2021-09-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis! Han har ju fram till andra förhöret velat varit sååå hjälpsam så imför polisen.

Samma skeva beteende som syltryggen JG.
Jag tror dock inte att dennes panikradering bara handlade om att dölja porrsurf
(”mellan man och kvinna”, märk väl) han ville säkert också dölja sin kontakt med MANDY för lilla frugan.
HAN som var själv tidigare blivit bedragen och som sedan lastade Lena, mer ön SD, så till den grad att han blockade henne från sitt liv.
Ynkrygg

HELA Noas mess till JG, alias Y(nkryggen)D

” du fanns inte där för mamma och du kommer aldrig nånsin
bli förlåten jag är djupt troende och mamma var pastor så
jag säjer det här med djupaste mening. du brinner i helvetet
för vems sida du valde när hon bebövde dig som mest

sitt inte och snacka skit till mig. du bidrog inte till hennes välmående.
du valde en otrogen fucking manshoras sida istället för den person
som mådde dåligt och behövde en vän hon LITADE på. kom inte tillbaka
nu när hon är död för att försöka visa sorg. du skriver för din skull inte våran.
spott i ansiktet är vad du egentligen förtjänar.
hej

kom inte nära min familj igen.
jag kommer inte behöva skriva till dig igen antar jag?”

N*oa messade JG, vad han skrivit finns återgett i T34Panzers inlägg från den 10 mars 2010.

Jag förmodar att det är vad ni syftar på, kan ej erinra mig att N*oa skrivit något på Facebook till JG.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Intressant. Vad var det N skrev? Jag är en av de få som inte har facebook så jag kan inte kolla. Kan du ge en snabb resume'?
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oj, nu är jag så trött och det var så länge sedan. Kanske inte ens var fb.

Får se om jag lyckas hitta det imorgon eller om någon annan minns.

Men det var N*oa som skrev om att SD hade vinkat till E.
Citera
2021-09-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
"När kvinnor utsätts för dödligt våld beror det i första hand på separation och svartsjuka. Psykisk ohälsa hos gärningspersonen och
kraftig berusning är andra orsaker som utlöst händelserna med kvinnliga brottsoffer."

Enligt statistiken så var det ju HD som borde ha blivit mördad.
Instämmer.
Jag tycker oxå att statistiken passar bättre HD i då fall och har ingen gemensam nämnare med SD-LW.
Hur åkl lyckades övertyga HR om det är en gåta för mig.
Väntar på att höra slutanföranden.
Citera
2021-09-05, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej det är absolut inte bevisat att ingen annan var med SD bakom planket och slog ihjäl LW, Men HR dömde Steffeponken som ensam mördare och det är det jag förhåller mej till.

Nej, jag anser inte Hanna för att vara helt söndermanipulerad av Steffeponken MEN hon har säkert tagit stor skada genom att ha varit gift med en sån som Steffeponken.

Offer och offer, ja hon var säkert ett offer i lika stor grad som LW var. Vi måste alla ha klart för oss att Steffeponken var inte en idiot i ordets bemärkelse, Seffeponken var slug,slipad och framför allt så var han utspekulerad till den grad att han lurade alla och då menar jag alla.

Vi vet för lite om Hanna för att kunna sätta en etikett på henne, Jag skulle vilja veta om Steffeponken var Hannas första stora kärlek, det skulle förklara mycket varför hon beter sej som hon gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Håller med.
Har man inte tillräckligt med bevis så bör man vara försiktig med att anklaga.
Man kan spekulera men med vis ödmjukhet inför att man kan ha fel.

Vill även säga att jag har fått känslan av att både H och S är varandras "första kärlek".
Jag upplever en stark symbios åt båda hållen.
På gott och ont.

Kan bara hålla med er båda: @firebird1974 för att du alltid skriver klokt och insiktsfullt, och även objektivt. Och @Gracefulmind, ditt första stycke är klockrent vilket en del har svårt att anamma. Det är inte av godo att fastna i den egna övertygelsens våld.
Citera
2021-09-05, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Varför skulle det vara det?? Hon reagerar precis som vilken som helst som har blivit bedragen i sex år, Självklart så hatar hon Lena, fel vore annars. Självklar så ältar hon, hon har för i helvete blivit röv knullad i sex långa år av sin älskade make och väninnan som vigde dom, självklart så önskar hon LW död allt annat vore absurt eller tycker du på något jävla tvistat sätt att HD skulle vara nöjd med situationen. Vadå ansvarslöst som sjuksköterska, hon är väl i första hand människa och reagerar som en människa. Och det primära inom vården är väl att patienten gör framsteg och blir frisk för annars kan vi nog skrota sjukvården och gå över till självmedicinering på olika plan.

