2021-08-08, 23:46
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Brottet preskriberas 23 November 2026 så han försöker kanske fly undan rättvisan och hålla sig gömd tills 23 November 2026. Det finns dom som hållit sig undan längre än så och Kalle Jonsson höll sig undan den grekiska rättvisan ett år till det var preskriberat

Nja han har ju inte undanhållit sig i den bemärkelsen, att han undkommit rättvisa genom att begå mord, ljuga och frias däremot det är jävligt olyckligt. Han har ju bott och jobbat i Sveg där alla vet vem han är, nyligen varit hemma hos mamsen i Husum, nu åter i lilla Sveg. Tror inte han försöker fly undan rättvisan. Men det vore dumt att ge honom några idéer.
Citera
2021-08-09, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Riktigt det, delar var öppna för allmänheten. Finns ingen anledning att hela rättegången skulle hållas bakom lyckta dörrar om den blir av nu.

Förhören med den åtalade skedde bakom lyckta dörrar, "bland annat med hänsyn till hans låga ålder" (enligt SVT i arkivinslag från 1998) Han är inte så ung längre så jag vet inte hur man skulle motivera lyckta dörrar idag för hans del, om det inte på fullaste allvar fortfarande har relevans hur gammal han var vid brottet (vad gäller lyckta dörrar)? Vilket förefaller ologiskt. Det är åtminstone inget som han själv har inflytande över. Det är förstås i huvudsak OW själv vi främst vill se vi som går dit, isf den dag som kommer vara svårast att komma in dessutom. Men försöka duger.

Sen ska det givetvis vara lyckta dörrar vad gäller tex obduktionsbilder och när man talar om sexuellt våld mot 16-åring. Generellt håller man lyckta dörrar för offrets skull och inte den åtalades, men har den åtalade låg ålder så kan denne också skyddas på det sättet som man gjorde för OW.

Tack för utförligt svar, håller med till fullo 😀
Ja ett ansikte på pellejönsen vill man ju ha!
Citera
2021-08-09, 08:03
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missas79
Jag kan bara hålla med!! Hur vet du att han är i Sveg?

Bilen står ute på gatan
Citera
2021-08-09, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Bilen står ute på gatan

Du som verkar bo i Sveg, kan inte du ta en bild då han är på väg till sin Audi! 🙏🏻
Vill se hur en ryggradslös mördare ser ut.
Citera
2021-08-09, 09:47
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas
Du som verkar bo i Sveg, kan inte du ta en bild då han är på väg till sin Audi! 🙏🏻

Man behöver inte bo i Sveg för att veta saker om bilar i Sveg
Citera
2021-08-09, 09:57
Medlem
Citat:
Man behöver inte bo i Sveg för att veta saker om bilar i Sveg

Nä då du sa att systrarnas bilar stod i husum hos modern och inte ow:s så har du kanske koppling dit men för den delen inte bor i husum. Önskar han var bakom galler!
Citera
2021-08-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hpas

Hade gärna sett bild med!
Citera
2021-08-09, 10:15
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missas79
Nä då du sa att systrarnas bilar stod i husum hos modern och inte ow:s så har du kanske koppling dit men för den delen inte bor i husum. Önskar han var bakom galler!

För att vara tydlig så behöver man inte bo på någotdera av ställena för att ha koll på saker och ting, jag känner folk över hela landet. Jag skulle också gärna ha en aktuell bild av karln, men det är inte livsviktigt för undertecknad. Det blir dock en rolig höst med beslut om resning, eventuella förhör och förhandling.

Jag antar att han kommer att vara rätt pressad nu framöver.
Citera
2021-08-09, 10:26
Medlem
Citat:
För att vara tydlig så behöver man inte bo på någotdera av ställena för att ha koll på saker och ting, jag känner folk över hela landet. Jag skulle också gärna ha en aktuell bild av karln, men det är inte livsviktigt för undertecknad. Det blir dock en rolig höst med beslut om resning, eventuella förhör och förhandling.

Jag antar att han kommer att vara rätt pressad nu framöver.

Bra att du uppdaterar oss om vart tack. Ja jag skulle tro att han svettas och är pressad.
Citera
2021-08-09, 15:08
Medlem
Efter en del googlande så har jag hittat en bild på en person som jag jämfört med den skolkatalogbild på OW som lagts ut i tråden… Och det är faktiskt väldigt likt. Munnen och hakan/käkpartiet ser ut att stämma. Samt näsan, då den har en rätt distinkt form pga lite sned nästipp… Borde väl inte dröja alltför länge innan en uppdaterad bild på Malins mördare börjar florera, så blir spännande att se ifall jag hittade rätt 😅
Citera
2021-08-09, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May
Efter en del googlande så har jag hittat en bild på en person som jag jämfört med den skolkatalogbild på OW som lagts ut i tråden… Och det är faktiskt väldigt likt. Munnen och hakan/käkpartiet ser ut att stämma. Samt näsan, då den har en rätt distinkt form pga lite sned nästipp… Borde väl inte dröja alltför länge innan en uppdaterad bild på Malins mördare börjar florera, så blir spännande att se ifall jag hittade rätt 😅

Skulle gärna se bild
Citera
2021-08-09, 15:56
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May

Upp med den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in