2017-08-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Ja, det gör det. Men det verkar inte JokerMannen ha vidare koll på.

World Games Inc. är ett Pyramidspel , ursprungligen från Australien , förkortas oftast som WGI , men det gör okså Wintrer Guard International , förkortas även det , som WGI. Sedan finns även Puzzle on (Word Games Inc) Obs ! nu (Word) finns bland annat (Powgi) se https://play.google.com. WGI som du menar Skräddaren är ett Internet-baserat företag som lockar människor att bli rika via företagets verksamhets-Spel och virtuella aktier. Det finns och används tre olika WGI-förkortningar , men det jag tidigare har nämn handlar om (VGI) och någon fabulering ifrån min sida finns inte.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Citera
2017-08-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kommer du någonsin till bokstaven G? G som i gärningsmännen...dom som dräpte Lindberg i kalamark?

Länge leve Rätts-Rötan i Norrbotten när Möglet sprider sig.
Citera
2017-08-15, 18:07
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Ja, det gör det. Men det verkar inte JokerMannen ha vidare koll på.

Ok
Hursomhelst
1: polisen borde kolla upp de personer som kamperade ihop med Kaj inom WGI.

2: polisen borde gräva djupare ang vita bilen som ev. Erland haft i son ägo

3: låt oss aldrig sluta tänka på och gräva i det som skedde i Kalamark, för brödernas skull
Men även för de personer som ev dömts oskyldigt.
Citera
2017-08-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kommer du någonsin till bokstaven G? G som i gärningsmännen...dom som dräpte Lindberg i kalamark?

1. Kan man vara övertygad om något som man på förhand inte känner till ?

2. Kan ett par stövlar bli självgående om dom omtalas av någon annan ?

3. Var Erling LundQvists' historia sann ?

4.Vad var den egentliga orsaken till att mordet på Ólov Róger Lindberg upptäcktes ?

5.Kan man med bil köra 14,9 mil på 74 minuter men inte 8,9 mil på 60 minuter ?

6.Var det verkligen Magnus Wiklund som ringde ifrån Pitéå klockan 20:00:33 ?
Var det även Magnus Wiklund som ringde ifrån
Öjebyn klockan 20:20:36 ? den 13/4 2004.

7. Varför uttryckte sig Magnus Wiklund på följande sätt Citat: "Jag (TYCKER) att Kaj är felaktigt dömd" "men inte oskyldigt dömd" ?

8. Varför utelämnade Magnus Wiklund ordet (TYCKER) i menings-sats nummer 2. ?

9. Vem var det som egentligen lånade ut huset till Kaj Johannes Linna/Engström i Södra VistTräsk 34 , förts på prov en vecka ?

10. Kan du detalj-beskriva den grå-vita Ford Scorpion som ägs av Lárs Christer Hjórt och som även disponerads då av sonen Nils Christian Hjórt i comparation med den vita combi-modellen som den då 13-årige Tóre Fahlgren upptäckte på KálaHattens' Parkerings-plats intill RadioMasten den 14/4 år 2004 klockan 19:40 ?

JokerMannen.
Citera
2017-08-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Ok
Hursomhelst

3: låt oss aldrig sluta tänka på och gräva i det som skedde i Kalamark, för brödernas skull

Élvy María Kárlsson som var en av tre stycken ägare till huset i Södra VistTräsk 34 , har klart och tydligt beskrivt om då Kaj Johannes Linna/Engström bedrev Obs ! (VGI) och inte (WGI). Detta var en Nätverks-krets som han dels ifrån början drev själv och sedan tillsammans med Tóny "Nobbe" Nórberg och Richard Hära och Kjéll Pettersson och Jörgen Lindström samt Stéfan Gallar och det var just genom denna så kallade VGI Nätverks-kretsen som Élvy María Kárlsson och Kaj Johannes Linna/Engström lärde känna varandra. Kaj löste in Élvy María Kárlsson i sitt VGI-Nätverk med 1.500 kronor och det var okså allt han betalade för vistelsen i huset i Södra VistTräsk 34 under 2 månader och 10 dagars vistelse och detta sagt enligt Élvy María Kárlsson själv.

JokerMannen.
Citera
2017-08-15, 20:04
Medlem
Citat:
Nä nä , det är klart, men tur hade han den gången i så fall.