+1 på den. Precis som du säger, oavsett yrkesroll så är hon i första hand människa.
Citera
2021-09-05, 10:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
N*oa messade JG, vad han skrivit finns återgett i T34Panzers inlägg från den 10 mars 2010.

Jag förmodar att det är vad ni syftar på, kan ej erinra mig att N*oa skrivit något på Facebook till JG.

Tack,jag minns det brevet till JG. Jag tänkte förstås på dig igår kväll när jag letade, men det var ju så länge sedan du var synlig härinne.

Ja, N*oa visar tydligt vem han tror är den skydlige och fightas för sin mammas upprättelse. På många sätt en stark kile som int eär rädd att uttala vad han tänker och som agerar med kraft när mamma är borta.

EN OTROLIG styrka för en då 16 år gammal kille. jag hoppas att han kan använda denna styrka på ett bra sätt. Inte alla har en sådan kraft! Visar ledaregenskaper.

Många barn i samma situation skulle säkerligen vänta bakom pappa och lägga allt avsvar på honom. N*oa agerar på egen hand, letar och ringer...

Hittade ett fragment av det jag mindes, kanske finns hela inlägget i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
N*a skriver bl a på sin instagram:

"Stefan, du har mage att vinka till E*ster, du vinkar åt andra, och den där jävla grannen ni har som hjälper dig vågar inte visa sig utomhus".

Sen står det en hel del annat. Men han är djupt besviken naturligtvis.

Han vinkar till Ester - hur i helvete! Jag har faktiskt inga ord.
Citera
2021-09-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
+1 på den. Precis som du säger, oavsett yrkesroll så kär hon i första hand människa.

Klart man ställer upp för sin familj, skyddar den. Men om man sen får svart på vitt att ens svärson brutalt har dräpt en kvinna med 17 slag mot huvud/ansikte - då undrar jag vad som finns kvar att skydda. Gärningen? Knappast. Individen och alla minnen och annat positivt? Kanske till viss del.

Kan tänka mig SOAs vånda här. "Sonen han aldrig fick", den han tyckte så mycket om. Värderade så högt. Men som visade sig ha varit otrogen mot hans dotter i sex år och sen så grymt ha mördat älskarinnan, en 3-barnsmamma...är denna person kapabel till att mörda även min egen dotter i ett trängt läge?

Vad fattas i huvudet på en person som kan gå så långt? Vad har jag missat?
"Rätt ska vara rätt", som SOA sa.
Citera
2021-09-05, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När jag läste skattningsverktyget SARA på nätet (vill inte länka till den siten då den noteras som icke säker, trots att den finns länkad via socialstyrlesens site https://www.socialstyrelsen.se/utveckla-verksamhet/evidensbaserad-praktik/metodguiden/sarasv-spousal-assault-risk-assessment-guide/), ser jag att i bedömningen tas även faktorer upp om "sårbarhetsfaktorer hos offret", förutom "Riskfaktorer för partnervåld hos gärningsmannen" och "Gärningsmannens psykosociala situation ".

Om jag uppfattar det rätt, handlar inte sårbarhetsfaktorerna bara om att de är en ökad risk, utan visar också på faktorer som offer kan uppvisa när de är i den här situationen.

Jag fastnade på det här:

"Sårbarhetsfaktorer hos offret
Här bedöms faktorer hos offret som kan vara av betydelse för skyddsarbetet
Aktuell situation
Bakgrund
11. Inkonsekvent beteende eller attityd gentemot gärningsmannen
 Offrets uppträdande eller attityd mot gärningsmannen är inkonsekvent, exempelvis återtagande av
anmälan
 Håller ingen ”rak linje” i sitt beteende eller sänder ”dubbla budskap
 Kontaktar själv gärningsmannen indirekt eller direkt
 Normaliserar och minimerar gärningsmannens beteende
 Följer inte uppgjorda skyddsplaner
"

Dubblet budskap och inkonsekvent beteende hos någon som är utsatt för kan bero på både att man knappt vet vilket ben man ska stå på. Å ena sidan vill man gå, å andra sidan inte. Lika fast som Lena var kan HD också varit.
Lena visar ju också på inkonsekvent beteende på flera sätt. Hon tar t ex tillbaka en av anmälningarna.

