2021-07-31, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Håller med dig om att spelet är högt.

Frågan som kvarstår är vilka som har rätt.
Trumps kärnsupporters är som SA:s brunskjortor, politiskt och mentalt. Du kanske känner till hur det gick, och med vilket blodigt förakt Hitler (och Goebbels) behandlade SA när milisen hade fyllt sitt uppdrag att hjälpa dem till makten? Efter 1934 måste brunskjortorna böja knä och ta order av de grupper som mördat tusentals av dem med Hitlers goda minne. Men nazister förblev de lik förbaskat.

På samma sätt demonstrerade Trump att han totalt sket i sina fans' säkerhet. De som lyssnade på honom, som kom till hans massmöten, är döda - eller de spred smittan vidare till andra runt omkring sig som sedan dog. För Trump spelade det absolut ingen roll, inte ens ifall de dog innan de hunnit rösta på honom igen.

Och du tror att man vinner val med en sådan strategi?
2021-07-31, 23:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Och du tror att man vinner val med en sådan strategi?

Jag nöjer mig med att varje laglig röst räknas.

Jag gillar demokrati.
2021-07-31, 23:17
Medlem
Citat:
Jag nöjer mig med att varje laglig röst räknas.

Jag gillar demokrati.
Snicksnack, du är helt okay med att våld, hot och konstiga ad hoc-lagar används för att försöka stoppa folk från att rösta på de partier du inte gillar. Eller för att riva upp korrekta och demokratiskt framröstade valresultat.
2021-07-31, 23:22
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut, men vill att han ska ges chansen till att presentera vart tusan han har fått för sig detta även om han absolut inte kommer att svara
Man brukar inte få så mycket ut av att lyssna på eller försöka prata med förvirrade människor som helt tappat verklighetskontakten:
https://www.reviewjournal.com/opinion/letters/letter-trump-followers-have-become-delusional-2245565/
Citat:
Trump followers have become delusional
To all the Trump voters who continue to believe that the election was rigged and that President Donald Trump won, please immediately seek the help of your nearest mental health care professional
De är inte längre annat än fall för utbildad och behörig vårdpersonal. And speaking of:
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Trump vann popular vote 2020 (kan bevisas med audits) och sannolikt vann Trump popular vote även 2016.
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Rudy är historisk duktig, han har street kunskap perfekt för Philadelphia, Powell är ytterst skarp idag och kommer leda bevisen för det systematiska fusket.
Jag menar, har den här muppen haft ett endaste rätt under hela trådens historia?
https://billypenn.com/2020/11/25/giuliani-versus-philadelphia-total-landscaping-hair-dye-false-fraud-election/
Citat:
Giuliani v. Philadelphia: A recap of the former NYC mayor’s losing battle against Philly

Det är ständigt bara samma upprepning av desperata förhoppningar, Twitter-rykten, bortförkaringar och direkta felaktigheter, gång på gång på gång... Han och hans fundamentalistiska meningsfränder tänker inte sluta önskedrömma än på länge iaf.
Citat:
We got this. ✌
Han vet att skit har hittats i AZ.
2021-07-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det finns en proposition som godkändes enhälligt med 47-13 röster i Arizonas Representanthus.

https://postimg.cc/Pp9CC4v0

Sektens förnekar sig inte. När ni efter mycket tjat om att ni inte kan visa någon lag som medger återkallande av senatorer äntligen hänvisar till en lag så står det inget i den uppvisade lagen som stöder era påståenden.

Man vet snart inte om man ska skratta eller gråta.
2021-07-31, 23:46
Medlem
TatueradeSnutkukars avatar
Spännande vad som händer efter mitten av augusti. (trigger warning)

Mike Lindell, Lin Wood et al är inga duvungar.

Följer Lin Wood på Telegram och han känner en säkerhet i att avslöja valfusket. Nej, han är ingen galning.
Han lyfte 250 million dollars I Covington-affären från CNN.
En skärpt person med andra ord.

Men låt oss vänta 2 veckor.

