2021-08-25, 19:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Visst kan du ha rätt.

Om man tittar på bilden på fleectröjan, kan man se att i stort sett hela högra ärmen är täckt med blod och övre delen av högra sidan från ärmhålan ner till nedre delen av öppningen där dragkedjan slutar är nerblodad på sidan. Däremot kan man se att på den mediala sidan täcker blodet fickans öppning ner till ca hälften, där man kan skymta ett blodfritt område inuti fickans och den delen av dragkedjan som vetter mot mittlinjen av kroppen.

Som jag vet, påbörjas ett läckage av kroppens hud när nedbrytning av vävnaderna börjar. Kroppen sväller först och huden spricker. Även fukt från växter borde avge fukt när en kropp ligger mot dom.

Man kan ju även se att kjolen var mer besudlad med genomskinlig kroppsvätska på höger sida än den vänstra sidan.

Ja, vad tänker jag?
Det är svårt att dra några slutsatser egentligen, och att fornesiken säger att det inte går att avgöra om fickan varit öppen eller inte under dådet får man lita på.

Kvar blir då våra egna teorier utifrån andra kända fakta och utifrån våra egna spekulationer.

Din teori att fickan med mobilen borde ha varit stängd om hon hade mobilen där, är väl sannolik. Och det är inte osannolikt att bägge fickorna har genomsökts. Men vi vet ju inte säkert, eftersom fickan blivit för förstörd av vätskor för att kunna dra några slutstser.

Jag tror ju mest på att det har varit en genomsökning av minst en ficka, det för att få tillgång till mobilen, beroende på att vä ficka var oblodig inuti och att det funnits märken av fingrar utanpå.

Jag är inte lika mycket inne på att mobilen ska ha tagits hand om innan eller under mordet. Jag tänker mig att under ett så här våldsamt förlopp, har Lena fullt upp med att skydda sig och uppbära kraft till att försöka skrika och kanske ta sig därifrån. Tror inte det finns någon tid till att försöka få upp sin mobil och tänka på att ringa, inte ens 112.

När jag tänker på föloppet, tänker jag att hur många gånger har inte de anhöriga tänkt på de här sakerna? Hur gick det till, fattade hon något innan? Vad utlöte det hela på riktigt? Dog hon eller tappade hon medvetandet snabbt efter att skriken upphört?

Frågorna måste vara oändliga och aldrig får de något svar.
Jag blir så arg och tänker hur helt meningslöst och onödigt allt var.

Lena kunde ju fått leva, bara om SD tagit sitt ansvar och lämnat, erkänt.

Vissa saker som jag svarat på har jag, när jag kommit en bit till i tråden, läst ”bättre svar” på. Inte sällan från dej!
Känner att jag - som vanligt - är i ofas.

Något jag, angående din sista mening, inte kan sluta att grubbla på är HD:s svar på målsägandebiträdets fråga: Ville du inte att otroheten skulle bli offentlig?

HD svarar: Jag hade mindre emot det, jag skulle nästa tycka att det var skönt om det kom ut i det öppna.

(Inte citat men med den innebörden, både frågan och svaret.)

Det gör ju att LW inte hade något egentligt vapen mot SD (som skulle vara att avslöja otroheten, hans otrohet, NB, för HD).

Alltså skulle han ha kunnat ge LW på båten och börjat bygga upp sitt äktenskap med Drömkvinnan.

Vissa anser att LW hotade honom och därför mördades. Om ovanstående uttalande från HD stämmer så hade det inte behövt bli så. HD visste, hon var ok med att det kom ut, LW hade väl till slut gett upp om inte SD fortsatt med sitt eländiga och vidriga dubbelspel.

När jag tänker så känns det nästan ännu mer onödigt att LW dog…

För all del säger HD något helt annat i korrespondens med LW, men det kanske mer var i stridens hetta.
Citera
2021-08-25, 19:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
HÅ uttryckte det inte så, inte i förhör i TR iaf.
Då sa hon att LW uppmärksammade dem på att även hon haft del i Touren, och frågade om hon kunde ”bli med” på middagen.
Och HÅ sa då att javisst, självklart!

Jag tycker att det lät (mellan raderna) som att HÅ tyckte att de borde ha bjudit in LW, och kände sej lite dumma för att så inte skett.

Min tolkning, fritt ur minnet.

Så hon bjöd in sig själv.
Och ljög för SD om det.
Citera
2021-08-25, 20:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så hon bjöd in sig själv.

Ja, rent tekniskt. Men att ”bjuda in sej själv” är ett uttryck som har en lite tristare klang, när man i själva verket kanske bara frågat: är det ok om jag hakar på?

Och eftersom värdfolket (enligt vad jag tror) missat att bjuda LW så var det väl bra att hon rättade till det misstaget. Då slapp de att skämmas i fortsättningen, eller hur!