Så är det.
Den utsatta kvinnan när ett hopp inom sig att allt ska bli som förr, som då i början när allt var rosenrött och kärleksfullt. Hon vet hur han kunde vara.
Problemet är bara att det aldrig kommer bli så igen, annat än korta stunder då hoppet finns och detta hopp tänds och släcks om vartannat och så kommer det att fortsätta.
Den som en gång har slagit sin kvinna eller sina barn har klivit över en osynlig gräns och kommer med största sannolikhet göra det igen.
Citera
2021-09-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Minns nu att jag har läst detta tidigare. Starkt och moget av en 16 åring att kunna formulera sig så glasklart, så träffande. Tack för att du plockade fram detta. Undrar just hur JG reagerade på det.
Citera
2021-09-05, 10:50
Medlem
Nu har jag lyssnat på förhöret med Ge****både del 1 och 2.
Förstår inte vad förhöret går ut på överhuvudtaget!
1- är han misstänkt för att vara medhjälpare?!
2- är han kallad för att kartlägga SDs beteende vid försvinnandet?!
3- ett plus två plus ett par frågetecken till.
Vad menas med frågan om att han inte tänder lampan utan använder mobilen?
Vem som helst begriper att i ett sånt läge vill man inte bli sedd och involverad mer än nödvändigt.
Är det verkligen ett konstigt beteende?!
Skickar meddelande till SD och han sitter i förhör och inte kan svara. Och ?
Fattar inte alls meningen med förhöret.
Citera
2021-09-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten

■ 1: ) Om du fick tillträde till brottsplatsen under tiden den var avspärrad och LW:s kropp låg kvar, så...måste du rimligen ha tillhört polisen.

■ 2 : ) Är det det du påstår?

■ 3 : ) Du fick tillträde, tillåtelse att ta bilder, och även bryta mot förundersöknings-sekretessen via informationsspridning på Flashback?

Igen: vilken tid befann du dig på fyndplatsen, och vilka andra närvarade?

Och: när du ska du svara på inlägget rörande den felaktiga information du spridit i tråden?

OffTopic: ■ 1: ) Du har vid flera tidigare tillfällen skrivit och postat inlägg i olika ABoK:s-trådar där du påstått att jag @JokerMannen kallat mig för en Officiell Mordutredare vilket samtliga gånger varit ett osannfärdigt påstående ifrån din sida.

■ Tillägg till ovan skrivet: Trots att jag vid flera olika samt tidigare tillfällen har förklarat saker och ting för dig beträffande det, att du kallar mig för en Officiell Mordutredare, så fortsätter du att chargera.

■ Jag har tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden vad jag är❗samt vad jag sysslar med, men, det är något som du inte❗har tagit till dig, detta vilket skenbarligen beror på att du har lässvårigheter eller, att du helt enkelt ignorerat vad jag tidigare har framfört.

■ 2: ) Jag påstår ingen ting i detta fallet.

OnTopic: ■ 3: ) Jag har tidigare i L*na Wesstr*m-tråden, samt i ett svars-inlägg skrivit till dig @Betongbaletten, berättat, när❗bland annat jag❗@JokerMannen fotograferade bullerplanket:s insida, men, skenbarligen har du inte lyckats med att ta till dig det tidigare skrivna av mig.

■ Tillägg till det ovan skrivna: Du påstod tidigare i ett av dina skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden, att jag @JokerMannen skulle tidigare ha delat med mig fotografier tagna på insidan av bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro, till flera❗olika FOURUM-SKRIBENT-ER, jag har tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden, att jag @JokerMannen endast❗hade skickat fotografier, till en❗enda forumskribent, nämligen till medlemmen @Rosamund och ingen❗annan.

■ Lika dant när det gäller beträffande L*na Wesstr*m och hennes knäskål eller knäskålar, så har du skenbarligen inte tagit till dig vad jag tidigare har framfört i L*na Wesstr*m-tråden, eller, så har du helt enkelt sagt bara ignorerat vad du tidigare har läst.

