2021-07-26, 00:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Onsdagen den 23 Maj 2018 samt därefter 4 dagar förflutna sedan L*na Wesstr*m hade upptäckts avliden av två privatpersoner bakom ett bullerplank.

Den 23/5 2018 klockan 18:03 hade JG skrivit enligt följande citat: "Jag är inne på att HD:s beteende är märkligt och att hon är inblandad på något sätt som anstiftare eller som mördare" ... slut citat /

Om man verkligen anstränger sig och går igenom vad JG tidigare har skrivit vid många olika tillfällen i samband med den då pågående mordutredningen av L*na Wesstr*m samt den mordmisstänkte St*fan Davidss, och sedan jämför detta med vad andra personer skrivit och svarat JG, då framträder ett flertalet egendomligheter.

Ju mer jag gräver i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018), desto säkrare blir jag på att St*fan Davidss*n hade en medhjälpare.

Vad jag tycker är väldigt viktigt, är att man tittar över olika saker och sedan går tillbaka för att göra jämförelser, då upptäcker man oftast vad som avviker.

Mastuppkoppling ägde rum vid Hj*lmar Bergm*ns väg klockan 00:07:54

Återigen skedde då en ny mastuppkoppling på samma adress klockan 00:07:57

En stund senare därefter via Facebook, skickade J*rgen Johanss*n, klockan 00:28:28 ett meddelande till L*na Wesstr*m samt citat: "Åh ! Somnat ? Jag hoppas det i alla fall. Kram till dig" ... slut citat/

Kort därefter klockan 00:29:36, sände St*fan Davidss*n ett telegram till L*na Wesstr*m samt citat: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn" ... slut citat /

Mastuppkoppling ägde rum på nytt vid Hj*lmar Bergm*ns väg klockan 00:47:19.

Den mobila enheten stängdes slutligen av på samma adress klockan 01:41:37.

J*rgen Johanss*n återkom till L*na Wesstr*m klockan 02:51:13.

Enligt ovan skrivet, när man jämför detta med andra omständigheter finner man några saker som är riktigt märkliga.

Mvh/JM.

Cocco_c bodde väl i närheten av Hjalmar Bergmans väg på den tiden?
Citera
2021-07-26, 00:54
Medlem
Citat:

Den 23/5 2018 klockan 18:03 hade JG skrivit enligt följande citat: "Jag är inne på att HD:s beteende är märkligt och att hon är inblandad på något sätt som anstiftare eller som mördare" ... slut citat /
Mvh/JM.

Men Jokern… vad har du fått det ifrån? Varför hittar du på saker? Du säger att du gräver och att du kommer fram till saker, men du är ju bara patetisk som hittar på egna händelser utifrån dina skruvade fantasier. Skärp dig nu Joken!
Citera
2021-07-26, 00:59
Medlem
Citat:
Du menar JG eller J*rry G*ay ? Jag kan inte tro att han skulle ha blivit manipulerad av sin allra bästa kamrat SD, vad har du fått det ifrån ?

SD var ju bland annat och hjälpte sin bästa vän JG med hans trappa och kontrollerade den så att allting var i sin ordning, det kallar jag för vänskap.

Du framför att den som foolas in i deras nät [HD:s och SD:s] riskerar livet, jag begriper inte vad du får alla dina egendomliga idéer ifrån, men du får mer än gärna berätta varför du tror sådana hemska saker om SD och HD ?

Vad tänker du om dessa tankar som du hade tidigare Jokermannen?
Citera
2021-07-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Men Jokern… vad har du fått det ifrån? Varför hittar du på saker? Du säger att du gräver och att du kommer fram till saker, men du är ju bara patetisk som hittar på egna händelser utifrån dina skruvade fantasier. Skärp dig nu Joken!

Personen framför omväxlande fiktiv och okontrollerbar information eller information som tagits ur ett tidigare sammanhang som inte längre gäller, tex uppgifterna om mastningar som låg till grund för domen i TR eller åklagarens gärningspåstående att den åtalade kunde ha utfört gärningen antingen ensam eller tillsammans med annan.

