Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-03, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Han 'rättade' väl nepperligen henne - puckon, snarare förtydligade, ety Tvååker ligger faktiskt i Sverige så Pernilla sade inte något inkorrekt.... Hennes kommentar efter var inget ursäktande om att hon skulle ha sagt något fel. Ni festlokal och läser in något som inte alls finns.
Ja precis! Det var så jag menade. Någon måtta får det vara.
Citera
2021-09-03, 08:15
Medlem
Alltså nu har Pernilla börjat sålla på sin blogg igen och skyddar Bauers rykte till varje pris. Jag VET att jag igår läste att någon svarade på en "Hanna"s inlägg där denna Hanna skrivit något i stil med att:

"Pernilla är inte 3 utan 53...klart hon gjort en bakgrundscheck på Bauer innan....det är lätt att göra en bakgrundskontroll.....ALLA har varit otrogna och speciellt om man är över 50 år..."

På detta inlägg svarar någon att: 1) Inte lätt att göra bakgrundskontroll pga att tex polisanmälningar, utredningar som inte leder till åtal, socialtjänstens anteckningar mm inte är allmänna handlingar. Samt att domar på siter som MrKoll mfl raderas efter några år.
2) Nej, alla över 50 har inte varit otrogna

Idag när jag skulle ta en screen-shot för att lägga här är inlägget raderat av Pernilla. Dock ligger "Hannas" inlägg kvar, från 25 augusti.

Noterar även att denne "Eric" får härja fritt. Hoppa på folk kalla dem psykon, psykfall, lobotomerade mm mm. Detta tycker Pernilla är helt OK...så man börjar verkligen undra vem som ligger bakom kontot "Eric".

Oavsett visar ju Pernilla återigen att hon skyddar Bauer och inte vill att det ska komma ut att bara för att domen inte hittas på Lexbase så betyder det inte att man inte har tex. polisanmälningar, socialtjänstutredningar mm på sig.
Citera
2021-09-03, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minnie.e.nord
Alltså nu har Pernilla börjat sålla på sin blogg igen och skyddar Bauers rykte till varje pris. Jag VET att jag igår läste att någon svarade på en "Hanna"s inlägg där denna Hanna skrivit något i stil med att:

"Pernilla är inte 3 utan 53...klart hon gjort en bakgrundscheck på Bauer innan....det är lätt att göra en bakgrundskontroll.....ALLA har varit otrogna och speciellt om man är över 50 år..."

På detta inlägg svarar någon att: 1) Inte lätt att göra bakgrundskontroll pga att tex polisanmälningar, utredningar som inte leder till åtal, socialtjänstens anteckningar mm inte är allmänna handlingar. Samt att domar på siter som MrKoll mfl raderas efter några år.
2) Nej, alla över 50 har inte varit otrogna

Idag när jag skulle ta en screen-shot för att lägga här är inlägget raderat av Pernilla. Dock ligger "Hannas" inlägg kvar, från 25 augusti.

Noterar även att denne "Eric" får härja fritt. Hoppa på folk kalla dem psykon, psykfall, lobotomerade mm mm. Detta tycker Pernilla är helt OK...så man börjar verkligen undra vem som ligger bakom kontot "Eric".

Oavsett visar ju Pernilla återigen att hon skyddar Bauer och inte vill att det ska komma ut att bara för att domen inte hittas på Lexbase så betyder det inte att man inte har tex. polisanmälningar, socialtjänstutredningar mm på sig.

Jag kan iof förstå att man raderar sådan kommentarer för det hade jag själv gjort på min egen sida. Dock kan jag inte förstå hur hon låter denna ”Eric” får gå bananas och psykförklara allt och alla. Hon skämmer ju ut sig inte bara för oss men även bland sina kändisvänner. Jag funderar dock om det inte är hon själv som är detta alter ego då denna person vid flertal har kallat åtminstone 2 följare för ”gumman”. Är det något en kille skulle skriva?
Citera
2021-09-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Ja precis! Det var så jag menade. Någon måtta får det vara.

Han kanske inte rättade henne men han ville ta ansvar för att hon "bara" sa Ästad och inte att det ligger i Tvååker. För mig tyder det på osäkerhet - vill rädda situationen. Skitjobbigt beteende om det fortgår.

