2021-09-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är jättebra med dina sammanfattningar och reflektioner, trots att man har lyssnat och läst det mesta tidigare.

Jag lyssnad själv nyss på N*oas vittnesmål och reagerade på att N*oa inte hade SDs nummer, medan SD svarade "Hej N*oa", när N ringde på morgonen den 15:e.

Lite senare säger N*oa att SD kan ha haft hans nummer sedan tidigare eftersom N ringt till honom vid något tillfälle i helt vardagliga ärenden.

SD frågade ingenting när N*oa ringde runt att Lena saknades. Det känns väldigt konstigt. SD sa något om att han chattat med Lena, det sista runt 22- tiden och att chatten avlutades "konstigt". Han önskade dom lycka till...men frågade alltså inget trots det.

Jag upplever det som att N*oas beskrivning av SD som röd i ansiktet och psykopatblick kom direkt från honom själv. Man märkte att hans röst blev lite grötig för att han blev som jag uppfattade det upprörd. Han verkade verkligen inte gilla SD och han la skulden på SD för att JG tagit avstånd från lena och att även andra vänt henne ryggen. Han berättade också om att Lena frågat N om SD kontaktat honom för att säga hur hemsk Lena var (xx- ord) och vilken dålig mamma hon var, vilket SD inte gjort. Detta bidrog också att N tyckte att SD var en konstig person, den konstigaste han kunde komma på när han skulle ringa på morgonen för att få veta var mamma var.

Det var så N*oa frågade SD: Var är mamma?

Inte vet du var mamma är.

Ett förhör som griper tag i mig... och säger så mycket.

För N var det glasklart att SD var skyldig till åtminstone Lenas försvinnande. Han läste av läget helt riktigt, trots att han bara var 16 år då. Efter friandet i TR tvingades han och hans syskon stå ut med SDs flinande fejs i grannskapet i 3 år innan fanstyget till slut dömdes. Måste ha varit ett helvete för Lenas barn.
Citera
2021-09-04, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
För N var det glasklart att SD var skyldig till åtminstone Lenas försvinnande. Han läste av läget helt riktigt, trots att han bara var 16 år då. Efter friandet i TR tvingades han och hans syskon stå ut med SDs flinande fejs i grannskapet i 3 år innan fanstyget till slut dömdes. Måste ha varit ett helvete för Lenas barn.

Säger inte att det är Noa, men detta hända i samband med Stefans frikännande.
Kan vara vem som helst.
I vilket fall som helst så hade personen klart för sig om vem som var skyldig......

https://delafil.se/ebfc0583d84232db/Stefans_Garage.jpg
Citera
2021-09-04, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
God kväll
Sitter i soffan och lyssnar på det sista kompletterande förhöret från Hovrätten.

Nu har jag lyssnat igenom ALLA förhör i tingsrätten och dom kompletterande förhören från Hovrätten.
Under tiden har jag inmundigat 3 flaskor Lindemans Chardonnay, räkor med chilli-aioli och en helt onödig kebabtallrik.
Detta har jag gjort under 2 dygn.
Nu sätter jag mig in som domare i Hovrätten och skall helt opartiskt bedöma detta fall.
Visst, min inställning från början ävar att Stefan var den skyldige (tillsammans med Hanna) men under dessa två dygn har jag försökt vara nollställd, opartisk och hitta nåt som Inte pekar på Stefan o Hanna.
Och som sagt, nu sitter jag här efter två dygn, med samma information som Hovrätten, med allt som har lagts fram i båda instanserna....
Folk får säga vad dom vill, men precis ALLT pekar åt samma håll. Dom nya förhören förtydligar detta. Alternativa möjligheter o gärningsmän ÄR uteslutna, Den lilla tekniska bevisningen och den rigorösa mängden indicier tillsammans med alla förhöra vittnen som utan tvekan direkt pekar ut Stefan får till slut min slutsats att bli:
Det är bortom allt rimligt tvivel att Stefan ensam eller tillsammans med någon har mördat Lena Wesström.
Med största sannolikhet har han gjort det tillsammans med Hanna, men det är tyvärr inte styrkt. Och tyvärr kommer Hanna undan, men det är för mig ingen tvekan om att i alla fall Stefan är en av mördarna.....
Åklagaren Åsa lyckades, trotts en otroligt bristfällig utredning, att bevisa detta bortom alla rimliga tvivel.
Kram på er och hoppas ni får som mig, en trevlig kväll med vitt vin och ost, o sen blir det lite inspelning av TIKTOK videos.
Ha det gött.
Du nämnde "ensam eller tillsammans med" och jag kom att tänka på:
När gemensamt och i samförstånd når ruggigt otrevliga nivåer.
Det är identiska argument som vid pseudoaltruism och vanföreställningar ( att inte bli ensam kvar"). Han var dock inte suicidal och föga intresserad av att dö.