Det förefaller som uppgifterna lämnas i syfte att provocera fram fler berättelser om händelserna, men tillvägagångssättet är problematiskt. Även om syftet exempelvis skulle kunna vara journalistiskt så innebär provokationerna i flera fall en oacceptabel ryktesspridning.

Utredningen om mordet är slutförd och ingen mer information kan väntas komma fram den vägen. Det är då tveksamt av personen att påstå att namngivna personer ändå skulle kunnat ha medverkat i olika gärningar utan att på något sätt göra sina misstankar troliga.

Vad gäller påståendet att det kan ha funnits fler personer på mordplatsen så saknas helt spår av andra, både spår som skulle kunna bindas till en annan person eller spår som ens visar att det kunnat varit flera personer på platsen. Det finns inte heller något i utredningen som skulle kunna förklaras av att flera personer skulle medverkat.

Vad gäller möjligheterna att ens binda någon till brotten anstiftan eller skyddande av brottsling så saknas praktiska förutsättningar. Det räcker inte med att en tänkbar gärning skulle kunna vara moraliskt tvivelaktig, gärningen måste också vara brottslig och vara möjlig att bevisa.

För att exempelvis åtala någon för skyddande av brottsling (genom att förstöra bevis) så krävs i princip att det går att visa vilken bevisning som förstörts, inte bara att någon har städat på en viss plats där det kanske funnits någon typ av spår.
Citera
2021-07-26, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Personen framför omväxlande fiktiv och okontrollerbar information eller information som tagits ur ett tidigare sammanhang som inte längre gäller, tex uppgifterna om mastningar som låg till grund för domen i TR eller åklagarens gärningspåstående att den åtalade kunde ha utfört gärningen antingen ensam eller tillsammans med annan.

Det förefaller som uppgifterna lämnas i syfte att provocera fram fler berättelser om händelserna, men tillvägagångssättet är problematiskt. Även om syftet exempelvis skulle kunna vara journalistiskt så innebär provokationerna i flera fall en oacceptabel ryktesspridning.

Utredningen om mordet är slutförd och ingen mer information kan väntas komma fram den vägen. Det är då tveksamt av personen att påstå att namngivna personer ändå skulle kunnat ha medverkat i olika gärningar utan att på något sätt göra sina misstankar troliga.

Vad gäller påståendet att det kan ha funnits fler personer på mordplatsen så saknas helt spår av andra, både spår som skulle kunna bindas till en annan person eller spår som ens visar att det kunnat varit flera personer på platsen. Det finns inte heller något i utredningen som skulle kunna förklaras av att flera personer skulle medverkat.

Vad gäller möjligheterna att ens binda någon till brotten anstiftan eller skyddande av brottsling så saknas praktiska förutsättningar. Det räcker inte med att en tänkbar gärning skulle kunna vara moraliskt tvivelaktig, gärningen måste också vara brottslig och vara möjlig att bevisa.

För att exempelvis åtala någon för skyddande av brottsling (genom att förstöra bevis) så krävs i princip att det går att visa vilken bevisning som förstörts, inte bara att någon har städat på en viss plats där det kanske funnits någon typ av spår.

Tycker också att det är jobbigt när vederbörande inte visar varifrån vissa uppgifter kommer - och om man frågar personen så får man inget svar. Så jag väljer att ta dessa påståenden med en stor nypa salt. Eller förkasta dem helt.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-26 kl. 12:36.
Citera
2021-07-26, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

● Vart skrev JG detta?

● När gjorde han inlägget som löd "vila i frid" eller liknande?

● JG har skrivit en hel del via Facebook så som även i så kallade TelegramChattar, det har bland annat en gång i tiden ägt rum mellan hans kamrat St*fan Davidss*n och JG.

St*fan Davidss*n hade bland annat en mobil enhet av märket Samsung S10:e /

Mellan St*fan Davidss*n och JG förekom även så kallade secret chats vilka man ser med en förekommande grön text samt ett synligt så kallat hänglås.

