2021-07-07, 00:49
Medlem
Är det någon som vet om det finns något brant berg i närheten av SOAs stuga?

Jag började fundera på om SD kan ha hoppat …
Isf, kan jag lättare förstå att polisen, i första skedet, inte kunde avskriva ev mördare. Även försöket med HLR skulle då bli lite mer förståeligt, än om han skulle ha skjutit sig i huvudet, eller skurit halsen av sig.
Citera
2021-07-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashatebax
Är det någon som vet om det finns något brant berg i närheten av SOAs stuga?

Jag började fundera på om SD kan ha hoppat …
Isf, kan jag lättare förstå att polisen, i första skedet, inte kunde avskriva ev mördare. Även försöket med HLR skulle då bli lite mer förståeligt, än om han skulle ha skjutit sig i huvudet, eller skurit halsen av sig.

Alternativt ett högt träd. Repklättring upp i det och sedan skurit av repet …
Citera
2021-07-07, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Sperman på kjolen kan vara gammal. Jag tror inte att han hade den typen av beteende, utan jag tror att han helt enkelt kände sig inträngd i ett hörn där han inte såg någon annan utväg än att ta ihjäl henne.

Du får mer än gärna utveckla detta som du tidigare framfört i ditt inlägg, det vill säga, att du helt enkelt tror att SD kände sig inträngd i ett hörn där han sålunda till sist inte såg eller fann någon annan utväg än att bringa LW om livet.

Fråga: Hur ! ... och på vilket sätt anser du att SD trängdes in i ett hörn av LW där han inte längre kunde försvara sig mot hennes elakheter.

Du vill tro att detta handlade om att LW emotionellt imploderade SD under en längre tid, detta, vilket i slutänden resulterade i en emotionell explosion på grund av att SD helt enkelt sagt inte längre mäktade med eller klarade av att psykiskt mottaga mer av LW:s elakheter ?

Tillägg: Jag återkommer gällande om SD:s sperma på LW:s kjol ... oavsett hur stor eller liten själv fläcken var då den upptäcktes vid det aktuella tillfället.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-07, 06:56
Medlem
Citat:

Jag tror inte att han hade den typen av beteende.

Mitt tidigare skrivna inlägg under gårdagen handlade inte om att SD hade ! ett sådant sexuellt avvikande beteende, mitt skrivna inlägg handlade om att SD plötsligt, och vid det aktuella tillfället betedde ! sig som en nekrofil och där han [ SD ] då plötsligt kunde förverkliga sina tidigare inburna fantasier om att vara eller känna sig, sexuellt attraherad till lik eller döda människor.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-07, 07:44
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Mitt tidigare skrivna inlägg under gårdagen handlade inte om att SD hade ! ett sådant sexuellt avvikande beteende, mitt skrivna inlägg handlade om att SD plötsligt, och vid det aktuella tillfället betedde ! sig som en nekrofil och där han [ SD ] då plötsligt kunde förverkliga sina tidigare inburna fantasier om att vara eller känna sig, sexuellt attraherad till lik eller döda människor.

Mvh/JM.

Det är helt omöjligt att sia om. Att LW och SD befann sig i en destruktiv nedåtgående spiral framstår tydligt. De varken kunde sluta fastän de båda kanske ville. Ingen av dem kunde låta bli den andre.

Vad jag läst i FP är att fläcken missades vid första omgången på labbet. Då kan den inte ha varit så stor.
Citera
2021-07-07, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är nåt annat med SD och det är märkligt att han nämnt ADD till sin chef (han minns inte riktigt bokstavskombon) men ses nada via P7an.
Han är som tagen ur en komedi om nördar i filmen fr 2004. Noll koll på hur man beter sig socialt, noll koll på föräldraskap, spelar över fullständigt och är samtidigt superstolt.
Helt speedad och gränslös.
Han vet hur man väcker bäbisar (drar i ögonlock och shaken baby risk), vill visa att han kan och vet bäst och har troligen vunnit VM i blöjbyte.
HD sitter som en bortdomnad mes när SD har sin freakshow, övriga också så vana att de knappt reagerar?
Systern bara flinar. Mamman är väl den som förefaller mest normal, iaf god hand med bäbisen, förutom nåt som lät som en stickkommentar till HD i hallen och att hon domderar med gubben om hur han ska filma. Det lyser igenom att hon håller i rodret.

Edit. Noterade du har han snudd på ritualistiskt snabbt drog i nåt som såg ut som en speldosa på väggen och lika snabbt snurrade på mobilen som hängde över skötbordet och sen gav sig i kast med blöjbytet?

Ja, SD hade blivit instruerad av HD hur han skulle/kunde göra vid blöjbyte MEN VARFÖR (syftet) hade han aldrig greppat. Så han rationaliserar och gör bort alla momenten INNAN han börjar blöjbytet. Undrar i mitt stilla sinne om HD gör på samma sätt???
Citera
2021-07-07, 09:26
Medlem
Citat:
Det är helt omöjligt att sia om. Att LW och SD befann sig i en destruktiv nedåtgående spiral framstår tydligt. De varken kunde sluta fastän de båda kanske ville. Ingen av dem kunde låta bli den andre.

