2013-06-16, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
R4hu7 får nog hålla sig till Cr7-tråden i fortsättningen

Som vanligt i Messi tråden får inget negativt skrivas, de hänvisas till CR7 tråden.

Hur ska man diskutera om det bara finns ryggdunkare som skriver?
Citera
2013-06-16, 12:25
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Tja, i senaste VM så höll han inte särskilt hög klass.
Jag tror han var den tredje spelaren som tog flest skott under detta VM och ändå resulterade det i noll mål.
Han gjorde heller inget mål i Copa America 2011.

Det där du säger: Jag tror inte Argentina ligger på 3:e plats i världsrakningen för att man vinner mot "sämre lag"
Det håller jag med dig om, men det betyder ju inte att det är Messi som fört dem till 3:e plats precis. De har ju trots allt väldigt många världsklass-spelare i laget.

Så prestera i landslaget betyder alltså att man måste göra mål i alla olika cuper för att det ska klassas som att man presterar. Iniesta är ju då jävligt kass då eftersom han inte gör mycket mål, eller vad säger du?

Om inte jag missminner mig så gjorde Messi ett flertal assist i VM 2010, han var även bara 22-23 år vid det tillfället och han var inte alls lika varm i kläderna som han är idag.

Nej men du sa "Argentina möter oftare lite sämre sydamerikanska lag medan Portugal möter relativt jämnare europeiska lag som håller väldigt hög klass."

Man kan ju inte ligga på 3:e plats i rankningen om man oftast möter dåliga lag för det skulle ju inte ge poäng nog till en 3:e plats?

Förresten Vagner.Love vafan bidrar du med i fotbollstrådarna? Ser bara ditt klagande jämt och ständigt.
Senast redigerad av OG-lover 2013-06-16 kl. 12:27.
Citera
2013-06-16, 12:33
Medlem
Helt sjukt att man tror att det man möter jämnare motstånd i det europeiska kvalet än i sydamerikanska. Total hjärnblödning. Alla lag i Sydamerika är bra/halvbra (utom Bolivia kanske när de spelar på bortaplan). Man har alltså bara tuffa matcher. I Europeiska grupper är man däremot garanterad att möta lag som Kazachstan och Färöarna, plus ofta ytterligare några halvsunkiga östlag.
Citera
2013-06-16, 12:50
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Helt sjukt att man tror att det man möter jämnare motstånd i det europeiska kvalet än i sydamerikanska. Total hjärnblödning. Alla lag i Sydamerika är bra/halvbra (utom Bolivia kanske när de spelar på bortaplan). Man har alltså bara tuffa matcher. I Europeiska grupper är man däremot garanterad att möta lag som Kazachstan och Färöarna, plus ofta ytterligare några halvsunkiga östlag.

Dem flesta bortamatcherna är ju väldigt jobbiga. Väldigt långa avstånd man måste flyga och för att inte tala om den höga höjden vissa arenor är belägna på. Bolivia och Ecuador för att nämna de värsta.

Att säga att Sydamerika har dåliga lag är befängt.
Citera
2013-06-16, 13:33
Medlem
nitinitis avatar
Medan CR kan smälla in enkla bollar mot Malta i kvalet måste Messi och co åka till Ecuador och spela fotboll på 3000 meters höjd. Ja, CR har verkligen haft svårare motståndare att göra mål på i kvalet...
Citera
2013-06-16, 13:39
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mustam
Han gjorde väl 4-5 assist. Kass va han inte även han inte gjorde mål.
Jag sa aldrig att han va kass, jag sa bara att han inte presterar fullt ut med tanke på hans kapacitet.
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Så prestera i landslaget betyder alltså att man måste göra mål i alla olika cuper för att det ska klassas som att man presterar. Iniesta är ju då jävligt kass då eftersom han inte gör mycket mål, eller vad säger du?

Om inte jag missminner mig så gjorde Messi ett flertal assist i VM 2010, han var även bara 22-23 år vid det tillfället och han var inte alls lika varm i kläderna som han är idag.

