2021-08-08, 00:32
Medlem
Asynjans avatar
Att tråden fortsätter leva beror på allt suspekt med HD, JG och SOA.

HD var misstänkt för delaktighet i mordet, men förundersökningen lades ned och hon blev avskriven i mitten av december-19, men i princip skulle Lenas anhörigas målsägarbiträde kunna begära Överprövning hos polisen och åklagaren vad det gäller avskrivningen av HD.

Om målsägarbiträdet begär att få ta del av sidomaterialet rörande HD kanske hon finner Ny bevisning som föranleder åklagaren att öppna förundersökningen om HD igen. Då lär det nog brännas även för SOA och JG.

Rätt ska vara rätt...
Citera
2021-08-08, 01:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Att tråden fortsätter leva beror på allt suspekt med HD, JG och SOA.

HD var misstänkt för delaktighet i mordet, men förundersökningen lades ned och hon blev avskriven i mitten av december-19, men i princip skulle Lenas anhörigas målsägarbiträde kunna begära Överprövning hos polisen och åklagaren vad det gäller avskrivningen av HD.

Om målsägarbiträdet begär att få ta del av sidomaterialet rörande HD kanske hon finner Ny bevisning som föranleder åklagaren att öppna förundersökningen om HD igen. Då lär det nog brännas även för SOA och JG.

Rätt ska vara rätt...

Men det finns ju inga bevis emot dem. Det kvittar ju hur många gånger det upprepas här i tråden vad ni tycker om dem. Så länge det inte finns bevis så är det ointressant.
Citera
2021-08-08, 01:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om du nu överhuvudtaget är intresserad av vad jag bidrar L*na Wesstr*m-tråden med, så kan jag berätta för dig att jag på sista tiden fått flera PM från olika skribenter som med bestämdhet för mig klargjort att sluta upp med att rota vidare i det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 och därtill, speciellt att lämna HD och JG utanför detta medans jag ännu kan.

Lägg speciellt märke till orden "Medans jag ännu kan" ... vilket jag tar som ett hot.

När folk beter sig på ett sådant sätt, så är det uppenbart åtminstone för mig, att det faktiskt finns människor där ute som helt enkelt är rädda för att någonting skall komma fram om St*fan Davidss*n:s kamrat JG och även om Yodinnan [ HD ].

I och med detta, så peppas jag ytterligare till att gräva ännu djupare ner i det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018.

Jag vet vem som tillfälligt hade St*fan Davidss*n:s mobila enhet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och fotograferade vattentornet klockan 22:00.

Skulle jag lägga ut en sådan vetskap i L*na Wesstr*m-tråden och när jag vet att St*fan Davidss*n:s kamrat JG och även HD läser skrivna och postade inlägg i AboK:s-tråden mordet på L*na Wesstr*m 2018, så vore jag dummare än dummast.

Om jag, en vacker dag, kommer att vända mig till polisen med något av värde skall folk som St*fan Davidss*n:s kamrat JG och absolut speciellt HD, vara helt ovetandes om vad jag vet och känner till.

Mvh/JM.

Citat:
Om du nu överhuvudtaget är intresserad av vad jag bidrar L*na Wesstr*m-tråden med,

Du bidrar inte med någonting. Du bara upprepar samma saker hela tiden, sida upp och sida ner. Ingenting nytt som inte alla redan vet.
Citera
2021-08-08, 02:53
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men det finns ju inga bevis emot dem. Det kvittar ju hur många gånger det upprepas här i tråden vad ni tycker om dem. Så länge det inte finns bevis så är det ointressant.

Jag menar att det kan finnas bevis som förbisetts i jättematerialet. Du kanske minns att det var flera i utredningen som hade kopplingar till SD, HD och hennes föräldrar.

Jäv är ett argument Målsägarbiträdet kan åberopa som väsentligt skäl i en begäran om Överprövning.

Rätt ska vara rätt. Jäviga till mordmisstänkta ska inte sitta som medlyssnare vid förhör eller analysera samtalslistor. Klandervärt, men kan rättas till med en översyn av materialet av utredare från annat distrikt. Det kanske redan pågår i det tysta.

Någon av LW:s barn och/eller hennes föräldrar kanske också tycker Rätt ska vara rätt...
Senast redigerad av Asynjan 2021-08-08 kl. 02:55.
Citera
2021-08-08, 06:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Jag menar att det kan finnas bevis som förbisetts i jättematerialet. Du kanske minns att det var flera i utredningen som hade kopplingar till SD, HD och hennes föräldrar.

Jäv är ett argument Målsägarbiträdet kan åberopa som väsentligt skäl i en begäran om Överprövning.

Rätt ska vara rätt. Jäviga till mordmisstänkta ska inte sitta som medlyssnare vid förhör eller analysera samtalslistor. Klandervärt, men kan rättas till med en översyn av materialet av utredare från annat distrikt. Det kanske redan pågår i det tysta.

