Citat:
Ursprungligen postat av
Cameltotem
Fick 50 lax när jag blev 18, de hade ju varit en halv mille om de inte låg på vanligt sparkonto. Mina föräldrar är ekonomiskt dumma i huvudet även om de är höginkomsttagare.
Jag vet bättre och investerar hela barnbidraget, ungen kommer ha över en halv mille när den är 22 eller något sånt.
Klarar man inte av att lägga undan 1000kr i månaden åt sina barn är men extremt egoistisk eller för fattig för ha barn.
Inte alla som föddes med en silversked i käften! Så lätt att döma andra när man lever i olika världar av samhällskalan. Tycker det lite tragiskt att du ser ner på folk som har det svårt ställt.
Kan finns tusen förklaringar varför människor hamnar i ekonomiska svårigheter. Men det är klart ge dom lite kompanistryk och sätt ungen/ungarna i ett fosterhem så dom kan få en slant när dom är 18, 22 ,25,30 år...
Är själv en av dom som det inte har gått nöd på i livet men jag kan iaf tänka längre än vad näsan räcker.
Rätt äckligt tänk du har och jag tycker synd om dina barn som har en förälder med en sån människosyn!