2021-08-14, 10:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är intressant att Ebba Busch inte hindras av sin omgivning, i belysning av att det som pågår kan få förödande politiska konsekvenser för KD och hela borgligheten.

Jag tror inte hon kommer vara kvar som partiledare om hon vidhåller sin stämning mot Esbjörn. Hon går tomhänt in i domstol med en massa dumheter och partiska vittnen. Den slags bevisning hon ägnat sig åt, som förtal, smutskastning och självömkan kommer bli mumma för media och skandalisera henne för all framtid.

Ebba Busch har inte förstått lag och rätt. Eller innebörden av åtal och dom. Det är vidrigt att hon skriver på ett strafföreläggande och sen framför trotsigt att hon tycker ändå att hon har rätt att förtala folk.

Ebba Busch och hennes anhängare lever i en villfarelse om att det är synd om Ebba som inte får sitt renoveringsobjekt att visa upp på Instagram! Och att det Ebba vill ha skulle vara juridiska grunder för att genomdriva ett fastighetsköp i en tingsrätt! Hon kommer upptäcka att det är mer komplicerat att bli rik, än att genomdriva listiga avtal om andras personers egendom.
Ingen i Ebbas omgivning kan stoppa henne. Hon låter bara ja sägare få sin röst hörd. Om någon ifrågasätter henne kastas de i sann frikyrkoqnda ut i kylan. Vidare ger sig Ebba aldrig. Hon är som en pitbull som biter sig fast och vägrar släppa.

Jag tänker att Ebba från sin partiledare sida på Facebook, där hon innan detta enbart skrivet jobbrelaterade inlägg, utan möjligtvis någon jul och sommar hälsning.
Har lyckats med att beskylla individer utan att ha någon form av bevis. Lyckats påstå att Esbjörn på 10 dagar gå från glasklar till att stå under mörka krafters påverkan. Vidare har hon skrivet så man både kan peka ut rena lögner och peka på delar i texten där hon skrivet för att vilseleda läsaren. Hennes inlägg har fått henne dömd för förtal. Och vidare har hon erkänt
att hon uppfattat att Esbjörn hävt avtalet, lovat att acceptera hävningen.
Alla förstår ju att hennes krav på att få träffa Esbjörn själv för att bedöma om han är påverkad av det onda eller inte är orimligt.

På riktigt kan man hitta någon motsvarighet till någon som har gjort bort sig så mycket på Facebook förut? Knappast ens om man går internationellt skulle jag tro.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-08-14 kl. 11:03.
2021-08-14, 11:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Har Ebba två boende? För de kostnader som finns på huset är det väl Esbjörn som bär i dagsläget.

Jag tvivlar starkt på att Ebba kommer att kunna kräva ett liknande boende. Jag är oxå lite fascinerad av att värdeförändring tas upp.

Detta trotts att Ebbas mäklare inte bedömde att fastigheten haft någon värdeutveckling på de två månaderna värderingen skiljer. För han begår ju lagbrott om han daterar ett värde bedömt i augusti som att vara bedömt i oktober.

Att Ebba valt att ta kostnaders som ligger på säljaren i denna affär är ju en bekräftelse på att det var viktigt att allt gick fort och fel.

Jag vet att juridiska processer kostar, det var bara 7 miljoner jag ifrågasatte.

Visst så har EB två boende, dels fastigheten som hon har köpt utav Esbjörn dels boendet som hon tvingas till eftersom Esbjörn trilskas.

Om du är fascinerad av att värdeökningen så beror det på att du inte kan lagen, vid obefogad hävning så skall ev vinst ersättas. Man kan alltså inte obefogat häva ett inget avtal för att prisnivån har förändrats, den förfördelade parten skall gå skadeslös ur tvisten.

Att EB valde att ta kostnaderna beror på att det var avtalat mellan parterna och att Esbjörn hade klart deklarerat att han ville sälja till EB.

Dags att fylla ytterligare en av dina kunskapsluckor, sjusiffrigt betyder inte 7 miljoner, det betyder att det är sju siffror i talet.
2021-08-14, 12:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Hur tänker du att kräva ett högt skadestånd av en 82 åriga, skröplig gammal man ska hjälpa Ebbas image?
Har Ebba två boende? För de kostnader som finns på huset är det väl Esbjörn som bär i dagsläget.

Jag tvivlar starkt på att Ebba kommer att kunna kräva ett liknande boende. Jag är oxå lite fascinerad av att värdeförändring tas upp.