Någon av LW:s barn och/eller hennes föräldrar kanske också tycker Rätt ska vara rätt...

Det är inte straffbart att tycka illa om makens älskarinna. Eller att ställa upp för sin dotter. Eller att välja sida i en konflikt mellan två av ens vännee.
Citera
2021-08-08, 06:45
Medlem
develis avatar
2018-05-15, Ab 165.
HD försöker lösa JOs myst innan de åker och chattar med honom. Hon behöver en FTF.
Sen undrar hon om han hört om Lena.

JO:"Ne henne har jah inte pratat med sen jag vet inte när"
HD: Byter info mot hint..."
HD: skojade bara "

LW används som skämt för att få ledtrådar till HDs FTF-försök. HD har inga skrupler.
..men föga förvånande iom hon önskade henne död tidigare samma dag.

HD åker som sagt på GC-event Ängsö och jagar burkar med JS en hel helg då SD blev anhållen.

2 juni:
"Hanna mådde ännu sämre på fredag så Jonas åkte till Örebro och hämtade henne hos hennes förädlar. " JS, Ab 150

HD skriver till TB 30 maj:
(..) Visar det sig gå fredag att de kommer att begära honom häktad blir det kanske annorlunda. Då kommer min värld att rasa ......"

HD mår så dåligt att JS måste hämta henne.
Hennes värld kommer rasa om SD häktas.
Hon tycker så illa om LW att hon mår pyton av att vara vid hennes cacher:

" Även att exempelvis vara vid en cache
som Lena lagt ut påverkade H*anna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne." (JS, Ab 150)

30 maj skriver JS i loggen för "sången vid Sottern" att HDs önskemål är att åka dit:

"Idag hade S*ysterhax önskemål om att vi skulle logga lite burkar i Geotouren."(..)

Det. Är. LWs. cache.

SD häktades, världen rasade tydligen inte heller. Det blev en heldag med lek.

HDs logg 2 juni :
"Jag hade egentligen andra planer för dagen men saker hände och planerna ändrades och det gjorde det möjlighet att åka till Ängsö för en heldags lek. Och vilken dag det blev! (..)
Senast redigerad av develi 2021-08-08 kl. 06:57.
Citera
2021-08-08, 06:48
Medlem
Citat:
Från våren -17, när HD gav SD en ny chans, och fram till skiljsmässan så ställde LW villkor på HD för att inte berätta för alla gemensamma vänner om sin relation till SD. Därmed gav HD makt till LW. När HD begärde skiljsmässa så var hon fri och behövde inte bry sig om vad LW tyckte längre.

Du får nog försöka förklara igen var det framkommit att LW kommit med "hot" och "villkor" riktat direkt och personligt till HD.

Detta var mellan SD/LW vad jag förstått.

Men du får visa denna konversation mellan LW/HD.
Det har gått lång tid och jag kan ha glömt... eller annars så ljuger du.
Citera
2021-08-08, 06:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är inte straffbart att tycka illa om makens älskarinna. Eller att ställa upp för sin dotter. Eller att välja sida i en konflikt mellan två av ens vännee.
Snurrig?

"Jäviga till mordmisstänkta ska inte sitta som medlyssnare vid förhör eller analysera samtalslistor."
Citera
2021-08-08, 07:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du får nog försöka förklara igen var det framkommit att LW kommit med "hot" och "villkor" riktat direkt och personligt till HD.

Detta var mellan SD/LW vad jag förstått.

Men du får visa denna konversation mellan LW/HD.
Det har gått lång tid och jag kan ha glömt... eller annars så ljuger du.

Det är en pågående konversation mellan SD och LW från våren -17 fram till skiljsmässan där LW gee order om vad SD och HD ska göra för att hon inte ska berätta för gemensamma vänner.
Citera
2021-08-08, 07:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är en pågående konversation mellan SD och LW från våren -17 fram till skiljsmässan där LW gee order om vad SD och HD ska göra för att hon inte ska berätta för gemensamma vänner.
Du kan vara mer konkret och så är det ett kontext.

Du är medveten om att LW kontrar när HD sätter sina regler och levererar sin bild utåt och även blockar LW från gruppen på Fb?

Eller menar du när SD och HD diskuterar att LW är psykiskt sjuk?
Det som HD kör med och åberopar sin terapeut för att förstärka. Det är identiskt HD-snack som SD kommer med men backar då LW med all rätt frågar vad det är för skitsnack och undrar vilka de snackat med.
Citera
2021-08-08, 07:30
Medlem
Citat:

Men det är ju det jag skriver... konversationen var mellan SD/LW (inte något från LW till HD direkt som du ger sken av i dina inläggen jag svarat på).
Citera
2021-08-08, 09:53
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Men det är ju det jag skriver... konversationen var mellan SD/LW (inte något från LW till HD direkt som du ger sken av i dina inläggen jag svarat på).

Ger sken av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in