luta dig åt, att någon varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

■ Tillägg till ovan skrivet: Om du vågar att luta din tanke åt ett sådant håll, det vill säga, att någon varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, vilken person tänker du då på i fösta hand ?

■ @Betongbaletten, du har fortfarande inte svarat på frågan som gällde "Mello-Mysten
GC-6C-KK-4 samt om L*na Wesstr*m och den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD.

■ Från mig @JokerMannen kommer senare vidare berättelser samt svar gällande om att den avlidna människokroppen viken upptäcktes under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 var❗vilandes på sin
( Mag-sida ), det vill säga, inte❗vilandes på magen.

■ Enligt ovan skrivet, kommer jag bland annat att framföra om Pars Fóris Abdóminis déxtra och Fóris Abdóminis Sinístra samt om mittlinjen gällande Umbelícus, sålunda skall du kunna förstå hur den avlidna människokroppen var vilandes bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Tillägg till ovan skrivet: Det finns nio regioner av Fóris Abdóminis, en mittlinje × 3 samt tre sinistrala och tre dextrala. Detta kommer att handla om Tórso, det vill säga, ej den avlidna människokroppen:s huvud, hals, armar eller ben.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-09, 11:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
I AB 145 (huvudprotokollet) namnges två vittnen (sid 202), utöver de tre syskonen H*nsson. T*mas M*rcusson och M*lin B*hr. Båda finns även med i listan över vittnen, men jag kan inte hitta själva förhören med dem. Har efterfrågat förhören här i tråden tidigare, men fick ingen respons på den frågan. Därutöver var även T G*tmars begravningsbyrån kallad till platsen, men blev ivägskickad igen när polisen insåg att det behövdes en rättsläkare.

Vittne nr 1. M*lin B*hr bor i området på Byalagsgatan 17 tillsammans med en person P. K*rlsson. Denne K*rlsson sitter i samma bolagstyrelse som vittne nr. 2 T*mas M*rcusson.

Vittne nr 2 TM bor på sin nuvarande adress sedan juli 2018, så det framgår inte om han ev. har bott i området vid tiden för L*nas död.

Eftersom inga förhör går att hitta är det oklart varför de befinner sig på platsen och varför de betraktas som vittnen. Hade varit intressant att få ta del av den informationen.

Eftersom företagets besöksadress är Byalagsgatan 17, är det inte så konstigt att personerna befinner sig nära fyndplatsen vid tillfället.

Det är inte säkert att de har något att tillföra utredningen, mer än att de antingen stod utanför nr 17 eller nämare fyndplatsen. Kanske de inte såg något, men polisen frågar dom naturligtvis.

Förhören ligger troligen i slasken?
Citera
2021-09-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Undrade mer om det sammanföll med ditt fortsatta beteende? Provocera, vars motvalls.
Du startade ju upp för att reta SD?
Ville provocera honom med att dra avancerat datasnack i tråden så han skulle bli osäker inför HovR.

Jag tittar på HD ang hennes beteende.
Allt från att hon är skenhelig vid skilsmässan till korkat beteende som sjuksköterska.
Att hon hatar LW och vill se henne henne död och utan skrupler tar hennes loggar när hon brutalt mördats.

Jag undrar om det ligger till grund för delaktighet och insyn i mordet. Att hon hämnas och manipulerar. Hon har motiv, hon är en central figur i triangeldrama.
Det vill säga suspekt beteende. Sen kan man försöka bortförklara det mesta frenetiskt, även det uppenbart korkade i hennes beteende.
Skylla allt på SD fast hon är fullt kapabel att agera på egen hand.
Bejaka hennes forna status or what ever, som om det vore samma sak år 2018.

Att du åtagit dig nåt själv utnämnt kall att "nyansera" och försöka bejaka bilden av det hjärntvättade otrohetsoffret hjälper föga.

