2021-08-23, 23:06
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
I sanning egendomligt.
Känns ju som att hon va inne på att jämna skiten med marken och smälla upp lyxkåk för att kunna tävla med dom andra på Youtube och Instagram.

Väldigt nyfiken på hur Ebbas ansiktsuttryck såg ut sekunden innan och sekunden efter Esbjörns skakiga hand signerade kontraktet.
Jag tror att Ebba är personen som mer uppskattar gammalt men tokrenoverat. Lite som gamla pengar, finare liksom. Än något helt nytt. Jag tror hon kommer att kunna tävla. Arkitekter och hantverkare står redo. Attans vilka Instagram bilder de kan skapa.

Ansiktsuttrycket. Intressant. Det har jag inte tänk på. Jag fick direkt upp en bild av lismande, förstående och ödmjukt innan. För att när sista pappret är påskrivet gå till kallt neutralt, tacka för sig och dra. Utan att ägna Esbjörn en blick eller tanke mera.

Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Nu har jag inte orkat kolla på planlösningen, men huset är bara 120 kvm så där lär väl finnas 3-4 rum dvs ett sovrum var till barnen 1 till Ebba och 1 kontorsrum… badrummet/rummen? Lär vara små så känns väl mer som en random knegarvilla. Lär knappast vara plats för något spa eller någon stor Walk in closet.
Det har du rätt i. Man fick iof bygga ut om man hade behov av.
Någon som vet om Ebba lämnat in något som kräver bygglov.

Men 120 kvadrat är mycket om man utnyttjar dem väl. Öppet vardagsrum, kök och hall. Bygga in verandan. Sen en liten toa på undervåningen. Tre små sovrum. En walk-in-closet och ett stort badrum med spa känsla på övervåningen.

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Japp och f-bolaget har ju bilder på ful-kopplingar mm från huset, så brinner det kan nog den förra ägaren vara i trubbel
https://www.viivilla.se/bygg/sakerhet/stora-risker-med-egenkopplad-el/
Jag antar att elen det huset inte är indraget sedan den drogs in. Så självklart är det dax att byta. Vilket Densia oxå skriver. Men några fuldragningar vet jag inte om jag har sett bild på. Jag har oxå svårt att se vad Esbjörn skulle haft för behov an stora mängder el någonstanna i huset, jag antar att det är något sådant du menar men fuldragningar. Men du kanske kan specificera vad du menar lite tydligare.
2021-08-24, 00:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Jag antar att elen det huset inte är indraget sedan den drogs in. Så självklart är det dax att byta. Vilket Densia oxå skriver. Men några fuldragningar vet jag inte om jag har sett bild på. Jag har oxå svårt att se vad Esbjörn skulle haft för behov an stora mängder el någonstanna i huset, jag antar att det är något sådant du menar men fuldragningar. Men du kanske kan specificera vad du menar lite tydligare.

Elen i huset inte är indraget sen det drogs in??
Ja du har ju själv sagt att du inte kan något om detta men ändå så försöker ja mig på en enkel förklaring
3 st huvudsäkringar övers innan gängsäkringscentralen kablarna går via den eller genom och vilka som är kopplad var vete gudarna, du har inkommande till höger så en lekman får ju kalla kårar, dessutom är det automatsäkringa, detta talar inte för en bra installation då säkringar inte ska gå sönder= överbelastad diazed-säkring,, hurva
2021-08-24, 00:12
Medlem
Citat:
Helt otroligt vad vissa har svårt att ta in fakta men för rättvisans skull lyfter jag gärna fram fakta så alla kan läsa (om inte förstå) vad som gäller
Tack för att du lyfter fram sanningen bara en dag efter du fick den sist!

Hur många gånger har detta varit ? uppe? 10 , 20 50 gånger
För hon är tvungen enligt lag samt för att skydda fastigheten mot vidare belåning.

1 för att hon är ägare juridiskt till fastigheten
2 som ägare måste du inom tre månader söka lagfart
3 eftersom Esb Ombud ej ville gå med på att bryta köpet så är hon fortfarande ägare juridiskt
4 läs nr ett igen osv..

https://www.lantmateriet.se/sv/Fasti...ehav/#faq=5f33

senaste inlägget svarat Igår med samma innebörd., 17:20

Hon är inte ägare till fastigheten.
Hon har inte betalat för fastigheten.
Hon har dragit det till domstol för hon anser sig ha bättre rätt till fastigheten.

Hon har lovat att inte tvinga Esbjörn att sälja om han inte vill.
2021-08-24, 03:40
Medlem
Citat:
Jag tror att Ebba är personen som mer uppskattar gammalt men tokrenoverat. Lite som gamla pengar, finare liksom. Än något helt nytt. Jag tror hon kommer att kunna tävla. Arkitekter och hantverkare står redo. Attans vilka Instagram bilder de kan skapa.

