2021-08-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Nä, Bahn*n är ju snarare GM.
De skriver:

Tre män som rörde sig den miljön ställdes i våras inför rätta misstänkt för ett rån på Hertsön hösten 2020. En av dem misstänks enligt uppgift för direkt inblandning i mordet på Notviken.

Detta var Yahy*, Ninow och Bahn*n.
Yahy* sitter inne, Ninow är död. Återstår Bahn*n.
Stämmer bra.
Citera
2021-08-31, 22:08
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Du menar signaturen som tidigare i tråden påstått att Yahye mördats efter sin delaktighet i mordet på Frida?

Nej, tror inte ET ligger bakom den signaturen. Har testat honom. Det är någon som har tillgång till en del register, men inte till andra. Det är inte en vanlig 20-årig pundare.

Kan bara hålla med. Sen finns det en AnnaOlle som också har ett finger med i komplotten mot ET.
Citera
2021-08-31, 22:40
Medlem
Citat:
Nä, Bahn*n är ju snarare GM.
De skriver:

Tre män som rörde sig den miljön ställdes i våras inför rätta misstänkt för ett rån på Hertsön hösten 2020. En av dem misstänks enligt uppgift för direkt inblandning i mordet på Notviken.

Detta var Yahy*, Ninow och Bahn*n.
Yahy* sitter inne, Ninow är död. Återstår Bahn*n.

Tack för påminnelsen. Då är jag tillbaks i tanken där jag var häromdagen med Bahnan som MGM.
Jag ställde då frågan vilka andra tre som kan ha närvarat, utöver SV då, eftersom ett vittne sett och filmat 2+3 som sprang därifrån varsin sida om ett hus. Jag nämnde Alpo som en möjlighet. Han är ju borta nu (Hjulsta).
Någon som har tips på Bahnans medhjälpare?
Citera
2021-08-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Tack för påminnelsen. Då är jag tillbaks i tanken där jag var häromdagen med Bahnan som MGM.
Jag ställde då frågan vilka andra tre som kan ha närvarat, utöver SV då, eftersom ett vittne sett och filmat 2+3 som sprang därifrån varsin sida om ett hus. Jag nämnde Alpo som en möjlighet. Han är ju borta nu (Hjulsta).
Någon som har tips på Bahnans medhjälpare?

Frågan jag ställer mig är vem som är tidningens uppgiftslämnare.
Citera
2021-08-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Frågan jag ställer mig är vem som är tidningens uppgiftslämnare.

Det fanns väl en polisläcka tidigt i utredningen om jag inte missminner mig.
Citera
2021-08-31, 22:57
Medlem
Gruppbostads avatar
Citat:
Tror han syftar på intenog, allas vårat troll. Som i sin tur skulle kunna vara E.T. (Er*k Th*nholm)
*=i, *=u

Detta skulle faktiskt förklara en hel del, om han suttit på skyddad ort och skrivit här, behöver
han ju inte tänka på sin säkerhet. Han har ju med all säkerhet ett pris på sitt huvud ändå.

Där satt den!

En annan användare här på forumet, som sysslade med någon slags förnedring och smutskastning av E.T genom diverse inlägg och trådar, skrev faktiskt att E.T hade fått hjälp att gömma sig av sin pappa.

Med tanke på var pappan jobbar fanns det nog ett brett kontaktnät för att lösa skydd på hemlig plats.
Citera
2021-08-31, 22:59
Medlem
Citat:

Det stämmer. Och polisen var lite sura för den läckan. Sedan misstänkte jag tidigt att tidningen läst uppgifter här på FB och kanske ställt frågan till någon polis som bekräftat. Och om jag inte minns fel så kläckte väl Intenog Shottazspåret här innan det dök upp i tidningen?
Citera
2021-08-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkaerlockHolm
Det stämmer. Och polisen var lite sura för den läckan. Sedan misstänkte jag tidigt att tidningen läst uppgifter här på FB och kanske ställt frågan till någon polis som bekräftat. Och om jag inte minns fel så kläckte väl Intenog Shottazspåret här innan det dök upp i tidningen?

Han kläckte det spåret en timme efter det att en annan användare påpekat att de rört sig i staden.
Citera
2021-08-31, 23:14
Medlem
Citat:

Jag tänkte mest på den senaste artikeln.
Citera
2021-08-31, 23:16
Medlem
Gruppbostads avatar
Någon undrade tidigare vart alla pengar tog vägen.

Citat:
Al-Shabab (arabiska: الشباب, ash-Shabāb, ”ungdomen”), är en militant islamistisk organisation, som före 2007 var en ungdomsgren av den somaliska islamiströrelsen Islamiska domstolarnas högsta råd. Sedan början av 2012 är den erkänd som en del av Al-Qaida.

Organisationen tros även delvis finansieras från väst. I april 2008 hävdade Etiopiens Sverigeambassadör att en stor del av Al-Shababs verksamhet finansieras från Norden. Ungdomar med somalisk bakgrund, bosatta i Sverige, har även rekryterats för att delta i striderna på plats. Rekryteringen ska ha skett på en fritidsgård i Rinkeby.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Al-Shabab

Rekommenderar en tur i den här tråden för att lägga alla pusselbitar på plats:

(FB) Ny förnedringsfilm i Stockholm sprids på sociala medier, svensk pojke förnedras!

Vi kan nu lägga till ytterligare en anledning till en sådan operation. Sänka gängen inifrån och strypa finansieringen av Al-Shabab.
Senast redigerad av Gruppbostad 2021-08-31 kl. 23:30.
Citera
2021-08-31, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppbostad
Där satt den!

En annan användare här på forumet, som sysslade med någon slags förnedring och smutskastning av E.T genom diverse inlägg och trådar, skrev faktiskt att E.T hade fått hjälp att gömma sig av sin pappa.

Med tanke på var pappan jobbar fanns det nog ett brett kontaktnät för att lösa skydd på hemlig plats.

Vad var det som satt? Ännu en lögn från dig ditt troll?
Citera
2021-08-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Han kläckte det spåret en timme efter det att en annan användare påpekat att de rört sig i staden.

Är det någon som har koll, kanske den som då skrev det, vilket Shottazfolk som hängde i Luleå då? Menades Ninows gäng eller riktiga Shottaz? Eller möjligen FLG - FittLösa Gangsters? 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in