Detta med kost och träning har alltid varit ångestladdat för mig. Går jag efter rätt träningsprogram? Äter jag för mycket? För lite? Ja, listan kan göras lång.
Jag har under flera år gått ner i etapper. Gått ner 10-15 kg för att sedan gå upp några kg och sedan hitta motivationen igen och tappa 10 kg igen. Så nu har jag totalt tappat 35 kg MEN jag tränade ingenting så alla muskler är i princip borta. Tänk er mr potatoheads kroppsbyggnad. 90 % av mitt fett sitter på mage, rygg och bröst. Armar och ben ser ut som pinnar. Ser förjävligt ut. Jag skulle gissa att jag ligger på ca 25 % kroppsfett.
Vad är det bästa upplägget? Jag fattar att jag behöver ligga på ett underskott för att bli av med fettet. Så jag tränade länge med ett kaloriunderskott men tillslut blev jag svagare än innan jag började träna i vissa övningar, tappade helt orken och jag fick en del små skador.
Jag började äta mer och jag försöker ligga kaloribalans men jag går ibland över. Jag fick mer ork och ökade rejält med vikterna. Jag är fortfarande klen men börjar ana en viss muskulatur. Är det helt galet att göra såhär?

Träningen är rolig igen och jag tror de blir roligare stt lägga sig på ett underskott igen om de kommer fram muskler istället för ingenting. Eller kommer jag tappa alla framsteg när jag börjar försöka nå en vikt där magfettet faktiskt försvinner?
Flummigt inlägg.