Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Är det du som skrivet om det tidigare har jag nog inte läst det. Jag brukar nämligen hoppa över att läsa skribenter med riktigt dålig attityd, typ dig.

Jag märker det...

Inte bara läser du allt jag skriver, du besvarar det mesta också
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Stämnigsansökan gäller bättre rätt. Har du missat det. Det har ju diskuterats här massor. Hur har du kunnat missa det?
Fortfarande dummare än en åsna, är du. Ja visst, Stämningsansökan gäller bättre rätt, också. Jag har då inte sett någon som hävdar något annat, och jag har då definitivt inte gjort det. Men vad du verkar ha missat är att det inte är det enda stämningsansökan gäller. Den gäller också Esbjörns fullgörande av avtalet. Du klarade inte att läsa så långt va?
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Bättre rätt är något som förbryllat mig från början. Men jag fick i juridikforumet förklarat för mig att det gav bättre möjligheter att överklaga än om hon stämt för avtalsbrott.
Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga det. Eller jo, det vet jag ju. I all evighet. För du förstår inte och kommer aldrig förstå. Men, som sagt, du behöver inte berätta varje gång du blir förbryllad eller inte förstår något. Vi vet redan att du är förbryllad och att du inte förstår något. Du sparkar bara in öppna dörrar med ditt ständiga tjat om att du är förbryllad och att du inte förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Om hon uppfattade den som en hävningsförklaring. Så är ju avtalet hävt. Även om hävningen saknad grund. Då måste ett nytt avtal tecknas.

Dummare kan ingen vara, det är ett som är säkert. Du och DoraF ni kämpar verkligen hårt för att framställa er själva som dummare än den andre
En hävningsförklaring som saknar grund utgör ett avtalsbrott. Men visst, jag vet, du är förbryllad och har inte förstått. Att du är trögtänkt och inte fattar, är dock inget argument och än mindre av saklig betydelse.