2021-07-25, 16:18
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag ser inga tecken alls som tyder på minsta rädsla för SD. Snarast beter hon sig helt orädd nästan provocerande. Hon ljuger, cachar öppet och ofta med JS, tillbringar helger borta med sin gode vän, flyttar till egen lägenhet och genomför en skilsmässa från SD SAMTIDIGT som hon ökar kontrollen på SD/LW. Tycker du det tyder på rädsla?

Hade HD berättat ärligt vad hon visste i fallet hade hon möjligen förhindrat att han friats i TR. Men inte ens när han var fri fram till HR verkar hon varit ängslig, hon reste flertal ggr med SD ute i Europa eller cachade ensam honom på hemmaplan samt lämnade barnen i hans vård utan bekymmer.

Ser inte ett spår av rädsla.

Jag upplever inte heller en rädsla.
Då menar jag rädsla för sitt eget fysiska liv eller familjens liv.

Vilket så klart är intressant.
Kan dock ha flera förklaringar.
Har dock aldrig gått in i den diskussionen.
Citera
2021-07-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag ser inga tecken alls som tyder på minsta rädsla för SD. Snarast beter hon sig helt orädd nästan provocerande. Hon ljuger, cachar öppet och ofta med JS, tillbringar helger borta med sin gode vän, flyttar till egen lägenhet och genomför en skilsmässa från SD SAMTIDIGT som hon ökar kontrollen på SD/LW. Tycker du det tyder på rädsla?

Hade HD berättat ärligt vad hon visste i fallet hade hon möjligen förhindrat att han friats i TR. Men inte ens när han var fri fram till HR verkar hon varit ängslig, hon reste flertal ggr med SD ute i Europa eller cachade ensam honom på hemmaplan samt lämnade barnen i hans vård utan bekymmer.

Ser inte ett spår av rädsla.

Kanske har du rätt. Hon är svår att förstå sig på, hal som en ål. Ljuger lika ohämmat som SD. Du har säkert rätt i att om hon hade sagt vad hon visste i TR så hade han åkt fast redan då.

Undrar hur hon tänkte sig framtiden. Inte fasen ville hon väl gifta om sig med SD när hon precis har lyckats ta sig loss från honom! Kanske hon sa så för att blidka honom?

Men hon skilde sig och i samma veva talade hon om en återförening. Det är minst sagt mysko.
Citera
2021-07-25, 17:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
"Kan likaväl vara en mening som sägs med flit.
Om hon är slug och vill låtsas ovetande."

Jag vet inte, men händelsekedjan i "mitt huvud" får en knut här.

Förstår inte i vilket syfte och inför vem hon skulle "spela" med de orden?
Tänker du på att hon spelar ovetande inför S
eller inför Polisen om de eventuellt avläser?
Ja. Fejkat för att låta ovetande om mordet. Planterad info.
Han är på väg till förhör om LWs försvinnande med mobilen. Den vill polisen gärna läsa.

Han svarar sen "kort igår eller i förrgår" på frågan om senaste kontakt.

Noll följdfråga, noll reaktion fr HD.

Tidigare samma dag har HD dels hoppats på att hon är död, dels att hon försvunnit för alltid.

Hur hade en mer normal reaktion varit om han ska på förhör om LWs försvinnande?
När, var, hur eventuellt varför.

Därav finns alternativet att inledande fråga är fejk. HD är inte värst intresserad av svaret och det avviker även från hennes mönster ang LW:

HD har tidigare ringt SD vid 23, oroat och inbillat sig han var med LW.
Vilket SD begriper direkt och hon bekräftar sen att så var fallet.

Hon har även ältat med JS om SD är till LW så sent som 14 dagar innan mordet.
30 april: "Tankar som kom ikväll om S trots allt gått till L".

Noll följdfråga, noll reaktion fr HD som sagt på SDs svar.

SD svarar sen raskt att han raderar inför polisförhör. Varav detta givetvis handlar om att radera digitala spår inför polis.

Noll reaktion fr HD, noll fråga om vad han sysslar med. Varav hela diskussionen inleddes med LW.

I diskussion med JS ses även att hon tänker på vad hon skriver.

JS: "Bra skrivet, impad. Trodde du skulle få ut för mycket frustration.
HD: Är för smart för det. "
Senast redigerad av develi 2021-07-25 kl. 17:18.
Citera
2021-07-25, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är på väg till förhör om LWs försvinnande med mobilen. Den vill polisen gärna läsa.

Tidigare samma dag har HD dels hoppats på att hon är död, dels att hon försvunnit för alltid.