● JG skrev och skapade ett inlägg på sin Facebookssida vilket ägde rum under Lördagens kvällstid klockan 19:03 samt den 19 Maj 2018. Tidigare under samma dag, samt under eftermiddagstiden, hade två privatpersoner upptäckt en livlös person liggandes på magen bakom ett bullerplank, vilket ägde rum klockan 14:33 /

JG skrev på sin Facebookssida enligt citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat / tillägg: JG infogade därtill en bild på sig själv och även på L*na Wesstr*m.

Vad som är anmärkningsvärt till ovan skrivet, är och var, att varken polisen eller Rättsläkarna hade kunnat identifiera den avlidna kvinnokroppen som L*na Wesstr*m.

Den påträffade och avlidna kvinnokroppen bakom bullerplanket kunde först under Tisdagen den 22 Maj 2018 identifieras som L*na Wesstr*m.

Vid det aktuella tillfället, det vill säga under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 då JG på sin Facebookssida skrev citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat / hade JG varit ovänn med L*na Wesstr*m på Facebook under en längre tid, samma sak gällde hans kamrat St*fan Davidss*n tillika HD.

L*na Wesstr*m kallade sig själv för Softpocahontas, och det var St*fan Davidss*n med sin förkärlek tillika sin vana trogen att mycket ofta använda ord som ändades med den Latinska -IS-ändelsen som kallade L*na Wesstr*m för Soft-is, och det namnet, använde även St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

Skilsmässan mellan St*fan Davidss*n och HD påskrevs under Måndagen den 19 Februari 2018 samt inkom till Ör*bro:s Tingsrätt under Torsdagen den 15 Mars 2018.

Skilsmässan påskrevs Måndagen den 19 Februari 2018, och 84 dagar därefter förflutna den 14 Maj 2018, dödsmisshandlades L*na Wesstr*m bakom ett bullerplank 160 meter ifrån sin bostadsrätt.

Under de 84 dagar som förflöt efter den påskrivna skilsmässan mellan paret Davidss*n hade fullbordats, hade mordet på L*na Wesstr*m planerats.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn

● Vad tänker du om dessa tankar som du hade tidigare Jokermannen?

● Jag tänker ingenting alls, däremot sagt, så tänker jag mycket på HD, det vill säga, att ju mer jag gräver i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018) desto säkrare blir jag på att St*fan Davidss*n hade en medhjälpare.

Vad tror du själv om detta, till exempel angående HD så som JG och SOA ?

Du svarade aldrig på inlägget #144.969 på sidan 12.081, men vi var väl antagligen överens om det som jag tidigare skrev.

Som du med största sannolikhet känner till, är att HD vid den aktuella tiden arbetade på USÖ stroke-avdelning 92 samt där, vid rehabmedicinska och neuromedicinska kliniken som sjuksköterska. Polisen gjorde flera undersökningar på den platsen så och även på andra närliggande platser, man gick bland annat igenom skåp men hittade inget av större värde vid det aktuella tillfället.

Fråga: Har du någon kännedom om vem som kontaktade polisen och då föreslog att polisen borde absolut söka igenom HD:s
arbetsplats ?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-07-26 kl. 15:39.
Citera
2021-07-26, 15:56
Medlem
Citat:
● JG har skrivit en hel del via Facebook så som även i så kallade TelegramChattar, det har bland annat en gång i tiden ägt rum mellan hans kamrat St*fan Davidss*n och JG.

St*fan Davidss*n hade bland annat en mobil enhet av märket Samsung S10:e /

Mellan St*fan Davidss*n och JG förekom även så kallade secret chats vilka man ser med en förekommande grön text samt ett synligt så kallat hänglås.

● JG skrev och skapade ett inlägg på sin Facebookssida vilket ägde rum under Lördagens kvällstid klockan 19:03 samt den 19 Maj 2018. Tidigare under samma dag, samt under eftermiddagstiden, hade två privatpersoner upptäckt en livlös person liggandes på magen bakom ett bullerplank, vilket ägde rum klockan 14:33 /

JG skrev på sin Facebookssida enligt citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat / tillägg: JG infogade därtill en bild på sig själv och även på L*na Wesstr*m.

Vad som är anmärkningsvärt till ovan skrivet, är och var, att varken polisen eller Rättsläkarna hade kunnat identifiera den avlidna kvinnokroppen som L*na Wesstr*m.

Den påträffade och avlidna kvinnokroppen bakom bullerplanket kunde först under Tisdagen den 22 Maj 2018 identifieras som L*na Wesstr*m.

Vid det aktuella tillfället, det vill säga under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 då JG på sin Facebookssida skrev citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat / hade JG varit ovänn med L*na Wesstr*m på Facebook under en längre tid, samma sak gällde hans kamrat St*fan Davidss*n tillika HD.

L*na Wesstr*m kallade sig själv för Softpocahontas, och det var St*fan Davidss*n med sin förkärlek tillika sin vana trogen att mycket ofta använda ord som ändades med den Latinska -IS-ändelsen som kallade L*na Wesstr*m för Soft-is, och det namnet, använde även St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

Skilsmässan mellan St*fan Davidss*n och HD påskrevs under Måndagen den 19 Februari 2018 samt inkom till Ör*bro:s Tingsrätt under Torsdagen den 15 Mars 2018.

Skilsmässan påskrevs Måndagen den 19 Februari 2018, och 84 dagar därefter förflutna den 14 Maj 2018, dödsmisshandlades L*na Wesstr*m bakom ett bullerplank 160 meter ifrån sin bostadsrätt.

Under de 84 dagar som förflöt efter den påskrivna skilsmässan mellan paret Davidss*n hade fullbordats, hade mordet på L*na Wesstr*m planerats.

Mvh/JM.
Ja, så var det.
Mycket märkligt att han kunde anta att det var LW, då det inte var fastställt att det var hon, utan konstaterades först den 22/5.
Så, det är Soa, HD, SD och JG, samt Jo*ni som vet att den döde är Lena, bekräftat Lena...
Citera
2021-07-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ja, så var det.
Mycket märkligt att han kunde anta att det var LW, då det inte var fastställt att det var hon, utan konstaterades först den 22/5.
Så, det är Soa, HD, SD och JG, samt Jo*ni som vet att den döde är Lena, bekräftat Lena...

Jo då, nog var det så alltid. Du kan fullständigt lita på de uppgifter som jag tidigare bidragit L*na Wesstr*m-tråden med och fortsättningsvis kommer att göra. Det finns inte några behov ifrån min sida att sprida ut någon form av desinformation.

Som tidigare av mig skrivits, beträffande JG.

JG hade under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 och klockan 19:03, skapat ett inlägg på sin Facebookssida och där skrivit, citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat / Sålunda hade JG gjort ett konstaterande om att den tidigare av två privatpersoner upptäckta och avlidna kvinnokroppen bakom bullerplanket var ! L*na Wesstr*m. ( Lagt kort ligger )

Polisen och Rättsläkaren, kunde först tre dagar senare identifiera den avlidna kvinnokroppen under Tisdagen den 22 Maj 2018 som ! L*na Wesstr*m.

Fråga: Är JG verkligen en person som har förmågan att kunna skåda ting som är dolda för sinnena ? Är JG verkligen en klärvojant person ? Är JG en person som till exempel kan se vad som tilldrar sig på avlägsna platser, dit synen inte når ?

Skall vi då antaga att JG befann sig i sitt hem under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och med sin klärvojanta förmåga, kunde för sin inre syn, se när offret L*na Wesstr*m dödsmisshandlades bakom bullerplanket och av vem, eller av vilka ?

Varken du eller jag, lutar våran tro åt ett sådant håll. Man kan endast känna till saker och ting om man har vetskap om sådana på förhand.

JG var också den personen som föreslog polisen att söka igenom HD:s bostadsrätt.

Andra märkliga beteenden i detta fallet var när JG:s kamrat St*fan Davidss*n plötsligt började ta en mycket stor mängd med fotografier med hjälp av sin mobiltelefon.

St*fan Davidss*n tog sammanlagt 936 stycken bilder samt därtill ett videoklipp. Bilderna togs vid det aktuella tillfället från klockan 17:41:13 och avslutades klockan 17:47:00 vilka ägde rum under Tisdagen den 15 Maj 2018. Själva videoklippet inspelades klockan 17:47:04.

Tillägg till ovan skrivet, även JG raderade i sin mobila enhet under ett då pågående polisförhör.

Sedan skall vi till ovan skrivet, och beträffande St*fan Davidss*n, tänka på orden han gav till HD, det vill säga, Hej älskling, jag raderar löpande.

Slutligen sagt i detta inlägget, ... det är inte alls säkert att jag kommer att finna någonting som kan leda detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 vidare, men, om jag nu plötsligt skulle lyckas med att finna vad jag söker, då blir polisen den första som jag överlämnar detta till.

De allra flesta i L*na Wesstr*m-tråden diskuterar utifrån förundersökningsprotokollet, det gör även jag delvis, men, mitt sökande och grävande i detta fallet äger också rum utanför själva förundersökningsprotokollet, sålunda vet jag en hel del utöver, det som finns nedskrivet i FUP:et av polisen och åklagarna med flera.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-26, 19:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, så var det.
Turordningen torde vara:

1. HD till JS. Via SOA?
Troligen i direkt anslutning till förhör som avslutas 14.49.

"Antingen har Hanna fått veta det i samband med förhöret eller så har hennes pappa fått reda på det medan han väntar på Hanna. J*onas känsla just då är att Hannas pappa fått reda på det medan han väntat på Hanna."
(Ab 17, JS)

Det verkar IMO som om HD och SOA åkte till torpet och förmedlade info till SD när de anländer.

SD har pågående chatt med UP om geocaching och chattar även med JO - varav info om LWs död lämnas med tre minuters mellanrum.

2. SD till UP 19 maj kl 16.20.
-Lena är hittad. Död.
-Precis intill sitt hem.
(Ab 163)

3. SD till JO kl 16.23.

SD kl 14.52: Tg mår dåligt.
Hon är på förhör nu.
JO: hon är misstänkt med?
SD: Det antar jag, men vet ej.
(..)
SD kl 16 23: Det är bekräftat Lena
JO kl 16.34: Men hur vet du att det är L dem hittat? Står ingenstans
SD kl 16.34: Du ska ej skriva det någonstans nu...
SD kl 16.35: Polisen sa till Tg.
(Ab 163)

4. JG på Facebook?
Citat:
JG hade under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 och klockan 19:03, skapat ett inlägg på sin Facebookssida och där skrivit, citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat / "Vila i frid Softis"
Vilken Aktbilaga är detta med JG?
Senast redigerad av develi 2021-07-26 kl. 20:05.
Citera
2021-07-26, 20:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske har du rätt. Hon är svår att förstå sig på, hal som en ål. Ljuger lika ohämmat som SD. Du har säkert rätt i att om hon hade sagt vad hon visste i TR så hade han åkt fast redan då.

Undrar hur hon tänkte sig framtiden. Inte fasen ville hon väl gifta om sig med SD när hon precis har lyckats ta sig loss från honom! Kanske hon sa så för att blidka honom?

Men hon skilde sig och i samma veva talade hon om en återförening. Det är minst sagt mysko.
Kan du förklara den här meningen:
"Kanske hon sa så för att blidka honom?"

Hon må vara en hal ål men en rädd person utsätter sig inte för det hon sysslar med och ser ut som en sol på bilder.

Inte fan har du väl rest utomlands flera ggr och legat i tält inrikes med en man du är rädd för?
Dragit ut i djup skog ensam med vederbörande?
Hängt över klippstup där han kunnat kapa rep. Paddlat kajak och fått en paddel i bakhuvudet..

I tre år.

