2021-08-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Kollade upp detta hur det ser ut på Facebook och om det är ditt eget inlägg alltså en TS så syns ingen redigeringshistorik alls. Nu vet inte jag vilket inlägg som diskuterats men är det ett startinlägg så går det att redigera utan att det syns.

Kollade hennes Facebook också - ja herregud vad folk går åt henne - hennes popularitet har såklart sjunkit vilket också visat sig i de senaste opinionsmätningarna där KD går kräftgång som aldrig förr.

https://www.facebook.com/aftonbladet/posts/4852377071439123

Nej, det här rätar hon inte upp oavsett om hon lyckas tilltvinga sig kåken eller ej av släkten Bolin.
Du hade alltså fel om redigeringen, är det så?
2021-08-10, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Vilket fnirp mycket pedagogiskt och sakligt motbevisade, med eftertryck. Man får vara rejält korkad för att inte ha fattat det

Så, nej, det är inte många, om ens någon, som har en årslön lägre än Ebbas månadslön.

Enligt sidan statsskuld.se så är månadslönen för de sämst betalda yrkena i Sverige 21900kr. Det motsvarar alltså en årslön som är nästan dubbelt så stor som Ebbas månadslön.

Så, i jämförelse med ditt påstående, så har Ebba en riktigt urusel lön, bara drygt hälften av vad du påstår.

Fyfan va ni i Ebbas sekt bara häver ur er skit.

Medellönen för en exempelvis en städare ligger runt 18-19 tusen. Finns sämre betalda yrken än det.

https://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Stadare-lokalvardare-1216

Som sagt
Ebba tjänar nästan 150 000 i månaden, man kunde ju tycka att hon kunde skaffa sig hus med hederliga, hyggliga metoder med en sån lön.
2021-08-10, 22:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Ständigt dessa lögner.

Ebba har försökt lura en gammal förvirrad man och kände ändå att hon behövda sätta ihop ett gäng med experter för att få planen att gå i lås.

Sedan hon blev tagen med händerna i syltburken har hon använt alla trick hon kan för att manipulera.
Sina barn, sin karriär, sin utsatta position som ensamstående mamma med en månadslön som slår mångas årslöner. Kändiskompisar.
Lögner, hot och krokodiltårar.

Synd att hon inte har att tala sanning och uppföra sig som en hygglig människa i sin verktygslåda.

Ständigt dessa anklagelser utan grund, dina egna fantasier är illa nog och inget av dessa ord är lögn. Allt finns att ta del av men du skiter i det och anklagelserna haglar.
Men som vanligt så är det bra då får sanningen hamna i rapljuset igen.
Läs och begrunda dina felaktiga påstående
Många kallar honom för snurrig men nog har han koll.
Han vet och har hört sig för om priser i sin närhet (grannarna )innan han sålde
Han har koll på vad henes politik och vad som kan hända henne om hon inte sitter kvar i KD
Detta redogör han med lätthet och gärna.
Han är en kappvändare.
2021-08-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ja du har rätt, det står kostnad för renovering. Och det är inte ändrat.
Kostnad för renovering. Det är ju ännu värre. Vilken renovering ska säljaren stå för i ett värderat hus?
Fast vilken koll hade han på bostadsmarknaden? Det må vara hans ansvar att skaffa sig kunskap själv. Och lagen skyddar inte mot en dålig affär. Men hur mycket litade han på Ebba för att hon är Ebba? Utnyttjade hon det förtroendet hennes ställning ger henne till att snyta åt sig huset lite billigare ?
Tack för länkade.
Ja, det finns mycket att tänka om det inlägget. Vid första snabba kollen hittar jag starkt modifierade sanningar direkt.
•Ebba har inte varit noga med att säkerhetskälla att allt gick rätt och schyst till.
• Bland mycket annat så har hon ju inte gjort de 2 värderingarna hon säger sig sig ha gjort.
• Priset är inte satt utifrån de 2 värderingar som mäklare gjort. Om Esbjörn fått någon information om de knappast existerande värderingarna. Så har det skett muntligt. Hur mycket tid fick då Esbjörn att reflektera?
• Esbjörn bestämde inte priset. Ebba gav ett bud, han ett (sopigt) motbud och Ebba tog det.

Samtliga ovanstående punkter skedde på ett helt annat sätt än vad man får uppfattningen om när man läser Ebbas inlägg.
Även om en person med kognitiv funktionsnedsättning kan verka lite bakom flötet vid första anblick. Så är det ju inte så det är. Esbjörn hade ju fått förklarat för sig hur det låg priset faktiskt är. Så det tycker han nog är lite näslligt att han gick med på att sälja så billigt. Men det är ju inte pengarna säger han. Han vill ha kvar huset och han är redo att slåss för det.

