Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Då fortsätter du att kämpa för att bevisa att du är oskyldigt dömd, inte fan tar du livet av dej, titta bara på Kaj Rinna.
Apropå Kaj Linna, var det fruktansvärd dålig arbetsmiljö i polishuset. Polisen gick ut med att han var en mördare innan man ens hade hört honom. Senare uppgav dom att man hittat hans DNA på brottsplatsen, men snusprillan på infarten visade sig vara ambulansförarens... suck
Känns som att de hade dålig arbetsmiljö även i polishuset i Örebro. Funderade över detta att man uppgav att försvinnandet av Lena hade med svartsjuka att göra, och att en av de inblandade ville mer än den andra.
Och det var innan man ens hittat Lenas kropp. Har för mig att Chefen där hade ett horn i sidan till Peter Springare, som var obekväm, antar det var därför de tog bort honom och en annan utredare (minns ej namnet nu) från utredningen. Springare fick också mkt kritik för att han tog semester men den var ju planerad (har för mig att det bara rörde sig om en helg, rätta mig om jag har fel) Om man inte tagit bort dom hade förmodligen utredningen varit klar för längesen, i stället tog det 3 år innan dom. Så djälva onödigt, i både tid och pengar