Detta trotts att Ebbas mäklare inte bedömde att fastigheten haft någon värdeutveckling på de två månaderna värderingen skiljer. För han begår ju lagbrott om han daterar ett värde bedömt i augusti som att vara bedömt i oktober.

Att Ebba valt att ta kostnaders som ligger på säljaren i denna affär är ju en bekräftelse på att det var viktigt att allt gick fort och fel.

Jag vet att juridiska processer kostar, det var bara 7 miljoner jag ifrågasatte.

För det första så innehåller denna text några reflektioner över folk här. Den innehåller inga beskyllningar om troll eller dylikt.

Det texten handla helt och hållet om fastighets affären. Om du tittar igen på SBV inlägg. Ska du se att halva inlägget är ogrundade beskyllningar av Esbjörn, team Esbjörn och vad som skrivs här.

Försvar genom att beskylla motståndaren är vare sig snyggt eller
Fy fan vilken människosyn du har.

Värdeförändringen handlar väl om från då i augusti 2020 till när rättegången är klar 2021?

Att Ebba tog kostnaderna och jobbet som i Hemnet-fallet ligger på säljaren, är lika mycket en bekräftelse på att hon var Esbjörn behjälplig när han ville sälja, men inte ville rodda med allt det praktiska.

Vad gäller människosyn, så har alla ett pris. Precis alla. Är det inte kontanter rakt ner i fickan, så finns det andra påtryckningsmedel. Inte ens den perfekta hjälten i filmerna är opåverkbar.
2021-08-14, 12:28
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ingen i Ebbas omgivning kan stoppa henne. Hon låter bara ja sägare få sin röst hörd. Om någon ifrågasätter henne kastas de i sann frikyrkoqnda ut i kylan. Vidare ger sig Ebba aldrig. Hon är som en pitbull som biter sig fast och vägrar släppa.

Jag tänker att Ebba från sin partiledare sida på Facebook, där hon innan detta enbart skrivet jobbrelaterade inlägg, utan möjligtvis någon jul och sommar hälsning.
Har lyckats med att beskylla individer utan att ha någon form av bevis. Lyckats påstå att Esbjörn på 10 dagar gå från glasklar till att stå under mörka krafters påverkan. Vidare har hon skrivet så man både kan peka ut rena lögner och peka på delar i texten där hon skrivet för att vilseleda läsaren. Hennes inlägg har fått henne dömd för förtal. Och vidare har hon erkänt
att hon uppfattat att Esbjörn hävt avtalet, lovat att acceptera hävningen.
Alla förstår ju att hennes krav på att få träffa Esbjörn själv för att bedöma om han är påverkad av det onda eller inte är orimligt.

På riktigt kan man hitta någon motsvarighet till någon som har gjort bort sig så mycket på Facebook förut? Knappast ens om man går internationellt skulle jag tro.

Ger sig aldrig Ebba? Privatmässigt så lär hon få ge sig ofta. Hon har små barn och är de som små barn normalt sett är, som tjatar oavbrutet, så kommer hennes vilja att få ge vika flera gånger varje dag.

Yrkesmässigt då? KD, precis som de övriga partierna är ingen enmansshow med en oemotsagd diktator vid rodret. Visst, Ebba har säkert en avgörande röst när det står och väger i partistyrelsen, men hon har att rätta in sig i vad partiet tycker, annars blir hon utbytt. Hon har fått ge med sig många gånger under vägen upp till toppen och hon får ge med sig även när hon sitter på toppen.

Att gå från glasklar till påverkad på tio dagar är inget motsatsförhållande. Från opåverkad till påverkad, från glasklar till dement är det däremot.

Vad gäller folk som gör bort sig i sociala medier, så finns det en uppsjö av dessa. Twitter är fulla av kändisar som klampar i klaveret dagligen.
2021-08-14, 13:14
Medlem
Citat:
Hur tänker du att kräva ett högt skadestånd av en 82 åriga, skröplig gammal man ska hjälpa Ebbas image?

För det första så innehåller denna text några reflektioner över folk här. Den innehåller inga beskyllningar om troll eller dylikt.

Det texten handla helt och hållet om fastighets affären. Om du tittar igen på SBV inlägg. Ska du se att halva inlägget är ogrundade beskyllningar av Esbjörn, team Esbjörn och vad som skrivs här.

Försvar genom att beskylla motståndaren är vare sig snyggt eller
Du verkar ha ett mycket underligt förhållande till verkligheten.
Lagen bryr sig inte om huruvida du har det si eller så. Om Esbjörn är luspank eller stenrik, senil eller nobelpristagare är ointressant. Lage utkräver ansvar ändå. Skadestånd kan man avkrävas oavsett tillgångar - det blir bara lite jobbigare att betala det. Men det är inte lagens problem.
Dina resonemang förs på en tioårings nivå helt utan uppfattning om hur samhället fungerar. Du hittar på egna regler och finner det underligt när lagen inte följer dina fantasier. Det blir oerhört svårt att föra en vettig diskussion med dig.
Senast redigerad av martinator 2021-08-14 kl. 13:38.
2021-08-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och det är ju sant. Det finns en lysande Facebookgråd där alla ränker smiddes inför öppen ridå. Om du missat den behöver du aldrig mer återkomma till tråden.

Jag har hört om den, jag har bara inte sett den.

Inte hört samtalet Ebba säger har skett.

Men jag vet ju va ord betyder för Ebba och hennes anhang.
Så länge jag inte får konkreta bevis kommer jag inte tro på ett andetag ni trycker ur er, ljuger man tusen gånger för mycket förtjänar man inte att bli lutad på helt enkelt.
Det gäller Ebba, det gäller dig.
2021-08-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Pengar styr alltid om det finns någon som tjänar pemgar är dom drivande. Hade Esb varit fattig och det inte funnits något att hämta,hade han troligen lämnats till sitt öde.

Hade inte esb haft ett hus och mark intill en sjö som Ebba ville ha så hade hon inte börjat trakassera honom och människorna runt honom
2021-08-14, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Att betala 390k och sen försvinner gubben med orden det måste bli så undrar vem som är arslet...

Esbjörn betalade tillbaka handpenningen redan dagen efter, men pengarna studsade.
Detta framgår i hans absolut första brev till Ebba innan denna affär kom upp i ljuset.

Men eftersom Ebba skrattade som självaste satan så fort pennan träffade kontraktet så har hon fortsatt se till att esb inte ska kunna betala tillbaka handpenning för att kunna använda det som argument för att stjäla hans egendom.
2021-08-14, 14:34
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Esbjörn betalade tillbaka handpenningen redan dagen efter, men pengarna studsade.
Detta framgår i hans absolut första brev till Ebba innan denna affär kom upp i ljuset.

.

Hur studsar en betalning och hur har detta utförts?

Dagen efter vadå?
Om du menar dagen efter att EB betalde handpenningen den 26 augusti så stämmer det inte.
Sjönära kontaktades utav banken den 8 september där de frågades efter EBs kontonummer vilket tyder på att de har varit på banken detta datum.
2021-08-14, 14:39
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Men eftersom Ebba skrattade som självaste satan så fort pennan träffade kontraktet så har hon fortsatt se till att esb inte ska kunna betala tillbaka handpenning för att kunna använda det som argument för att stjäla hans egendom.

Dagen efter påskriften fanns ingen handpenning att betala igen.

Inga pengar har studsat. Däremot påstår Esbjörn och co att de, av olika anledningar, inte kunde betala igen.
2021-08-14, 14:42
Medlem
Citat:
Jag har hört om den, jag har bara inte sett den.

Inte hört samtalet Ebba säger har skett.

Men jag vet ju va ord betyder för Ebba och hennes anhang.
Så länge jag inte får konkreta bevis kommer jag inte tro på ett andetag ni trycker ur er, ljuger man tusen gånger för mycket förtjänar man inte att bli lutad på helt enkelt.
Det gäller Ebba, det gäller dig.
Myket underligt - då den finns i underlaget till tinget...
Det betyder å andra sidan att du inte har läst något av det som lämnats in vilket sin tur förklara varför du är så in helvete fel ute i dina inlägg.
2021-08-14, 14:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
.

Jag

Det är få dom hjälper utan egen vinning.
Fins några som gör det typ jehovas och några till.
När jag var ung hjälpte jag alla, men när jag insåg att det alldrig tog slut och när jag bad om hjälp så såg man vem som var "riktiga" vänner.
Så det kommer med åldern att man inser vilka svin dn del är och utnyttjar andra.

Har du jobb?
Får du lön?
Svarar du ja ?
Där har du din mäniskosyn

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in