Givetvis drar man bort kostnader för renovering från värderingen, det har både Densia och Notar gjort, det är därför man först gör en värdering enligt ortprismetoden och sedan justerar man det utifrån vad renoveringar och annat kostar för att få ett hus med rimlig standard.

Esbjörn med sina lindriga kognitiva funktionsnedsättningar klarar uppenbarligen av att förstå detta eftersom han justerade sitt priskrav enligt detta. Du förstår efter ett år inte detta, det tyder på att dina kognitiva funktionsnedsättningar inte är lika lindriga.
Medlem
JoseyWaless avatar
Citat:

Medellönen för en exempelvis en städare ligger runt 18-19 tusen. Finns sämre betalda yrken än det.

Som sagt
Ebba tjänar nästan 150 000 i månaden, man kunde ju tycka att hon kunde skaffa sig hus med hederliga, hyggliga metoder med en sån lön.
Medellönen för en lokalvårdare är 24 200 kronor 2020 enligt yrkeskollen.se
https://yrkeskollen.se/lonestatistik/lokalvardare/

Vad det har för betydelse i fastighetsmålet vete fan?
Medlem
Citat:

Som sagt

Fy fan vad ni troll bara häver ur er skit och rena lögner.

Medellönen för en städare, eller lokalvårdare som man brukar säga i branschen, är 24 400kr

https://statsskuld.se/jobb/lonestatistik/lokalv%C3%A5rdare

Å inte heller kan du avhålla dig ifrån att vräka ur dig en sådan löjligt uppenbar lögn som att Ebba tjänar "nästan 150 000" i månaden. När hennes inkomst är 141 575 kr. Alltså långt ifrån "nästan 150 000kr". Det är i själva verket precis som jag skrev, lite drygt 140 000 kr.
2021-08-10, 22:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Som sagt
Hm är det fel på länken eller är det du som skarvar.
Medellönen ligger ju på 18700:- i din länk men nu för tiden heter det ju lokalvårdare och

Senast redigerad av braattha 2021-08-10 kl. 22:31.
2021-08-10, 22:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Som sagt

Ditt pucko, de visar lön efter skatt i din länk vilket gör att bruttolönen är betydligt högre.
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Theo har uppgivit att han pratat med Esbjörn före kontraktsskrivandet, men aldrig träffat Esbjörn. Har för mig att det var den här (nu låsta) artikeln:

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/theo-dietz-hemliga-roll-vid-ebba-buschs-miljonkop/
Det är synd att Esbjörn har så dåligt närminne att han nog inte minns vad Theo sa. Då äldre ofta säljer sina hus, kan man tycka att mäklare borde veta att det är svårt att ta till sig fakta per telefon. Det borde vara praxis att alltid besöka sin klient och alltid lämna information både muntligt och skriftligt.
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Men snälla du, sluta ljug. Senast kom med detta påstående så bevisade jag det ju för dig genom att jämföra båda originaltexten samt den uppdaterade texten ord för ord och även markerade ut skillnaden. Det är en smula frustrerande att du åter kommer med ditt falska påstående eftersom jag la ner både tid och möda för att kolla upp, sammanställa och presentera informationen.
Jag är så nöjd med att du och alla de andra som håller på och skriker lögn hela tiden. För ni gör det bara om små oviktiga detaljer. Så alla ser att ni inte har argument för det viktiga och det riktiga vi skriver. För varje gång ni bara gafflar på om lögn så betyder det att det är något viktigt någon av oss skrivet. Och du/ni vill ta fokus från det. Vet du, det har till och med hänt att jag medvetet lagt in ett detalj fel för att pröva min tes.
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
DoraF, MB och Freudication verkar ju ha gått igång på mäklaren ordentligt (igen), så du får gärna fråga dem.