Därav finns alternativet att inledande fråga är fejk. HD är inte värst intresserad av svaret och det avviker även från hennes mönster ang LW:

SD svarar sen raskt att han raderar inför polisförhör. Varav detta givetvis handlar om att radera digitala spår inför polis.

Noll reaktion fr HD, noll fråga om vad han sysslar med. Varav hela diskussionen inleddes med LW.

HDs svala reaktion över att SD haft kontakt med LW är minst sagt märklig.
Det var väl nolltolerans? Varför inte ställa till ett jävla liv över att han haft kontakt med älskarinnan, dessutom kallas till förhör samt blir anhållen, men det pratar de inte om alls, fast de tror att bilen och motellet är buggat, varför skulle det vara det? En oskyldig människa som inte lider av vanföreställningar går inte runt och misstänker sig vara buggad?

Jag är säker på att HD ligger bakom allt. En slug orm som inte tänker förlora.
Omlottringen i form av ormhuvuden som hon bär efter SDs död, får mig att må illa.
Citera
2021-07-25, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Här är SDs superkorkade "försvarstal" i rätten:
Aftonbladet Krim del 2, det avgiftsfria korta avsnittet som är endast en minut:
Scrolla ner en liten bit:

[i]https://www.aftonbladet.se/podcasts/ab/program/1285[url]
Finns inte hela talet någonstans?
Citera
2021-07-25, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske har du rätt. Hon är svår att förstå sig på, hal som en ål. Ljuger lika ohämmat som SD. Du har säkert rätt i att om hon hade sagt vad hon visste i TR så hade han åkt fast redan då.

Undrar hur hon tänkte sig framtiden. Inte fasen ville hon väl gifta om sig med SD när hon precis har lyckats ta sig loss från honom! Kanske hon sa så för att blidka honom?

Men hon skilde sig och i samma veva talade hon om en återförening. Det är minst sagt mysko.

Dels för att förmildra det hela samtidigt såg det bra ut på ytan men dels och inte minst fick hon inte honom emot sig, hon kände honom väl, och han samarbetade väl. Precis som hon ville. Med facit i hand har det väl gått bra för Hanna.
Senast redigerad av Remark 2021-07-25 kl. 21:04.
Citera
2021-07-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Eftersom det inte påträffades någon DNA från någon annan än Lena och Stefan bakom bullerplanet och ingen alternativ gärningsman har kunnat knytas till brottsplatsen förkunnade HR-domen att Stefan mördade Lena utan medhjälp av någon annan. Du kommer inte komma närmare än så, så länge du inte själv var med där bakom planket.

OffTopic: Polisen misslyckades under hela ofattbara 16 års tid med att få fast mördaren Dan*el Nyqv*st.

OnTopic: Varför skulle det då inte ! kunna finnas en möjlighet i L*na Wesstr*m-fallet, att man från polisens sida eventuellt kan ha missat en medhjälpare ?

En person, som vid det aktuella tillfället befunnit sig gömd någonstans på brottsplatsen i vegetationen och som sedan hoppat fram och överraskat offret L*na Wesstr*m bakifrån med ett kraftfullt slag som inriktats mot, och på offrets bakhuvud och därefter sedan lämnat brottsplatsen ?

Därefter har sedan en ensam gärningsperson fortsatt med slagen mot offret L*na Wesstr*m med hjälp av sitt då brukade tillhygge för att sålunda fullborda dödsmisshandeln.

Polisen och även kriminalteknikerna har i L*na Wesstr*m-fallet begått en hel del misstag och även rent ut sagt, slarvat.

OffTopic: Kalamarksmordet, där fann man endast offrets blod på tillhygget och inget DNA samt fingeravtryck från gärningsperson, ej heller på själva mordplatsen där offret låg.

OnTopic: Gällande mordet på L*na Wesstr*m (2018) och om det fanns en medhjälpare med vid det aktuella tillfället, så vill jag tillägga följande sagt, det finns faktiskt brottslingar som undankommer polisen, det kan bero på flera saker som till exempel, ren och skär tur, eller så kan det bero på skicklighet, då brottet varit mycket välplanerat från gärningspersonen eller gärningspersonernas sida ...... och så vidare.

Det finns många ouppklarade brott, det vill säga, att alla begångna brott, klaras inte upp fullständigt av polisen, .......... jag skrev, inte fullständigt.

Kammaråklagaren Å*a H*ding var själv tidigt inne på att St*fan Davidss*n hade själv, eller i samförstånd med annan person, bragt L*na Wesstr*m om livet.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-25, 21:21
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ok, tack för förklaringen.
Citera
2021-07-25, 21:53
Medlem
Onsdagen den 23 Maj 2018 samt därefter 4 dagar förflutna sedan L*na Wesstr*m hade upptäckts avliden av två privatpersoner bakom ett bullerplank.

