2021-07-31, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du menar att vi skall sortera bland Era felaktiga fuskröster ? Ett vitt papper, räknas detta som en röstsedel eller ej i din värld ?

Jag har hävdat att 10% av rösterna inte är röster. Detta är nånstans 210.000 st har tidigare för månader sedan uppskattat 180.000 st i Maricopa.

Navarro hävdar hela 304.000st.

Det behövs mindre än 11.000 röster felaktiga, avsaknade för att Trump skall vinna.
När du gjorde en stor grej av att "upp till 25%" av rösterna saknades, att anledningen till att rösträkningen gick fort var för att röstsedlarna helt enkelt inte fanns i maj så tyckte jag och många andra här inne att det lät konstigt men du blev sur för att vi ifrågasatte dig då. Det är skillnad på att sedlar fysiskt saknas, som du påstod, och att cyber ninjas på oklara grunder kallar en sedel för ogiltig, det förstår du med.

Cyber ninjas har själva sagt att de inte lämnar information innan rapporten, du spred rykten från källor du fortfarande verkar lita på men som än en gång haft fel. Jag fortsätter påminna dig och de som läser här inne om det för att visa på trovärdigheten hos dig nästa gång du påstår något utan att ha någon vettig källa bakom.

Citat:
Länkar på att minst 10% röster saknas. Från styrande i Arizona.

https://twitter.com/BarnettforAZ/status/1403611667930378241

https://twitter.com/BarnettforAZ/status/1402756777284804608
Citat:

-Detta förklarar också varför räkningen så snabbt närmat sig slutet kring vad som ursprungligen projicerades till att avslutas mot slutet av Juni.

-Det finns inget sätt att granska röstsedlar som fysiskt inte existerar.

-Uppdatering: Skulle det visa sig 25% av rösterna inte existerar kommer sannolikt alla stater i USA behöva titta på det som rapporterats in som valstatistik.

Josh Barnett, AZ GOP:
https://mobile.twitter.com/BarnettforAZ/status/1402756777284804608.
2021-07-31, 09:56
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
När du gjorde en stor grej av att "upp till 25%" av rösterna saknades, att anledningen till att rösträkningen gick fort var för att röstsedlarna helt enkelt inte fanns i maj så tyckte jag och många andra här inne att det lät konstigt men du blev sur för att vi ifrågasatte dig då. Det är skillnad på att sedlar fysiskt saknas, som du påstod, och att cyber ninjas på oklara grunder kallar en sedel för ogiltig, det förstår du med.

Cyber ninjas har själva sagt att de inte lämnar information innan rapporten, du spred rykten från källor du fortfarande verkar lita på men som än en gång haft fel. Jag fortsätter påminna dig och de som läser här inne om det för att visa på trovärdigheten hos dig nästa gång du påstår något utan att ha någon vettig källa bakom.

Du läser ju inte mina inlägg utan du väljer vad du läser. Jag har ej påstått att 25% saknats.

Du verkar skilja mellan vita papper, avsaknaden röster, duplikat utan en äkta röst, fakeröster från utanför staten, minderåriga som röstat, illegala som röstat, döda som röstat. Om vi nu ser hela 25% av rösterna som icke giltiga oavsett skäl är detta monumentalt. Även mina prognostiserade 10% är monumentalt och valavgörande. Detta ger Trump en mycket kraftig vinst i Arizona och en fingervisning om vad som skett i andra stater.
2021-07-31, 09:56
Medlem
Citat:
Vem har sagt att jag inte tror att det saknas valsedlar ?
Trump behöver 11.000 saknade valsedlar. Detta kan ju lika gärna vara duplicerade valsedlar utan hem, dvs inget original som är korrekt.

Varför tror du dom räknat dem tre ggr. För att det stämmer ? Visste att du hade det knepigt men här borde ju även din alarmklocka ringa, men nej du återgår till att allt är korrekt. Makalöst insiktlöst.