SD i HovR domen:
"Det är korrekt att Jerry skrev till Stefan att Stefan talat om att döda Hanna. Stefan har inte haft sådana tankar. Ämnet berördes av Hanna och honom gemensamt.

Hanna var under några år suicidal. En sak hon sa var att hon inte ville leva, men hon ville inte heller lämna barnen och Stefan. Vid ett par tillfällen nämndes att det hade varit bättre om alla dog samtidigt än att barnen och Stefan skulle bli lämnade utan en mamma och fru som tagit sitt liv. Det här var någon gång runt år 2007, ungefär. Han vet att det kan ha talats om en bilkrasch."
Senast redigerad av develi 2021-09-04 kl. 20:35.
Citera
2021-09-04, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

■ 1: ) min inställning från början var att Stefan var den skyldige (tillsammans med Hanna)

■ 2: ) men under dessa två dygn har jag försökt vara nollställd, opartisk och hitta nåt som Inte pekar på Stefan o Hanna.

Och som sagt, nu sitter jag här efter två dygn, med samma information som Hovrätten, med allt som har lagts fram i båda instanserna....

■ 3: ) Folk får säga vad dom vill, men precis ALLT pekar åt samma håll. Dom nya förhören förtydligar detta.

■ 4: ) Alternativa möjligheter o gärningsmän ÄR uteslutna, Den lilla tekniska bevisningen och den rigorösa mängden indicier tillsammans med alla förhöra vittnen som utan tvekan direkt pekar ut Stefan får till slut min slutsats att bli:

■ 5: ) Det är bortom allt rimligt tvivel att Stefan ensam eller tillsammans med någon har mördat Lena Wesström.

■ 6: ) Med största sannolikhet har han gjort det tillsammans med Hanna, men det är tyvärr inte styrkt. Och tyvärr kommer Hanna undan, men det är för mig ingen tvekan om att i alla fall Stefan är en av mördarna.....

Åklagaren Åsa lyckades, trotts en otroligt bristfällig utredning, att bevisa detta bortom alla rimliga tvivel.

Hej @Avd.9 och tack för ett bra skrivet och postat inlägg i L*na Wesstr*m-tråden.

■ 1: ) Jag kan berätta för dig, att själv, var jag också, helt inställd redan ifrån början, att St*fan Davidss*n inte varit ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m skulle bringas om livet.

■ 2: ) Jag håller, till punkt och pricka med dig i detta fallet, det vill säga, att det finns överhuvudtaget ingen ting, som pekar bort ifrån den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n samt att det är en hel del, som också pekar mot den Yodánska Golvbrunns-Drottningen, det vill säga, Yodinnan [ HD ]

■ 3: ) Jag anser på det bestämdaste, att du har helt rätt i det vilket du tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden, det vill säga, att allting pekar åt ett och samma hål, både mot St*fan Davidss*n och Yodinnan [ HD ]

■ 4: ) Återigen får du mitt fullständiga medhåll, det vill säga, att det finns överhuvudtaget ingen ting som pekar på en alternativ gärningsperson eller, på alternativa gärningspersoner i detta fallet.

■ 5: ) Ja, det är ställt utom allt rimligt tvivel, att St*fan Davidss*n, var en❗av de gärningspersoner som såg till att L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta Ör*bro under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ 6: ) Du har tidigare framfört i ditt skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden, att det är med största sannolikhet sagt, att St*fan Davidss*n bringade livet om L*na Wesstr*m tillsammans med Yodinnan [ HD ]

■ Tillägg till det ovan skrivna: Kammaråklagaren Å*a H*ding gick så småningom ut och deklarerade till allmänheten, att St*fan Davidss*n hade, antingen ensam, eller i samförstånd med annan person bragt livet om L*na Wesstr*m.

