2021-08-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie-May
Om du har tid och ork, skulle du kunna markera på Google Maps vart man tror att M klev av bussen och vart den där stigen in i skogen ligger? Samt platsen där man fann hennes kropp.

Kan OW ha övertalat Malin om att det fanns en genväg till E4:an genom skogen?

Här har du en GoogleMaps-bild från platserna:

https://imgur.com/a/rDLj3vb
Senast redigerad av Reservkontot 2021-08-11 kl. 22:35.
Citera
2021-08-11, 22:19
Medlem
Bilder från omgivningarna: https://imgur.com/a/IAKesY4

Bild 1: Fotat från skogsvägen ut mot E4. Mitt emot ser ni att vägen fortsätter norrut (eventuellt var det därifrån OH kom ut och överrumplade ML som gick söderut (åt vänster på bilden) på E4.

Bild 2: Korsningen Bruksvägen/E4. Fotat från norra sidan av E4. Ungefär till vänster om husbilen vid skylten går skogsvägen upp i skogen.

Bild 3: Skogsvägens mynning. Leder till en parkering ca 30-40 meter upp i skogen. Därefter går det en stig upp till själva fyndplatsen. Tog tyvärr inga bilder därifrån.

Bild 4: Skogsvägen andra sidan E4. Här tror jag att OH kom ut ur skogen och attackerade ML.

Bild 5: På väg söderut över bron.

Bild 6: Avfarten mot Banafjäl/motorgården

Bild 7: Motorgården
Citera
2021-08-11, 22:56
Medlem
Och nånting liknande såhär tror jag OH/ML gick efter att de nått E4.

https://imgur.com/a/WCKvrxF

Röd = OH
Blå = ML
Gul = Tillsammans under hot från OH

Men det är bara min teori.
Jag tvivlar på att OH gick efter ML på E4. Jag tror han sprang genom skogen och mötte upp henne strax innan bron vid skogsvägen.
Citera
2021-08-11, 23:53
Medlem
Kan nån klargöra? Vad skulle hon ut på e4 och göra? Hon klev väl av på fel hållplats? Klev hon av på en för sen hållplats?(ie bodde vännen hon skulle till på södra sidan älven?) Jag har trott hon gick av för tidigt..
Citera
2021-08-12, 00:09
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Det där undrar jag med. De enda tydligt utmärkta hållplatserna är ju vid korsningen Bruksvägen-E4 och sen en annan vid motorgården. Var klev hon av?
Citera
2021-08-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zootis
O brukar vistas i barndomshemmet under semestrar o storhelger. Gjorde så även i år,var i Husum när detta med säkrade dna spår aktualiserats,återvände till Sveg blixtsnabbt.

Mig veterligen brukar systrarna med barn vara hemma precis som vanligt afaik tror ingen i familjen eller släkten på O som GM

Jadu rörande inseminationerna på systrarna kan mamma A finnas som orsak sen skilsmässan är karlar värre än myggor en norrländsk sommarkväll.

Pappan G ,var godmorgon lugn och stillsam. Ingen skugga faller över de tre systrarna eller pappan imho

Vilken adress bodde ML kompis på som hon var på väg till? Jag kan idag hitta igen en person med samma efternamn som hennes vän J. Om det kan tänkas vara J mamma. Vore intressant att veta om det är samma adress nu som då 🤔 Gatan som denna person bor på nu är bruksvägen men ett högre nr än OW dåvarande adress. Skulle det vara samma adress så var ML ändå på rätt väg. Om man ser karta linaplatån och ML kliver av bussen och ska gå mot bruksvägen högre nr än OW hus men då istället stöter på sin förövare OW 🤔

Lägger in länk med uppgift om adress till hennes vän J. Från linaplatån till Solbacksvägen 17.
Enligt den så ger den 3 alternativ på gångväg.

https://www.google.com/maps/dir/Linaplatån,+896+32+Husum/Solbacksvägen+17,+896+31+Husum/@63.3370592,19.1542897,13z/data=!4m8!4m7!1m2!1m1!1s0x467ca4a680b4d065:0xc9970 0a7525424e!1m2!1m1!1s0x467ca3505c111fc9:0xac29a5c3 06912557!3e2
Senast redigerad av Missas79 2021-08-12 kl. 01:00.
Citera
2021-08-12, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missas79
Vilken adress bodde ML kompis på som hon var på väg?

Solbacksvägen 17, det står på sida 134 i fup avsnitt 1.
Citera
2021-08-12, 00:46
Medlem
Hon klev med största sannolikhet av vid antingen Linaplatån eller Ö-kiosken.