Nej men du sa "Argentina möter oftare lite sämre sydamerikanska lag medan Portugal möter relativt jämnare europeiska lag som håller väldigt hög klass."

Man kan ju inte ligga på 3:e plats i rankningen om man oftast möter dåliga lag för det skulle ju inte ge poäng nog till en 3:e plats?

Förresten Vagner.Love vafan bidrar du med i fotbollstrådarna? Ser bara ditt klagande jämt och ständigt.
Men eftersom Messi är en "målgörare" så gör han för lite mål i landslaget med tanke på den kapaciteten han besitter. Och ja jag vet att han precis gått om Maradona i antalet gjorda mål i landslaget.
Angående Iniesta så har han ju en betydligt annorlunda roll än den Messi har i sitt landslag.
Citera
2013-06-16, 13:55
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Jag sa aldrig att han va kass, jag sa bara att han inte presterar fullt ut med tanke på hans kapacitet.

Men eftersom Messi är en "målgörare" så gör han för lite mål i landslaget med tanke på den kapaciteten han besitter. Och ja jag vet att han precis gått om Maradona i antalet gjorda mål i landslaget.
Angående Iniesta så har han ju en betydligt annorlunda roll än den Messi har i sitt landslag.

Likaså Ronaldo? Messi har ju bättre snitt i landslaget än Ronaldo så jag förstår inte riktigt vad du tjafsar om eller försöker intala dig själv.

Tog det bara som exempel för att visa på att mål inte är allt hela tiden. Messi är ju mer än en målskytt. Han styr ju numera hela Argentinas anfallsspel. Alla bollar går ju i princip via honom+att han ligger mycket längre ner i banan.
Citera
2013-06-16, 14:03
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Som vanligt i Messi tråden får inget negativt skrivas, de hänvisas till CR7 tråden.

Hur ska man diskutera om det bara finns ryggdunkare som skriver?

Din mening fritt översatt: Hur ska man diskutera om man faktiskt får sina argument krossade?
Citera
2013-06-16, 14:07
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Likaså Ronaldo? Messi har ju bättre snitt i landslaget än Ronaldo så jag förstår inte riktigt vad du tjafsar om eller försöker intala dig själv.

Tog det bara som exempel för att visa på att mål inte är allt hela tiden. Messi är ju mer än en målskytt. Han styr ju numera hela Argentinas anfallsspel. Alla bollar går ju i princip via honom+att han ligger mycket längre ner i banan.

Förövrigt så gjorde väl Messi 12 mål på nio(8) matcher 2012 i landslagströjan, om jag inte missminner mig? Så att säga att han inte presterat senaste 2 åren visar på okunskap.
Senast redigerad av MentosFruitcore 2013-06-16 kl. 14:11.
Citera
2013-06-16, 14:15
Medlem
förutom emot albanien och senast emot guatemala så har ju inte messi gjort ett enda landslagsmål emot något "skitlag". ronaldo däremot sitter under samma tidsperiod med mål emot lag som luxemburg, cypern, nordkorea, island och panama. ser väl ganska klart ut vem som gynnats mest av matcher emot "dåligt" motstånd
Citera
2013-06-16, 15:12
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:

Jag intalar mig ingenting, säger bara att Messi skulle kunna (och kanske borde) producera mer mål och synas ännu mer i de stora matcherna, likt det han gör i Barca där han i princip spottar in mål och assist etc.
För i Barcelona så är han 7kt ( ) bra, undantaget de 5-6 sista matcherna i CL.
Citera
2013-06-16, 16:36
Medlem
Citat:
Jag intalar mig ingenting, säger bara att Messi skulle kunna (och kanske borde) producera mer mål och synas ännu mer i de stora matcherna, likt det han gör i Barca där han i princip spottar in mål och assist etc.
För i Barcelona så är han 7kt ( ) bra, undantaget de 5-6 sista matcherna i CL.

Håller med, under 1.5 målsnitt/match är skandalöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in