2021-07-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är svårt ja, men jag försöker ändå.

Domstolen vid skilsmässoförhandlingen kräver mer än att man påstår något, man måste också kunna visa belägg för det man påstår. Både skilsmässoförhandling och vårdnadstvist faller eftersom hon mördat barnen och själv är död.

Gällande mordet på barnen så kommer inte domstolen ta ställning till någonting eftersom mördaren är död.
Polisen kommer försöka kartlägga vad som hänt. De kommer inte försöka samla bevis mot pappan - utan se till den dokumentation som redan finns och utifrån det försöka fastställa händelseförloppet i första hand och om möjligt ett motiv.

Men du är efterbliven på riktigt. Det går inte in riktigt.
Citera
2021-07-13, 22:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Självklart var det möjligt att det kunde presenteras mer bevis i en rättegång, men samtidigt så ville hon ju kräva ett interimistiskt beslut så det låter tveksamt att hon skulle spara på krutet i hennes inlaga...
Man lägger fram fullt krut vid det intermistiska. Det är inget skyttegravskrig.
Får man intermistisk vårdnad så har den andra parten fram till huvudförhandlingen på sig att bemöta argumenten.

Oftast pågår en skriftväxling mellan advokaterna under processen så att rätten enbart behöver ta ställning till de punkter de inte kan komma överens om själva.
Citera
2021-07-13, 22:18
Medlem
Finns det någon sammanfattning i tråden? Jag vill veta allt ni vet men orkar inte läsa över 400 sidor text.
Citera
Medlem
Det hände alltså dagen innan äldsta sonens födelsedag.

Vet inte om det har med något att göra, men reagerade på det. Usch.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arthjarna
Har du inside-information från både polis och socialtjänst? Imponerande

Du vet noll om vad rätten eller polisutredningen kommer fastställa. Du tror dig veta, det är en helt annan sak.
Ja, faktiskt lustigt nog. Dock inte i enskilda fall - och jag har inte rådfrågat någon av dem i detta ärende. Det behövs liksom inte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biochem
Förmodligen gör, som vanligt i dina inlägg, det tunga lyftet här. Var någonstans i beskrivningen du länkade leder den till att den utsatta parten mördar sina barn?

Det är kontroll behov det där. Sjuk vilja o alltid ha rätt.
Så pass att den ljuger, hotar, slår den andra..

Om du kollar på länkarna som blev länkade här innan, så satt han o körde runt utanför hennes lägenhet i i någon av dem så att polisen fick vara där.
O det bara för att han TYCKTE att han hade sett någon i hennes lägenhet.

Och andra tecken han har uppvisat via dokument. Är att han höll på med gaslight på 'na. Var dom ihop i 8 år, så är det förmodligen 6-7 år utav ren gaslight.

Är det så, så är det inte så konstigt om hon tog livet av sig själv.. Det är sånt som kan hända av sånt där. Tänk dig och bli slagen utav den du älskar som mest, o inte få någon förklaring på why.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arthjarna
Har du inside-information från både polis och socialtjänst? Imponerande

Du vet noll om vad rätten eller polisutredningen kommer fastställa. Du tror dig veta, det är en helt annan sak.

Jag har det för min syrra är jurist och jobbar med familjerätt… hon skulle inte ha fått ensamvårdnad… det behövs mer bevis än så. Nu spekulerar jag men kan vara anledningen till att hon valde att avsluta sitt liv. Såg inget hopp.
Citera
2021-07-13, 22:20
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Alltså... Nu måste jag bara skriva...En mamma skulle ALDRIG NÅGONSIN göra detta mot sig själv och sina älskade barn om det inte var så att hon kände dödsfruktan och fara för sina barn. Och såklart sig själv. Om man nu inte har någon psykisk sjukdom, vilket jag inte har läst att MK hade...

Tänk, vilken ångest stackars MK måste ha haft att för det första, tänka ens den tanken. Och för det andra, att verkligen genomföra den. Jag lider så med MK, hon kände nog säkert att hon ville skona barnen från fortsatt lidande och psykisk misshandel.