■ Jag behöver inte känna mig osäker till det ovan skrivna, detta sagt med anledning av, att jag vet❗att St*fan Davidss*n inte❗var ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018, någon var St*fan Davidss*n behjälplig.

■ Den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n i konnektion med den Yodánska Drottningen HD är det samma som, lika barn, leka bäst.

■ Den Yodánska Drottningen HD hatade L*na Wesstr*m till den högsta grad, sålunda hade Yodinnan [ HD ] ett mycket starkt motiv till att få sin rival L*na Wesstr*m röjd ur sin väg, och till sist, fick hon sin önskan, sitt hopp, sin vilja uppfylld.

■ Lena Wesström är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ Citat HD: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/

■ Det hoppet, den önskan, den viljan förvandlades till en verklighet.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-04, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Avd.9 och tack för ett bra skrivet och postat inlägg i L*na Wesstr*m-tråden.

■ 1: ) Jag kan berätta för dig, att själv, var jag också, helt inställd redan ifrån början, att St*fan Davidss*n inte varit ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018 då L*na Wesstr*m skulle bringas om livet.

■ 2: ) Jag håller, till punkt och pricka med dig i detta fallet, det vill säga, att det finns överhuvudtaget ingen ting, som pekar bort ifrån den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n samt att det är en hel del, som också pekar mot den Yodánska Golvbrunns-Drottningen, det vill säga, Yodinnan [ HD ]

■ 3: ) Jag anser på det bestämdaste, att du har helt rätt i det vilket du tidigare framfört i L*na Wesstr*m-tråden, det vill säga, att allting pekar åt ett och samma hål, både mot St*fan Davidss*n och Yodinnan [ HD ]

■ 4: ) Återigen får du mitt fullständiga medhåll, det vill säga, att det finns överhuvudtaget ingen ting som pekar på en alternativ gärningsperson eller, på alternativa gärningspersoner i detta fallet.

■ 5: ) Ja, det är ställt utom allt rimligt tvivel, att St*fan Davidss*n, var en❗av de gärningspersoner som såg till att L*na Wesstr*m blev dödsmisshandlad bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta Ör*bro under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ 6: ) Du har tidigare framfört i ditt skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden, att det är med största sannolikhet sagt, att St*fan Davidss*n bringade livet om L*na Wesstr*m tillsammans med Yodinnan [ HD ]

■ Tillägg till det ovan skrivna: Kammaråklagaren Å*a H*ding gick så småningom ut och deklarerade till allmänheten, att St*fan Davidss*n hade, antingen ensam, eller i samförstånd med annan person bragt livet om L*na Wesstr*m.

■ Jag behöver inte känna mig osäker till det ovan skrivna, detta sagt med anledning av, att jag vet❗att St*fan Davidss*n inte❗var ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018, någon var St*fan Davidss*n behjälplig.

■ Den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n i konnektion med den Yodánska Drottningen HD är det samma som, lika barn, leka bäst.

■ Den Yodánska Drottningen HD hatade L*na Wesstr*m till den högsta grad, sålunda hade Yodinnan [ HD ] ett mycket starkt motiv till att få sin rival L*na Wesstr*m röjd ur sin väg, och till sist, fick hon sin önskan, sitt hopp, sin vilja uppfylld.

■ Lena Wesström är död.

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ... slut citat/

■ Citat HD: "Hoppas att hon är död" ... slut citat/

■ Det hoppet, den önskan, den viljan förvandlades till en verklighet.

Mvh/JM.
Tack @Jokermannen.
Vi har även talats i privata meddelanden och i mina ögon är vi helt överens.
Jag vet också att han inte var ensam bakom planket och den förklaringen har jag redan delgett.
Vi är helt överens.
Ha en trevlig kväll.
Citera
2021-09-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Är det skribenten @Rosamund som påstår sej arbeta inom FBI forskningscenter som du har skickat bilder till och som även har bedrivit forskning på vissa skribenter här i tråden??. Snälla, du måste skoja med mej.

■ Är det fullständigt uteslutet ifrån din sida, att överhuvudtaget ingen❗person varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ? ... det vill säga, utöver St*fan Davidss*n själv.