Det är ett mord och inte en tråd om HD som utsatt för otrohet och jag bryr mig i huvudsak om LW. Speciellt när de är två är antagonister sen många år och HD startar upp bråk i tiden upp till mordet.

Retade det SD så var det bara en bonus. Inget han behöver bekymra sig om längre.

Jag trodde LW (och SD) startade upp konflikten när hon började ligga med HD:s man. Utan det inslaget så hade ju inte loggningarna av Team Davidssons burktagningar över till Systerhax konto varit så infekterat.

Jag menar om SD och HD hade skilt sig av en annan anledning än otrohet med LW och säg att LW och HD förblev väninnor i samband med skilsmässan så hade ju inte ”fuskloggningarna” hamnat i så ond jord. Kanske tvärtom.

Jag menar det finns ju en anledning till att det i princip bara är LW så vitt vi vet som opponerat sig på det här sättet. Och då är det väl ett par hundra loggar som HD inte loggat själv utan det har SD gjort.

Att det ”fuskas” i GC när ett Teamkonto splittas är en sak men å andra sidan så verkar det inte finnas så mycket styrning där utan det är utlämnat till hur relationen ser ut mellan CO och loggaren.

Och i det här fallet så startade konflikten långt tidigare än dessa ”fuskloggar” tänker jag. Mot HD:s vilja s a s.

Om tråden nu inte handlar om HD:s otrohet utan om mord så har du iaf ägnat stor del åt otroheten. Det ser vi ju svart på vitt dagligen.
Citera
2021-09-09, 11:51
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Ditt tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden var inte skrivet till mig @JokerMannen, men, jag har trots det, lämnat ett svar inkluderat några frågor till dig.

■ 1: ) Du har framfört, att den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n bragt livet om L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ En fråga enligt det ovan skrivna: Är du @Betongbaletten helt inställd på att St*fan Davidss*n var❗en helt allena gärningsperson under Måndagskvällen då brottsoffret L*na Wesstr*m dödsmisshandlades bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro ?

■ Tillägg till det ovan skrivna: Om❗du @Betongbaletten utgår med bestämdhet, att St*fan Davidss*n var en helt allena gärningsperson undrar Måndagskvällen den 14 Maj 2018 så undrar jag över följande sagt,
grundar du detta på Göta Hovrätt:s dom som föll den 28 Maj 2021 ?

■ Enligt Kammaråklagaren Å*a H*ding:s tidigare uttalande till allmänheten, det vill säga, citat: "St*fan Davidss*n hade, antingen ensam, eller i samförstånd med annan person, bragt livet om L*na Wesstr*m" ... slut citat/

■ Enligt ovan skrivet: Anser du @Betongbaletten på det bestämdaste, att Kammaråklagaren Å*a H*ding tidigare befattat sig med endast abundant gallimatias ?

■ Fråga: Finns det överhuvudtaget någon möjlighet för dig samt i din tankevärld att kunna tänka dig, att Göta Hovrätt, kan❗ha missat en medgärningsperson eller en medhjälpare till St*fan Davidss*n ?

■ 2: ) Den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD är en mycket märklig och säregen individ, hennes tidigare beteenden, både en tid före det, att L*na Wesstr*m blev bragt om livet så som även en tid efter mordet på L*na Wesstr*m var mycket onormala, Förtigerskan HD har skenbarligan visat sig med att inte ha rent mjöl i sin påse.

■ En fråga till det ovan skrivna: Finns det överhuvudtaget någon möjlighet i din tankevärld att våga luta dig åt, att någon varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

■ Tillägg till ovan skrivet: Om du vågar att luta din tanke åt ett sådant håll, det vill säga, att någon varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, vilken person tänker du då på i fösta hand ?

■ @Betongbaletten, du har fortfarande inte svarat på frågan som gällde "Mello-Mysten
GC-6C-KK-4 samt om L*na Wesstr*m och den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD.

