2021-07-07, 11:42
Medlem
Citat:
– Ambulans och räddningstjänst är framme. Vi vet inte mer ännu, säger Jessica Aveinus vid SOS Alarm.

Enligt larmcentralen vet de ännu inte hur olyckan uppstod och kan heller inte uttala sig om skadeläget för de inblandade.

– Vi har en kollision mellan personer och ett tåg. Räddningstjänst, ambulans och polis är på plats, säger Patrik Freij, inre befäl på räddningstjänsten, strax efter att de anlänt till olycksplatsen.

Vad kan ha hänt här? Väntar på uppdateringar

https://www.expressen.se/kvallsposte...soner-pakorda/
Citera
2021-07-07, 11:59
Medlem
Arbetsplatsolycka?

Obevakad övergång? Mycket skog o mindre grusvägar på sträckan.
Senast redigerad av KFCnogger 2021-07-07 kl. 12:03.
Citera
2021-07-07, 12:01
Medlem
spoilers avatar
"Tågtrafiken är stoppad mellan Hässleholm och Sösdala på grund av en olycka. Enligt larmuppgifter från SOS Alarm ska en kvinna och två barn vara inblandade i olyckan."

https://www.nsk.se/2021/07/07/stoppa...-efter-olycka/
Citera
2021-07-07, 12:04
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Tågtrafiken är stoppad mellan Hässleholm och Sösdala på grund av en olycka. Enligt larmuppgifter från SOS Alarm ska en kvinna och två barn vara inblandade i olyckan."

https://www.nsk.se/2021/07/07/stoppa...-efter-olycka/

Märkligt, svårt att se hur de ska kunna råka ut för det om man inte vill.. Hoppas de inblandade klarar sig.
Citera
2021-07-07, 12:07
Medlem
Vad jag minns är där inga plankorsningar i det området. Känns som de har gått på områden de inte haft någon aning om.
Hade man vetat exakt plats hade jag kunnat ge mer info.
Sösdala linjeplats har en del gräsområden vid sidan om spåren.
Citera
2021-07-07, 12:09
Medlem
Citat:
En allvarlig tågolycka har inträffat i Hässleholm i Skåne län.
Flera personer uppges ha blivit påkörd och skadeläget är okänt.
– Det rör sig om en ytterst allvarlig olycka, säger Patrick Freij vid räddningstjänsten.

Det verkar röra sig om personer som gick över spåret, antar att det är en vanlig övergång. Det finns ju många obevakade.
Jag är rädd och mkt försiktig varje gång jag korsar en järnväg och gör det inte så gärna pga just sånt här man läser.

Fruktansvärt om det är barn inblandade
Citera
2021-07-07, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Märkligt, svårt att se hur de ska kunna råka ut för det om man inte vill.. Hoppas de inblandade klarar sig.

Ja det kan röra sig om en frivillig (iallafall för kvinnan) påkörning. Hon kanske tog med sig barnen på spåret men det HOPPAS JAG INTE
Citera
2021-07-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det verkar röra sig om personer som gick över spåret, antar att det är en vanlig övergång. Det finns ju många obevakade.
Jag är rädd och mkt försiktig varje gång jag korsar en järnväg och gör det inte så gärna pga just sånt här man läser.

Fruktansvärt om det är barn inblandade

Har svårt att se att där är obevakade övergångar på denna bandel.
Detta är stambana med höga hastigheter. Antagligen har de korsat spåren.
Tyvärr blir det vanligare och vanligare med obehöriga i spåren. Kunskapen är för dålig hos allmänheten gällande järnväg.
Citera
2021-07-07, 12:14
Medlem
Det ser inte bra ut eftersom det nu rapporteras att det är en ”ytterst allvarlig olycka”.

https://www.expressen.se/kvallsposte...soner-pakorda/
Citera
2021-07-07, 12:16
Medlem
lolita-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja det kan röra sig om en frivillig (iallafall för kvinnan) påkörning. Hon kanske tog med sig barnen på spåret men det HOPPAS JAG INTE

Tänker som dig där, att det kanske var frivilligt. Tragiskt oavsett
Citera
2021-07-07, 12:17
Medlem
Finns ingen övergång mellan stationen och tormestorp..
Citera
2021-07-07, 12:17
Bannlyst
Utvidgat självmord, hoppas barnen klarar sig från sin sinnessjuka morsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in