2021-08-11, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Ebba tjänar mer än 140 000 i månaden.

Tycker det visar vilken osympatisk och korkad människa du är som går på och smutskastar en åldring med symptom av demens, styrkt av läkare, och när denne åldring blivit utsatt för påtryckningar av en grupp unga, hungriga businesspersoner att ge bort sitt hus så håller du, utan ifrågasättande på businesspersonerna.

Vi har inget mer att säga varandra, som du har uttryckt dig ikväll är du är antingen packad eller psykiskt sjuk.

Att du tycker illa om mig tar jag som en komplimang. Om en idiot som du skulle tycka bra om mig, då skulle jag bli orolig. Men det där kommer du aldrig att fatta.

Inte heller kommer du någonsin att fatta vad värdesiffror är för något och varför det är helt och fullt korrekt att säga att Ebba tjänar 140 000kr och varför det aldrig är rätt att säga att hon tjänar 150 000kr eller ens "nästan 150 000kr".

Inte heller lär du någonsin förstå att Esbjörn inte uppvisar några symptom på demens, och att det faktum att han inte har demens är styrkt inte bara av läkare, utan även av flera psykologer och en professor. Denne "åldring", Esbjörn heter han ifall du glömt det, har själv berättat att han inte utsatts för påtryckningar utan att han har sålt sitt hus av egen fri vilja, utan tvång. Bara det faktum att du använder uttryck som "ge bort sitt hus", när han de facto sålt det för marknadspriset 4 miljoner (och nej, jag förstår att du inte förstår hur det kan vara korrekt att skriva på det viset, men det är det), visar vilket totalt urblåst idiot till lögnare du är!

Om du anser att vi inte har något mer att säga varandra, så borde du inte ha skrivit ditt inlägg ovan. Ditt urblåst korkade pucko.

Men eftersom det är jag själv, och inte du, som avgör vad jag skriver och till vem jag skriver, så kan jag avsluta med att säga dig att jag är kvar här i tråden, läser det som skrivs och jag skriver till vem jag vill, så jag är utomordentligt tacksam om du står för ditt ord och inte skriver något mer. Tack, och adjö!
Du hittade skämskudden till sist, förstår jag.
2021-08-11, 00:38
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Sverige har ingen minimilön.
Dom länkar jag fått är till kollektivavtal som en del fack skyltar med, lite som reklam.

Många arbetar utan kollektivavtal.

Allt jag skrev vad att Ebba tjänade mer på en månad än många gör på ett år.
Ni har fått flera exempel på folk som tjänar mindre än 141 tusen om året.
Många tjänar såklart mer än 141 000 om året. Men det var inte det jag pratade om.

Men handen på hjärtat, tror du inte Ebba hade haft råd att köpa ett hus vid vattnet på ett hyggligt och schysst sätt, med sina uppåt 150 000 kronor i månaden?

En viktigare fråga i denna tråd.

Nej, Sverige har ingen minimilön och det är faktiskt bra att farbror Staten inte lägger sig i det. Folk skulle tjäna sämre generellt sett då.

Att jobba utan kollektivavtal är inte samma som att tjäna dåligt. Se bara på de som är egna företagare i IT-konsultbranchen.

Ska du jämföra löner, måste du omvandla en deltidslön till heltidslön. En kille som jobbar på Foodora tio timmar i månaden, har självklart en faktisk årsbruttolön, som är sämre än Ebbas månadslön, men om han jobbar heltid, så passerar han som jag förut nämnt, Ebba.
2021-08-11, 00:39
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Att inte Ebba skäms är faktiskt någonting att reflektera över. Hade jag försökt mig på att lura av en gammal sävlig lätt gaggig farbror hans hus och han dagen efter hade ångrat sig eller tio dagar senare så hade jag skämts som fan och önskat att jag aldrig startat projektet. Ebba har helt enkelt inte vett till det utan agerar teflon-Ebba och hoppas på att ingen ska våga säga vad man tycker om hennes vettlösa försökt att tillskansa sig en åldrings hus, som han ju helt klart NU inte vill sälja. Så obegripligt - jag bara skrattar år Ebba - vilken flamsa. Tror hon både kan äta kakan å ha den kvar. Hon är politiskt fullkomligt stendöd - om hon kommit till insikt om det är frågan - antagligen inte

Det låter som att säljaren har försökt med allt kontaktat köparen och stått för sina kostnader mm
att den mannen inte skäms sälja sitt hus och sen inte leverera det som han ingått i avtalet eller åtminstone gjort rätt och brutit avtalet på ett sjyst sätt i stället för att springa och gömma sig
2021-08-11, 00:40
Medlem
Citat:
Sverige har ingen minimilön.