Ansiktsuttrycket. Intressant. Det har jag inte tänk på. Jag fick direkt upp en bild av lismande, förstående och ödmjukt innan. För att när sista pappret är påskrivet gå till kallt neutralt, tacka för sig och dra. Utan att ägna Esbjörn en blick eller tanke mera.

Det har du rätt i. Man fick iof bygga ut om man hade behov av.
Någon som vet om Ebba lämnat in något som kräver bygglov.

Men 120 kvadrat är mycket om man utnyttjar dem väl. Öppet vardagsrum, kök och hall. Bygga in verandan. Sen en liten toa på undervåningen. Tre små sovrum. En walk-in-closet och ett stort badrum med spa känsla på övervåningen.

Esbjörns gård var ju verkligen ett guldläge till bra instageambilder. nära sjö, gott om utrymme att bygga etc.

Synd bara att det var en gammal farbror i vägen, men koppla in tre kompisar med expertkunskaper och yrkesområden så ska han vara ur vägen på nån vecka. Billigt dessutom.
Så var iallafall planen.
2021-08-24, 06:12
Medlem
Citat:
Hon är inte ägare till fastigheten.
Hon har inte betalat för fastigheten.
Hon har dragit det till domstol för hon anser sig ha bättre rätt till fastigheten.

Hon har lovat att inte tvinga Esbjörn att sälja om han inte vill.
Ebba äger huset. Så är det och det är svårt att ändra på.
2021-08-24, 06:14
Medlem
Citat:
Esbjörns gård var ju verkligen ett guldläge till bra instageambilder. nära sjö, gott om utrymme att bygga etc.

Synd bara att det var en gammal farbror i vägen, men koppla in tre kompisar med expertkunskaper och yrkesområden så ska han vara ur vägen på nån vecka. Billigt dessutom.
Så var iallafall planen.
Det ska bli riktigt roligt att följa förvandlingen från ett sakta sönderfallande ruckel till ett bostadshus fullt av liv. Jag hoppas att Ebba och Esbjörn på nytt kan försonas utan att behöva störas av gamarna som hade inbillat sig att huset var deras i stället för Esbjörns. Sociala medier är fantastiska och att kvinnor har tagit plats och visar sina ambitioner, drömmar och kunskaper är väldigt bra. Men man förstår om det sticker lite i ögonen på en misogynist likt dig. En ensamstående småbarnsmor och framgångsrik politiker som dessutom är beredd att ta på sig ett livsverk att försöka rädda ett ruckel från förfall. Det är inte många som besitter en sådan energi och hängivenhet!
2021-08-24, 07:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det ska bli riktigt roligt att följa förvandlingen från ett sakta sönderfallande ruckel till ett bostadshus fullt av liv. Jag hoppas att Ebba och Esbjörn på nytt kan försonas utan att behöva störas av gamarna som hade inbillat sig att huset var deras i stället för Esbjörns. Sociala medier är fantastiska och att kvinnor har tagit plats och visar sina ambitioner, drömmar och kunskaper är väldigt bra. Men man förstår om det sticker lite i ögonen på en misogynist likt dig. En ensamstående småbarnsmor och framgångsrik politiker som dessutom är beredd att ta på sig ett livsverk att försöka rädda ett ruckel från förfall. Det är inte många som besitter en sådan energi och hängivenhet!
Ja om huset hade lämnats orört några år till då kommer förfallet att gå fortare.
När taket börjar läcka igenom går det fort och konstruktionen som i detta fallet består av mycket trä kommer att absorbera fukten och mögel och röta är ett faktum.
Detta hus kräver precis som du sa stort egagemang och kapital något inte alla har.
Det finns otaöiga hus som är och förblir halvfärdiga då pengar eller inspirationen inte räcker till.
Detta syms klart och tydligt på huset i dag, då hans fd sambo även sa att han inte brukar göra saker klart.
2021-08-24, 08:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Elen i huset inte är indraget sen det drogs in??
Ja du har ju själv sagt att du inte kan något om detta men ändå så försöker ja mig på en enkel förklaring
3 st huvudsäkringar övers innan gängsäkringscentralen kablarna går via den eller genom och vilka som är kopplad var vete gudarna, du har inkommande till höger så en lekman får ju kalla kårar, dessutom är det automatsäkringa, detta talar inte för en bra installation då säkringar inte ska gå sönder= överbelastad diazed-säkring,, hurva
Att jag menade inte omdragen sen elen drogs in gick din näsa fullständigt förbi eller? För du kan väll aldrig tagit i för att missförstå.
Jag tycker nämligen att det på din beskrivning låter precis som ett hus med jävligt gammal el. Men att det är några fuldragningar har du inga belägg för. Det står väll om elen i Anticimex besiktning?
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Du har helt rätt som vanligt.

