Citat:
Ursprungligen postat av
SlaytanicShredder
Har personligen inga som helst problem med pengar trots att jag sparar undan hela barnbidraget till båda mina barn. Både jag och frun arbetar och vi bor i hus och har bil. Är man inte korkad med ekonomi så kan man få det att fungera och även kunna spara undan om än så en liten peng bara.
Sparar ni minst 2 x barnbidragen själva eller mer eller mindre.
Ni kan ju också ha samlat på er så många miljoner som är välplacerade o tickar värdeökningar att ni kan kosta på er att leva upp alla löpande inkomster efter barnsparandet- hur många av er lever så*
*dvs har ett välplacerat o bra kapital o låta allt överskott hamna i barnens sparande efter ett högre
liv konsumtionsmässigt
Det talas hela tiden att det måste sparas så att barnen får (köpe)bostäder eftersom vettiga hyresOrätter inte går att få.
Ingen som har (bra o gärna flera) hyreshus - då är ju bostadsfrågorna lösta i generationer framöver
o då kan man verkligen tala om hyresRätt i motsats till hyresOrätt.
Har själv bekanta som har ett större centralt bra bestånd - inga av barn o barnbarn har köpebostäder
utan bor i justa hyresrätter i familjens hus*
*något barnbarn bor numera i BR i familjens ombildade hyreskåk - stor kåk som ombildades pga stora renoveringsbehov (var jättedyra hyror från början o svåruthyrt) bl a flytspackel - då var det läge att casha in o vältra över kostnaderna på BR-kollektivet