■ Från mig @JokerMannen kommer senare vidare berättelser samt svar gällande om att den avlidna människokroppen viken upptäcktes under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018 var❗vilandes på sin
( Mag-sida ), det vill säga, inte❗vilandes på magen.

■ Enligt ovan skrivet, kommer jag bland annat att framföra om Pars Fóris Abdóminis déxtra och Fóris Abdóminis Sinístra samt om mittlinjen gällande Umbelícus, sålunda skall du kunna förstå hur den avlidna människokroppen var vilandes bakom bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro.

■ Tillägg till ovan skrivet: Det finns nio regioner av Fóris Abdóminis, en mittlinje × 3 samt tre sinistrala och tre dextrala. Detta kommer att handla om Tórso, det vill säga, ej den avlidna människokroppen:s huvud, hals, armar eller ben.

Mvh/JM.

Men jösses så du svamlar. Jag förstår att din utredning "går lite trögt" om du inte kan ta till dig dom svar du får. Jag har redan svarat dig angående HD.

Vad gäller dina övriga frågor lovar jag att svara på dom när vi rett ut omständigheterna kring dina lögner i tråden.
Så: hur gick det till när du besökte fyndplatsen? Och varför har du spridit osannfärdiga påståenden om (bl a) klädesplagg, antal personer som hittade kroppen, och påstått att LW:s mobiltelefon är upphittad?

Mvh / BB
Citera
2021-09-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten

■ 1: ) Men jösses så du svamlar. Jag förstår att din utredning "går lite trögt" om du inte kan ta till dig dom svar du får. Jag har redan svarat dig angående HD.

■ 2: ) Vad gäller dina övriga frågor lovar jag att svara på dom när vi rett ut omständigheterna kring dina lögner i tråden.
Så: hur gick det till när du besökte fyndplatsen? Och varför har du spridit osannfärdiga påståenden om (bl a) klädesplagg, antal personer som hittade kroppen, och påstått att LW:s mobiltelefon är upphittad?

Mvh / BB

■ 1: ) @Betongbaletten impertínus infántilus tycks inte klara ut av, att avhålla sig, ifrån sina bålgetingsattacker mot @JokerMannen.

■ Frågan löd bland andra: Vad har du @Betongbaletten att kunna framföra gällande "Mello-Mysten" GC-6C-KK-4 samt beträffande L*na Wesstr*m och den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD ?

■ 2: ) Jag kommer att ta en sak i sänder, först och främst kommer det att handla om hur den avlidna människokroppen (vilken upptäcktes under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018) låg vilandes på sin (Mag-sida), det vill säga, inte❗på magen.
(Pars Fóris Abdóminis).

Mvh/JM.
Citera
2021-09-09, 12:34
Medlem
Lyssnade på förhöret med Ulf del 2.
Vem är marianne (om jag hörde rätt namnet) som har admin rättigheter till LWs mejl konto?
Det räkar vara många som kunde logga in på hennes mejl konto utan att ha tillgång till lösenordet !
Citera
2021-09-09, 12:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
■ 1: ) @Betongbaletten impertínus infántilus tycks inte klara ut av, att avhålla sig, ifrån sina bålgetingsattacker mot @JokerMannen.

■ Frågan löd bland andra: Vad har du @Betongbaletten att kunna framföra gällande "Mello-Mysten" GC-6C-KK-4 samt beträffande L*na Wesstr*m och den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD ?

■ 2: ) Jag kommer att ta en sak i sänder, först och främst kommer det att handla om hur den avlidna människokroppen (vilken upptäcktes under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018) låg vilandes på sin (Mag-sida), det vill säga, inte❗på magen.
(Pars Fóris Abdóminis).

Mvh/JM.

Jag skulle inte kalla det "bålgetingsattacker" när jag konfronterar dig med dina egna inlägg och ber dig förklara dom. Men jag förstår att det är känslan som uppstår om man är mytoman.
Så sluta tramsa nu och förklara dig. Du har fått frågorna ett antal gånger.