Eller tycker du att det var ok att endast två av tre av dem som arbetat med Touren skulle få träffa de amerikanska gästerna? Skulle man på middagen helt förtiga LW:s insats? Skulle värdparet spela med i HD:s spel, låtsas som om LW inte fanns? Hade det varit juste av dem, eller juste mot dem om de lurats in i HD:s spel tycker du?
Citera
2021-08-25, 20:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Vissa saker som jag svarat på har jag, när jag kommit en bit till i tråden, läst ”bättre svar” på. Inte sällan från dej!
Känner att jag - som vanligt - är i ofas.

Något jag, angående din sista mening, inte kan sluta att grubbla på är HD:s svar på målsägandebiträdets fråga: Ville du inte att otroheten skulle bli offentlig?

HD svarar: Jag hade mindre emot det, jag skulle nästa tycka att det var skönt om det kom ut i det öppna.

(Inte citat men med den innebörden, både frågan och svaret.)

Det gör ju att LW inte hade något egentligt vapen mot SD (som skulle vara att avslöja otroheten, hans otrohet, NB, för HD).

Alltså skulle han ha kunnat ge LW på båten och börjat bygga upp sitt äktenskap med Drömkvinnan.

Vissa anser att LW hotade honom och därför mördades. Om ovanstående uttalande från HD stämmer så hade det inte behövt bli så. HD visste, hon var ok med att det kom ut, LW hade väl till slut gett upp om inte SD fortsatt med sitt eländiga och vidriga dubbelspel.

När jag tänker så känns det nästan ännu mer onödigt att LW dog…

För all del säger HD något helt annat i korrespondens med LW, men det kanske mer var i stridens hetta.
Detta är väl rätt typiskt HD?
Eftersom hon tvärtom lägger locket på ang otroheten. Hon vill inte det ska komma ut i GC-världen i rond 1 (mars 2017). JG ingår i nåt sorts tystnadspakt och HD själv pratar om att endast fyra personer vet nåt (mail m LW).

I rond 2 (feb 2018) beror skilsmässan på fortsatt kontakt mellan SD och LW (enligt JG och hennes chef).
Till paret hon drog med till BP säger hon tvärtom.

Helt uppenbart inbillar sig SD att hon inget vet.

Helnojig med RT, döljer sen att de träffas, och gemensamma loggar ska inte avslöjas.
Det återreflekteras likaväl via LW som har det som hållhake, dvs att avslöja deras fortsatta relation.
Citera
2021-08-25, 20:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Erinrade mig ett tydligt foto när du nämnde omlottringen:
https://www.bildtagg.se/bild/jfj620i81028nnh95ml4zkaa

Ja, den hade nog ett symbolvärde att dra av.
Antingen det, eller av praktiskt skäl. Som att textilfibrer fastnade i glipan på ringens omlott. Cykelhandske eller strumpa? Tråden på hennes ben var orange till färgen - något av en favoritfärg hos SD.
Citera
2021-08-25, 20:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Detta är väl rätt typiskt HD?
Eftersom hon tvärtom lägger locket på ang otroheten. Hon vill inte det ska komma ut i GC-världen i rond 1 (mars 2017). JG ingår i nåt sorts tystnadspakt och HD själv pratar om att endast fyra personer vet nåt (mail m LW).

I rond 2 (feb 2018) beror skilsmässan på fortsatt kontakt mellan SD och LW (enligt JG och hennes chef).
Till paret hon drog med till BP säger hon tvärtom.

Helt uppenbart inbillar sig SD att hon inget vet.

Helnojig med RT, döljer sen att de träffas, och gemensamma loggar ska inte avslöjas.
Det återreflekteras likaväl via LW som har det som hållhake, dvs att avslöja deras fortsatta relation.

Likaväl som SD talade med kluven tunga verkar HD ha olika önskemål (Berätta gärna - Säg inget! Kom hit - Kom inte hit!) beroende på den aktuella dagsformen, eller vad det kan vara. Den kan även skifta från ena meningen till nästa.

Undra på att man/jag har svårt att tolka och förstå henne!
Citera
2021-08-25, 20:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Antingen det, eller av praktiskt skäl. Som att textilfibrer fastnade i glipan på ringens omlott. Cykelhandske eller strumpa? Tråden på hennes ben var orange till färgen - något av en favoritfärg hos SD.
Är väl svårt att se fibrer i mörkret och bland allt blod?

Det är oavsett märkligt att just den ringen försvann. En enda av flera ringar.
Citera
2021-08-25, 20:27
Medlem
Citat:
Nu tänker du likadant som en viss trådskribent tidigare gjorde:
”Eftersom det inte finns spår efter SD på BP så kan han inte vara GM.”
Men det finns ju inte spår efter någon!
Men någon är väl ändå GM?

