2021-08-08, 10:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du kan vara mer konkret och så är det ett kontext.

Du är medveten om att LW kontrar när HD sätter sina regler och levererar sin bild utåt och även blockar LW från gruppen på Fb?

Eller menar du när SD och HD diskuterar att LW är psykiskt sjuk?
Det som HD kör med och åberopar sin terapeut för att förstärka. Det är identiskt HD-snack som SD kommer med men backar då LW med all rätt frågar vad det är för skitsnack och undrar vilka de snackat med.

Citat:
Du är medveten om att LW kontrar när HD sätter sina regler och levererar sin bild utåt och även blockar LW från gruppen på Fb?

Vad hade hon väntat sig? Så är det att vara älskarinna.
Citera
2021-08-08, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ger sken av?

Eftersom jag inte kan klippa och klistra så får jag ta det denna väg (ang vad jag tycker att du gett sken av).

Ditt inlägg igår 06.38

"LW hade försökt styra HD på samma sätt som hon styrde SD. Genom hot om att berätta för "alla" om affären".

Ditt inlägg igår 14.32

"Så ställde LW villkor på HD för att inte berätta".

Detta är inget som LW skrivit till HD.
Det är till SD och knappast något som han berättat för HD, villkoren var till SD.

Dock synd att dessa båda kvinnor inte kunde tala med varandra och komma överens om vilken tok de valde att umgås med. Önskar att de satt sig på uteplatsen med ett glas vin och kommit fram till att denne "man" inte är värd vår uppmärksamhet.
SD klarade sig länge... synd att det skulle behöva mynna ut i en mördad mamma mitt i livet!
Citera
2021-08-08, 12:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Eftersom jag inte kan klippa och klistra så får jag ta det denna väg (ang vad jag tycker att du gett sken av).

Ditt inlägg igår 06.38

"LW hade försökt styra HD på samma sätt som hon styrde SD. Genom hot om att berätta för "alla" om affären".

Ditt inlägg igår 14.32

"Så ställde LW villkor på HD för att inte berätta".

Detta är inget som LW skrivit till HD.
Det är till SD och knappast något som han berättat för HD, villkoren var till SD.

Dock synd att dessa båda kvinnor inte kunde tala med varandra och komma överens om vilken tok de valde att umgås med. Önskar att de satt sig på uteplatsen med ett glas vin och kommit fram till att denne "man" inte är värd vår uppmärksamhet.
SD klarade sig länge... synd att det skulle behöva mynna ut i en mördad mamma mitt i livet!

Alltså skrev jag inte ett ord om hur LW kommunicerade sina krav till HD. Du tolkade fel. Poängen var att hon gav order om vad SD och HD skulle göra för att hon skulle hålla tyst. Vilket hon ändå inte gjorde. Hon ältade SD och HD till alla tills folk inte orkade lyssna längre. Eftersom hon vägrade lämna SD. Hon klagade på hur elak SD var mot henne men det var hon som tillät det genom att fortsätta träffa honom. Hon skrev skit om HD till alla. Riktigt elak. Det enda HD hade gjort LW var att vara gift med den man LW ville ha.
Citera
2021-08-08, 12:48
Medlem
Citat:
Alltså skrev jag inte ett ord om hur LW kommunicerade sina krav till HD. Du tolkade fel. Poängen var att hon gav order om vad SD och HD skulle göra för att hon skulle hålla tyst. Vilket hon ändå inte gjorde. Hon ältade SD och HD till alla tills folk inte orkade lyssna längre. Eftersom hon vägrade lämna SD. Hon klagade på hur elak SD var mot henne men det var hon som tillät det genom att fortsätta träffa honom. Hon skrev skit om HD till alla. Riktigt elak. Det enda HD hade gjort LW var att vara gift med den man LW ville ha.

Poängen är att när LW ställde några krav så var det direkt till SD.

Som jag skrev... dina inlägg kunde tolkas som att LW tagit det direkt till HD. Läs dina egna inlägg och tänk lite!
Citera
2021-08-08, 12:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon skrev skit om HD till alla. Riktigt elak. Det enda HD hade gjort LW var att vara gift med den man LW ville ha.
Det enda HD gjort?
Du läser visst FUP selektivt, haha.

För övrigt bör du lägga skuld på SD. Det är han som förmedlar info till LW om HD och den som ljuger friskt för HD.
Citera
2021-08-08, 12:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Sant, denna tråd blir nog låst likt den om Mats. Bara mängder av spekulationer och gissningar för att få Hanna att framstå som klandervärd. Helt grundlöst.

Precis. Allt för att flytta fokus från LWs beteende. LWs hat och kamp mot HD fortsätter i tråden genom tråddeltagare som fortsätter hennes vendetta.
Citera
2021-08-08, 13:43
Medlem
Citat:
Vad hade hon väntat sig? Så är det att vara älskarinna.
Så, om en kvinna eller man träffar en kärlek, som påstår sig att lämna sin nuvarande äkta maka/make, ska man då räkna med att bli mördad?
Citera
2021-08-08, 13:49
Medlem
Citat:
Det är en pågående konversation mellan SD och LW från våren -17 fram till skiljsmässan där LW gee order om vad SD och HD ska göra för att hon inte ska berätta för gemensamma vänner.

