Citat:
Många i denna tråd som tror att SE är skyldig har ofta påpekat att de har förmågan att se SE som skyldig för att de är så öppna för ny information, att de kan se saker från olika perspektiv, att de är analytiska och duktiga på att tyda beteenden.
De senaste månaderna kan man säga att jag gjort ett experiment. Jag har bett skribenter i tråden att försöka resonera hur SE mördat Palme klädd i blå jacka. De enda som nappat av de som tycker det är hög sannolikhet att SE är skyldig är dom som är mest öppna för att han också kan vara skyldig. De som tror allra hårdast att SE är skyldig har inte varit intresserade resonera runt blå jacka.
Det säger mig att de som är mest säkra på SE faktiskt inte är speciellt öppna för ny information, att de inte är så bra se saker från olika perspektiv.
Fundera lite på SE i blå jacka. Det är en bättre teori..
Lite hjälp på traven. Vilka säger att SE hade mörk rock? Jo bara SE och hans exhustru) 30 år senare).
De senaste månaderna kan man säga att jag gjort ett experiment. Jag har bett skribenter i tråden att försöka resonera hur SE mördat Palme klädd i blå jacka. De enda som nappat av de som tycker det är hög sannolikhet att SE är skyldig är dom som är mest öppna för att han också kan vara skyldig. De som tror allra hårdast att SE är skyldig har inte varit intresserade resonera runt blå jacka.
Det säger mig att de som är mest säkra på SE faktiskt inte är speciellt öppna för ny information, att de inte är så bra se saker från olika perspektiv.
Fundera lite på SE i blå jacka. Det är en bättre teori..
Lite hjälp på traven. Vilka säger att SE hade mörk rock? Jo bara SE och hans exhustru) 30 år senare).
Bra försök men de klarar inte av såna tankeexperiment. Det blir kortslutning i skallen på dom.
Det är lite det här du behöver förstå: Engström stämmer in på signalementet för att han hade rock. Något bara han själv påstår. Visserligen ljuger han hela tiden men just här talar han (av okänd anledning) sanning. Han tomtade dessutom villigt runt i sin mördarrock i diverse sammanhang efteråt. Tyckte till och med att det var en bra idé att tåga in på polisstationen med den. Rimligare så klart att han inte hade rocken mordnatten och gjorde sig av med kläderna han i själva verket bar som vilken någorlunda funtad Palme-mördare som helst men se då blir det lite stökigt. Även om det är troligare att han hade på sig nåt annat måste han ju stämma in på rocksignalementet sa vi. Så visst hade han ändå rock. Ockhams rakkniv.