Hon hade ju aldrig varit i Husum (åtminstone inte själv) tidigare så hon trodde väl att hon hade åkt för långt och började då promenera tillbaka efter Bruksvägen och förbi OHs hus.

Hade hon väntat två hållplatser till innan hon klev av hade hon kommit rätt, där hennes kompis stod och väntade.
Citera
2021-08-12, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reservkontot

Hon hade ju aldrig varit i Husum (åtminstone inte själv) tidigare så hon trodde väl att hon hade åkt för långt och började då promenera tillbaka efter Bruksvägen och förbi OHs hus.

Hade hon väntat två hållplatser till innan hon klev av hade hon kommit rätt, där hennes kompis stod och väntade.

Det jag ändå inte förstår är vad hon ska ut mot e4 och göra. Jag tänker mig att om det är första gången man åker så är man vaken och tittar ut genom fönster, innan hållplats bruksvägen/vibergsvägen så finns ju i princip ingenting bara skog, åkermark och nåt enstaka hus, hur man då kan tro man missat husum?
Kan olof stött på och tvingat med i nära anslutning till hållplatsen?

Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Det där undrar jag med. De enda tydligt utmärkta hållplatserna är ju vid korsningen Bruksvägen-E4 och sen en annan vid motorgården. Var klev hon av?

Finns även en hållplats i korsningen bruksvägen/vibergsvägen som inte är långt ifrån fri sikt från Olofs hus. Men som nån annan skrev så är det väl hållplatsen linaplatån, är tveksam till ökiosken, hon bör nästan se delar av "centrum" därifrån
Citera
2021-08-12, 07:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av captainKangaroo
Det jag ändå inte förstår är vad hon ska ut mot e4 och göra. Jag tänker mig att om det är första gången man åker så är man vaken och tittar ut genom fönster, innan hållplats bruksvägen/vibergsvägen så finns ju i princip ingenting bara skog, åkermark och nåt enstaka hus, hur man då kan tro man missat husum?

Finns även en hållplats i korsningen bruksvägen/vibergsvägen som inte är långt ifrån fri sikt från Olofs hus. Men som nån annan skrev så är det väl hållplatsen linaplatån, är tveksam till ökiosken, hon bör nästan se delar av "centrum" därifrån
Var det skymning/mörkt ute?
Citera
2021-08-12, 12:48
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captainKangaroo

Mycket vi ju aldrig kan få svar på här och det är frustrerande för oss alla tror jag. Man arbetar väl framför allt från att hon klivit av Linaplatån. Jag har ju ingen aning om hur det ser ut där och vad som verkar rimligt och orimligt, därför jag vill åka dit personligen. Minns från ett klipp att jag sett där man säger att det finns en skylt det står Husum på där hon kliver av, är jag helt ute och cyklar när jag säger så? (där man tror att hon kliver av) Jag har tänkt att hon klev av där för att det stod Husum, inte att hon trott att hon missat Husum. Pga att det där klippet jag sett ligger kvar i bakhuvudet på mig. Sedan gått den här Bruksvägen tills den korsar E4 sen vet man väl egentligen inte mer. Kan tänkas att hon kände sig helt vilsen och gick mot en större väg, om hon nu visste att hon var på väg till E4. För att få hjälp eller orientera sig. Tror dock man kan utesluta att hon skulle haft för avsikt att lifta eller något. Sen kan ju OW ha lurat henne åt någon riktning, eller så gick hon bara för att komma ifrån den obehagliga jävla snubben. Men nu känns det som jag spekulerar vilt här, och utan lokalkännedom. Bara slänger ut lite tankar.
Citera
2021-08-12, 13:00
Medlem
Mims80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reservkontot

Mesta troliga avstigning ML gjorde är den på Linaplatån utanför OWs mamma.

Fanns väl ett vittne som sett ML och OW i korsningen E4/Bruksvägen?

Tror att ML måste ha stått still en stund om OW har gått över E4an och sedan löpt genom skogen för att genskjuta henne innan bron då skogen där var rätt tät och svår att färdas snabbt i när detta skedde.
Om han däremot sprungit runt upp till "Br Olssons" och följt stigen tillbaka ner till brofästet så kanske han hunnit före?!?
Endast mina egna spekulationer och minnen från den tiden.

Angående vittne CH så är han väl snudd på lika stor stolle som OW, bara på andra sätt.

Mamma A är ju en historia för sig, är väl bara C som hon inte har kunnat påverka lika mycket som dom andra av sina barn.
Att dom kallades för Störning var egentligen något som kom fram från vuxet håll då mamma A ofta talade högt och med en röst som kunde väcka döda.
Så första gången jag hörde det var från två "gubbar" på byn som sa att Störning är igång igen inne på ICA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in