Citat:
Ursprungligen postat av
R4hu7
Tja, i senaste VM så höll han inte särskilt hög klass.
Jag tror han var den tredje spelaren som tog flest skott under detta VM och ändå resulterade det i noll mål.
Han gjorde heller inget mål i Copa America 2011.
Det där du säger: Jag tror inte Argentina ligger på 3:e plats i världsrakningen för att man vinner mot "sämre lag"
Det håller jag med dig om, men det betyder ju inte att det är Messi som fört dem till 3:e plats precis. De har ju trots allt väldigt många världsklass-spelare i laget.
Så prestera i landslaget betyder alltså att man måste göra mål i alla olika cuper för att det ska klassas som att man presterar. Iniesta är ju då jävligt kass då eftersom han inte gör mycket mål, eller vad säger du?
Om inte jag missminner mig så gjorde Messi ett flertal assist i VM 2010, han var även bara 22-23 år vid det tillfället och han var inte alls lika varm i kläderna som han är idag.
Nej men du sa "Argentina möter oftare lite sämre sydamerikanska lag medan Portugal möter relativt jämnare europeiska lag som håller väldigt hög klass."
Man kan ju inte ligga på 3:e plats i rankningen om man oftast möter dåliga lag för det skulle ju inte ge poäng nog till en 3:e plats?
Förresten
Vagner.Love vafan bidrar du med i fotbollstrådarna? Ser bara ditt klagande jämt och ständigt.