OffTopic: ■ Du har vid flera tidigare tillfällen satt dina diagnoser på mig, detta trots att du inte känner mig i verkligheten, dina diagnoser har bland annat varit, psykiskt störd, narcissist, mytoman samt att du rekommenderat mig att söka hjälp,

■ Du har vid några tidigare tillfällen skrivit till mig @JokerMannen, att du inte❗diskuterar med en narcissist och mytoman, trots detta, så fortsätter du med att svara på mina inlägg.

■ Enligt ovan skrivet, Jag JokerMannen står för det som jag tidigare har skrivit, du @Betongbaletten däremot sagt, tycks ha svårt att stå för det som du tidigare har skrivit.

OnTopic: ■ Jag har tidigare, vid ett antal tillfällen, fått läst L*na Wesstr*m:s dagbokspärm.

■ Jag @JokerMannen, har aldrig❗haft L*na Wesstr*m:s dagbokspärm i min ägo vilket du vid flera tidigare tillfällen har påstått.

■ L*na Wesstr*m:s dagbokspärm, har hela tiden funnits hos en av hennes närmaste vänner vilken L*na Wesstr*m hade ett mycket stort förtroende för, och än i dag, finns denna dagbokspärm i gott förvar hos L*na Wesstr*m:s vän.

■ Jag kände L*na Wesstr*m, och hon, var en vän till mig och ingenting❗därutöver, jag tyckte väldigt mycket om min vän L*na Wesstr*m och vi hade alltid trevligt tillsammans när vi träffades och umgicks med varandra, hon var alltid full av energi och glädje och vi var aldrig osams eller bråkade med varandra, de finaste och bästa stunderna som jag fick uppleva tillsammans med min vän L*na Wesstr*m, det var när vi spelade gitarrer tillsammans.

■ Tillägg till ovan skrivet: Du skall veta det @Betongbaletten, att L*na Wesstr*m var faktiskt en skicklig ackompanjatör och kunde hantera sitt stränginstrument på ett professionellt sätt och dessutom, hade L*na Wesstr*m en mjuk och len sångröst vilken var långt ifrån falsk, enligt mig, så hade L*na Wesstr*m musiken i sitt blod.

■ Jag har ett mycket djupt intresse som vilar i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, detta, vilket bottnar sig i att jag kände L*na Wesstr*m, och framför allt sagt, hon var en mycket fin vän till mig som jag tyckte väldigt mycket om.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-05 kl. 11:22.
Citera
2021-09-05, 11:16
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nu har jag lyssnat på förhöret med Ge****både del 1 och 2.
Förstår inte vad förhöret går ut på överhuvudtaget!
1- är han misstänkt för att vara medhjälpare?!
2- är han kallad för att kartlägga SDs beteende vid försvinnandet?!
3- ett plus två plus ett par frågetecken till.
Vad menas med frågan om att han inte tänder lampan utan använder mobilen?
Vem som helst begriper att i ett sånt läge vill man inte bli sedd och involverad mer än nödvändigt.
Är det verkligen ett konstigt beteende?!
Skickar meddelande till SD och han sitter i förhör och inte kan svara. Och ?
Fattar inte alls meningen med förhöret.

Nu när du lyssnat på förhör från TR och läst i FUP så undrar jag lite försynt vem du tror är GM.
Jag tolkar dina inlägg som att du tror att SD var oskyldig som en brud.
Är det random GM, en eller flera som toppar din lista?
Är det någon som LW kände?
Citera
2021-09-05, 11:22
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
OffTopic: ■ 1: ) Du har vid flera tidigare tillfällen skrivit och postat inlägg i olika ABoK-trådar där du påstått att jag @JokerMannen kallat mig för en Officiell Mordutredare vilket samtliga gånger varit ett osannfärdigt påstående ifrån din sida.

■ Tillägg till ovan skrivet: Trots att jag vid flera olika samt tidigare tillfällen har förklarat saker och ting för dig beträffande det, att du kallar mig för en Officiell Mordutredare, så fortsätter du att chargera.

■ Jag har tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden vad jag är❗samt vad jag sysslar med, men, det är något som du inte❗har tagit till dig, detta vilket skenbarligen beror på att du har lässvårigheter eller, att du helt enkelt ignorerar vad jag tidigare framfört.

■ 2: ) Jag påstår ingen ting i detta fallet.

OnTopic: ■ 3: ) Jag har tidigare i L*na Wesstr*m-tråden, samt i ett svars-inlägg skrivit till dig @Betongbaletten, berättat, när❗bland annat jag❗@JokerMannen fotograferade bullerplanket:s insida, men, skenbarligen har du inte lyckats med att ta till dig det tidigare skrivna av mig.

