2021-08-14, 14:55
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Esbjörn betalade tillbaka handpenningen redan dagen efter, men pengarna studsade.
Detta framgår i hans absolut första brev till Ebba innan denna affär kom upp i ljuset.

Men eftersom Ebba skrattade som självaste satan så fort pennan träffade kontraktet så har hon fortsatt se till att esb inte ska kunna betala tillbaka handpenning för att kunna använda det som argument för att stjäla hans egendom.
Haha du har möjligen inte läst något alls här eller.
M- gårds arbetsblad som råkade vara med i Expressens inlaga säger hdlt annat.
2021-08-14, 14:58
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag har hört om den, jag har bara inte sett den.

Inte hört samtalet Ebba säger har skett.

Men jag vet ju va ord betyder för Ebba och hennes anhang.
Så länge jag inte får konkreta bevis kommer jag inte tro på ett andetag ni trycker ur er, ljuger man tusen gånger för mycket förtjänar man inte att bli lutad på helt enkelt.
Det gäller Ebba, det gäller dig.
Den har länkats hudratals gånger och även med till tinget som inlaga
2021-08-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Dagen efter påskriften fanns ingen handpenning att betala igen.

Inga pengar har studsat. Däremot påstår Esbjörn och co att de, av olika anledningar, inte kunde betala igen.

Esbjörn berättar i sitt första brev till Ebba att han försökt betala tillbaka handpenning.

Och sen att han och hans ombud försökt få Ebba att berätta vilket konto dom kan använda för att föra tillbaka pengarna men fått kalla handen.
2021-08-14, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha

Har samtalet där Ebba hävdar att hon blivit hotad lämnats in till tinget?

Och är hon säker på att det var hot och inte bara hennes egen definition, att upplysa någon om negativa konsekvenser, vilket enligt henne inte alls är hot?

Snårigt i ebba-världen nu.
2021-08-14, 15:17
Medlem
Citat:
Har samtalet där Ebba hävdar att hon blivit hotad lämnats in till tinget?

Och är hon säker på att det var hot och inte bara hennes egen definition, att upplysa någon om negativa konsekvenser, vilket enligt henne inte alls är hot?

Snårigt i ebba-världen nu.
Vad tor du att vi uppmanat dig att läsa i de sensate inläggen...
Snårigt är det bara i dina fantasier eftersom du vägrar ta till dig av verkligheten.
Menar du att facebook producerat hela konversationen i syfte att hjälpa ebba?
2021-08-14, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha

Exakt sådär sa martinator om att majkgård lagt ett bud på 2.5 miljoner på esbs gård.

Gav aldrig underlag för det utan fortsatte påstå att det var länkat förut.

Sen presenterades underlag på att de 2.5 miljonerna var Ebbas första skambud.

Då blev han tyst.

Ni har ljugit så många gånger att jag inte tror ett ord ni skriver utan en direktlänk till källa för det ni påstår.
2021-08-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Vad tor du att vi uppmanat dig att läsa i de sensate inläggen...
Snårigt är det bara i dina fantasier eftersom du vägrar ta till dig av verkligheten.
Menar du att facebook producerat hela konversationen i syfte att hjälpa ebba?

Allt jag hittar när jag letar på Facebook är en bred allmänhet som rasar mot Ebbas agerande.

Men herrn kanske är god nog att åtminstone en gång länka ett underlag för sina påståenden, dessa hot och vad dom består i?
2021-08-14, 15:29
Medlem
Citat:
Exakt sådär sa martinator om att majkgård lagt ett bud på 2.5 miljoner på esbs gård.

Gav aldrig underlag för det utan fortsatte påstå att det var länkat förut.

Sen presenterades underlag på att de 2.5 miljonerna var Ebbas första skambud.

Då blev han tyst.

Ni har ljugit så många gånger att jag inte tror ett ord ni skriver utan en direktlänk till källa för det ni påstår.

Skulle du kunna ta fram det underlaget igen? Jag har alltid trott att det var M-gård som kom med budet på 2,5 och det första budet från Ebba låg på 3,8.

Det låter väldigt orimligt lågt, och att Esbjörn sedan skulle kontra med 3,9 som sedan godtogs låter också långsökt tycker jag. Varför begärde han inte mer om han ändå kommer med med motbud?
Senast redigerad av kaspuh 2021-08-14 kl. 15:34.
2021-08-14, 15:34
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Esbjörn berättar i sitt första brev till Ebba att han försökt betala tillbaka handpenning.

Och sen att han och hans ombud försökt få Ebba att berätta vilket konto dom kan använda för att föra tillbaka pengarna men fått kalla handen.

Ja, men inga pengar betalades in, ergo de kunde inte studsa. Och oavsett, Ebba kan inte studsa pengar, det är banken som gör.
2021-08-14, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ja, men inga pengar betalades in, ergo de kunde inte studsa. Och oavsett, Ebba kan inte studsa pengar, det är banken som gör.

Skrev jag att det var Ebba som satt på andra sidan och studsade pengarna?
2021-08-14, 15:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Skulle du kunna ta fram det underlaget igen? Jag har alltid trott att det var M-gård som kom med budet på 2,5 och det första budet från Ebba låg på 3,8.

Allt är tredjehandsuppgifter.
Matz har i en artikel påstått att Majkgård har lämnat ett bud på 2,5 miljoner.
Binninge har i en annan artikel påstått att EB har lämnat ett bud på 2,5 miljoner.

Känns som en ganska meningslös diskussion då en utav dem har lämnat fel uppgifter och det är svårt att verifiera vem som har rätt eller fel.

Det som är helt klart är att pressen allt som oftast har mängder med fel i sina artiklar och drar slutsatser som ligger långt ifrån verkligheten. Väldigt få av de artiklar som är skrivna skulle klara en faktagranskning.
2021-08-14, 15:40
Medlem
Citat:
[b]Esbjörn betalade tillbaka handpenningen redan dagen efter, men pengarna studsade.

Citat:
Skrev jag att det var Ebba som satt på andra sidan och studsade pengarna?

Tror du Ebba har gett fullmakt till någon annan person som sedan kontrollerade hennes konto? Eller hur tänker du här?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in