2021-08-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Fy fan vad ni troll bara häver ur er skit och rena lögner.

Medellönen för en städare, eller lokalvårdare som man brukar säga i branschen, är 24 400kr

https://statsskuld.se/jobb/lonestatistik/lokalv%C3%A5rdare

Å inte heller kan du avhålla dig ifrån att vräka ur dig en sådan löjligt uppenbar lögn som att Ebba tjänar "nästan 150 000" i månaden. När hennes inkomst är 141 575 kr. Alltså långt ifrån "nästan 150 000kr". Det är i själva verket precis som jag skrev, lite drygt 140 000 kr.

Ebba tjänar mer per månad än MÅNGA gör per år.
Jobbade som vaktmästare på sjukhus för några år sedan, köksbiträderna i köket där tjänade LÅNGT under medelinkomsten för köksbiträden enligt sidan du länkar.

Dessutom ligger medellönen för en städare runt 18-19 tusen. Finns sämre betalda yrken än det.

https://www.lonestatistik.se/loner.a...alvardare-1216

Så.

Ebba tjänar mer i månaden än vad många gör per år. Att hon försökte blåsa Esbjörn måste med andra ord handla om något annat än pengar. Någon pervers maktlek kanske?
2021-08-10, 22:35
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är synd att Esbjörn har så dåligt närminne att han nog inte minns vad Theo sa. Då äldre ofta säljer sina hus, kan man tycka att mäklare borde veta att det är svårt att ta till sig fakta per telefon. Det borde vara praxis att alltid besöka sin klient och alltid lämna information både muntligt och skriftligt.

Jag vet inte vad praxis är vid skrivuppdrag. Men då var det karantäntänk och Theo kanske försökte följa de rekommendationer som fanns?
2021-08-10, 22:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är synd att Esbjörn har så dåligt närminne att han nog inte minns vad Theo sa. Då äldre ofta säljer sina hus, kan man tycka att mäklare borde veta att det är svårt att ta till sig fakta per telefon. Det borde vara praxis att alltid besöka sin klient och alltid lämna information både muntligt och skriftligt.

Var Esbjörn TDs klient?

Hur skall den som ringer veta om den de pratar med har dåligt närminne? Skall de begära in läkarintyg innan de ringer eller skall det gälla ifrån någon speciell ålder?

Skall denna praxis gälla generellt eller bara när man skall smutskasta någon ?
2021-08-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Att inte Ebba skäms är faktiskt någonting att reflektera över. Hade jag försökt mig på att lura av en gammal sävlig lätt gaggig farbror hans hus och han dagen efter hade ångrat sig eller tio dagar senare så hade jag skämts som fan och önskat att jag aldrig startat projektet. Ebba har helt enkelt inte vett till det utan agerar teflon-Ebba och hoppas på att ingen ska våga säga vad man tycker om hennes vettlösa försökt att tillskansa sig en åldrings hus, som han ju helt klart NU inte vill sälja. Så obegripligt - jag bara skrattar år Ebba - vilken flamsa. Tror hon både kan äta kakan å ha den kvar. Hon är politiskt fullkomligt stendöd - om hon kommit till insikt om det är frågan - antagligen inte
Hur lång ångerperiod tycker du att det borde vara vid fastighetsförsäljningar. Ska säljaren kunna begära tillbaka huset du köpte efter en dag, en vecka, ett år eller efter tio år? Du förstår väl att köpet har varit klart en tid före avtalet skrivs under. För Esbjörn ger det en ångerperiod på två veckor, tycker du att det är rimligt? En säljare kan komma efter två veckor och säga: -Jag har ångrat mig, du får flytta ut dina grejer nu, eller: -Sorry, det hände en grej, synd att du har hunnit byta kök, men jag vill nog ha tillbaka huset.
2021-08-10, 22:45
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Fyfan va ni i Ebbas sekt bara häver ur er skit.

Medellönen för en exempelvis en städare ligger runt 18-19 tusen. Finns sämre betalda yrken än det.

https://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Stadare-lokalvardare-1216

Som sagt
Ebba tjänar nästan 150 000 i månaden, man kunde ju tycka att hon kunde skaffa sig hus med hederliga, hyggliga metoder med en sån lön.

Medellönen för de där 1555 stycken städarna ligger där ja. Det är tyvärr inte någon heltäckande statistik för Sverige. Titta bara på Västernorrland som sticker ut rejält ur mängden. Det var nog bara en enda person det handlade om där.

Nu har jag inte koll på städaryrkets villkor, men om man har en yrkesgrupp som aldrig jobbar heltid, måste lönerna justeras upp till motsvarande heltid, för att man ska kunna jämföra med andra grupper. Det kanske görs redan?

Ebba tjänar bra, inget snack om det. Men jag tycker att det faktiskt saknas mycket information om hur köpet faktiskt gick till. Lite information har sipprat ut från Ebba och Esbjörn har kokat ner allt till tjat i princip, men vad var det egentligen som hände? Vad sa dom, hur mycket har andra hört, sagt och gjort?
2021-08-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Att inte Ebba skäms är faktiskt någonting att reflektera över. Hade jag försökt mig på att lura av en gammal sävlig lätt gaggig farbror hans hus och han dagen efter hade ångrat sig eller tio dagar senare så hade jag skämts som fan och önskat att jag aldrig startat projektet. Ebba har helt enkelt inte vett till det utan agerar teflon-Ebba och hoppas på att ingen ska våga säga vad man tycker om hennes vettlösa försökt att tillskansa sig en åldrings hus, som han ju helt klart NU inte vill sälja. Så obegripligt - jag bara skrattar år Ebba - vilken flamsa. Tror hon både kan äta kakan å ha den kvar. Hon är politiskt fullkomligt stendöd - om hon kommit till insikt om det är frågan - antagligen inte

Jag tror inte Ebba har förmågan att skämmas. Tycker denna affär visar detta med all önskvärd tydlighet.