Vad jag läst i FP är att fläcken missades vid första omgången på labbet. Då kan den inte ha varit så stor.

Du svarade inte på mitt idag skrivna inlägg #144.365 (06:40).

Hur stor, eller, hur liten SD:s spermafläck var som konstaterades på LW:s kjol vid det aktuella tillfället är ointressant, vad som däremot sagt är av intresse är hur, och på vilket sätt, som SD:s sperma kom dit på LW:s kjol.

Hur destruktivt nedåtgående spiralen var mellan SD och LW är också ointressant i detta fallet, vad som istället däremot är högintressant är, vad var den egentliga anledningen eller orsaken till att SD plötsligt dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket?

Mvh/JM.
Citera
2021-07-07, 14:25
Medlem
develis avatar
Den här meningen rimmar illa med "vi älskar varandra" i samband med skilsmässan och HDs tårfyllda snack om återförening:

HD: När vi separerade, hade vi separerat, eem, eem ... om jag hade velat att det skulle bli bra, då hade inte vi separerat."
Ab 149
Citera
2021-07-07, 15:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, SD hade blivit instruerad av HD hur han skulle/kunde göra vid blöjbyte MEN VARFÖR (syftet) hade han aldrig greppat. Så han rationaliserar och gör bort alla momenten INNAN han börjar blöjbytet. Undrar i mitt stilla sinne om HD gör på samma sätt???
Tror det hör ihop med hans tics och kontrollbeteende. Repetitivt beteende, ritualistiskt sätt.
Att han troligen gör likadant varje gång. Det är nog inte mycket variabel i den mannen från morgon till kväll varken fysiskt eller verbalt.
RT, bajsa, hepp, Slår ihop. Öppet. Stängt.

Hon ältar otrohet, att han fortsatte träffa LW.

JS:
" H*annas mående var upp och ner under våren. Det som påverkade henne var separationen, Stefans otrohet som fortsatt, sveket och Lena."

"Det har varit jätteilla om han fortsatt träffa Lena, vem som helst annan hade det gått bra med. Sveket som varit hade gjmt att det varit jättejobbigt, hon tyckte fortfarande väldigt illa om henne."
(..)
" J frågade H*anna, "är det någon skillnad om
det är just Lena eller någon annan?" och hon sa då att det var värre när det var Lena. J är övertygad om att det här fortsatt påverkade H*anna." Ab 150

Har ofta funderat på om om huset och risken att få LW som styvmor till barnen är nåt som fastnat ordentligt (sen han renoverade åt bonusbarnen och hon tillfrisknar radikalt ).
.
Själv försöker hon låta laidback via barnkortet, att hon inte alls är långsint.

Undrar om hon verkligen tror att hon kan lura FhL i förhör?

" FL: Hur såg ni på varandras möjlighet att träffa och inleda nya relationer?
HD: Helt fritt för var och en.
FL: Aah. Var det uttalat så?
HD: Aah.
FL: Mmh. Så det var inga problem för dig, vid det.. då så att säga ifall Stefan ville träffa
Lena?
HD:Nej."
(..)
FL 1: Mm, Men, men vad är din uppfattning då? Skulle det vara helt okej att Stefan fortsatte ha en relation med Lena?
HD: Eem och du skulle fråga mig i dagsläget.., eem, eller fråga mig, så skulle jag säga det:
Ja, om barnen skulle må bra utav det. "
(..)

" I dagsläget" är LW stendöd...

" FL: Men hur skulle det kännas då, för dig att veta att Stefan går vidare med Lena?
HD: Ja, hur det ska kännas. Det går väl inte förens man har själv upplevt det i så fall. Eeh,
men jag är inte långsint, och jag försöker oftast se, bra. Och jag tror att jag hade accepterat det och förlika mig med det.
Så länge barnen hade mått bra utav det så hade jag inte, aah så hade det få varit så då. Eeh mmh."

Worst case scenario. .

HD till JS 8 april:
" Mamma, Lena är hemma hos E*bbas pappa (T*heas bästa kompis) ....
- Skilda föräldrar ...
-Kan hon bara försvinna från alla jag har ngn kontakt med
-Han geocachare lite tidigare men har inte varit aktiv på ett tag men det lär han bli..
nu. Lena har glatt berättat hur T var som liten "

HD till JS 30 april.
T ringer HD vid 23-tiden.

" Tankarna som kom i natt var om S trots allt hade gått till L även om han lovat T att vara kvar hemma.
-S förstod att jag trodde han var hos L ...
-Jag uttryckte ingenting. Han hade skrivit efter att jag lagt bort telefonen. Han känner mig och vet vad jag tänker ... Han förklarade vad han gjort. Skickade utdrag från messengerkonversation med tid som visade att han inte umgicks med L..... "

Ab 165
Senast redigerad av develi 2021-07-07 kl. 15:30.
Citera
2021-07-07, 15:30
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. Visserligen extremt egocentrisk, men som du så riktigt skriver: en psykopat beter sig inte som SD. Har funderat på psykopati förut men sen släppt det tämligen fort. Ju mer jag fick veta, desto mindre trodde jag på det.

Däremot kan han ha haft vissa drag som påminner om sådan, men det beror nog snarare på den bokstavskombo, som han däremot garanterat hade.

Han var utan sans och vett. Som jag ser det. Iaf jag skulle ha blivit nervös av att ha en sån knäppgök i min omgivning. Har mött såna skruvade individer i livet. Inte ens när de var förhållandevis sansade undgick de inte mina antenner...

Hej, det var länge sedan jag skrev här.
Följer dock tråden, bitvis vid tid.

Vill bara lägga in min reflektion angående SD och orsaker/diagnoser
tex antisocial personlighetsstörning.

Det är inte så att alla "psykopater" är likadana även om vissa drag är gemensamma osv.
Det finns de som fungerar förhållandevis väl i samhället och kan klara av att inneha höga befattningar osv.
Sedan finns det de som inte klarar av att ha ens normala fungerande förhållanden.

Det finns också ibland andra inslag och olika sådana.
Kombon av annan problematik så att säga.

Ett exempel som jag för en tid sedan dök på när jag läste om "psykopater" (forskning eller liknande)
var att man INTE gör psykopatiutredningar på barn
men att det inte är ovanligt att de SOM SENARE i livet FÅR en diagnos av antisocial personlighetsstörning HAR fått diagnosen ADHD som barn!

Själv har jag levt med någon som fick sin diagnos efter stora RPU och som helt passade in på ovanstående men med ytterligare inslag.
Det krävdes alltså ett våldsbrott med medföljande RPU för att denne person skulle få rätt diagnos.
Dennes familj hade under alla år trott det "bara" var ADHD,
vilket var konstigt i mina ögon
men också ett tecken på deras medberoende!

Jag menar nu inte att SD var som ovan beskrivet, DOCK menar jag att han:

1) saknade empatisk förmåga, i alla fall var den inte välutvecklad.
2) klarade inte av att psykiskt hantera kontrollförluster.
3) hade en sadistisk ådra (möjligen ej extrem men inte heller normal) som även Lena påtalade, finns i deras konversationer.
Detta visade sig även i flera olika situationer som vi har fått läsa över tid.
4) han beskrev själv under P7:an (tror jag det var) att han blev sexuellt upphetsad av ilskan/bråken vad gällde L, om jag minns rätt.
5) han hade lätt för att ljuga och manipulera och hitta på avancerade konstiga historier som för oss var ologiska eller "överdrivna", exempel cykelsadel mm.

Jag hade fler punkter i huvudet nyss men de gled bort tyvärr.

Det är nog ganska omöjligt att få svar på vad som felades i SDs fall
men något allvarligt var det.
Citera
2021-07-07, 16:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Men är det även FTF som LW stör sig på att HD med åker på som på en räkmacka?
Hon nämner nåt i nån aktbilaga men det tappade jag bort.
Det är iaf som en catfight under våren.
Krigsföring på sublim nivå.
SD och HD är så förvånade hur lätt hon tar det. Hon har dock vetat om otroheten länge så det lär knappast vara nån kioskvältare för HDs del....

Redan i april 2017 är hon tydligen intresserad av vilka FTF de varit ensamma på och haft sex.

SD:
-Vi är båda förvånade över hur hon tar det.
-Mycket lättad.
-Frågar om FTF-jakter.
-Olika platser här hemma.
-Om vi busat då.
(..)
LW: du har sagt det?
(..)
SD: Ja, svarar ärligt"
(..)
Ab 164

Ärligt med viss modifikation då han inte nämner FTF i direkt närtid.
Undrar dock varför just detta är av så stort intresse.

Tydligen plågar hon sig själv via att vara vid LWs cacher:

"Även att exempelvis vara vid en cache som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."
Ab 150

Fast cykla iväg skriva på LWs wig är inget problem, helst fuska in SD också strax innan mordet.
Citera
2021-07-07, 16:04
Medlem
Citat:
Den här meningen rimmar illa med "vi älskar varandra" i samband med skilsmässan och HDs tårfyllda snack om återförening:

HD: När vi separerade, hade vi separerat, eem, eem ... om jag hade velat att det skulle bli bra, då hade inte vi separerat."
Ab 149

Jag tror aldrig hon hade någon tanke på någon återförening därefter heller - oavsett vad hon förespeglade SD. Hon lockade med det för att dels hålla uppe skenet utåt och dels så han reparerade huset och installerade SPA-badet mm fram till HR. Det var HD som absolut ville ha kvar huset - barnens barndomshem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in