2021-08-05, 21:07
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Kanske Barcas sätt att sätta någon form av press på ligan att slopa grejen med lönetak.
Citera
2021-08-05, 22:01
Medlem
Föll det verkligen på cash i slutändan? Eller var det andra krav som satte stopp. Typ som slippa PR event mm🤷‍♂️
Citera
2021-08-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Kanske Barcas sätt att sätta någon form av press på ligan att slopa grejen med lönetak.
Nej ,de kommer aldrig ske,barcas tid med ekonomisk doping tar slut nu
Citera
2021-08-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Nej ,de kommer aldrig ske,barcas tid med ekonomisk doping tar slut nu

Inbillar mig att de åter kommer att finna sin plats som tidigare. Någonstans där Benfica brukar vara.
Citera
2021-08-05, 23:17
Medlem
DunderKanins avatar
Tråkigt att han lämnar Barcelona men samtidigt kul att få se honom testa vingarna någon annanstans.
Känns alldeles för tidigt för att återvända hem till Argentina.

Tippar på att det blir PSG nu eller typ Chelsea. Vettefan om City har råd att ta in honom trots att dem också är ekonomiskt dopade. Han kostar ju runt 100 mille om året (euro) och efter Grealish så känns det inte troligt. Dessutom behöver dem en striker, det hade nog kostat mer än det smakat tror jag, finns inte riktigt plats i City även om han är en av världens bästa fortf.

Blir det PL så blir det väl Chelsea. Ryssjäveln finansierar + dem är ju trots allt regerande CL-mästare.
Citera
2021-08-06, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pj759170
Hur i h-e betalar man ut så mycket pengar för när man ändå aldrig kan göra av med det?
Va fan ska Messi eller någon annan med så mycket pengar till?
Tycker man borde införa någon form av lönetak.
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Lägger han av ni kanske? Sluta på topp med ett efterlängtat guld för Argentina.
Eller vända hem till inhemska ligan kanske?
Vad saknar han för trofé egentligen? Vad kan driva honom (född 87) till en nysatsning?
Det är lite sorgligt om det bara är för att maxa pengarna. Jag undrar vad han själv vill bli ihågkommen för.

Det är så sjuka pengar. Han lär ha tjänat över 5 miljarder bara sedan 2017.
(FB) Lionel Messi

Hur mycket behöver han (med familj)?

Men det ännu mer galna i det, är att han antagligen har varit värd det, i att han dragit in mer pengar till sin klubb, liga, sponsorer... Hur många skulle följa spanska ligan och köpa Barcelonatröjor i typ Kina om det inte var för fixstjärnor som typ Messi/Ronaldo.
Om du inför ett lönetak, vem ska ha pengarna då?
Citera
2021-08-06, 08:46
Medlem
Sluta gnäll om pengarna han tjänar,hade man fått chansen själv hade man maxat och kan lova alla i detta forumet hade gjort samma
Citera
2021-08-06, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det är lite sorgligt om det bara är för att maxa pengarna. Jag undrar vad han själv vill bli ihågkommen för.

Det är så sjuka pengar. Han lär ha tjänat över 5 miljarder bara sedan 2017.
(FB) Lionel Messi

Hur mycket behöver han (med familj)?

Men det ännu mer galna i det, är att han antagligen har varit värd det, i att han dragit in mer pengar till sin klubb, liga, sponsorer... Hur många skulle följa spanska ligan och köpa Barcelonatröjor i typ Kina om det inte var för fixstjärnor som typ Messi/Ronaldo.
Om du inför ett lönetak, vem ska ha pengarna då?

Han verkar ju ha varit beredd att säga upp sitt monsterkontrakt förra säsongen så jag tror inte det handlar om pengar.

Oavsett om det handlar om pengar så är det inte Robin Quaison vi pratar om. Han blir ihågkommen som en av tidernas (kanske tidernas) bästa fotbollsspelare.
Citera
2021-08-06, 10:24
Medlem
frantiks avatar
Kan någon förklara för mig hur det har blivit såhär? Hur kan Barca ha såna enorma skulder? Och vad är det här med lönetak?

Kort sagt, varför kan inte Barca signa med Messi?

Har helt missat detta då jag inte följer fotboll lika mycket som förr. Men när Messi sticker från Barca vill man ju få lite svar.
Citera
2021-08-06, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Kan någon förklara för mig hur det har blivit såhär? Hur kan Barca ha såna enorma skulder? Och vad är det här med lönetak?

Kort sagt, varför kan inte Barca signa med Messi?

Har helt missat detta då jag inte följer fotboll lika mycket som förr. Men när Messi sticker från Barca vill man ju få lite svar.

Barcelona har värvat en hel del dom senaste åren. Coutinho, dembele, griezmann med mera. Det är bland tidernas dyraste värvningar. Klubben blev totalt misskött under förra presidentens tid.

Nu har spelarna enorma löner. Bara en sån som pjanic har 2-3 gånger högre lön än vad Arthur hade (dom bytte Arthur mot pjanic).

Som jag har förstått det så har la liga infört ett lönetak för att det är ohållbart för t.ex. Barcelona.

Nu när dom sitter med en trupp som alla har för hög lön och låsta med kontrakten så finns det inte utrymme att ge Messi nytt kontrakt.
Citera
2021-08-06, 11:36
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boven541
Barcelona har värvat en hel del dom senaste åren. Coutinho, dembele, griezmann med mera. Det är bland tidernas dyraste värvningar. Klubben blev totalt misskött under förra presidentens tid.

Nu har spelarna enorma löner. Bara en sån som pjanic har 2-3 gånger högre lön än vad Arthur hade (dom bytte Arthur mot pjanic).

Som jag har förstått det så har la liga infört ett lönetak för att det är ohållbart för t.ex. Barcelona.

Nu när dom sitter med en trupp som alla har för hög lön och låsta med kontrakten så finns det inte utrymme att ge Messi nytt kontrakt.

Innan covid så gick de bygga luftslott med dopade ekonomier främst då fördelaktiga lån från staten och annat fiffel. Men nu efter covid när hela samhället och landet Spanien drabbades enormt ekonomiskt så går de inte leka mer och de alltid enorma skuldbergen främst Real Madrid och Barcelona haft blev inte längre något man kunde skyffla under mattan. Miljardskulderna var redan höga men ökade 20-30 procent och då insåg även beslutsfattarna att de inte var hållbart längre.

Där är vi nu.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2021-08-06 kl. 11:40.
Citera
2021-08-06, 12:38
Medlem
freeriderXIIs avatar
Hade varit kul att se honom i England.

En lerig novemberdag mot Brentford men även på våren i världens äldsta liga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in