Citat:
Jag tänkte att jag skulle skriva ett inlägg där jag tog alla dina argument och vände på. När detta skrivs, så blir det inlägg nr 41420 i tråden. Av alla dessa över 40 tusen inläggen, utgör förmodligen närmare 99% bara meningslöst tjafs, huvudsakligen genererat av troll som bara är här för att smutskasta oskyldiga människor.
Obs massa text bortklippt, då inlägget blev för långt att posta//MarryBlunt
Obs massa text bortklippt, då inlägget blev för långt att posta//MarryBlunt
Så jag börjar läsa det ingen, lite noga. Och märker att du har ju knappast några argument. Du bara snackar ju skit om andra. Jag får skriva mina svar i punkt form. Men inte oroas. Jag bemöter ingenting där du bara snackar goja om tomtar, troll och allt annat mellan himmel och jord.
• Den här tråden ligger under politiker. Man behöver vare sig vara mäklare eller avtals jurist för att skriva i den. Men själv blir jag lite misstänksam när folk är båda.
• Det är ju inte direkt ditt problem om Esbjörn har ett dåligt försvar. Du hånskrattar ju åt inlagorna. Jag lägger ingen tid på att Försvara Människorna kring Esbjörn, det här handlar inte om dom.
• Om Esbjörn saknar grund för en hävning så har han ju iså fall gjort en hävning utan grund. Dock en hävning.
Sen säger jag inte mer om alla principer, du räknar upp jag är ju som sagt vare sig mäklare eller jurist.
Dock tycker jag att du ska lösa om detta lite på juridik forum. Så ska du se att de flesta inte håller med dig om att det är så enkelt och glasklart.
Citat:
Jag har jobb och ganska bra lön, tackar som frågar. Jag har oxå familj och vänner som hjälper mig när jag behöver. Och som jag hjälper när de behöver. Visst vet jag att det finns blåsare. Men de väljer jag oftast bort innan de hunnit komma nära. Det är få dom hjälper utan egen vinning.
Fins några som gör det typ jehovas och några till.
När jag var ung hjälpte jag alla, men när jag insåg att det alldrig tog slut och när jag bad om hjälp så såg man vem som var "riktiga" vänner.
Så det kommer med åldern att man inser vilka svin dn del är och utnyttjar andra.
Har du jobb?
Får du lön?
Svarar du ja ?
Där har du din mäniskosyn
Fins några som gör det typ jehovas och några till.
När jag var ung hjälpte jag alla, men när jag insåg att det alldrig tog slut och när jag bad om hjälp så såg man vem som var "riktiga" vänner.
Så det kommer med åldern att man inser vilka svin dn del är och utnyttjar andra.
Har du jobb?
Får du lön?
Svarar du ja ?
Där har du din mäniskosyn
Jag vet massa människor som jobbar ideellt. Idrottsföreningar skulle inte överleva utan alla dessa föräldrar.
Umgås jag med några frireligiösa, svar nej. Min människosyn är att du är som du blir behandlad. Om människor behandlar dig illa så är du en skit, om människor behandlar dig bra så är du bra.
Det hade varit helt sjuk om tingsrätten läser upp det inlägget. Jag tror att tingsrätten skulle finna vilka eventuella troll som skriver i tråden av stort värde. Tror du att rätten kanske till och med skulle välja att ha med pedofil och jävla Clown i domen? Jag tror på inget sätt att rätten skulle påstå sig känns lagen när du berättar för den hur det är lämpligt att tänka.