Tilläggas skall att , då Kaj Johannes Linna/Engström bodde i Élvy María Kárlssons' hus i Södra VistTräsk 34. och då under tiden som Élvy María Kárlsson till största delen var på resande fot i sitt arbete med bland annat CPI-s Nätverks-krets och förevisade då Nepalésiska produkter som till största delen kom ifrån Nabín Tapalaýa och hans 3 bröder. Hon var bland annat resande på Mässor i Göteborg , där hon okså hade sina två döttrar. Élvy träffade bland annat Magnus Wiklund som vid flera tillfällen vistades i Göteborg. Då Kaj Johannes Linna/Engström själv bodde i Élvys' hus fick han okså genom Élvys' vänlighet tillgång till att disponera hennes Mörk-Röda Toyota Corolla Wagon , Men ! Élvy berättade att Kaj även hade tillgång till en Mörk-Blå Wolkswagen Golf som han då hade fått lånat av Richard Hära. Élvy frågade Kaj vid ett tillfälle då hon tillfälligt besökte sitt hus i Södra VistTräsk 34. varför han skulle ha två bilar till behov när det egentligen räckte med en , då hade Kaj svarat att det var en privatsak mellan honom och Richard Hära.

JokerMannen.
Citera
2017-08-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ok
Hursomhelst

Från och med den 01/09 tillsätts 6 nya polis-utredare till den fortsatta undersökningen av KálaMarksMordet och jag själv blir den 7:e.
Jag kan glädja dig med att 4 nya personer som aldrig tidigare har varken haft vilja eller vågat framträda , har nu lämnat nya uppgifter direkt till Polis-Chefen för utredningen. En av dessa personerna har berättat om något mycket speciellt som kommer att väga tungt i den fortsatta utvecklings-utredningen. Jag själv har lämnat in en fullständig lista över den då Mobila och Fasta TelefonAktivitets-trafiken som då ägde rum från och med 01/01 2004 fram till den 24/04 2004. Två personer inom denna Telefon-Aktivitets-trafik-listan kommer att vara högaktuella för den fortsatta utredningen. En av dem är redan nu inbokad hos polisen för ett kommande förhör , men för mig persónligen , kommer jag nu att studera 3 mord samtidigt för att söka om det överhuvud taget kan finnas ett samband mellan KálaMarksMordet och LångaRedsMordet samt okså därtill även BrattåsMordet.

JokerMannen.
Citera
2017-08-15, 20:59
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Från och med den 01/09 tillsätts 6 nya polis-utredare till den fortsatta undersökningen av KálaMarksMordet och jag själv blir den 7:e.
Jag kan glädja dig med att 4 nya personer som aldrig tidigare har varken haft vilja eller vågat framträda , har nu lämnat nya uppgifter direkt till Polis-Chefen för utredningen. En av dessa personerna har berättat om något mycket speciellt som kommer att väga tungt i den fortsatta utvecklings-utredningen. Jag själv har lämnat in en fullständig lista över den då Mobila och Fasta TelefonAktivitets-trafiken som då ägde rum från och med 01/01 2004 fram till den 24/04 2004. Två personer inom denna Telefon-Aktivitets-trafik-listan kommer att vara högaktuella för den fortsatta utredningen. En av dem är redan nu inbokad hos polisen för ett kommande förhör , men för mig persónligen , kommer jag nu att studera 3 mord samtidigt för att söka om det överhuvud taget kan finnas ett samband mellan KálaMarksMordet och LångaRedsMordet samt okså därtill även BrattåsMordet.

JokerMannen.

Det låter bra.
Vad talar för att dessa mord har nåt gemensamt?
Citera
2017-08-16, 00:38
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Nu får du verkligen dig Skräddaren ! Det är helt korrekt det jag berättar. Kontrollera följande.

WGI = Winter Guard InterNational.
WGI , is a visual performing Arts organization that hosts regional and National competitions for color Guard.

WGI = The Logo of Winter Guard InterNational.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Ps. Det var du själv som tog upp ordet (WGI) i jämförelse med( VGI) Ds.

Wgi hit och Vgi dit.. Fattiglappen, degosen och soffliggaren Kaj Linna är den som gjorde Kalamarksrånet och det vet dom flesta i rättsväsendet.

Kaj Linna är ett exempel på att det kan löna sig att begå brott...
Citera
2017-08-16, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sp0kplumpen
Wgi hit och Vgi dit.. Fattiglappen, degosen och soffliggaren Kaj Linna är den som gjorde Kalamarksrånet och det vet dom flesta i rättsväsendet.

Kaj Linna är ett exempel på att det kan löna sig att begå brott...

