2021-07-30, 23:32
Medlem
spoilers avatar
Citat:
30 juli 22:18, Mord/dråp, Luleå

Skottlossning i Luleå. En person avliden.

Under kvällen larmades Polisen till Notviken i Luleå med anledning av att någon hört smällar som beskrevs som skott. På plats anträffades senare en avliden person. Polisen arbetar för tillfället på platsen med att försöka utreda vad som hänt för att kunna besluta om vilka åtgärder som ska vidtas senare.

Ärendet rubriceras som Mord.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...orddrap-lulea/

Någon?

.........................

Länk till FUP, dom, med mera: (FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2024-03-15 kl. 06:57.
Citera
2021-07-30, 23:34
Medlem
Person skjuten till döds Luleå 30 juli 2021

https://live.aftonbladet.se/supernyt...leaa.wp3PineeX

Polisen larmades till Notviken i Luleå i kväll efter att någon hört smällar som lät som skott.

På platsen hittades en död person.

Polisen arbetar på platsen för att ta reda på vad som hänt. Händelsen utreds som mor

nån som vet mer?
Citera
2021-07-30, 23:38
Medlem
Knapptryckarns avatar
Var det inte typ samma område som en person hittades död i en skottkärra? Koppling? Eller är notviken ett område med mycket våld och droger?
Citera
2021-07-30, 23:44
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Var det inte typ samma område som en person hittades död i en skottkärra? Koppling? Eller är notviken ett område med mycket våld och droger?

Ja det var också på notviken om jag inte missminner mig. Tror inte det förekommer mycket våld och droger där, då finns det isåfall betydligt fler andra ställen i Luleå där det förekommer mer sånt
Citera
2021-07-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horungen117
https://live.aftonbladet.se/supernyt...leaa.wp3PineeX

Polisen larmades till Notviken i Luleå i kväll efter att någon hört smällar som lät som skott.

På platsen hittades en död person.

Polisen arbetar på platsen för att ta reda på vad som hänt. Händelsen utreds som mor

nån som vet mer?

Ja det är samma ställe. Dock hittades kroppen vid okq8 macken som är på andra sidan Bodenvägen ocj det bostadsområde som finns där. Skulle tro att denna skjutning inträffat på själva bostadsområdet.
Den killen som hittades död var en känd missbrukare och minns jag inte helt fel så konstaterades han ha dött av överdos men vännerna hade flyttat honom av rädsla för att blåljuspersonal skulle komma och hitta alla droger...
Citera
2021-07-30, 23:48
Medlem
Är på Tunastrand det skett
Citera
2021-07-30, 23:52
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holysmoke74

Vet du mer?
Citera
2021-07-30, 23:54
Medlem
1910-Q10koms avatar
En död efter larm om skottlossning i Luleå

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...ssning-i-lulea
Citera
2021-07-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holysmoke74

Är det ett kulturellt betingat dåd?
Citera
2021-07-31, 00:19
Medlem
zzahirs avatar
Från Norrbottens kuriren:

” Kan ni bekräfta att den avlidne är skjuten?

– Nej, det kan jag inte, för det vet vi ännu inte. Det är en konstaterat avliden och vi har backat därifrån. Vilka skador det är på personen det vet vi inte, och det är inga uppgifter vi går ut med, säger Fredrik Nilsson.”
Citera
2021-07-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Ja det är samma ställe. Dock hittades kroppen vid okq8 macken som är på andra sidan Bodenvägen ocj det bostadsområde som finns där. Skulle tro att denna skjutning inträffat på själva bostadsområdet.
Den killen som hittades död var en känd missbrukare och minns jag inte helt fel så konstaterades han ha dött av överdos men vännerna hade flyttat honom av rädsla för att blåljuspersonal skulle komma och hitta alla droger...

Namn? Ålder ?
Citera
2021-07-31, 00:26
Medlem
Kan säga att jag hörde 5 eller 6 skott i följd, tyst i 30-60 sekunder sen ett skott till. Klockan var runt 22.15, det lät som en pistol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in