Vad gäller kroppens placering kan du bara ge upp. Det framgår tydligt i FUP exakt hur den låg. Att bevittna dina krampakriga försök att komma undan dina egna lögner är enbart pinsamt. Förstår du inte att alla dina inlägg finns kvar? Jag kan citera minst ett halvdussin inlägg från dig där du "initierat" beskriver precis samma osannfärdigheter.

Är det verkligen jobbigt att erkänna att du bara hittat på? Vad har du att förlora? Kan inte se att någon i tråden tar dig på något som helst allvar ändå.
Citera
2021-09-09, 12:45
Medlem
Citat:

(Pars Fóris Abdóminis).

Mvh/JM.
Vad f*n betyder magsida ?!
Antingen är det på vänster sida eller höger sida eller på magen. vad menar du med magsida ?
Citera
2021-09-09, 12:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Redan den 16:e?
Hon är redan på Heathrow när hon berättar om giga OCH det kommer bara ur henne som svar på en annan fråga.
För JS frågar eg om hur hon gör om SD blir stoppad.

Om det hade varit hemligt tänker jag, då hade hon väl inte berättat det då heller?
Det känns för mig som att åka på Giga med SD borde vara mindre konstigt, en mindre trigger och mer begripligt för JS ur HDs perspektiv. Möjligt att det finns något som är känsligt här som vi inte känner till.

Hon vet ju att JS inte gillar at hon åker med SD och jag upplever att hon i tonen på frågan av S*illen låter något "irriterad" över något som frågan utlöser. Om det är hela situationen som de hamnat i med risk att SD inte kommer in, eller vad det är. Men något känns det som triggar hennes ton tycker jag.

Citat:
Om jag inte missminner mig säger SD i förhör att de ska på giga men vet inget om nåt prat om återförening.
Som då HD pratar om 19 maj i förhör och tydligen till JS.
Hon pratat om återförening och kärnfamilj till JS - men utesluter information om Giga till honom.

Jag minns att SD pratar om att de ska geocacha iaf i förhören, att de tar med sig en massa utrustning, bl a klätterutrustning.

SD vill ju försöka sudda ut i förhören alla risker som kan vara motiv för honom att ta bort Lena. Så en återföreningsresa, det är han nog inte så benägen att erkänna. Han säger ju tidigt att han hemlighållit resan för Lena, dvs sagt till henne att dne inte blir av. Lena vet ju om resan. iaf när hon skriver och "önskar" dom Lycka till på deras resa när de ska återförenas.

Så vad skulle kunna vara mer hot stuff än en återföreningsresa för ett par som har flyttat isär och ska skilja sig och en älkarinna som hotat att asvlöja allt om de reser?

HD är knepig som sjutton.

Citat:
SD har väckt frågan om hon ska åka med JS istället - men HD själv har aldrig frågat JS om han vill med.
Hade GC och giga lockat JS att vilja åka med och det vill HD undvika?

JS:
"Stefan har frågat om Hanna ville åka med J istället, men det ville inte J då det var en
resa mellan Stefan och Hanna. Hanna berättade det för J, men aldrig som en fråga. "

Ja, det skulle kunna vara en orsak iofs.
Å andra sidan är det väl hon som har sista ordet?

Och HD fattat nog att SDs fråga om JS ska åka istället, inte är en uppriktig fråga. Det är en fråga av en kränkt SD (tror jag) och han beter sig som en lättkränkt tonåring. SD är inte uppriktig här och det vet HD säkert.

Resultatet av att hon skulle åka till USA med JS istället för SD?

Då kommer det nog inte hänga lyktor på dörren eller andra små "hotfulla" kärleksbevis.

Citat:
Vad pratar du om?
En resa i maj är kanske inte det viktigaste?