Men MarryBlunt är lika vilsen i sin okunskap som DoraF och tror att hen trots sin uttalade okunskap kan avgöra fuldragningar på aktuella fotografier - "Men några fuldragningar vet jag inte om jag har sett bild på. " Nej, det är klart att hen inte vet det. Goes without saying liksom. Vi som har lite koll, vet däremot att vi har sett det. Precis som du påpekar. Lite pinsamt för MarryBlunt bara att hen trots alla tidigare påpekanden i tråden om dessa "fuldragningar" fortfarande inte fattat galoppen
Är det du som skrivet om det tidigare har jag nog inte läst det. Jag brukar nämligen hoppa över att läsa skribenter med riktigt dålig attityd, typ dig.

Jag har inga problem med skam i denna tråd. Men du borde ha. Ditt fokus ligger på att misstänkliggöra alla och omtala dom med raljerande och nedvärderande kommentarer. Är det inte lite pinsamt för dig att lida av sådana mindervärdets komplex när du valt det namnet du har?

Men efter som du med största sannolikhet inte nöjt dig med att utbilda dig till jurist, mäklare, hantverkare, utan självklart oxå elektriker.

Jag tycker visst man kan se fuldragningar med ögonen ibland. Härvor av sladdar som hänger ut från uttag tillexempel.

Men berätta istället vad du tycker tyder på att elen i huset inte bara är väldigt gammal. Utan att Esbjörn varit där och el fulat sig.

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ebba äger huset. Så är det och det är svårt att ändra på.
Hur då? Precis som Robokopf säger så har hon ju inte betalat för sig. Hon har inget köpebrev, hon betalar inte husförsäkringen. Varför drivet hon det i tinget om hon nu äger det? hon inte bara lyfta ut Esbjörn. Hon har ju nycklar.
Citat:

Så var iallafall planen.
Sjötomt och grosshandlarvillor gör sig bra på Insta.

Jag är säker på att hon hade pyst över av stolthet när hon berättar vilket underpris hon betalat.

”- Jag sa 3,8 och då sa korkskallen 3,9. Jag tog det direkt. Jag hade inga värderingar. Men påstod att taxeringsvärdet var det som det var värt. Gubben gick på det lätt. Han hade dessutom krav på att huset skulle bevaras invändigt och utvändigt i sitt original skick. Jag lovade att göra det. Men gubben var dum nog att ta mig på orden. Och inte ha med det i kontraktet. Så det löftet är ju noll värt.”

Hade Ebba kunnat skryta för sin närmaste krets, medan hon filade på ett mer friserat uttalande till de utanför den kretsen.

Sedan kunde hon #- tagga Instagram vilt och insta vänligt.
Minlillaoas
Jagocharkitekten
Livsglädje
Bryggbygge
Nysjöbod
Nyttkök
Barnrum
Detbörjartaform
Demolationsday
Trädenborta
Osv
Osv
Osv
2021-08-24, 08:38
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast

DoraF har fel, precis som alltid. "Ebba hävdar inte att Esbjörn bröt avtalet."
Jo då, det är precis vad Ebba hävdar. Det är bara du som inte förstår att läsa en stämningsansökan och allt annat Ebba uttalat i tvisten.

DoraF har fel, precis som alltid. "Ebba har inte stämt Esbjörn för avtalsbrott."
Jo då, det är precis vad Ebba har gjort. Det är bara du som inte förstår att läsa en stämningsansökan och allt annat Ebba uttalat i tvisten.

Vi vet ju sedan tidigare att du postar en massa skit där du tvärsäkert hävdar rena felaktigheter som att Ebba inte har stämt Esbjörn för avtalsbrott. Som exempelvis.

Du basunerade ut en direkt lögn i inlägg efter inlägg tills jag iddes posta lagstiftning och prejudikat som visade att du postade rena lögner. Sedan dess har du varit knäpptyst om ämnet. Ditt syfte var naturligtvis att få alla att tro att köpeavtalet bevisvärde och att hennes ombud gjort bort sig som inte hade koll på det. Den enda som inte har koll är du.
Stämnigsansökan gäller bättre rätt. Har du missat det. Det har ju diskuterats här massor. Hur har du kunnat missa det?

Bättre rätt är något som förbryllat mig från början. Men jag fick i juridikforumet förklarat för mig att det gav bättre möjligheter att överklaga än om hon stämt för avtalsbrott.

Dessutom har ju inte Esbjörn begått ett avtalsbrott. Mötet på banken står inget i kontraktet om. Om inte Ebba uppfattat hans brev som en hävningsförklaringen. Varför betalade hon inte då?

Om hon uppfattade den som en hävningsförklaring. Så är ju avtalet hävt. Även om hävningen saknad grund. Då måste ett nytt avtal tecknas.

Och bara för du basunerar ut lögn lögn, hela tiden så betyder det inte att det är det. Ditt beskyllande av att alla ljuger har fått ropa efter vargen effekt. Det vill säga att varje gång du skriker löngn, så antar man att din mot skribenter klivet på något väldigt sant och en väldigt öm punkt för Ebba.

Att Ebba haft begär till din nästas hus är tydligt.
Ebba har genom att lura en gammal farbror att hans barndoms vackra sommarhus skulle få återuppleva sina forna glans dagar försökt sig på att få tillgång till Esbjörns hus.
Eller vad tänker du att Ebba menar med restaurera och alla träd ska inte ner i sitt brev till Esbjörn?
2021-08-24, 08:39
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ja om huset hade lämnats orört några år till då kommer förfallet att gå fortare.
När taket börjar läcka igenom går det fort och konstruktionen som i detta fallet består av mycket trä kommer att absorbera fukten och mögel och röta är ett faktum.
Detta hus kräver precis som du sa stort egagemang och kapital något inte alla har.
Det finns otaöiga hus som är och förblir halvfärdiga då pengar eller inspirationen inte räcker till.
Detta syms klart och tydligt på huset i dag, då hans fd sambo även sa att han inte brukar göra saker klart.
Fast vad har det med Ebbas rätt till huset att göra?
2021-08-24, 09:04
Medlem
Citat:
Att jag menade inte omdragen sen elen drogs in gick din näsa fullständigt förbi eller? För du kan väll aldrig tagit i för att missförstå.
Jag tycker nämligen att det på din beskrivning låter precis som ett hus med jävligt gammal el. Men att det är några fuldragningar har du inga belägg för. Det står väll om elen i Anticimex besiktning?
Är det du som skrivet om det tidigare har jag nog inte läst det. Jag brukar nämligen hoppa över att läsa skribenter med riktigt dålig attityd, typ dig.

Jag har inga problem med skam i denna tråd. Men du borde ha. Ditt fokus ligger på att misstänkliggöra alla och omtala dom med raljerande och nedvärderande kommentarer. Är det inte lite pinsamt för dig att lida av sådana mindervärdets komplex när du valt det namnet du har?

Men efter som du med största sannolikhet inte nöjt dig med att utbilda dig till jurist, mäklare, hantverkare, utan självklart oxå elektriker.

Jag tycker visst man kan se fuldragningar med ögonen ibland. Härvor av sladdar som hänger ut från uttag tillexempel.

Men berätta istället vad du tycker tyder på att elen i huset inte bara är väldigt gammal. Utan att Esbjörn varit där och el fulat sig.

Hur då? Precis som Robokopf säger så har hon ju inte betalat för sig. Hon har inget köpebrev, hon betalar inte husförsäkringen. Varför drivet hon det i tinget om hon nu äger det? hon inte bara lyfta ut Esbjörn. Hon har ju nycklar.
Sjötomt och grosshandlarvillor gör sig bra på Insta.

Jag är säker på att hon hade pyst över av stolthet när hon berättar vilket underpris hon betalat.

”- Jag sa 3,8 och då sa korkskallen 3,9. Jag tog det direkt. Jag hade inga värderingar. Men påstod att taxeringsvärdet var det som det var värt. Gubben gick på det lätt. Han hade dessutom krav på att huset skulle bevaras invändigt och utvändigt i sitt original skick. Jag lovade att göra det. Men gubben var dum nog att ta mig på orden. Och inte ha med det i kontraktet. Så det löftet är ju noll värt.”

Hade Ebba kunnat skryta för sin närmaste krets, medan hon filade på ett mer friserat uttalande till de utanför den kretsen.

Sedan kunde hon #- tagga Instagram vilt och insta vänligt.
Minlillaoas
Jagocharkitekten
Livsglädje
Bryggbygge
Nysjöbod
Nyttkök
Barnrum
Detbörjartaform
Demolationsday
Trädenborta
Osv
Osv
Osv
Hon blev ägare när köpeavtalet skrevs på. Inte svårare än så.
2021-08-24, 09:36
Medlem
Citat:
Fast vad har det med Ebbas rätt till huset att göra?
Du menar iom att det finns ett kontrakt, handpenning är betald och att det i kontraktet står?
Skadas eller försämras Fastigheterna mellan kontraktsdagen och tillträdesdagen ansvarar säljaren för skadan eller försämringen om den beror på säljarens vanvård, på att säljaren orsakar denna eller om den beror på olyckshändelse som ingen av parterna kunnat råda över.
Jag skulle vilja påstå att varje vecka av vanvård är ett problem för Esbjörn Bolin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in