Alla kände redan till otroheten sen lång tid tillbaka, men det fattade inte de som var mest involverade i den = SD HD och kanske även LW. Patetiskt och löjligt.

Edit: Nu när du har sett flera gånger i tråden hur ordet "skilsmässa" stavas så kan du väl ta till dig det ?
Citera
2021-08-08, 13:52
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Sant, denna tråd blir nog låst likt den om Mats. Bara mängder av spekulationer och gissningar för att få Hanna att framstå som klandervärd. Helt grundlöst.

Jag anser att utredningen är klandervärd för att jäviga fått ta hand om bevismaterial, suttit som medlyssnare vid förhör av de misstänkta och analyserat IT-material. Mycket kan ha "försvunnit" i mängden och kanske HD:s, SD;s och JG:s raderingar i mobilerna hade kunnat återställas om inte jäviga varit inblandade.

För många frågor ligger i luften. Någon som sett i FUP när i tid HD fick tillbaka sin mobil hon fick lämna ifrån sig 19 maj -18? Hur undersöktes den och vilka ansvarade för undersökningen? Någon av de jäviga?

HD önskade LW död. Det är inte straffbart, men hennes raderingar i mobilen och uppträdande vid förhören -19 är inte något förväntat beteende av en helt oskyldig.

När SD och HD förhördes hösten -19 satt en medlyssnare med som var vän/granne till familjen Axelss*n och som även ansvarade för analyser av samtalslistor. Det kan förstås inte HD klandras för, men begärs Överprövning av den nedlagda förundersökningen mot henne kanske resultatet blir att åklagaren nödgas väcka åtal om det framkommer missad bevisning i sidomaterialet som tidigare hanterats av jäviga.

Tråden kommer ebba ut till slut, men kommer det fortsatt in enstaka oneliners som klagar på trådältande så blir det nog snarare motsatt effekt.
Citera
2021-08-08, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Jag anser att utredningen är klandervärd för att jäviga fått ta hand om bevismaterial, suttit som medlyssnare vid förhör av de misstänkta och analyserat IT-material. Mycket kan ha "försvunnit" i mängden och kanske HD:s, SD;s och JG:s raderingar i mobilerna hade kunnat återställas om inte jäviga varit inblandade.

För många frågor ligger i luften. Någon som sett i FUP när i tid HD fick tillbaka sin mobil hon fick lämna ifrån sig 19 maj -18? Hur undersöktes den och vilka ansvarade för undersökningen? Någon av de jäviga?

HD önskade LW död. Det är inte straffbart, men hennes raderingar i mobilen och uppträdande vid förhören -19 är inte något förväntat beteende av en helt oskyldig.

När SD och HD förhördes hösten -19 satt en medlyssnare med som var vän/granne till familjen Axelss*n och som även ansvarade för analyser av samtalslistor. Det kan förstås inte HD klandras för, men begärs Överprövning av den nedlagda förundersökningen mot henne kanske resultatet blir att åklagaren nödgas väcka åtal om det framkommer missad bevisning i sidomaterialet som tidigare hanterats av jäviga.

Tråden kommer ebba ut till slut, men kommer det fortsatt in enstaka oneliners som klagar på trådältande så blir det nog snarare motsatt effekt.

Flera frågor kvarstår i fallet och svaret på dessa har ännu inte klarlagts.

Lustigt förresten att flera såna där oneliners dök upp samtidigt = igår.
Citera
2021-08-08, 13:58
Medlem
Citat:
Synd att hon inte bodde kvar i huset och sparkade ut SD. Varför var det hon som skulle flytta när det var SDs fel att de skulle skiljas?
Det var hon som lade in om skilsmässa om jag inte minns fel, och valde att flytta.
------
Nu ärver barnen huset. De pengar som eventuellt blir över vid en försäljning tillhör barnen. Som har överförmyndare. Kanske vill de inte sälja - men hans skulder ska betalas - och även om man inte ärver skulder så skall de tillgångar som finns kunna täcka hans skulder. De blir kanske tvingade att sälja. Skulle vara intressant att se hur hans ekonomi såg ut vid dödstillfället.
Citera
2021-08-08, 14:19
Medlem
Citat:
Precis. Allt för att flytta fokus från LWs beteende. LWs hat och kamp mot HD fortsätter i tråden genom tråddeltagare som fortsätter hennes vendetta.

...och du själv fortsätter din vendetta mot en kvinna som mördades för 3 år sen. Vad vill du uppnå med det?

HD har satt sig själv i dålig dager iom sitt sätt att bemöta poliser och jurister med ett kriminellt språkbruk. Hon håller tyst om sånt som kanske annars hade fällt SD redan i TR, men då hade hon väl kanske själv legat risigt till.

Hade hon bara berättat att hon hade sina aningar om att SD var skyldig till mordet på Lena (vilket jag är övertygad om att hon hade: HD till JS : Vad har han NU gjort?") så hade säkert många av oss i tråden kunnat känna en viss sympati för henne.
Senast redigerad av zilvereko 2021-08-08 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in