Sverige har massvis med minimilöner ditt korkade jävla pucko!

Citat:
Men handen på hjärtat, tror du inte Ebba hade haft råd att köpa ett hus vid vattnet på ett hyggligt och schysst sätt, med sina uppåt 150 000 kronor i månaden?

En viktigare fråga i denna tråd.

Ebba köpte ett hus vid vattnet på ett hyggligt och schysst sätt, med sin månadslön på 140 000kr
2021-08-11, 00:42
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Läs mitt inlägg jag länkade.

Och svara gärna.

handen på hjärtat, tror du inte Ebba hade haft råd att köpa ett hus vid vattnet på ett hyggligt och schysst sätt, med sina uppåt 150 000 kronor i månaden?

Om nu hon har gott om pengar så menar du att hon kan betala mer än en normal person?
lite som att jämföra med om man har gott om boende så kan man sälja dom billigt ! eller Esb hade ju tre st så han borde kunna sälja ett på ett hyggligt och sjyst sätt
Senast redigerad av braattha 2021-08-11 kl. 00:47.
2021-08-11, 01:09
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det finns ingen värdering som är gjord innan avtalsdatum. Notars värdering är även den gjord långt efter avtalsdatum, värdetidpunkten är den 8 oktober 2020.

Jopp du det finns faktiskt en värdering på fastigheten gjord långt innan avtalet skrevs under.
Den är gjord av Esbjörns bank redan hösten 2011, hur omfattande är ju frågan.
Men nog är det uppkollat med fast.tax och kollat upp visst skick på sommarstugan.
Inte får man ut ett nytt pantbrev på 600.000:- ,om inte fastigheten man försöker pantsätta blir värderat till minst vad makn
2021-08-11, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om nu hon har gott om pengar så menar du att hon kan betala mer än en normal person?
lite som att jämföra med om man har gott om boende så kan man sälja dom billigt ! eller Esb hade ju tre st så han borde kunna sälja ett på ett hyggligt och sjyst sätt

Att vara fyra vänner som pressar en ensam gamling i pandemitider att sälja sitt hus är inte att köpa ett hus på ett hyggligt sätt.
2021-08-11, 01:22
Medlem
Citat:
Att vara fyra vänner som pressar en ensam gamling i pandemitider att sälja sitt hus är inte att köpa ett hus på ett hyggligt sätt.

Ebba köpte ensam ett hus vid vattnet på ett hyggligt och schysst sätt. Esbjörn har själv berättat i domstol att han sålde huset av egen fri vilja och inte har utsatts för tvång.
2021-08-11, 02:04
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Givetvis drar man bort kostnader för renovering från värderingen, det har både Densia och Notar gjort, det är därför man först gör en värdering enligt ortprismetoden och sedan justerar man det utifrån vad renoveringar och annat kostar för att få ett hus med rimlig standard.

Esbjörn med sina lindriga kognitiva funktionsnedsättningar klarar uppenbarligen av att förstå detta eftersom han justerade sitt priskrav enligt detta. Du förstår efter ett år inte detta, det tyder på att dina kognitiva funktionsnedsättningar inte är lika lindriga.
Justerade Esbjörn sitt priskrav. Vad har han krävt att Ebba skulle betala för att få huset då?

Givetvis drar man av för att huset har låg standard när man värderar. Om huset var renoverat skulle det ju vara värderat till en 8-10 miljoner.