Är han pedant och perfektionist - som skrivits här - så blir det outhärdligt i längden att bli "rättad".

Sen återigen det här med att han inte ville vara offentlig går ju att bortförklara med att PW lägger ut mycket av privatlivet på IG men då ska vi komma ihåg att hon ju har ett privat konto på IG också. 😊
Citera
2021-09-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
Jag kan iof förstå att man raderar sådan kommentarer för det hade jag själv gjort på min egen sida. Dock kan jag inte förstå hur hon låter denna ”Eric” får gå bananas och psykförklara allt och alla. Hon skämmer ju ut sig inte bara för oss men även bland sina kändisvänner. Jag funderar dock om det inte är hon själv som är detta alter ego då denna person vid flertal har kallat åtminstone 2 följare för ”gumman”. Är det något en kille skulle skriva?

Kan förstå att hon vill ta bort informationen/fakta om bakgrundskontroll av en person.

Gällande din tanke om att det är PW själv som är "Eric" så kan det absolut ligga något i det!
Någon annann i tråden på bloggen har redan skrivit detta också typ att "nu är Pernilla själv igång igen, som hon var för några år sedan"...
Citera
2021-09-03, 10:51
Medlem
Citat:
Kan förstå att hon vill ta bort informationen/fakta om bakgrundskontroll av en person.

Gällande din tanke om att det är PW själv som är "Eric" så kan det absolut ligga något i det!
Någon annann i tråden på bloggen har redan skrivit detta också typ att "nu är Pernilla själv igång igen, som hon var för några år sedan"...

OM hon vore smart, stängde hon ner kommentarsfältet, men jag tror att hon ”njuter” av att se dem, som försvarar henne..
Citera
2021-09-03, 11:15
Medlem
Det kan ligga något i att det är PW själv som ligger bakom signaturen ”Eric” eller hon tillsammans med Bauer. Sedan Christian Bauer kom in i hennes liv har det blivit mycket mer drickande av alkohol.
Citera
2021-09-03, 13:12
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09

Nej tror inte en kille skriver så. Har fått en känsla av att det är PW själv faktiskt. Kollade tiderna på inläggen. Sjukt isf.
Citera
2021-09-03, 13:45
Medlem
Citat:

Det är ju riktigt märkligt att denna Erics kommentar får ligga kvar. Är det P och/eller C som ligger bakom så är det helt sjukt.
Citera
2021-09-03, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa111
Det kan ligga något i att det är PW själv som ligger bakom signaturen ”Eric” eller hon tillsammans med Bauer. Sedan Christian Bauer kom in i hennes liv har det blivit mycket mer drickande av alkohol.

Japp, tror som många andra både här och på hennes blogg, att det är PW själv. För om det var hon - varför inte ta bort Erics kommentarer eller iaf börja respektera alla på bloggen.
Är det inte hon visar hon återigen hur skev hon är i det mesta hon gör.

Gällande drickandet som du skriver - vet någon mer om Bauers alkoholvanor?
Citera
2021-09-03, 15:33
Jag har träffat honom i olika jobb sammanhang. Kan säga att han är en ulv i fårakläder. Första intrycket tycker man att han är trevlig. Ett socialt geni.
Men efter ett tag så visar han sitt rätta jag. Att Pernilla försvarar honom är väl förståeligt men uppvaknandet kommer att bli brutal. Om vi pratar om hans alkoholintag så är det då hans rätta jag kommer fram. Han har kommit med massor av förslag på vad han velat göra med mig. Så jag säger bara lycka till PW.
Citera
2021-09-03, 15:46
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Jag har träffat honom i olika jobb sammanhang. Kan säga att han är en ulv i fårakläder. Första intrycket tycker man att han är trevlig. Ett socialt geni.
Men efter ett tag så visar han sitt rätta jag. Att Pernilla försvarar honom är väl förståeligt men uppvaknandet kommer att bli brutal. Om vi pratar om hans alkoholintag så är det då hans rätta jag kommer fram. Han har kommit med massor av förslag på vad han velat göra med mig. Så jag säger bara lycka till PW.

Nasty shit. Beklagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in