Nästan tretton år på kåken, löna sig, knappast.
Citera
2017-08-16, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nästan tretton år på kåken, löna sig, knappast.

Carl-Janne-75 》 13 År bakom lås och bom och 1.500.000 kronor per År helt skattefritt , vilket i sin tur totaliseras till 19.500.000 kronor på 13 År skattefritt , hur tänker du egentligen ?
Kaj Johannes Linna/Engström har begärt 25.000.000 kronor och lär ganska så säkert få runt 20.000.000. Sedan skall han därefter söka resning tillsammans med sin Advokat Thomas Magnusson för inbrottet i Konsum-butiken i Arjeplog och begära ytterligare 5.000.000 kronor och han kan sedan ytterligare räkna in ungefär 2.000.000 extra i sin framtids-kassa. Detta trots vad Ingrid Elisabeth Enberg tidigare hade uppgivit i TingsRätten till fullständighet , så säger ju både Thomas Magnusson och Kaj Johannes Linna/Engström att Ingrid Elisabeth Enberg är en liten simpel lögnerska. Enligt ditt sätt att tänka , har jag extremt svårt att förstå , men jag förstår att du har väl en medelinkomst på 5.000.000 kronor om året och då är ju 1.500.000 kronor skattefritt om året förstås en bagatell emot vad du tjänar in per år. Egendomligt sätt att tänka ? Han kommer i slutänden att vara i god för minst 22.000.000 kronor när allt är klart och sedan kommer han med enkelhet att kunna omsätta dom pengarna till det 10-dubbla inom rätta verksamheter , "pengar är makt" och sådana personer med för mycket pengar kan bli väldigt farliga för andra människor runt omkring. Men det finns en sak att slutligen tillägga här till ovan sagt , att "mycket vill ha mer" men till slut mister man hoppet och inte längre ler. Har man sådana enorma penningsummor , så slutar man totalt att sätta värde på det som finns att tillgå och olyckan blir till sist ett faktum.

JokerMannen.
Senast redigerad av JokerMannen 2017-08-16 kl. 06:37.
Citera
2017-08-16, 07:36
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Carl-Janne-75 》 13 År bakom lås och bom och 1.500.000 kronor per År helt skattefritt , vilket i sin tur totaliseras till 19.500.000 kronor på 13 År skattefritt , hur tänker du egentligen ?
Kaj Johannes Linna/Engström har begärt 25.000.000 kronor och lär ganska så säkert få runt 20.000.000. Sedan skall han därefter söka resning tillsammans med sin Advokat Thomas Magnusson för inbrottet i Konsum-butiken i Arjeplog och begära ytterligare 5.000.000 kronor och han kan sedan ytterligare räkna in ungefär 2.000.000 extra i sin framtids-kassa. Detta trots vad Ingrid Elisabeth Enberg tidigare hade uppgivit i TingsRätten till fullständighet , så säger ju både Thomas Magnusson och Kaj Johannes Linna/Engström att Ingrid Elisabeth Enberg är en liten simpel lögnerska. Enligt ditt sätt att tänka , har jag extremt svårt att förstå , men jag förstår att du har väl en medelinkomst på 5.000.000 kronor om året och då är ju 1.500.000 kronor skattefritt om året förstås en bagatell emot vad du tjänar in per år. Egendomligt sätt att tänka ? Han kommer i slutänden att vara i god för minst 22.000.000 kronor när allt är klart och sedan kommer han med enkelhet att kunna omsätta dom pengarna till det 10-dubbla inom rätta verksamheter , "pengar är makt" och sådana personer med för mycket pengar kan bli väldigt farliga för andra människor runt omkring. Men det finns en sak att slutligen tillägga här till ovan sagt , att "mycket vill ha mer" men till slut mister man hoppet och inte längre ler. Har man sådana enorma penningsummor , så slutar man totalt att sätta värde på det som finns att tillgå och olyckan blir till sist ett faktum.

JokerMannen.

Det kan gå rätt fort att bränna pengar om man ger sig in i fel affärer
Och kaj uttryckte sig en gång att " ju mer bränsle ser finns desto mer kan man gasa" eller nåt i den stilen så ...

Endel personer kan vara farliga med för mkt pengar, men ännu farligare när de är panka, för då begås brotten.

Däremot tror jag inte han får resning för konsumrånet.

Varför skulle Ingrid E vilja ljuga för att sätta dit honom
Hatade hon honom så mycket?
Och i så fall , varför lånade hon ut duschen den 15:e april 2004 (dagen efter mordet)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in