Citat:
Ursprungligen postat av
intenog
Bilen är en mörk Volvo. Ägs av en av cheferna på Spendrupd men körs av sonen som drogar värre än jag, Danne och Kevin tillsammans. Han är dömd för massa skit i Stockholm och är jagad och är här uppe för kunna Chilla under sommaren. Pluggade tidigare på Franska skolan. Han och hans kompis M köpte och sålde för gänget i Hässelby/Vällingby, Bodde på HVB hem i Östervåla men rymde och är på rymmen med bilen.
Vem pratar intenog om här?
Citat:
Ursprungligen postat av
intenog
Jag och Frida känner varandra sedan länge. Jag pluggade på folkhögskolan här I Luleå för 2 år sedan. Men pga att min stalkar började trakassera mig och försökte få min pappa avskedad så ville mina föräldrar att jag skulle folkbokföra mig i Luleå och hyrde ett rum åt mig på Blocket. Jag blev på så sätt granne med Frida. Jag har känt Danne sedan jag var barn så han följde med mig upp till Luleå eftersom han fick narkotikadomar och problem i Stockholm. Vi lärde känna Ismail som kände till gemensamma vänner till oss så han fick hyra rum av Frida. Ismail hade knark för 2 miljoner som han ville sälja men Danne tog det till Stockholm för att hans grabbar I Sollentuna hade bra kunder som kunde betala. Ismail blev arg och de började slåss på krogen. Sedan åkte Ismail till Rinkeby, Danne bad sina grabbar knäppa Ismail. Dannes tjej är släkt med Ismails bästis och hon blev kompis med Frida. Simon sålde åt Ismail och sedan åt Danne. Kevin ville ha Frida men hon ville inte ha honom. Den där kvällen skulle Frida lämna tillbaka Simons vapen som hon förvarat och därför skulle dom.ses. Hon ville ha sällskap av Dannes tjej men hon ville inte. Danne och jag var rätt stenade och Kevin var sur för att Frida sagt nej till honom.så han satt hemma och surade och rökte joints. Sedan hade Frida skulder till Simon och Danne till Ismail, knark för 2 miljoner men jag tror han bara sålde för 150 000. Så resten ligger nergrävt.
Citat:
Ursprungligen postat av
intenog
Först åkte Frida och Dannes tjej dit för att träffa Simon, han ville ha sin pistol. Den låg i gömman så då åkte Frida och Dannes tjej till gömman. Sedan åkte Frida med pistolen till Simon och Dannes tjej kom hem för hon ville inte åka tillbaka. Då upptäckte hon att hon tappat sitt smycke/någon jävla nyckel. Hon skrev till Simon och Frida att hon tappat den i bilen eller platsen. Efter mordet drog hon och Danne och Kevin och jag ner dit och hittade den. Tror polisen vill hitta den för att knyta Dannes tjej till platsen.
Försöker tänka till lite nu. Känns som att så många dött senaste veckorna så finns ju inte många kvar att välja på om vi ska gå efter namnen i tråden men.....
Vad vet vi egentligen om denna Danne men även Kevin?
intenog verkar vilja ge alibi till Danne och Kevin i texten ovan?
Samtidigt hade väl Kevin blivit dissad av FL, vilket gör att jag ändå inte vill avfärda honom.
Simon (den häktade) sålde åt Ismail men sedan åt Danne.
Danne hade skuld på 2 mille till Ismail?
Vem är Ismail? Är han död eller?
En sak till. Har någon undersökt om Yahye verkligen lever och sitter i finkan? Fattar inte varför intenog flera gånger sa att han var död. Han verkligen poängterade att yahye var död.