Men man drar inte av på det värderade huset för kommande renoveringar. Men det vet ju du. Du har ju både sålt och köpt hus.
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Att inte Ebba skäms är faktiskt någonting att reflektera över. Hade jag försökt mig på att lura av en gammal sävlig lätt gaggig farbror hans hus och han dagen efter hade ångrat sig eller tio dagar senare så hade jag skämts som fan och önskat att jag aldrig startat projektet. Ebba har helt enkelt inte vett till det utan agerar teflon-Ebba och hoppas på att ingen ska våga säga vad man tycker om hennes vettlösa försökt att tillskansa sig en åldrings hus, som han ju helt klart NU inte vill sälja. Så obegripligt - jag bara skrattar år Ebba - vilken flamsa. Tror hon både kan äta kakan å ha den kvar. Hon är politiskt fullkomligt stendöd - om hon kommit till insikt om det är frågan - antagligen inte
Jag håller med. Hur är man funtad om man tycker det är helt okey att göra så här.

För det första själva affären och hur den gick till. Jag tror hon såg Esbjörn som en politisk motståndare i en debatt. Han skulle ge sig och hon behövde inte sky några medel. Bara för att ta några exempel. • •Träffa och bearbeta Esbjörn under en •Pandemi. Dessutom gå med familj, vänner, barn etc och besöka Esbjörn i hans hem.
•Högst troligt vaggad in Esbjörn i tron att huset inte alls skulle gå honom ur händerna. Att han alltid var välkommen. Billinge har tillexempel berättar att Esbjörn känt sig uppvaktad av Ebba, och att han insåg att han tolkat det fel. Esbjörn säger själv saker som tyder på det i polisförhöret.

Sen kommer hur själva affären gick till.
• Ebba ljuger om värderingarna.
• Ebba skaffar en mäklare som bara tillgodo ser hennes intressen.
• Ebba ser till att skapa en orolig stämning vid skrivandet. Det röjs i trädgården och det är massa människor på plats.
• Priset.

Vad Ebba ytligare gör. Är att vid varje viktigt tillfälle se till att ha ett vittne som kan tala till hennes fördel med.

De flesta människor skulle faktiskt aldrig drömma om att göra något sådant här. Och även den lila del av avskrap till människor som gjort det. Hade nästan alla dragit sig ur när säljare mindre än två veckor efter skrivets kontrakt ångrat sig och velat betala igen handpenningen.

Enbart de riktigt störda människorna driver en sådan sak vidare.

Avslutar med min nämde-klämde tes.
Ebba Busch säger den 21/2-21 följande.

Citat:
Ett av de mest vedervärdiga brotten är brott mot äldre. Där gärningsmän systematiskt riktar in sig på äldre och sköra människor. Tyvärr

https://wp.kristdemokraterna.se/alvesta/falsk-vardpersonal-ranar-aldre-2/

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag vet inte vad praxis är vid skrivuppdrag. Men då var det karantäntänk och Theo kanske försökte följa de rekommendationer som fanns?
Jo det var ju corona det har du rätt i och rekommendationer om att inte träffa några över 70 år.

Just det det har du rätt i. Han är allt en ansvarsfull pöjk som tar sitt medborliga samhälls ansvar.

Det är ju synd och skam att inte alla valde att agera så klokt under pandemitider..

🤔🤥😚 typ Ebba🧐😖🤬

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Var Esbjörn TDs klient?

Hur skall den som ringer veta om den de pratar med har dåligt närminne? Skall de begära in läkarintyg innan de ringer eller skall det gälla ifrån någon speciell ålder?

Skall denna praxis gälla generellt eller bara när man skall smutskasta någon ?
Ja det var han. Eftersom en mäklare representerar både köpare och säljare.

Tja, mäklare är ålagda att säkerhetskälla att båda parter förstått affären. Om de inte förvissar sig om att så är fallet riskerar de att förlora sin licens. Så vi får anta att de lär sig urskilja om det räcker med ett telefonsamtal.

Det ska inte bli en praxis, utan är en praxis. De har som skyldighet att parterna förstår vilken ålder, kön eller etnicitet de än må ha.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur lång ångerperiod tycker du att det borde vara vid fastighetsförsäljningar. Ska säljaren kunna begära tillbaka huset du köpte efter en dag, en vecka, ett år eller efter tio år? Du förstår väl att köpet har varit klart en tid före avtalet skrivs under. För Esbjörn ger det en ångerperiod på två veckor, tycker du att det är rimligt? En säljare kan komma efter två veckor och säga: -Jag har ångrat mig, du får flytta ut dina grejer nu, eller: -Sorry, det hände en grej, synd att du har hunnit byta kök, men jag vill nog ha tillbaka huset.
Den där frågan har varit uppe hur många gånger som helst. Den går givetvis inte att svara på. Och att dra frågan i absurdum som du gör här är ganska larvigt och omoget. För i det här fallet hade ju Ebbas tillträdesdag inte ens varit.

Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Eftersom du knappast köpt ett hus i ditt liv, så kan jag förklara för dig att gängse ordning är att man besiktigar huset och kommer där fram några fel under besiktningen använder man det till att pruta ner priset.

Så har det varit i alla affärer jag varit med om, senaste tiden har det dock spårat ur fullständigt. En granne sålde sin fastighet nyligen via enbart telefonbud. Ingen som la bud hade ens sett den mer än på bilder…
Ja det är ju det oxå. Att bostadsmarknaden är galen. I synnerhet i storstads regionerna.

Dessutom har ju folk under Coronan upptäckt att de vill bo större. Hellre stort och ett par mil att åka än litet inne i stan.
Det här huset ligger med pendlings avstånd till både Stockholm och Uppsala. Det har relativt stor tomt, så spekulanter kan gå där och fantisera om höns och odlingar.

Dessutom är det trendiga att renovera. En form av nytt självförverkliganden för den unga storstadsfamiljen. Gediget rött hus med vita knutar precis bredvid en badsjö.

Det hade kunnat bli hur dyrt som helst. Det har varit få hus och lägenheter i storstadsregionernas som sålts för det priset de legat ute för de senaste åren. Det blir ofta ett par miljoner över utgångspris.

Det här huset hade rusat. 5,7 är inte orimligt någonstans.
2021-08-11, 04:51
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Som sagt, du ljuger om allt numera.

TD har inga pågående ärenden emot sig. Samtliga de tre anmälningar som har gjorts emot honom har visat sig vara grundlösa. De är gjorda i samma falska anda som alla anmälningar Esbjörn ligger bakom.

Allt enligt info från FMI som jag redan publicerat i gruppen. och den som vill kan själv kolla upp saken.
Jag skrev anmälan, missade du det? Anmälan är inte avskriven.

Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Ännu en gång visar du att du har noll kunskap.

Att "Fastigheterna överlåts i det skick den är på kontraktsdagen" betyder att det är "fastigheterna" som överlåts.
INGENTING ANNAT. T.ex. så ingår inget lösöre i begreppet "fastigheterna". Däremot ingår naturligtvis fastighetstillbehören. Men jag slår vad om att du inte har en aning om vad dessa ord betyder.

Det betyder också att det är "skicket" på "fastigheterna" och dess tillbehör som avses, INGENTING ANNAT.

Vid en fastighetsöverlåtelse hör det till att allt lösöre är borta vid tillträdet och att fastigheten är städad, samt att "skicket" på "fastigheten" är detsamma som vid avtalets tecknande. Detta är vad alla besiktningsmän utgår ifrån.

Att du sedan saknar kunskap om allt detta förändrar ingenting i sak.

Det är Esbjörn själv som har bestämt hur stort avdrag som skulle göras för att han skulle få underlåta sig att uppfylla sina normala åtaganden som säljare, och detta avdrag har Ebba accepterat.
Visa då en källa till det fetade som inte är Ebba eller hennes ombud. I annat fall vet alla att du hittat på uppgiften
2021-08-11, 05:03
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Theo har uppgivit att han pratat med Esbjörn före kontraktsskrivandet, men aldrig träffat Esbjörn. Har för mig att det var den här (nu låsta) artikeln:

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/theo-dietz-hemliga-roll-vid-ebba-buschs-miljonkop/
Internet never forgets: https://web.archive.org/web/20201009212312/https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/theo-dietz-hemliga-roll-vid-ebba-buschs-miljonkop/

Håll tillgodo.
2021-08-11, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Justerade Esbjörn sitt priskrav. Vad har han krävt att Ebba skulle betala för att få huset då?

Givetvis drar man av för att huset har låg standard när man värderar. Om huset var renoverat skulle det ju vara värderat till en 8-10 miljoner.

Men man drar inte av på det värderade huset för kommande renoveringar. Men det vet ju du. Du har ju både sålt och köpt hus.

