2021-06-28, 19:02
Medlem
Bones1337s avatar
Jag har både knarkat o levt väldigt osunt senaste tiden. Har lyckats behålla mycket muskler o styrka dock. Klarar väl 90x3x8 på bänken men har klarat mckt mer.

Jag har semester och är överviktig. 90kg på 177cm, 30~ år

Sjukt sugen på vlcd kur i 2-4 veckor nu o promenera/simma 1-2 helkropp hårda vikter få reps o liksom detoxa kroppen på alla gifter o droger o slaggprodukter, rensa kroppen.

Finns det någon träningsupplägg där man kan ha kaseindrink/proteindrink som är beprövat? Är redo o bara köra påsarna men känns dumt då jag vet hur viktigt protein är för min träning.
Citera
2021-06-29, 00:07
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/20210629000246-94.234.48.132.jpeg

http://www.bilddump.se/bilder/20210629000328-94.234.48.132.jpeg

Som ni ser på bilderna, det ser för jävligt ut och jag skäms. Vågar knappt ta av tröjan.
Inte bara magen som stör.
Brösten också.

Jag vet att godis, skräpmat, läsk och sånt ska slopas.

Och att jag borde äta mera nyttigt som kycklig, ägg, fisk.

Jag har nyligen skaffat ett gymkort. Men vad ska man träna där som nybörjare?

Jag vill verkligen inte ha denna magen.
Jag är inte ute efter värsta musklerna.
Men vill gärna ha platt mage igen.

Kommer detta ta många år att åtgärda?
Senast redigerad av jpettersson1991 2021-06-29 kl. 05:44.
Citera
2021-06-29, 00:13
Medlem
mr.demons avatar
Börja jogga om du kan eller gå. Tar du bort socker på det så kommer du att rasa i vikt. Jag lovar. Men du kan få jobba för det.
Citera
2021-06-29, 00:20
Medlem
Jr.Sopranos avatar
VLCD under 10 veckor. Räkna med - 2 kg per vecka om du inte tränar och -3 om du tränar.
Citera
2021-06-29, 00:22
Avslutad
Finns ju bra fitness appar som har speciella träningsprogram just får magen. Finns ju allt från 2-20 veckor typ att välja mellan. Vissa av dem tror jag också är gratis.
Lycka till.
Senast redigerad av Captinhero 2021-06-29 kl. 00:25.
Citera
2021-06-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Börja jogga om du kan eller gå. Tar du bort socker på det så kommer du att rasa i vikt. Jag lovar. Men du kan få jobba för det.

Kan jag springa på löpband? Såg att gymmet hade det.
Jag tänker ta bort socker helt och hållet.

När du menar att jag kommer rasa i vikt. När lär jag ser resultat?
Citera
2021-06-29, 00:28
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Som ni ser på bilderna, det ser för jävligt ut och jag skäms. Vågar knappt ta av tröjan.
Brösten också.

Jag är inte en sådan person som orkar räkna kalorier och liknande. Jag försöker göra det simpelt för mig.

* Drick bara vatten.
* Finns en motionsform du tycker är rolig (hatar du att gymma kommer du troligen inte fortsätta). Löpning verkar dock fungera mycket bra för många.
* Köp inte färdigmat, laga själv. Inget extra socker eller salt.
* Såklart inget skräp (godis etc).
* För mig fungerade paleodieten när jag skulle gå ner i vikt för en tävling (att ta bort allt från jordbrukssamhället). Man äter alltså bara grönsaker och kött. Men det finns säker massor av andra alternativ.

Men glöm inte att det blir svårare med åren och du kommer inte se ut som du gjorde när du var 20 i resten av ditt liv.Jag är ingen expert, detta är bara tips på hobbynivå.
Citera
2021-06-29, 00:33
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Kan jag springa på löpband? Såg att gymmet hade det.
Jag tänker ta bort socker helt och hållet.

När du menar att jag kommer rasa i vikt. När lär jag ser resultat?