■ Tillägg till det ovan skrivna: Du påstod tidigare i ett av dina skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden, att jag @JokerMannen skulle tidigare ha delat med mig fotografier tagna på insidan av bullerplanket i Nya Hj*rsta Ör*bro, till flera❗olika FOURUM-SKRIBENT-ER, jag har tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden, att jag @JokerMannen endast❗hade skickat fotografier, till en❗enda forumskribent, nämligen till medlemmen @Rosamund och ingen❗annan.

■ Lika dant när det gäller beträffande L*na Wesstr*m och hennes knäskål eller knäskålar, så har du skenbarligen inte tagit till dig vad jag tidigare har framfört i L*na Wesstr*m-tråden, eller, så har du helt enkelt sagt bara ignorerat vad du tidigare har läst.

OffTopic: ■ Du har vid flera tidigare tillfällen satt dina diagnoser på mig, detta trots att du inte känner mig i verkligheten, dina diagnoser har bland annat varit, psykiskt störd, narcissist, mytoman samt att du rekommenderat mig att söka hjälp,

■ Du har vid några tidigare tillfällen skrivit till mig @JokerMannen, att du inte❗diskuterar med en narcissist och mytoman, trots detta, så fortsätter du med att svara på mina inlägg.

■ Enligt ovan skrivet, Jag JokerMannen står fösr det som jag tidigare har skrivit, du @Betongbaletten däremot sagt, tycks ha svårt att stå för det som du tidigare har skrivit.

OnTopic: ■ Jag har tidigare, vid ett antal tillfällen, fått läst L*na Wesstr*m:s dagbokspärm.

■ Jag @JokerMannen, har aldrig❗haft L*na Wesstr*m:s dagbokspärm i min ägo vilket du vid flera tidigare tillfällen har påstått.

■ L*na Wesstr*m:s dagbokspärm, har hela tiden funnits hos en av hennes närmaste vänner vilken L*na Wesstr*m hade ett mycket stort förtroende för, och än i dag, finns denna dagbokspärm i gott förvar hos L*na Wesstr*m:s vän.

■ Jag kände L*na Wesstr*m, och hon, var en vän till mig och ingenting❗därutöver, jag tyckte väldigt mycket om min vän L*na Wesstr*m och vi hade alltid trevligt tillsammans när vi träffades och umgicks med varandra, hon var alltid full av energi och glädje och vi var aldrig osams eller bråkade med varandra, de finaste och bästa stunderna som jag fick uppleva tillsammans med min vän L*na Wesstr*m, det var när vi spelade gitarrer tillsammans.

■ Tillägg till ovan skrivet: Du skall veta det @Betongbaletten, att L*na Wesstr*m var faktiskt en skicklig ackompanjatör och kunde hantera sitt stränginstrument på ett professionellt sätt och dessutom, hade L*na Wesstr*m en mjuk och len sångröst vilken var långt ifrån falsk, enligt mig, så hade L*na Wesstr*m musiken i sitt blod.

■ Jag har ett mycket djupt intresse som vilar i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, detta, vilket bottnar sig i att jag kände L*na Wesstr*m, och framför allt sagt, hon var en mycket fin vän till mig som jag tyckte väldigt mycket om.

Mvh/JM.

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Från och med den 01/09 tillsätts 6 nya polis-utredare till den fortsatta undersökningen av KálaMarksMordet och jag själv blir den 7:e.

Ett av många inlägg på samma tema. Hur gick arbetet?

I övrigt svamlar du, i vanlig ordning. Men ok, låt mig pudla så kanske du blir på bättre humör och svarar på frågorna: förlåt för att jag påstod att du delade med dig av brottsplatsfoton till trådskribenter. Det borde ha stått trådskribent.
Förlåt också för att jag påstod att du hade LW:s dagbok i din ägo när du enligt ditt förmenande enbart har tillgång till den.

Så. Hoppas att det känns bättre och att du nu kan svara på frågor.
Såsom: vid vilken tidpunkt befann du dig på fyndplatsen? Vilka övriga närvarade?
Hur tror du att det kommer sig att du såg kroppen liggandes på mage?
Vad tror du hände med klädesplaggen du såg på platsen?

OBS ❗Du behöver givetvis inte svara på dessa frågor om du inte vill.

Mvh / BB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in