Citat:
Ursprungligen postat av
Skorpan-1
Psykopat är han väl inte diagnostiserad som? Han beskrivs olika, antingen introvert enstöring alt övertrevlig och påflugen. Tydligen känner alla honom i Sveg och han är respekterad på sitt arbete. Nånting känns väldigt konstigt.
Tycker det låter som han är i spektrat jag, det finns de som ligger i spektrat som kan anses "påflugna" eftersom de inte riktigt vet hur man uppför sig enligt rådande social norm, man frågar exempelvis frågor av allt för personlig karaktär, man tror att man är social om man uppför sig på ett visst vis, men man upplevs istället som påträngande och lite jobbig. Tycker också i min lekmans åsikt att någon som ligger i spektrat skulle kunna fungera väl med att jobba på ett callcentet eftersom man jobbar efter mall, det är ganska förutsägbart vad som förväntas av dig.
Stämmer gott med den introverta biten också samt ifall det här är hans enda mord, det kan härröra till hans diagnos, ett slags groteskt "experimenterande" kan man säga.
Har jobbat med människor som har Aspergers och liknande och beskrivningar av Olof tycker jag stämmer mycket väl in hur dessa personer kan uppföra sig ibland..