Jag håller med. Hur är man funtad om man tycker det är helt okey att göra så här.

För det första själva affären och hur den gick till. Jag tror hon såg Esbjörn som en politisk motståndare i en debatt. Han skulle ge sig och hon behövde inte sky några medel. Bara för att ta några exempel. • •Träffa och bearbeta Esbjörn under en •Pandemi. Dessutom gå med familj, vänner, barn etc och besöka Esbjörn i hans hem.
•Högst troligt vaggad in Esbjörn i tron att huset inte alls skulle gå honom ur händerna. Att han alltid var välkommen. Billinge har tillexempel berättar att Esbjörn känt sig uppvaktad av Ebba, och att han insåg att han tolkat det fel. Esbjörn säger själv saker som tyder på det i polisförhöret.

Sen kommer hur själva affären gick till.
• Ebba ljuger om värderingarna.
• Ebba skaffar en mäklare som bara tillgodo ser hennes intressen.
• Ebba ser till att skapa en orolig stämning vid skrivandet. Det röjs i trädgården och det är massa människor på plats.
• Priset.

Vad Ebba ytligare gör. Är att vid varje viktigt tillfälle se till att ha ett vittne som kan tala till hennes fördel med.

De flesta människor skulle faktiskt aldrig drömma om att göra något sådant här. Och även den lila del av avskrap till människor som gjort det. Hade nästan alla dragit sig ur när säljare mindre än två veckor efter skrivets kontrakt ångrat sig och velat betala igen handpenningen.

Enbart de riktigt störda människorna driver en sådan sak vidare.

Avslutar med min nämde-klämde tes.
Ebba Busch säger den 21/2-21 följande.

https://wp.kristdemokraterna.se/alvesta/falsk-vardpersonal-ranar-aldre-2/

Jo det var ju corona det har du rätt i och rekommendationer om att inte träffa några över 70 år.

Just det det har du rätt i. Han är allt en ansvarsfull pöjk som tar sitt medborliga samhälls ansvar.

Det är ju synd och skam att inte alla valde att agera så klokt under pandemitider..

🤔🤥😚 typ Ebba🧐😖🤬

Ja det var han. Eftersom en mäklare representerar både köpare och säljare.

Tja, mäklare är ålagda att säkerhetskälla att båda parter förstått affären. Om de inte förvissar sig om att så är fallet riskerar de att förlora sin licens. Så vi får anta att de lär sig urskilja om det räcker med ett telefonsamtal.

Det ska inte bli en praxis, utan är en praxis. De har som skyldighet att parterna förstår vilken ålder, kön eller etnicitet de än må ha.
Den där frågan har varit uppe hur många gånger som helst. Den går givetvis inte att svara på. Och att dra frågan i absurdum som du gör här är ganska larvigt och omoget. För i det här fallet hade ju Ebbas tillträdesdag inte ens varit.

Ja det är ju det oxå. Att bostadsmarknaden är galen. I synnerhet i storstads regionerna.

Dessutom har ju folk under Coronan upptäckt att de vill bo större. Hellre stort och ett par mil att åka än litet inne i stan.
Det här huset ligger med pendlings avstånd till både Stockholm och Uppsala. Det har relativt stor tomt, så spekulanter kan gå där och fantisera om höns och odlingar.

Dessutom är det trendiga att renovera. En form av nytt självförverkliganden för den unga storstadsfamiljen. Gediget rött hus med vita knutar precis bredvid en badsjö.

Det hade kunnat bli hur dyrt som helst. Det har varit få hus och lägenheter i storstadsregionernas som sålts för det priset de legat ute för de senaste åren. Det blir ofta ett par miljoner över utgångspris.

Det här huset hade rusat. 5,7 är inte orimligt någonstans.
Så du tycker kanske att en rimlig ångerperiod borde vara från när köpet är klart och avtalet påskrivet till tillträdesdagen? Så ett kontrakt och handpenning ska inte längre räknas som att köpet är klart utan säljaren kan ångra sig och behålla nycklarna så länge han vill?

Ja jag har både köpt och sålt hus och jag är glad att jag inte har behövt ha med människor som Esbjörn Bolin och dig att göra vid dessa tillfällen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in