Säga vad man vill, givetvis är det helt förskräckligt, men även väldigt sorgligt. Sista utvägen från en galen far, man och dennes släkt.

Är man så nedbruten och hjärntvättad att man tar till denna sista utväg, så kanske det var det bästa ändå. Jag tror att MK älskade sina fina barn så mycket, att hon ville skydda dem ända in i döden. Och ta med sig dem till en fridfullare plats.

Vad tror du om Sala-pappan som 2019 sköt sina söner och sig själv?
Tror du att han också var nerbruten av exhustrun och hennes familj? Kände han sig hotad, hade dödsfruktan och ville skona barnen från moderns fysiska och psykiska misshandel?

Eller gäller dina empatiska antaganden enbart när kvinnor är mördare och inte män?
Citera
2021-07-13, 22:21
Medlem
NewHopes avatar
Projicering. Ingen hat, bara rädd bryten misshandlad person. Sånt händer även i naturen när mamman blir stressad
Citat:
Ursprungligen postat av Jess007
Kan aldrig tänka mig att någon tvingade eller psykade henne så pass mycket att ställa sig på spåret med barnen mot sin egen vilja. Då hade hon mot förmodan stått där ensam.
Polisen gick ut väldigt tidigt med att barnen var målsägande. Det säger ju en del. Lokföraren såg. Hon försökte inte ens fly från spåret med barnen när tåget kom och tutade. Men hur kan man få en sådan styrka att stanna kvar när man vet vad som kommer att hända och vad det blir kvar av kropparna. Oavsett om hon hade tagit något för att klara av denna handling så finns vettet kvar långt inne som gör allt för att överleva. Hur kan man välja att efterlämna totalt förstörda kroppar av sina egna barn till alla som älskade dom? Hur mycket hat bar denna kvinna på? Inte hopplöshet...utan ren hat
Citera
2021-07-13, 22:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det är kontroll behov det där. Sjuk vilja o alltid ha rätt.
Så pass att den ljuger, hotar, slår den andra..

Om du kollar på länkarna som blev länkade här innan, så satt han o körde runt utanför hennes lägenhet i i någon av dem så att polisen fick vara där.
O det bara för att han TYCKTE att han hade sett någon i hennes lägenhet.

Och andra tecken han har uppvisat via dokument. Är att han höll på med gaslight på 'na. Var dom ihop i 8 år, så är det förmodligen 6-7 år utav ren gaslight.

Är det så, så är det inte så konstigt om hon tog livet av sig själv.. Det är sånt som kan hända av sånt där. Tänk dig och bli slagen utav den du älskar som mest, o inte få någon förklaring på why.
Om du läser så framgår orsaken både till strypgreppet 2015 och när han HOTADE med knuten näve 2018.
Citera
2021-07-13, 22:24
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Pappan heter L*binot Kr*sniq
Mamman heter M*ria Kr*sniq

* = a

Pappan har nog ingen bilder på. Han gömmer sig flitigt, precis som vilken kriminell som helst.

Här är dock bild (från 2017) på mamman och äldsta sonen https://scontent.fbma2-1.fna.fbcdn.net/v/t31.18172-8/18954841_1448817361841440_5729129560595038358_o.jp g?_nc_cat=110&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=-pqDUBzpz2gAX_-kC95&_nc_ht=scontent.fbma2-1.fna&oh=34d35784516316565d2041d0a1975ca5&oe=60F35 B1E

Wow
Tusen tack
Högst otippat
Psykisk ohälsa förmodligen. Givetvis i mix
med relationsproblemen med mannen.
Må barnen vila i frid.
Citera
2021-07-13, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du läser så framgår orsaken både till strypgreppet 2015 och när han HOTADE med knuten näve 2018.

En gaslightande morsa tex. Hon kan slå sin unge över käften utan någon anledning. Sen när ungen frågar henne "varför gjorde du sådär?" så får ungen till svar "nej, det där har väl aldrig hänt?" eller "Sluta hitta på allt." eller kanske den värsta och mest neutrala utav alla. "Sluta vara så otroligt jävla känslig för allt."

Och allt det där, verkar vara tecken han har uppvisat. Det är psykisk misshandel det där. Det förstör livet för många..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in