2021-07-28, 19:40
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Hade ju funkat ännu bättre om du fått ett par miljoner av dina föräldrar.
Hoppas det inte är så många som kan spara så mycket, det vore inte bra för mitt självförtroende. Spara ett par miljoner, eller hur...
Citera
2021-07-28, 19:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Hoppas det inte är så många som kan spara så mycket, det vore inte bra för mitt självförtroende. Spara ett par miljoner, eller hur...
Var inte så missunnsam.
Citera
2021-07-28, 21:22
Medlem
1000 kr per barn på ett ISK konto i mitt namn som ska gå till bostadsköp, körkort och bil.
Citera
2021-07-28, 21:28
Medlem
Vi sparar 2000 per barn x månad i ISK. I början sparade vi 1000 men kom fram till att det var för lite i förhållande till prisutvecklingen på bostadsmarknaden.

Pengarna får enbart gå till bostadsköp.
Citera
2021-07-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Vi startade ett Spar-paket till vår dotter på en bank i samband med hennes födelse. Vi spar 1300:- / månaden.
Det har gått 10 år nu, och det är värt ca 220 000:- nu, som hon får den dagen hon fyller 18
Herregud. Öppna en isk och investera i spiltan småbolagsfonder så är det 1 miljon om 8a år.

Ni är lurade av banken
Citera
2021-07-28, 21:41
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
1500:-/mån per barn på isk, ligger aningen ojämnt i värdeökning mellan syskonen men hoppas det jämnar ut sig med åren.

Den äldste på 9 har ca 400 papp och den yngre ca hälften..
Citera
2021-07-28, 21:46
Medlem
1500 / månad + julklappar och födelsedagspresenter. Har skickat vidare en del av ett arv också. Lilltjejen på 6 år är uppe i 500k nu

Gäller att ta mycket risk första 15 åren- 100% aktier. Hanterar kontot själv via Avanza och investerar enbart direkt i aktier med stor långsiktig uppsida
Citera
2021-07-28, 21:55
Medlem
Jag har inte sparat nåt men ger 500€ i näven för varje barn när vi träffas... försöker träffa alla 6 typ varannan månad..
Citera
2021-07-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkwather
Värdet kommer inte minska vad jag köpte dem för iallafall. Ökat ca 50k just nu.
Dem behöver ej använda dem. Vill dem ej ha dem så får dem sälja det
Brukar inte gnälla över de/dem men kom igen.

OnT: Mina föräldrar sparade 100kr i månaden som jag fick när jag var 18-20 (kommer inte ihåg exakt), tycker det är lite klent nu i efterhand men kändes som väldigt mycket då och svårt att gnälla oavsett. Kommer nog spara barnbidraget på ett ISK när jag får barn, svårt att säga vad en kontantinsats i Stockholm kommer ligga på om +20 år men det lär ju inte vara nådigt.
Citera
2021-07-28, 22:24
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Herregud. Öppna en isk och investera i spiltan småbolagsfonder så är det 1 miljon om 8a år.

Ni är lurade av banken

Har redan ett par ISK konton
Vi är inte lurade av någon bank, vi får ut mycket mer än vad vi har betalat in.

Jag skiter fullständigt i dina åsikter, skaffa dig ett liv i ställer för att sitta och klaga på random folk på FB. Vilka lowlife det finns
Citera
2021-07-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Har redan ett par ISK konton
Vi är inte lurade av någon bank, vi får ut mycket mer än vad vi har betalat in.

Jag skiter fullständigt i dina åsikter, skaffa dig ett liv i ställer för att sitta och klaga på random folk på FB. Vilka lowlife det finns
Stackars människa
Citera
2021-07-28, 22:32
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Stackars människa

Är detta ditt liv? att sitta på FB och vräka ur dig ilska och otrevlighetet, en ilska som du inte vågar få ur dig i det verkliga livet. Pinsamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in