Tror dock hon inser att hon - och KD - nu är politiskt körda. Är ganska säker på att hon inte bryr sig och har något roligare jobb i siktet. Också något som denna affär skvallrar om.
2021-08-10, 22:54
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jobbade som vaktmästare på sjukhus för några år sedan, köksbiträderna i köket där tjänade LÅNGT under medelinkomsten för köksbiträden enligt sidan du länkar.

Dessutom ligger medellönen för en städare runt 18-19 tusen. Finns sämre betalda yrken än det.

Så.

Ebba tjänar mer i månaden än vad många gör per år. Att hon försökte blåsa Esbjörn måste med andra ord handla om något annat än pengar. Någon pervers maktlek kanske?

Jobbade köksbiträdena heltid på vita anställningar? Det är en motsvarande heltidslön man måste jämföra med.

Hon kanske inte blåste Esbjörn? Värderingen hon visat upp, matchar slutpris + städavdrag. Det handlar kanske inte om något annat än det hon påstår? Att hon vill ha ett eget hem, nära sitt ex och släkten, för barnens skull? Att hon helt enkelt betalade ett, vad hon tyckte, skäligt pris? Varför ska hon betala mer än någon annan, bara för att hon tjänar mer?
Senast redigerad av fnirp 2021-08-10 kl. 22:58.
2021-08-10, 22:58
Medlem
Citat:
Jag tror inte Ebba har förmågan att skämmas. Tycker denna affär visar detta med all önskvärd tydlighet.

Tror dock hon inser att hon - och KD - nu är politiskt körda. Är ganska säker på att hon inte bryr sig och har något roligare jobb i siktet. Också något som denna affär skvallrar om.
Har du börjat kolla på detta ännu, eller skäms du och låtsas som att du inte såg inlägget?

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag bifogar en länk till inlägget.

1. För att se redigeringshistorik så klickar du på de tre prickarna högst upp till höger i inlägget.

2. Markera texten du påstår är redigerad i de två versioner som kommer fram och kopiera.

3. Klistra sedan in de två olika versionerna när du kommenterar detta inlägg så fortsätter vi diskussionen sedan om vem som är mest trovärdig.
2021-08-10, 22:59
Medlem
Citat:

Så.

Du har själv inte lyckats ge ett enda exempel på något yrke som tjänar så lite - så varför läger du inte ner.
Lite grundläggande matte.
Om man har en årslön och vill veta vad det blir fördelat på årets måneder så delar månadslönen med TOLV. Tolv är det antalet månader det går på ett år. Detta är ett faktum som man inte kan förhandla bort. Det är bestämt att det är så och inget man själv väljer. TOLV månader på ETT ÅR.
Alltså ÅRSLÖN: 141.575 kronor.
Delat på TOVL : 141.575/12 = 11.798 kronor.
Vänligen visa ETT enda jobb där lön före skatt är 11.798 kronor.
2021-08-10, 23:04
Medlem
Citat:

Så.

Nej. Ebba tjänar inte mer per månad än "MÅNGA" gör per år.
Faktum är att nära nog ingen i sverige har en så låg årslön att Ebbas månadslön skulle vara högre. Tvärtom är det så att de flesta i Sverige har en årslön som är minst dubbelt så hög som Ebbas månadslön. Ebba ligger alltså i jämförelse långt efter de allra flesta i Sverige.

faktum är att Ebba är ju fattigare än en kyrkråtta för det finns MÅNGA i Sverige som tjänar mer per månad än vad hon har i årslön.
2021-08-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag vet inte vad praxis är vid skrivuppdrag. Men då var det karantäntänk och Theo kanske försökte följa de rekommendationer som fanns?

Ja, trollen målar ständigt in sig själva i sina hörn med sina eviga lögner och motsägelser.

Först anklagar de Ebba för att hon träffat Esbjörn och att det inte var ok pga Corona.
Sedan anklagar de TD för att han inte träffat Esbjörn, trots att det inte fanns någon anledning att träffas IRL, och trots Corona.

Sedan har de inga som helst problem med att pedofilgrisen, Monika bedragaren, den unga tjejen på kursgården, skvallerjournalisten och hans kamerateam, TV4's hela nyhetsteam och nu dessutom ett helt knattefotbollslag av advokater ränner hos Esbjörn som tättingar.

Det är bara trams, trolling och lögner från början till slut från trollen i tråden.
2021-08-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du har själv inte lyckats ge ett enda exempel på något yrke som tjänar så lite - så varför läger du inte ner.
Lite grundläggande matte.
Om man har en årslön och vill veta vad det blir fördelat på årets måneder så delar månadslönen med TOLV. Tolv är det antalet månader det går på ett år. Detta är ett faktum som man inte kan förhandla bort. Det är bestämt att det är så och inget man själv väljer. TOLV månader på ETT ÅR.
Alltså ÅRSLÖN: 141.575 kronor.
Delat på TOVL : 141.575/12 = 11.798 kronor.

Foodorabud.
4500-8500 per månad efter skatt.
En årslön hamnar under Ebbas månadslön även innan skatt.

https://www.dagensarena.se/innehall/en-foodora-riders-vardag/

Kanske dags att du "läger" ner?
Senast redigerad av Robokopf 2021-08-10 kl. 23:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in