Hon har ett starkt fokus att åka enligt JS och är mer än bekymrad att inte få åka iväg när SD är på förhör.
Det syns tydligt i FUP att hon vill iväg. Det är ju hon som "spänner ögonen" i SD den 8 maj och förutsätter att de ska planera.

Ja, men innan maj händer det mycket. Det är skilsmässa, flytt och barn som är med i den karusellen.
I februari är det liksom annat som händer.

Naturligtvis blir fokus på resan ett annat när datumet börjar närma sig. 8 maj är det ju bara en vecka kvar.

Citat:
JS är hennes mest förtroliga förutom KH och han är i högsta grad engagerad i samtal kring både resan och geocaching.

Det är mer än konstigt att HD säger olika saker, hon är riktigt dubbelbottnad.
När hon är skenhelig om JOs ex otrohet når hon toppnivå.

Det är konstigt för att det är till de hon har närmast.

Varför framställa sig som att hon tvekar och påstår att SD är drivande till USA?
Det är uppenbart tvärtom.

Varför undanhålla för sin andra väninna att hon ens ska till USA?

Hon söker stöd hos B*eppe efter skilsmässan men påstår att den inte beror på LW?
Vilket hon säger till JG och chefen.

Det finns mängder med exempel på hur konstigt HD pratar.

För att koncentrera sig på HDs olika uttalanden till olika personer, så är det förmodligen ganska viktigt när i tid hon pratar med dom och sedan förstås också till vem.

Vi kan ju bara spekulera varför hon inte berättar för TB om resan. Kanske TB är en rättfram person och HD vet kanske om hon har en ifrågasättande inställning till att hon reser med SD? Kanske HD inte orkar prata med henne om det, utan känner att det är tillräckligt komplicerat ändå och osäkert ända in på slutet. Kanhända HD själv var osäker på hur hon ville göra längre bak i tiden, då skilmässa och tillitsbrist stod högt på dagordningen?

Medan andra hon pratar med känns lite mer "ofarliga"?

SD kanske var mer pådrivande tidigare, men det som framgår på slutet visar annat.

Jag tror att man måste skilja på när i tid man tittar hur SD och HD står i förhållande till resan. T ex när den beställdes, såg det säkert annorlunda ut, mot just när skilsmässopappren flög på bordet.
Citera
2021-09-09, 13:30
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad f*n betyder magsida ?!
Antingen är det på vänster sida eller höger sida eller på magen. vad menar du med magsida ?

Vadå, är inte det jättetydligt? Mag-sida kan vara på mage, eller på höger eller vänster sida. Sen kan kroppen ligga på rygg, och då heter det mag-sidans bak-sida.
I udda fall när kroppen står på huvudet heter det mag-sidans ovan-sida.

Allt ovan kan dock förkortas till "liggandes på mage" utan att det är osannfärdigt.
Citera
2021-09-09, 13:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Retade det SD så var det bara en bonus. Inget han behöver bekymra sig om längre.
Har ingen aning om han störde sig och bryr mig inte. Det var nämligen inte poängen med kommentaren. Det var snarare ditt beteende det berörde. Dina initentioner med att härja i tråden.
Citat:
Om tråden nu inte handlar om HD:s otrohet utan om mord så har du iaf ägnat stor del åt otroheten. Det ser vi ju svart på vitt dagligen.
Antingen har du låg central koherens eller så är det ett typiskt utspel så du framstår korkad.

Det handlar om fundering på om hon är en 1) strateg med skilsmässan 2)relaterat till mord varav 3) otrohet är grunden till hat, motiv och 4) ev hämnd.
Hoppas det underlättade att se samband så du slipper upprepa dig mer.
Citat:
Jag trodde LW (och SD) startade upp konflikten när hon började ligga med HD:s man. Utan det inslaget så hade ju inte loggningarna av Team Davidssons burktagningar över till Systerhax konto varit så infekterat.
Som om det kan vändas tillbaka mot LW när HD startar upp bråk om cacher och är överfixerad vid statistik.