■ Anser du med det absolut bestämdaste, att St*fan Davidss*n var en helt allena gärningsperson under den aktuella Måndagskvällen då det blev dags att få L*na Wesstr*m röjd ur vägen en gång för alla ?

■ Anser du med din egen bestämdhet, att Yodinnan [HD] var fullständigt och totalt söndermanipulerad av sin make St*fan Davidss*n ?

■ Anser du till punkt och pricka att Yodinnan
[HD] var ett rent offer för den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-09-04 kl. 20:52.
Citera
2021-09-04, 20:52
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
■ 1: ) Svar ja❗jag såg den avlidna människokroppen bakom bullerplanket under Lördagen den 19 Maj 2018, och eftersom jag gjorde det, ja, då måste jag ha varit på platsen.

■ 2: ) Svar Nej❗de fotografier vilka bland annat jag tog bakom bullerplanket, och då, beträffande de färska rispmärkena som var synliga, detta ägde rum vid ett annat tillfälle och en tid efter det, att den avlidna människokroppen hade flyttats samt transporterats med ambulansen till likförvaringshuset.

■ 3: ) Svar nej❗jag har inte tidigare delat med mig några bilder från brottsplatsen till andra FORUMSKRIBENTER = (pluralisform), däremot sagt, så har jag tidigare skickat några av fotografierna till en❗enda forumskribent, nämligen medlemmen @Rosamund och ingen annan = (singularform)

■ En enda forumskribent (singularis) har fått fotografier från den då aktuella brottsplatsen bakom bullerplanket.

Mvh/JM.

Om du fick tillträde till brottsplatsen under tiden den var avspärrad och LW:s kropp låg kvar, så...måste du rimligen ha tillhört polisen. Är det det du påstår? Du fick tillträde, tillåtelse att ta bilder, och även bryta mot förundersöknings-sekretessen via informationsspridning på Flashback?

Igen: vilken tid befann du dig på fyndplatsen, och vilka andra närvarade?

Och: när du ska du svara på inlägget rörande den felaktiga information du spridit i tråden?
Citera
2021-09-04, 21:03
Medlem
Citat:
■ Ingen❗kommer att kunna krossa @JokerMannen, varken du eller någon annan.

■ Jag kommer att fortsätta med att gräva vidare i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018, och dessutom sagt, så var L*na Wesstr*m än nära vän till mig vilket gjort att jag har ett mycket djupt intresse som vilar i detta mordfallet.

Jag vet❗och känner till utanför själva förundersökningsprotokollet, att St*fan Davidss*n inte❗var ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Jag vet❗att någon var den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n behjälplig i konnektion med att L*na Wesstr*m skulle bringas om livet.

■ Jag vet❗att Yodinnan [ HD ] varit osannfärdig gällande många saker, framför allt beträffande L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.

Är det HD som ligger och skaver i dina tankar eller är det en polis?
Citera
2021-09-04, 21:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, nog kan det bli mycket upprepande men vissa saker återkommer det frågetecken kring. 🤓

Det jag tänker när jag lyssnar på NW är att han är väldigt klok, och att han tyckte väldigt mycket om sin mamma, trots deras bråk och gräl.
Småsaker han berättar som att hon hade kalla fötter, alltid hade tåringarna på, att hon hade otur när det gällde killar, när han berättar om vad hon kunde ha för kläder på sig, att hon älskade att cykla, både på asfalt och mtb.
Han hade koll på LW.

Tur att barnen W har varandra och UW!

Jag lade också märke till just det du trycker på.

Det finns en värme i hans beskrivning av sin mor som är ömsint;just det där med kalla fötter var så som man tänker när man bryr sig om någon på riktigt.

Jag tänker att även A är väldigt kärleksfull i sin beskrivning om deras relation, vilket speglar (är jag alldeles övertygad om) att trots att det varit en del schismer, så har barnen fått mycket kärlek.

Jag blir så berörd när jag lyssnar på dom, hur kloka de låter.

Jag hoppas att de gör något riktigt bra av sina styrkor som de helt klart verka ha, och att den här mördaren inte ska få äta upp dom med sitt hemska brott.

Tillägg:
En sak till kommer jag på. N*oa pratar om sin mamma i presens, precis som att hon ännu fanns.
Senast redigerad av notknapparen 2021-09-04 kl. 21:29.
Citera
2021-09-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast den rapporten behandlar allt dödligt våld, kvinna som man.