Kämpa på

Om inte valsedlarna finns så lär varken Trump eller nån annan få dem:-).
Citat:
Och mitt i allt ditt förnekande. Varför tror du att Arizona Stats högst beslutande organ som dessutom är folkvalda inte skulle få göra sitt jobb och kalla in routrar eller något annat om dom så önskar ?

Det verkar som Ni i Er värld inte vill acceptera att Senaten bestämmer hurvida de vill kontrollera något eller ej. Inte mycket man kan göra åt saken. Om inget hänt så har Ni vesslor inget att oroa sig för, inte sant ?

Låt oss nu en gång för alla konstatera att de får Subpoena in routrarna vilket de gjort, och att om Maricopa Board of Supervisors inte sänder in dem kommer de bli häktade och polisen (statliga) åker dit och hämtar routers och Board of Supervisors.

” The new subpoenas are not likely to resolve the impasse, and the Senate may struggle to enforce them. Fann does not have the power on her own to hold county officials in contempt if they ignore the demand for documents. The Senate is not in session, and Fann lacks the 16 votes she’d need to hold officials in contempt, which would open the door for their arrest.”

Du verkar ha svalt myten om Plenary power med hull och hår.
Senast redigerad av ardathbey 2021-07-31 kl. 09:59.
2021-07-31, 10:03
Medlem
Citat:
Biden minskade sitt försprång hos minoriteter jmf Hillary 2016 då hon förlorade. Detta betyder att Biden var sämre än Hillary hos alla minoriteter 2020 och därför behöver ta tillbaka detta röstfall i andra kategorier.

Nixter: i detta sammanhang måste du faktiskt säga att Hillary vann 2016. För här handlar det inte om elektorsröster utan om väljarnas röster. Där vann Clinton med ca 3,5 miljoner röster 2016. Det är den siffran (segermarginalen) då måste relatera till i detta fall.
2021-07-31, 10:17
Medlem
Citat:
Du läser ju inte mina inlägg utan du väljer vad du läser. Jag har ej påstått att 25% saknats.

Du verkar skilja mellan vita papper, avsaknaden röster, duplikat utan en äkta röst, fakeröster från utanför staten, minderåriga som röstat, illegala som röstat, döda som röstat. Om vi nu ser hela 25% av rösterna som icke giltiga oavsett skäl är detta monumentalt. Även mina prognostiserade 10% är monumentalt och valavgörande. Detta ger Trump en mycket kraftig vinst i Arizona och en fingervisning om vad som skett i andra stater.

Busted, again and again…

Var är Frankfurtservern?
Sitter Gina Haspel på Gitmo?
Är Gina Haspels skottskada helt läkt, eller får hon några men?
Var är de dödande CIA agenterna begravda?

Du måste ju förstå kära Trixter, att så länge du inte har ett svar på dessa, och fler, frågor så har du ju förbrukat all din trovärdighet.

Alternativet är att göra en Pudel!
Senast redigerad av Master.Palm 2021-07-31 kl. 10:39.
2021-07-31, 10:20
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Vad dum Trump var som inte tvingade massa Amerikaner att stanna kvar i Kina under pandemin. Han borde gjort som... Kommer faktiskt inte på ett enda land som vägrar låta sina medborgare komma hem under en kris. Skulle möjligtvis vara Sverige, men jag vet inte. Vet du?

Det handlar inte om DJTs hantering av Corona. Anledningen till varför DJT förlorade presidentvalet var att väljarna ansåg att han skötte det dåligt. Men väljarna kan givetvis ha fel. DJT blev bortröstad oavsett.

Stop The Big Shit

Mike Tegnell
2021-07-31, 10:27
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Det handlar inte om DJTs hantering av Corona. Anledningen till varför DJT förlorade presidentvalet var att väljarna ansåg att han skötte det dåligt. Men väljarna kan givetvis ha fel. DJT blev bortröstad oavsett.

Stop The Big Shit

Mike Tegnell

Stämmer inte alls. Corona kom längre ned på listan viktigaste frågan inför valet 2020. Viktigare var ex Jobb, Ekonomi mfl. traditionella faktorer, alla där Trump excellerat.

