Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-23, 03:26
  #3037
Medlem
Tevez är bättre än Messi, i mitt tycke. Jag förstår att det är obegripligt för många. Men jag älskar Tevez och saknar honom i Europa.
Citera
2018-10-24, 15:23
  #3038
Medlem
Farsan intygar att Maradona var en fröjd för ögonen. En ettrigare version av Messi.

Jag kan bara gå på hans ord och jag tror verkligen att Maradona är världens bästa genom tiderna. Men Messi är så mycket mer personligare.

VM 2006 såg jag både honom och Tevez och föll för båda (Faktiskt lite mer för Tevez).

Under årens lopp har Messi bidragit med mer underhållning än jag någonsin kunnat ana.

För mig kommer han alltid vara den bästa, även om Maradona troligtvis är det rent objektivt.

Kommer utan tvekan att fälla en tår när han går av planen för sista gången. Hoppas det dröjer ett bra tag.
Citera
2018-11-30, 11:09
  #3039
Medlem
sebastian_s avatar
Lite märkligt är det att Messi inte får mer ros det här året. Förmodligen för att det var ett vm år, men minns ni tongångarna inför förra säsongen? "Barcelona ser het slut ut, vinner de ligan så är det Messis titel". Vad som sker är att Barcelona vinner ligan och att Messi dominerar. Ligan som fortfarande är världens klart bästa. Efter en sådan säsong så ramlar han ur top3 i ballon d or. Hade Brasse-Ronaldo gjort en likadan säsong som 20 åring så hade han vunnit hela skiten.
Citera
2018-11-30, 14:11
  #3040
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Lite märkligt är det att Messi inte får mer ros det här året. Förmodligen för att det var ett vm år, men minns ni tongångarna inför förra säsongen? "Barcelona ser het slut ut, vinner de ligan så är det Messis titel". Vad som sker är att Barcelona vinner ligan och att Messi dominerar. Ligan som fortfarande är världens klart bästa. Efter en sådan säsong så ramlar han ur top3 i ballon d or. Hade Brasse-Ronaldo gjort en likadan säsong som 20 åring så hade han vunnit hela skiten.
Messi bedöms efter en egen nivå, en utomjordlig nivå. Han har så höga förväntningar och krav på sig att hans senaste år varit typ normalt. Normal för hans standard alltså. Problemet är ju att han mäts i en egen skala så att säga. Jämfört då med typ salah eller modric som gjort helt fenomenala säsonger sett till deras skala.
Citera
2018-11-30, 14:38
  #3041
Medlem
BarryHeros avatar
Kan någon förklara hur fan Copa America funkar och varför det hålls så ofta när tanken är att det ska gå var fjärde år?

Sedan 2015 har det arrangerats eller kommer arrangeras: 2015, 2016, 2019, 2020, 2024...

2016 hade man eftersom det var 100-årsjubileum av turneringen, det kan man ev. köpa även om det känns lite krystat. Men varför ha det även 2019 OCH 2020?

Edit:

Det positiva är att Messi får chansen att vinna denna turnering både 2019 och 2020.
Citera
2018-11-30, 17:06
  #3042
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kan någon förklara hur fan Copa America funkar och varför det hålls så ofta när tanken är att det ska gå var fjärde år?

Sedan 2015 har det arrangerats eller kommer arrangeras: 2015, 2016, 2019, 2020, 2024...

2016 hade man eftersom det var 100-årsjubileum av turneringen, det kan man ev. köpa även om det känns lite krystat. Men varför ha det även 2019 OCH 2020?

Edit:

Det positiva är att Messi får chansen att vinna denna turnering både 2019 och 2020.
Ingen kan förklara hur det fungerar, inte ens de som håller i den. Först gick den vartannat år sen bytte de till vart fjärde år, ojämna år. Bra så tyckte de flesta. Men det var för stabilt och bra så de bestämde sig för att börja spela jämna år samtidigt som EM. Jag har ingen aning om varför.