Kroppen är inte ”förflyttad”, dvd släpad, buren.
Den har ”rubbats ur sitt ursprungliga läge”, typ när GM vridit lite på den för att komma åt ficka med innehåll.

Tror du att ”random GM” - utan att lämna spår på BP - lyckats tillskansa sej (och memorera) LW:s lösenord till dator, slagit ihjäl LW, efter X antal timmar förstört mobilen för att ytterligare ett par timmar senare logga in på hennes dator… ja, då har du höga tankar om den där random GM.

Vem tror du för övrigt att det är som samma datum (fast flera år senare) som LW skaffade sitt GC-konto loggade in på det? Att det inte var LW är tämligen klart, eftersom hon då varit död en längre tid. Är det random GM som är i farten igen?
Vad menar du med att logga in på hennes dator?
Inte ens Åkl är säker på vilken enhet som varit involverad i inloggningen.
Inloggningen kunde lika bra ske från mobil enheten.
GM behöver inte vara ensan heller. Vid person rån brukar de vara fler en en person.
Ena tar mobilen och stänger av platsdata och håller den igång och den andra försöker få tyst på BO.
Citera
2021-08-25, 20:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Likaväl som SD talade med kluven tunga verkar HD ha olika önskemål (Berätta gärna - Säg inget! Kom hit - Kom inte hit!) beroende på situation.

Undra på att man/jag har svårt att tolka och förstå henne!
Ja, hon är hal som en ål och det svänger som en berg- och dalbana.

Det är mycket svårt att få en klar bild av henne:
Det finns nämligen ingen.

Hon säger olika saker till personer i sin omgivning, nåt annat till SD och så kommer andra versioner i förhör och TR.
Lägg till lite märkliga uttalanden i loggar och förvirringen är total.

Varav jag ser henne som en drama Queen av kaliber.
Hon måtte ha gjort en stor scen av att vara vid LWs cacher inför JS, mår så dåligt, men hon kan gladeligen skutta dit 8 maj för att fuska.

Världen kommer rasa om SD häktas. Hon är så psykiskt dålig att hon måste hämtas.
Då vill hon till LWs Sottern?
Citera
2021-08-25, 20:36
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Är väl svårt att se fibrer i mörkret och bland allt blod?

Borde ha varit becksvart, ja. Det är oavsett märkligt att just den ringen försvann. En enda av flera ringar.
Borde varit becksvart, ja. Isåfall har ringen fastnat i t ex strumpan när hon försöker greppa tag i honom, och han plockar då av henne den.
Citera
2021-08-25, 20:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Vad menar du med att logga in på hennes dator?
Inte ens Åkl är säker på vilken enhet som varit involverad i inloggningen.
Inloggningen kunde lika bra ske från mobil enheten.
GM behöver inte vara ensan heller. Vid person rån brukar de vara fler en en person.
Ena tar mobilen och stänger av platsdata och håller den igång och den andra försöker få tyst på BO.

Ok.
Då skulle random GM - efter att snabbt ha kollat i LW:s mobil innan den låste sej - memorerat lösenord, slagit ihjäl LW, efter nån timme förstört mobilen, för att ett par timmar senare logga in på LW:s konto. Från random enhet, och då med tvåfaktorsautentisering (som ju LW hade) varvid en mobil brukar vara inblandad. Eller hade de månne tillgång till ytterligare nån annan av LW:s enheter? Jag förstår inte riktigt hur det skulle gå till bara.

Att jag ifrågasätter om det var flera GM beror inte på att jag utesluter det. Det var bara så att du var så emot det i ett av dina tidigare inlägg. Det var därför jag frågade dej.

Edit: ändrat ”inloggning” till ”autentisering”
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-08-25 kl. 20:45.
Citera
2021-08-25, 20:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, hon är hal som en ål och det svänger som en berg- och dalbana.

Det är mycket svårt att få en klar bild av henne:
Det finns nämligen ingen.

Hon säger olika saker till personer i sin omgivning, nåt annat till SD och så kommer andra versioner i förhör och TR.
Lägg till lite märkliga uttalanden i loggar och förvirringen är total.

Varav jag ser henne som en drama Queen av kaliber.
Hon måtte ha gjort en stor scen av att vara vid LWs cacher inför JS, mår så dåligt, men hon kan gladeligen skutta dit 8 maj för att fuska.

Världen kommer rasa om SD häktas. Hon är så psykiskt dålig att hon måste hämtas.
Då vill hon till LWs Sottern?

Ja, eftersom facit verkar saknas blir det upp till var och en att tolka henne och hennes olika beteenden.
Det hamnar ”in the eye of the beholder…”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in