Sedan kan ni snacka.
2021-07-31, 23:47
Bannlyst
Citat:
Jag ställde en enkel fråga om det finns lagar som skyddar en president som åtnjytit sitt ämbete genom fusk, har en laglig rätt att sitta kvar.
Och huruvida folket som tycker annorlunda borde anses som en "mobb"

Trevlig människa du verkar vara.

Om valfusk går att bevisa eller hur det gick till är en annan fråga.

Om du vill undvika frågeställningen jag har genom att projicera andra frågeställningar, så säger det mer om dig som människa än mig oavsett.

Jag vill föra diskussionen framåt.
Trams-frans. Du befinner dig i en tråd där valfusk diskuteras. Specifikt hur,vad,när,varför.

Du har all rätt att tycka annorlunda (dvs valfusk har inträffat) men jag menar att du inte har rätt att förvänta dig replik när allt du har att komma med är evighetsfrågor och repetitiva frågor. Kallar du detta att föra tråden framåt?
Wow.. Det var något nytt. För jag betraktar dig som ett ok, vars ända syfte är att få tråden att spåra ur i sidospår och "frågeställningar"

Så jag tänker göra precis som du. Varje gång jag blir uppmanad att förklara min ståndpunkt utav dig ,tänker jag köra samma banala ursäkt med att "jag bara ställer frågor"

Därav mitt tidigare inlägg. Blev du butthurt? Bra.
2021-07-31, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TatueradeSnutkukar
Spännande vad som händer efter mitten av augusti. (trigger warning)

Mike Lindell, Lin Wood et al är inga duvungar.

Följer Lin Wood på Telegram och han känner en säkerhet i att avslöja valfusket. Nej, han är ingen galning.
Han lyfte 250 million dollars I Covington-affären från CNN.
En skärpt person med andra ord.

Men låt oss vänta 2 veckor.

Sedan kan ni snacka.
Rent hypotetiskt: Säg att augusti kommer och går ,och inga bevis läggs fram.
Kommer du då vara villig att ändra din åsikt gällande eventuellt valfusk eller kommer du skjuta fram datumet till augusti 2022?

vh
2021-07-31, 23:49
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det har du helt rätt i. Synd bara om folket låter sig vilseledas av konspirationsteorier. Ringer några klockor?

Exact.

Därför borde det vara extra viktigt att vara medgörlig när en audit vill undersöka servrar t.ex.
Finns inget att dölja så vore det bra.

Hur går det i MC förresten?
2021-07-31, 23:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Exact.

Därför borde det vara extra viktigt att vara medgörlig när en audit vill undersöka servrar t.ex.
Finns inget att dölja så vore det bra.

Hur går det i MC förresten?
MC, verkar som "the job was botched"...
https://apnews.com/article/arizona-election-2020-e31f6eb911adb01086281291ca9e6dcf

Citat:
“Not even a shred of being salvaged at this point,” said Sen. Paul Boyer, the first Republican state senator to publicly come out against the audit in May. “They’ve botched it at so many points along the way that it’s irrecoverable.”
2021-08-01, 00:11
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Varför länkar du till en bild? bara för att ljuga?

Ingen sådan hittas på https://twitter.com/GeneralBrnovich

Menar du den här?

Mark Brnovich (@GeneralBrnovich) Tweetade: I will keep defending Arizona election laws against DNC’s hypocritical and relentless partisan assaults on the integrity of our electoral process.*

https://t.co/FJKN3js5UF https://twitter.com/GeneralBrnovich/status/1420757600199532548?s=20

Vem ljuger?
2021-08-01, 00:11
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Då varken vi eller amerikanen vet vad som händer om en president fuskat sig till sitt ämbete så är varje gissning god som någon.

Du kan länka tidigare incidenter, om du hittar någon.

Extra-val känns fredligt.
Du menar alltså att DU inte vet vad som händer. Vissa av oss har faktiskt koll på konstitution och lagar och vet vad som är möjligt och omöjligt. Men när du sa "vi" kanske du menade "vi i Trump-sekten".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in