Om du tar bort sockret och går ut går nån timme så kan du säkert få bort mer än ett kilo i månaden. Orkar du jogga i låg fart så är det bättre. Men tror att du kommer att gå ner i vikt bara av att sluta med onödigt mycket godis osv, Har funkat för mig i alla fall. Jag bantar fan inte. Började med promend, för att sakta med säkert gå över till jogg. Numera springer jag bara intervaller mer eller mindre. Och jag äter vad fan jag vill.
Citera
Medlem
Ensundmans avatar
Gå minst en 30 minuter lång promenad varje dag och sluta käka godsaker på vardagarna. Om du gör det så tappar du i alla fall 0.5kg i veckan. Drick också mycket vatten. Minst två liter om dan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Inte bästa sättet enligt (enstaka) studier jag läst. 30 minuter lågintensiv kontinuerlig löpning ger sämre viktminskningsresultat än 20 intervallträning.

Löpning är superbra för många saker - men inte bäst på just viktminskning.

“Relying on running alone isn't the best way to lose weight because it burns relatively few calories for the time invested,” exercise physiology and nutrition expert Rachele Pojednic, Ph.D

It’s true that for many people during the first few weeks—or even months—of running, the weight may seem to fall off. But after a while, it takes more and more stress to get your body to respond. As a result, the scale stops budging.

Running also tends to give people a false sense of how many calories they burned.

When it comes to exercise that may help with weight loss, high-intensity interval training (HIIT) is your best bet.
HIIT is a type of workout where you alternate between really intense cardio intervals and rest. During the intense intervals, you should be working as hard as you possibly can—pushing your body to its max and using up all your energy. The point is that resting in between allows you to give it your all when it’s time for each short burst of work. Intervals are typically 20 to 90 seconds long, and full workouts are usually no longer than 20 minutes (often they’re less than 10).

https://www.self.com/story/myth-of-running-and-weight-loss

PS: sen är det ju absolut så att det är bättre att göra nånting än att sitta och göra inget medan man ojar sig i jakt på mest optimala träningssättet. Man ska inte gå overkill. Klarar man inte högintensivträning är löpning såklart ett alternativ.
Bara säger att om man tycker löpning är trökigt ska man inte få en illusion av att det är bäst.
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-06-29 kl. 00:42.
Citera
2021-06-29, 01:47
Medlem
Citat:
http://www.bilddump.se/bilder/20210629000246-94.234.48.132.jpeg

http://www.bilddump.se/bilder/20210629000328-94.234.48.132.jpeg

Brösten också.

Jag vet att godis, skräpmat, läsk och sånt ska slopas.

Och att jag borde äta mera nyttigt som kycklig, ägg, fisk.

Jag har nyligen skaffat ett gymkort. Men vad ska man träna där som nybörjare?

Jag vill verkligen inte ha denna magen.
Jag är inte ute efter värsta musklerna.
Men vill gärna ha platt mage igen.

Kommer detta ta många år att åtgärda?

Vad väger du? Tycker inte alls att du ser jätte tjock ut. Tränar du på rejält, äter nyttigt i 1-2 månader så är magen bort. Alltså att du äter nyttigt, mindre kalorier än du gör av med på en dag så kommer du gå ner i vikt. Skippa godis, chips, allt med massa socker eller dåligt fett. Rör på dig mer. Träna gärna både kondition och styrketräning.
Citera
2021-06-29, 10:27
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Du har tappat mer än 11% av din vikt, ditt kaloribehov idag är lägre än vad det var när du vägde 89.
- Så en väg kan ju vara att du skär ner ditt kaloriintag med 10%, förutsatt att din kropp inte redan nu infinner sig i ett svält- eller sparläge.
- En annan, där du kanske inte ens behöver sänka matintaget vore att öka intensiteten/volymen på din styrketräning så bränner du något mer under tiden i gymmet samt att en ökad muskelmassa också bränner något mer fett 24/7; sen när du väl ökat din träningsvolym och muskelmassa markant kommer fettförbränningen från gymmet inte längre vara markant utav av betydande sort.
Och som en bonus vid ökad muskelmassa så behöver du, för att inte se ofet ut, inte ens minska din fettmassa, eller åtminstone inte lika mycket.

Tack för råden!
Det måste bli så att jag ökar i träningsvolym. För alltså dra ner på matintaget går inte. Äter ju bara två mål mat om dagen och det är oftast ganska cleant.
Just nu tränar jag bara i bänk hemma. Det jag kör är: Rak bänk, lutande bänk, curls, stående rodd samt ab-wheel. Ungefär 30 min varannan dag. Tänker att det borde räcka en tid framöver för färskinggainzen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in