Det som tablell 10 tar upp är orsaker och motiv för allt dödligt våld såsom;
"Brottsoffer och/eller gärningsperson som
tillhör den kriminella miljön
Därav: brottsoffer och/eller gärningsperson som tillhör ett kriminellt nätverk
eller en kriminell gruppering
Kraftig berusning bakom det dödliga
våldet
Hämnd för tidigare oförrätt
Psykisk ohälsa hos gärningspersonen
Ekonomiska motiv
Trivial händelse bakom det dödliga våldet
Gärningspersonen hotad sedan tidigare
Separation
Hatbrottsmotiv
Hedersmotiv
Barmhärtighetsmotiv
"
vilket ju inte är samma sak som riskfaktorer för våld i nära relation.

Riskfaktorer för dödligt våld i nära relation (som jag tidigare visat i inlägg) kan vara:
"Table 4 Danger assessment risk factors identified in the files of domestic
homicide perpetrators
__________________________________________________ _______________________________
Item # ---------------Item description (Paraphrased)------------------------------- % of 37 cases
__________________________________________________ ________________________________
1----------------------Domestic violence increasing in frequency and/or severity--------83.8
12---------------------Alcoholic or problem drinker-----------------------------------------75.7
3----------------------Actual or pending separation-----------------------------------------70.3
11---------------------Uses illegal drugs-----------------------------------------------------64.9
7----------------------Avoided arrest for domestic violence---------------------------------62.2
14---------------------Jealousy---------------------------------------------------------------62.2
13---------------------Controls most or all of woman’s daily activities---------------------54.1
4----------------------Unemployed-----------------------------------------------------------51.4
6----------------------Threats to kill----------------------------------------------------------51.4
19---------------------Stalking----------------------------------------------------------------45.9
2----------------------Access to firearms-----------------------------------------------------40.5
18---------------------Woman believed offender was capable of killing her----------------40.5
5----------------------Threats or assaults with a weapon-----------------------------------32.4
9----------------------Forced sex-------------------------------------------------------------32.4
16---------------------Offender threatened or attempted suicide--------------------------29.7
8----------------------Woman had a child that was not the offender’s biological child----18.9
10---------------------Choking---------------------------------------------------------------18.9
17---------------------Threats to harm children---------------------------------------------13.5
15---------------------Beaten while pregnant------------------------------------------------5.4
20---------------------Woman threatened or attempted suicide----------------------------5.4
"

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
Från ett bedömningsvertyg som används av bl a polisen: SARA

SARA:SV (Spousal Assault Risk Assessment guide – Short Version)

"SARA:SV är en guide som består av tre delar och omfattar 15 faktorer.

Den första delen täcker fem riskfaktorer beträffande (den misstänkte) gärningsmannens historia av partnervåld. Den andra delen kartlägger gärningsmannens psykosociala status (fem riskfaktorer) och den tredje delen fokuserar på fem sårbarhetsfaktorer hos offret.
"

/Från frågeformuläret:
"2. Hot, och/eller avsikt, att utöva allvarligt våld
 Dödshot eller hot om allvarligt våld
 Hot om att tillfoga mindre allvarligt våld bedöms som ”D”
 Inkluderat är kännedom om planering, eller tankar kring, att skada/döda offret
"

Det forskas kontinuerligt och det finns mycket forskning inom området.

Men jag tycker man kan räkna ut själv, utan att ha studier bakom sig, att om en person visar tydliga tecken till svartsjuka, stalkingbeteende, övervakar andras enheter (varje timmer enligt HD), hotar att döda offret och/eller hennes barn, önskar död under lidande och annan död under flera års tid; att detta låter farligt.

Vad skulle du själv råda din dotter till om du hörde att hennes kille dödshotade henne och barnet, dessutom det övriga ovan?

Skulle du säga, att det inte är någon fara?

Det är bara någon promille av den kvinnliga befolkningen som blir dödad och enligt brå hittade jag inget om att det här skulle vara något farligt?

Nä, du förstår rent instinktivt att någon som säger:

"Jag vet inte vem av er jag ska ta först; dig eller A. Det kommer att göra ont att se A:s blod rinna...Om jag tar dig först, slipper du det" (taget fritt ur minnet nu)

inte är att lita på, kan rent av vara farlig. Det finns en överskriden gräns där, som inte normala personer går över och den gränsen har vida överskridits i det här hotet.[/quote]
Du hänvisar till en kanadensisk studie.
Den passar inte speciellt bra i Sverige.
Har du ingen svensk studie, samma tema?
Jag har inte kunnat hitta nåt tydligt samband mellan mordhot och mordbrott i nära relationer.
En som mordhotar (exempelvis SD) i detta fall kan inte nödvändigtvis vara mördare för det.
Tvärtom finns det tydliga tecken på att de två saknar samband.
Om det var upprepade våld då skulle sambandet sett annorlunda ut.
Så att säga att ta upp hotet under rättegången ska inte ha större betydelse än att den misstänkte kan vara våldsbenägen.
Men det kan absolut inte betyda att han är kapabel till mord i nära relation.
Det finns inget belägg för det.
Åkl bevisning som jag uppfattar går ut på att det är avundsjuka och separation ångest som är utlösande faktor för mordet.
Det saknas ändå belägg som visar att SD har separationsångest eller är avundsjuk.
Det är i så fall inte mot LW. Separationsångesten verkar vara gentemot HD
Citera
2021-09-04, 21:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har jag påstått att det är LWs fel?

Vad jag skrev är att han stalkar.
Han har ett underliggande hot. Han har uppvisat svartsjuka.

Jag skrev att i centrum är ett triangeldrama med hot och intriger mellan tre personer.
LW hotar att avslöja honom och det är även bråk om cacher knappt en månad innan mord.

Han är knappast en klassisk stalker som fixerad vid en en offentlig person, det är inte erotomani och han är inte svartsjuk på LW när hon mördas.

Han är pressad av den NYA situation som uppstått iom HD tagit ut skilsmässa.
Han är MER stressad eftersom han inser att han är på svag is.
Han gör sig av med LW som är ett problem.

Du skrev:
"Problemet är att LW inte fattar allvaret när HD tar skilsmässa.
Hon fattar inte ens att hon är orsak till den.
"

Och jag menar att orsaken till skilsmässan kanske har fler aspekter än bara otroheten.

Trie tog upp utifrån "Stalkinghandbook for victims" flera intressanta punkter som passade in i flera av de beteenden som stalkare har, händelser som vi alla som följt tråden förmodligen minns, men som ändå inte upprepats så många gånger. De faller lätt i glömska, men är nog så viktiga pusselbitar om man ska förstå hur SD fungerar.

Jag tycker man kan ge lite cred till Trie, som ofta tillför tråden mycket intressanta inlägg.
Citera
2021-09-04, 21:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
■ Är det fullständigt uteslutet ifrån din sida, att överhuvudtaget ingen❗person varit St*fan Davidss*n behjälplig under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ? ... det vill säga, utöver St*fan Davidss*n själv.

■ Anser du med det absolut bestämdaste, att St*fan Davidss*n var en helt allena gärningsperson under den aktuella Måndagskvällen då det blev dags att få L*na Wesstr*m röjd ur vägen en gång för alla ?

■ Anser du med din egen bestämdhet, att Yodinnan [HD] var fullständigt och totalt söndermanipulerad av sin make St*fan Davidss*n ?

■ Anser du till punkt och pricka att Yodinnan
[HD] var ett rent offer för den Yodánske Riddaren St*fan Davidss*n ?

Mvh/JM.

Nej det är absolut inte bevisat att ingen annan var med SD bakom planket och slog ihjäl LW, Men HR dömde Steffeponken som ensam mördare och det är det jag förhåller mej till.

Nej, jag anser inte Hanna för att vara helt söndermanipulerad av Steffeponken MEN hon har säkert tagit stor skada genom att ha varit gift med en sån som Steffeponken.

Offer och offer, ja hon var säkert ett offer i lika stor grad som LW var. Vi måste alla ha klart för oss att Steffeponken var inte en idiot i ordets bemärkelse, Seffeponken var slug,slipad och framför allt så var han utspekulerad till den grad att han lurade alla och då menar jag alla.

Vi vet för lite om Hanna för att kunna sätta en etikett på henne, Jag skulle vilja veta om Steffeponken var Hannas första stora kärlek, det skulle förklara mycket varför hon beter sej som hon gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in