Den 23/5 2018 klockan 18:03 hade JG skrivit enligt följande citat: "Jag är inne på att HD:s beteende är märkligt och att hon är inblandad på något sätt som anstiftare eller som mördare" ... slut citat /

Om man verkligen anstränger sig och går igenom vad JG tidigare har skrivit vid många olika tillfällen i samband med den då pågående mordutredningen av L*na Wesstr*m samt den mordmisstänkte St*fan Davidss, och sedan jämför detta med vad andra personer skrivit och svarat JG, då framträder ett flertalet egendomligheter.

Ju mer jag gräver i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018), desto säkrare blir jag på att St*fan Davidss*n hade en medhjälpare.

Vad jag tycker är väldigt viktigt, är att man tittar över olika saker och sedan går tillbaka för att göra jämförelser, då upptäcker man oftast vad som avviker.

Mastuppkoppling ägde rum vid Hj*lmar Bergm*ns väg klockan 00:07:54

Återigen skedde då en ny mastuppkoppling på samma adress klockan 00:07:57

En stund senare därefter via Facebook, skickade J*rgen Johanss*n, klockan 00:28:28 ett meddelande till L*na Wesstr*m samt citat: "Åh ! Somnat ? Jag hoppas det i alla fall. Kram till dig" ... slut citat/

Kort därefter klockan 00:29:36, sände St*fan Davidss*n ett telegram till L*na Wesstr*m samt citat: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn" ... slut citat /

Mastuppkoppling ägde rum på nytt vid Hj*lmar Bergm*ns väg klockan 00:47:19.

Den mobila enheten stängdes slutligen av på samma adress klockan 01:41:37.

J*rgen Johanss*n återkom till L*na Wesstr*m klockan 02:51:13.

Enligt ovan skrivet, när man jämför detta med andra omständigheter finner man några saker som är riktigt märkliga.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Onsdagen den 23 Maj 2018 samt därefter 4 dagar förflutna sedan L*na Wesstr*m hade upptäckts avliden av två privatpersoner bakom ett bullerplank.

Den 23/5 2018 klockan 18:03 hade JG skrivit enligt följande citat: "Jag är inne på att HD:s beteende är märkligt och att hon är inblandad på något sätt som anstiftare eller som mördare" ... slut citat /

Om man verkligen anstränger sig och går igenom vad JG tidigare har skrivit vid många olika tillfällen i samband med den då pågående mordutredningen av L*na Wesstr*m samt den mordmisstänkte St*fan Davidss, och sedan jämför detta med vad andra personer skrivit och svarat JG, då framträder ett flertalet egendomligheter.

Ju mer jag gräver i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m (2018), desto säkrare blir jag på att St*fan Davidss*n hade en medhjälpare.

Vad jag tycker är väldigt viktigt, är att man tittar över olika saker och sedan går tillbaka för att göra jämförelser, då upptäcker man oftast vad som avviker.

Mastuppkoppling ägde rum vid Hj*lmar Bergm*ns väg klockan 00:07:54

Återigen skedde då en ny mastuppkoppling på samma adress klockan 00:07:57

En stund senare därefter via Facebook, skickade J*rgen Johanss*n, klockan 00:28:28 ett meddelande till L*na Wesstr*m samt citat: "Åh ! Somnat ? Jag hoppas det i alla fall. Kram till dig" ... slut citat/

Kort därefter klockan 00:29:36, sände St*fan Davidss*n ett telegram till L*na Wesstr*m samt citat: "Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn" ... slut citat /

Mastuppkoppling ägde rum på nytt vid Hj*lmar Bergm*ns väg klockan 00:47:19.

Den mobila enheten stängdes slutligen av på samma adress klockan 01:41:37.

J*rgen Johanss*n återkom till L*na Wesstr*m klockan 02:51:13.

Enligt ovan skrivet, när man jämför detta med andra omständigheter finner man några saker som är riktigt märkliga.

Mvh/JM.
Vart skrev JG detta?
När gjorde han inlägget som löd "vila i frid" eller liknande?
Citera
2021-07-25, 22:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vart skrev JG detta?
När gjorde han inlägget som löd "vila i frid" eller liknande?
JG har aldrig skrivit detta.
Möjligen kan han ha skrivit att HD:s beteende är märkligt men resten av meningen är ihopfantiserad, som det alltid är i JM:s inlägg.
Det är bättre att sluta svara på allt nonsens som JM skriver.
Citera
2021-07-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Finns inte hela talet någonstans?

Vad jag vet var detta vad han sa. Hur länge fick han prata, menar du? Det är i så fall mer än vad jag vet. Kan det stå i HR-domen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in