Det är rätt riskabelt att växla mellan två män som hon de facto gör.
Citera
2021-07-26, 20:28
Medlem
Citat:
Jo då, nog var det så alltid. Du kan fullständigt lita på de uppgifter som jag tidigare bidragit L*na Wesstr*m-tråden med och fortsättningsvis kommer att göra. Det finns inte några behov ifrån min sida att sprida ut någon form av desinformation.

Som tidigare av mig skrivits, beträffande JG.

JG hade under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 och klockan 19:03, skapat ett inlägg på sin Facebookssida och där skrivit, citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat / Sålunda hade JG gjort ett konstaterande om att den tidigare av två privatpersoner upptäckta och avlidna kvinnokroppen bakom bullerplanket var ! L*na Wesstr*m. ( Lagt kort ligger )

Polisen och Rättsläkaren, kunde först tre dagar senare identifiera den avlidna kvinnokroppen under Tisdagen den 22 Maj 2018 som ! L*na Wesstr*m.

Fråga: Är JG verkligen en person som har förmågan att kunna skåda ting som är dolda för sinnena ? Är JG verkligen en klärvojant person ? Är JG en person som till exempel kan se vad som tilldrar sig på avlägsna platser, dit synen inte når ?

Skall vi då antaga att JG befann sig i sitt hem under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och med sin klärvojanta förmåga, kunde för sin inre syn, se när offret L*na Wesstr*m dödsmisshandlades bakom bullerplanket och av vem, eller av vilka ?

Varken du eller jag, lutar våran tro åt ett sådant håll. Man kan endast känna till saker och ting om man har vetskap om sådana på förhand.

JG var också den personen som föreslog polisen att söka igenom HD:s bostadsrätt.

Andra märkliga beteenden i detta fallet var när JG:s kamrat St*fan Davidss*n plötsligt började ta en mycket stor mängd med fotografier med hjälp av sin mobiltelefon.

St*fan Davidss*n tog sammanlagt 936 stycken bilder samt därtill ett videoklipp. Bilderna togs vid det aktuella tillfället från klockan 17:41:13 och avslutades klockan 17:47:00 vilka ägde rum under Tisdagen den 15 Maj 2018. Själva videoklippet inspelades klockan 17:47:04.

Tillägg till ovan skrivet, även JG raderade i sin mobila enhet under ett då pågående polisförhör.

Sedan skall vi till ovan skrivet, och beträffande St*fan Davidss*n, tänka på orden han gav till HD, det vill säga, Hej älskling, jag raderar löpande.

Slutligen sagt i detta inlägget, ... det är inte alls säkert att jag kommer att finna någonting som kan leda detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 vidare, men, om jag nu plötsligt skulle lyckas med att finna vad jag söker, då blir polisen den första som jag överlämnar detta till.

De allra flesta i L*na Wesstr*m-tråden diskuterar utifrån förundersökningsprotokollet, det gör även jag delvis, men, mitt sökande och grävande i detta fallet äger också rum utanför själva förundersökningsprotokollet, sålunda vet jag en hel del utöver, det som finns nedskrivet i FUP:et av polisen och åklagarna med flera.

Mvh/JM.
Jag förstår hur du tänker, det handlar om att nysta i det som sägs mellan raderna, man får börja gräva där man står.
Det som JG sysslat med, likt en mullvad som sprungit ärenden mellan olika människor, vänt kappan efter vinden och haft svårt att sova och slappna av, med tanke på hans nattliga samtal till polisen, samt att han tillochmed valde att flytta, bort från den berömda trappen.
Det skulle vara synnerligen intressant att få veta hur involverad fuskaren yank**dude var gällande olika bidragslösningar gällande "THOSGT"..
Hans sökande i SDs hus i skenet av mobilen, rädd att bli påkommen..
hans märkliga förhör innehåller mycket som jag skulle velat ha svar på.
Hur kunde han svika Lena så som han gjorde? För att bli BFF med häxan? De hade ingen cachehistoria?
Jag undrar om han kan sova gott nu i sitt lilla hus. Var det inte där det gjöts ett nytt golv, efter mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in