Esbs ombud verkar ju helt ha missat vad de är ute efter (eller om det är för att Esbs ombud inte anser det relevant och i Esbs intresse), men då är de väl bara för dem att tipsa Esbs ombud om detta.
Jo det är ju lätt att snöa om på mäklare i den här affären. Jag menar de har ju verkligen agerat på ett högst märkligt sätt. En av de två mäklarna som gjorde värderingar är ju helt osynlig och den andra har skrivet att värderings datumet var långt efter affären. Och Theo har ju betet sig så illa att han är anmäld. Jag tror Erik kan vänta sig en anmäla oxå om han inte passar sig.
Jag tror nog Esbjörns ombud gör ett gott jobb. Att han skulle slita i hur det går eller inte stå på Esbjörns sida skulle betyda att han riskerar sin advokat titel.
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Håller med alla om att mäklaren Theodor agerande ska prövas av FMI, men det har ingen bäring i det aktuella målet.
Möjligtvis kan det styrka Ebbas minst sagt klandervärda beteende
Det klandervärda beteendet kommer tyvärr inte att prövas här. Men jag är tämligen säker på att det det kommer att granskas i en kommande brottsmåls rättegång.
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Du svarar inte på frågan.
Det gör dom flera av dom aldrig.
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Kollade upp detta hur det ser ut på Facebook och om det är ditt eget inlägg alltså en TS så syns ingen redigeringshistorik alls. Nu vet inte jag vilket inlägg som diskuterats men är det ett startinlägg så går det att redigera utan att det syns.

Kollade hennes Facebook också - ja herregud vad folk går åt henne - hennes popularitet har såklart sjunkit vilket också visat sig i de senaste opinionsmätningarna där KD går kräftgång som aldrig förr.

https://www.facebook.com/aftonbladet/posts/4852377071439123

Nej, det här rätar hon inte upp oavsett om hon lyckas tilltvinga sig kåken eller ej av släkten Bolin.

Om man nu ska snöa in på teknik, så är det så att Facebook använder sig av distribuerade databaser som har eventuell konstistens. Vad i helsingfyr menar jag med det? Jo, istället för att alla användare över hela världen, lägger sina inlägg och kommentarer i en och samma databas, så finns samma databas på flera ställen samtidigt över hela världen, men innehåller bara datat som den närmaste användarkretsen behöver.

Om man tar Ebbas facebooksida, så har hon mestadels svenska följare, så när hon skriver ett inlägg, hamnar det i den svenska databasen. När en norrbagge vill läsa inlägget, så kommer datat kopieras över och hamna i den norska databasen. Så långt inget konstigt. Men när Ebba redigerar sitt inlägg, så kommer det kanske inte synas för norrbaggen. Det kan ta tid för databaserna att synka ihop sig.

Inte ens om man själv redigerar ett inlägg, är det säkert att man ser det redigerade inlägget när man sparat det. Trycker man på redigera-knappen, ser man det redigerade dock. Allt beror på "eventual consistency"-filosofin som deras databasmotorer använder sig av. Fördelen är prestanda, nackdelen är att alla inte nödvändigtvis har tillgång till samma data samtidigt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Eventual_consistency

Banker använder sig inte av det, för det skulle ställa till det. Tänk om du inte kom åt dina lönepengar i samma ögonblick som de satts in? Kanske att det tog ett par dagar/veckor för banken att synka ner det så du kan ta ut kontanter på din närmaste bankomat. Eller för banken ännu värre, tänk om du kunde ta ut mer pengar än du har?
Senast redigerad av fnirp 2021-08-10 kl. 22:37.
2021-08-10, 22:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ditt pucko, de visar lön efter skatt i din länk vilket gör att bruttolönen är betydligt högre.
Här är en bättr sida där det stämmer

https://yrkeskollen.se/lonestatistik/lokalvardare/
2021-08-10, 22:34
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ständigt dessa anklagelser utan grund, dina egna fantasier är illa nog och inget av dessa ord är lögn. Allt finns att ta del av men du skiter i det och anklagelserna haglar.
Men som vanligt så är det bra då får sanningen hamna i rapljuset igen.
Läs och begrunda dina felaktiga påstående
Många kallar honom för snurrig men nog har han koll.
Han vet och har hört sig för om priser i sin närhet (grannarna )innan han sålde
Han har koll på vad henes politik och vad som kan hända henne om hon inte sitter kvar i KD
Detta redogör han med lätthet och gärna.
Han är en kappvändare.
Att inte Ebba skäms är faktiskt någonting att reflektera över. Hade jag försökt mig på att lura av en gammal sävlig lätt gaggig farbror hans hus och han dagen efter hade ångrat sig eller tio dagar senare så hade jag skämts som fan och önskat att jag aldrig startat projektet. Ebba har helt enkelt inte vett till det utan agerar teflon-Ebba och hoppas på att ingen ska våga säga vad man tycker om hennes vettlösa försökt att tillskansa sig en åldrings hus, som han ju helt klart NU inte vill sälja. Så obegripligt - jag bara skrattar år Ebba - vilken flamsa. Tror hon både kan äta kakan å ha den kvar. Hon är politiskt fullkomligt stendöd - om hon kommit till insikt om det är frågan - antagligen inte

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in