Citat:
Ursprungligen postat av
fsociety
1000 spänn är jävligt mycket... 100 spänn eller 150 på sin höjd är lagom. Men som någon säkert redan har påpekat, mycket har med att göra vad man själv haft för erfarenhet av att få saker som körkort, bil, bostadsrättslägenhet gratis. Av alla jag känner som fick körkortet betalt + en bil så har det nog fan gått bättre för de som fick stå för dessa själv (jag blir 30 i år).
Det beror väl på hur gott ställt man har själv. Har man väldigt gott ställt skall man så klart berika vettiga barn - har man inte vettiga barn o väldigt mycket pengar kan man köpa dom hyreshus som man sätter på förvaltning - då kan man mjölka varje månad.
Hur många föräldrar som är rika lever snålt o tycker barnen skall göra det samma för att sen få
extrema summor som gammal - 50-60 år (tänk på Burk Kurt)
Hur många av Er/föräldrar som har gott ställt är för snåla för att ha bil.
Skall sparsamma föräldrars barn har körkort - inte fan vill man ha körkort för att inte ha bil.
Ur miljösynpunkt skall ju varken barn eller föräldrar ha bil - det är en penningslukare av guds
nåde (ja jag vet båterieto hästeriet kostar mycket mer)
Jag har själv förstört ett antal miljoner på bileriet - men det är ju sååå jävla kul.
Tillbaka till ekonomin - har ni barnsparare med sparsamma föräldrar fått dyra märkeskläder
o annat dito?
Köper Ni dyra märkeskläder (o annat dito) till barnen - till Er själva?
Frågade rikt folk om en jacka för 13,000 - nej sa 3 rika - ja sa en av dem när han såg dem.
Nej sa en men sa han när han såg den skulle kunna köpa till min grabb
Min kusin fick leva jävel för att få ett par amerikanska jeans (o utan mamzen hade han nog aldrig fått dom) usa jens sa papzen är arbetsbyxor som kostar mycket mer än finbyxor = haram.
Men han snåljäveln har radhus o aktier för 4-5 mkr han gillade bilar som han köpte nya när han jobbade men som penisonär var det fööör dyyyrtt - men han gav min kusin med familj bilpengar i
alla fall.
Själv har jag blivit allergisk mot lååågpriiis o har man såna barn är det inte roligt