Du skriver om verkligheten efter hur den passar för tillfället.
2021-07-31, 10:31
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nixter: i detta sammanhang måste du faktiskt säga att Hillary vann 2016. För här handlar det inte om elektorsröster utan om väljarnas röster. Där vann Clinton med ca 3,5 miljoner röster 2016. Det är den siffran (segermarginalen) då måste relatera till i detta fall.

Biden 2020 lyckades sämre än Hillary 2016 i de flesta röstkategorier. Trump lyckades bättre 2020 än 2016 fakta är att han ökade med fler röster än någon annan sittande President i historien.

Nånstans borde du acceptera att det luktar skunk.

Popular vote
Trump vann popular vote 2020 (kan bevisas med audits) och sannolikt vann Trump popular vote även 2016.
2021-07-31, 10:40
Medlem
Citat:
Exakt du kan inte President matte.
Om Trump går från 8 till 12% i en kategori har han vunnit fler röster i kategorin jmf 2016 och Hillary där Trump vann. Biden måste nu ta tillbaka denna minskning av vinstmarginal i en annan kategori väljare ex vita hemmafruar.

Jobba vidare nu för vi kommer alla att landa i att några få städer med demokratiskt styrda counties har ett extremt högt valdeltagande, fått pengar till rösträknare från Zuckerberg men har nu stora problem med att presentera hur rösterna kommit dit..och vill därför inte ha audits. Känns det som det är ett Ärligt upplägg, handen på hjärtat nu.

Det är elektorsröster som räknas, inte popular vote (nationellt röstetal brutto), dumskalle - även om både Hillary och Biden vann popular vote över Trump med flera miljoner.

Biden vann alla de avgörande swing states som Hillary förlorade till Trump och dessutom försvarade han i stort sett varenda delstat Hillary vunnit. Alltså vann han valet. End of story.

"President Matte" for you?
2021-07-31, 10:50
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Stämmer inte alls. Corona kom längre ned på listan viktigaste frågan inför valet 2020. Viktigare var ex Jobb, Ekonomi mfl. traditionella faktorer, alla där Trump excellerat.

Du skriver om verkligheten efter hur den passar för tillfället.

Jag kan omformulera det; Utan Covid-19 så hade DJT vunnit presidentvalet 2020. Sen går det givetvis att ha åsikter om och kring det men så var det.

Mike Fauci
2021-07-31, 10:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Popular vote
Trump vann popular vote 2020 (kan bevisas med audits) och sannolikt vann Trump popular vote även 2016.
Det är nästan som att du tar DJT:s narcissistism och gör den till din egen. Du är ju miljontals röster fel. OK att du argumenterar kring Swing states med röstmarginaler på ca 10K, men popular vote, really?
2021-07-31, 11:03
Medlem
Citat:
Biden 2020 lyckades sämre än Hillary 2016 i de flesta röstkategorier. Trump lyckades bättre 2020 än 2016 fakta är att han ökade med fler röster än någon annan sittande President i historien.

Nånstans borde du acceptera att det luktar skunk.

Tricky Dick ökade med 15 miljoner från 1968 till 1972. Nu vann han i o f s 1972 också, så jag antar att du menar den sittande president som ökat mest utan att vinna återvalsförsöket.

Hans ökning i "de flesta röstkategorier" handlar ju om ett par procentenheters ökning i kategorier där Trump ändå bara fick i trakterna av 20-30% av rösterna. Det ger faktiskt inte så mycket när det är på så låga nivåer samtidigt som han tappade i den särklassigt största gruppen (om vi betraktar "vita" som en enda grupp). Dessutom ökade ju valdeltagandet med uppåt 30 miljoner (minns inte den exakta siffran). De rösterna måste ju ha gått till någon. Om vi säger att de 12 miljonerna som Trump ökade med samtliga kommer från de 30 miljonerna nya väljare som röstade, så kan man ju fråga sig vem de andra 18 miljonerna "nya" väljarna röstade på? 18 är fler än 12....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in