Det är samma som de deltagande länderna. Istället för att ha en helamerikansk turnering, vilket hade varit sjukt fett och var sjukt fett 2016 så kör de med de Sydamerikanska länderna och bjuder in två länder. Det kan vara Qatar eller Japan(om jag förstår det rätt, vem vet). Otroligt märkligt hur som helst. Jag tycker: Spela med 16 lag från hela Amerika vart fjärde år, året efter vm.
Citera
2018-12-04, 08:24
  #3043
Medlem
LordLancasters avatar
Messi är alltså femte bäst i världen enligt Ballon d'Or-röstarna, med cirka en tredjedel så många röster som Modric.

Även Griezmann fick cirka 50 % fler röster än Messi.

De kissar verkligen på sig i byxan av att det är ett VM-år. FIFA Best of Awards tidigare i år var ju också rena skämtet.
Citera
2018-12-04, 23:00
  #3044
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Messi är alltså femte bäst i världen enligt Ballon d'Or-röstarna, med cirka en tredjedel så många röster som Modric.

Även Griezmann fick cirka 50 % fler röster än Messi.

De kissar verkligen på sig i byxan av att det är ett VM-år. FIFA Best of Awards tidigare i år var ju också rena skämtet.

Det är verkligen ett skämt. Messi är en extremt mycket bättre spelare än vad Modric är, någonsin har varit eller kommer vara.
Citera
2018-12-07, 02:39
  #3045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är verkligen ett skämt. Messi är en extremt mycket bättre spelare än vad Modric är, någonsin har varit eller kommer vara.

Fick Messi ett VM silver ?
Citera
2018-12-07, 07:33
  #3046
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Urgh
Fick Messi ett VM silver ?

Messi har ett VM-silver ja, och det året vann han heller inte Ballon d'Or.
Citera
2018-12-17, 01:46
  #3047
Medlem
TKD_1337s avatar
Messis fem poäng (tre mål och två assist) borta mot Levante är mer än vad Modric bidragit med i termer av poäng på hela ligasäsongen. I och för sig slår kroaten fantastiska yttersidor och genomskärare några gånger per match. Det verkar räcka för att "vara världens bästa mittfältare" och till och med spelare.
Citera
2019-03-19, 10:24
  #3048
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ronaldo fick vara världens bästa i en dag sen återställde messi ordningen i toppfotbollen igen. 2 mål och två ass mot lyon. Sen följer han upp det med ett glorious hattrick mot betis där han blir hyllad av såväl fans som motspelare. Hur ofta ser man sånt? Betis fansen sjöng tillochmed hans namn. Mäktigt. Och ja ronaldo blev applåderad av juve fansen men det var snarare för hans vackra mål. Messi blir hyllad av motståndarfansen för hans fantastiska fotbollskvaliter som han visar upp. Det var faktiskt fint och se. Sen hur han tog emot hyllningen. https://www.youtube.com/watch?v=CkEaV3WDavY

Att messi är bäst vet alla. Det är lika mycket fakta som att jorden är rund. Men något an inte får tillräckligt med cred för är hur uppskattad han är. Jämför med ronaldo och hans ego som blir utbuat vart han än är. Ogillad i spanien, ibland till och med av real fansen. Buas ut på serie a arenorna. Buades ut i premier league. Det är ingen som buar åt messi. Varför ska man? En ödmjuk lirare som alltid agerar med respekt för fotbollen och motståndarna. Han hånar inte sina motståndare med en massa obscena gester . Han filmar inte. Han ser inte ned på andra utan ger alltid ett ödmjukt och trevligt intryck. Nej han är inte perfekt. Handsmål. Han har säkert käftat upp sig någon gång i karriären, men jämför detta med ronaldo så är han en ängel. Och då får han ändå ganska mycket styrk på planen.

Som sagt tidigare har jag inte sett maradona eller pele spela. Men jag kan inte föreställa mig att dem ska ha varit bättre. Dem kanske betydde mer för sina lag. Deras prestationer att vinna med sämre lag kanske var större. Men bättre? Om dem nu var det så är det bara gratulera er som fick se dem. Helt otänkbart att någon ska kunna ha varit bättre än messi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback