2021-07-13, 22:26
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Tyvärr så har du rätt…… det krävs mer än så för att hon skulle ha fått ensamvårdnad…. Och jag vet det för jag har skrivit orosanmälan där grövre brott hade föregåtts men tyvärr …

Ja du har helt rätt. De uppgifter från MK som räknas upp i advokatens inlaga skulle aldrig räckt för att ge MK ensam vårdnad.
Mycket troligt att det var därför hon, sannolikt på advokatens inrådan, drog tillbaka sin ansökan om ensam vårdnad 2/7.
I samma veva drog hon också tillbaka kravet på skilsmässa utan betänketid. Det är också väldigt svårt att få igenom utan ytterst starka skäl när man har minderåriga barn. Nu vidhöll hon enbart sin ansökan om skilsmässa.
Citera
2021-07-13, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Vad tror du om Sala-pappan som 2019 sköt sina söner och sig själv?
Tror du att han också var nerbruten av exhustrun och hennes familj? Kände han sig hotad, hade dödsfruktan och ville skona barnen från moderns fysiska och psykiska misshandel?

Eller gäller dina empatiska antaganden enbart när kvinnor är mördare och inte män?

Vet ej hur man citerar, hoppas detta blir rätt... Men jag har ej sagt något om män och kvinnor som har drabbats av psykiska åkommor, och då genomför förskräckliga saker. Skillnaden här, skulle jag säga, är att MK ej hade någon psykos eller liknande. Hon var helt enkel livrädd. Och ville skona sina barn i första hand, men även sig själv, efter flera års psykisk misshandel och hot. Det är vad jag tror.
Citera
2021-07-13, 22:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
En gaslightande morsa tex. Hon kan slå sin unge över käften utan någon anledning. Sen när ungen frågar henne "varför gjorde du sådär?" så får ungen till svar "nej, det där har väl aldrig hänt?" eller "Sluta hitta på allt." eller kanske den värsta och mest neutrala utav alla. "Sluta vara så otroligt jävla känslig för allt."

Och allt det där, verkar vara tecken han har uppvisat. Det är psykisk misshandel det där. Det förstör livet för många..
Nej, men det verkar som om du har långt utvecklade fantasier kring det.
Citera
2021-07-13, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men det verkar som om du har långt utvecklade fantasier kring det.

Det står i papperna.. Men du kanske påstår att hon från ingenstans bara skulle hittat på allt?
Citera
2021-07-13, 22:32
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jess007
Kan aldrig tänka mig att någon tvingade eller psykade henne så pass mycket att ställa sig på spåret med barnen mot sin egen vilja. Då hade hon mot förmodan stått där ensam.
Polisen gick ut väldigt tidigt med att barnen var målsägande. Det säger ju en del. Lokföraren såg. Hon försökte inte ens fly från spåret med barnen när tåget kom och tutade. Men hur kan man få en sådan styrka att stanna kvar när man vet vad som kommer att hända och vad det blir kvar av kropparna. Oavsett om hon hade tagit något för att klara av denna handling så finns vettet kvar långt inne som gör allt för att överleva. Hur kan man välja att efterlämna totalt förstörda kroppar av sina egna barn till alla som älskade dom? Hur mycket hat bar denna kvinna på? Inte hopplöshet...utan ren hat
Hat och hämnd.

Jag tycker det var bra att polisen för en gångs skulle benämnde det som mord och inga skvättiga omskrivningar.
Citera
2021-07-13, 22:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Vad tror du om Sala-pappan som 2019 sköt sina söner och sig själv?
Tror du att han också var nerbruten av exhustrun och hennes familj? Kände han sig hotad, hade dödsfruktan och ville skona barnen från moderns fysiska och psykiska misshandel?

Eller gäller dina empatiska antaganden enbart när kvinnor är mördare och inte män?

Jag tror att det är så att män som tar livet av sig och sina barn, generellt gör det av andra skäl än när kvinnor gör det.

För en man som gör det handlar det oftare om hämndbegär. Att sabotera livet för barnens mamma. Sedan kanske man dessutom hatar sig själv, känner sig misslyckad eller inte vill spendera 20 år i fängelse, så då tar man även livet av sig själv.

För kvinnan handlar det snarare om att ”rädda”/skona sig själv och barnen från en ondskefull värld eller outhärdlig tillvaro. Det vill säga utvidgat självmord.

Sedan kan det ju även vara rena psykoser eller vanföreställningar, typ att jorden imorgon kommer invaderas av utomjordingar. Det kan ju drabba både män och kvinnor.

I fallet tråden handlar om är jag däremot inte helt övertygad om vad som ligger bakom. Det kan vara motiverad eller inbillad rädsla för exet. Men av vad som framkommit är jag inte övertygad om att han var så farlig att han utgjorde en fara för hennes och barnens liv, och även i så fall är ju mord på barnen följt av självmord en inte helt intuitiv lösning, kan jag tycka.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det står i papperna.. Men du kanske påstår att hon från ingenstans bara skulle hittat på allt?
Nej, jag påstår att du hittar på och brer ut dina fantasier. Det du skriver står inte i papperna.
Citera
Medlem
Citat:
Ja du har helt rätt. De uppgifter från MK som räknas upp i advokatens inlaga skulle aldrig räckt för att ge MK ensam vårdnad.
Mycket troligt att det var därför hon, sannolikt på advokatens inrådan, drog tillbaka sin ansökan om ensam vårdnad 2/7.
I samma veva drog hon också tillbaka kravet på skilsmässa utan betänketid. Det är också väldigt svårt att få igenom utan ytterst starka skäl när man har minderåriga barn. Nu vidhöll hon enbart sin ansökan om skilsmässa.

Utifrån det hon har angett så ja… omskärelse, det är lagligt i Sverige, kulturellt kanske inte men lagligt i Sverige,,,, skrika på sina barn, det gör dem flesta småbarnsföräldrar. Att han slog dem är något annat. 6 åringen hade socialen pratat med, dem hade gett dockor och frågat … hur leker mamma och pappa, hur leker pappa med dig och etc….då kanske men det är inte säkert.
Det är en tragedi. Sorgligt att läsa att så många verkar gotta sig. För dem flesta som skriver verkar inte ha någon inblick i hur processen går till.

Etiskt så är han en förövare och ansvarig för deras död
Juridiskt så är hon det…
Citera
2021-07-13, 22:34
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Vet ej hur man citerar, hoppas detta blir rätt... Men jag har ej sagt något om män och kvinnor som har drabbats av psykiska åkommor, och då genomför förskräckliga saker. Skillnaden här, skulle jag säga, är att MK ej hade någon psykos eller liknande. Hon var helt enkel livrädd. Och ville skona sina barn i första hand, men även sig själv, efter flera års psykisk misshandel och hot. Det är vad jag tror.

Så du tror att hon vill skona barnen genom att låta dem slitas i bitar av tåget??
Du tror inte att det kan finnas inslag av hämnd, hat eller liknade mot maken? Eller är sådan spekulationen bara förbehållet om barnamördaren är en man?
Kvinnor är alltid offer - även när de mördar två barn?
Citera
Bannlyst
Citat:
Hat och hämnd.

Hat o hämnd är oftare motivet till självmord när det kommer ifrån Män. I det här fallet handlar det om en kvinna. I en majoritet utav dom fallen så är motivet Altruistiska. Det där gick vi ju igenom du o jag senast idag.
Senast redigerad av therefore 2021-07-13 kl. 22:36.
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Om du läser så framgår orsaken både till strypgreppet 2015 och när han HOTADE med knuten näve 2018.
Tror du på allvar att det där är allt han har gjort mot familjen?
Citera
2021-07-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Utifrån det hon har angett så ja… omskärelse, det är lagligt i Sverige, kulturellt kanske inte men lagligt i Sverige,,,, skrika på sina barn, det gör dem flesta småbarnsföräldrar. Att han slog dem är något annat. 6 åringen hade socialen pratat med, dem hade gett dockor och frågat … hur leker mamma och pappa, hur leker pappa med dig och etc….då kanske men det är inte säkert.
Det är en tragedi. Sorgligt att läsa att så många verkar gotta sig. För dem flesta som skriver verkar inte ha någon inblick i hur processen går till.

Etiskt så är han en förövare och ansvarig för deras död
Juridiskt så är hon det…

Ja och det är juridiskt som är straffbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in