Vilket mycket väl kan vara en orsak, en trigger till mord, om svartsjuka, hat och hämnd är fundamentet.
Citat:
Jag menar om SD och HD hade skilt sig av en annan anledning än otrohet med LW och säg att LW och HD förblev väninnor i samband med skilsmässan så hade ju inte ”fuskloggningarna” hamnat i så ond jord. Kanske tvärtom.

Jag menar det finns ju en anledning till att det i princip bara är LW så vitt vi vet som opponerat sig på det här sättet. Och då är det väl ett par hundra loggar som HD inte loggat själv utan det har SD gjort.

Att det ”fuskas” i GC när ett Teamkonto splittas är en sak men å andra sidan så verkar det inte finnas så mycket styrning där utan det är utlämnat till hur relationen ser ut mellan CO och loggaren.

Och i det här fallet så startade konflikten långt tidigare än dessa ”fuskloggar” tänker jag. Mot HD:s vilja s a s.
åh så gulligt mot HD att hjälpa henne framstå som mindre delaktig. Leker rena försvarsadvokaten - som glömt resten i FUP vid delgivning.... 😂

HD är riktigt konstig i relation till LWs cacher, kåt på obrutna sviter och provokativ.
Problemet är återigen att du missar sammanhang och den här delen är tyvärr inte analyserad i relation till motiv.

Där hamnade HD i skymundan, trots catfight i närtid till mord. JG borde pressats mer på den påstådda hotbild som HD sagts ha uttalat och det finns betydligt mer att titta på eftersom just loggremsan förefaller vara en trigger.
Utan HDs fysiska logg.
Citera
2021-09-09, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Råkade av en slump på en loggav Södra vattentornet av HD.

SDs arkiverade cache, "The Southern", dvs Södra vattentornet. Det torn som SD fotade strax innan han skulle till JG.

https://www.geocaching.com/geocache/GC6KP0K_the-southern?guid=6e20ab99-92d7-4dc1-8e75-16e6dd269c17

A163B/521
Bild på tornet i SDs mobil tagen 14 maj kl 22:00:06

I februari- 18, verkar HD enligt sin logg beredd att trots det splittade kontot, vara SD behjälplig med underhåll:

"Har varit en del i skapandet av denna cache och loggar den nu under eget nic. Har haft så kul när jag firat vid denna byggnad. Kan göra det om och om igen. Finns nog en möjlighet att jag kommer att följa med CO om denne behöver hjälp vid underhåll.

Beskrivning av cachen:

Förhör JS, ägare av tornet
A148/94

Lägg märke till att SD skriver att det finns övervakningskameror, vilket ägaren förnekar.

Som sagt, jag undrar varför SD fotade vattentornet, och om det hade med Lenas död att göra.

Vattentornet kan ha varit centralt i konflikten mellan de båda kvinnorna. LW berättar i sin logg 2016 att hon haft kul med CO på platsen i olika sammanhang. Skrivningen är kanske oskyldig, lite beroende på vilken förståelse man har av bakgrunden.
Citat:
Kvällen börjar bli sen när vi kommer till det som jag tänkt mig som tourens krona: Södra vattentornet där jag redan tidigare haft kul med Hr Team Davidsson - med och utan geocaching.
LW har sedan refererat till att makarna ville ha en snygg fasad. Tornet omfattar fasadklättring och var ett omtalat mål för cachare, en logg kan också i vissa sammanhang ses som ett inlägg på sociala medier - särskilt när man bifogar så många bilder som LW gjorde i sin berättelse. LW's logg var kanske heller inte helt snygg när det gällde att nämna relationen till SD utanför geocaching. Tornet var också en betydande del av den första Touren vilket ytterligare kan förklara rivaliteten mellan kvinnorna.

Loggen från HD 2018 kan också ses som ett svar till LW att om CO vill ha kul på platsen (göra underhåll) så bör det vara med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in