2021-07-13, 22:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Nä jag kan tänka mig det. Svårt sätta sig in i tankegång som leder fram till beslutet med ju. Väldigt tragiskt att det ska behöva sluta så här.

Men jag tror inte man gjorde detta i nåt samförstånd och barnen var för unga för att ta sånn beslut .. mamman mördar sina barn .. kanske i tanke att det är det bästa för barnen av olika anledningar men det är mord oavsett.

Sker det i samförstånd är det något annat, självmordspakt. Tror ingen talat om det i det här fallet.

Utökat självmord är något annat.
Citera
2021-07-13, 22:09
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Visst kommer de göra det, man utreder, ser mönster, detta dokument är bara början.
Men skojar du med mig?
Vem skall medverka i den utredningen och plocka fram fler händelser menar du?

Rätten kommer inte att ta ställning till någonting. Hon är död och hon mördade sina barn - det är vad polisutredningen kommer utreda och fastställa.
Varför - det kommer inte att gå att utreda det på djupare nivå än hon redan angett.

De som kan bli föremål för utredning är socialtjänsten - och där kommer frågan vara hur de missade varningssignalerna och varför hon fick ha kvar barnen hos sig.
Socialtjänsten har brustit i sitt uppdrag att skydda barnen - hur mycket de borde insett är nästa fråga.
Citera
2021-07-13, 22:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det är rätt omöjligt kan man påstå med tanke på det lilla info som sipprade ut från omgivningen. Tror att de dokument speglar inte en tionde del. Man glömmer mycket, dörför rekommenderas dagbok. Men det skulle vara farligt om han kontrollerade allt hon gjorde.

Jag är inte säker på att hans omgivning ger exakt samma bild.
Citera
2021-07-13, 22:11
Medlem
NewHopes avatar
Det är du som resonerar här , inte domstol. Alldeles för enfaldigt.
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men allvarligt, använd logik och tänk efter.

MK har i advokatens inlaga från nu i juni angett två tillfällen där maken skulle gått över gränsen fysiskt - ett strypgrepp 2015 och en knuten näve i luften (som han aldrig slog mot henne) 2018.
Det är allt hon angett. Rimligen har hon både tänkt efter ordentligt och uppmanats av sin advokat att försöka minnas och ta fram precis alla försvårande fakta som skulle kunna tala till makens nackdel.
Så att MK kunde få ensam vårdnad.

Man drar inte ifrån någonting vid en sådan uppräkning. Inte minst skilsmässo-advokater är väldigt aktiva att noggrant försöka snoka fram och dra ur sin klient precis allt som kan ge en fördel i förhandlingen.

Om dessa två exempel från 2015 respektive 2018 är allt som MK uppgett i vårdnadstvisten - kan därför man i princip vara rätt säker på att det inte finns fler tillfällen med historik av fysiskt våld.
Det finns inga fler händelser av fysiskt våld från LK mot MK och det finns inget grövre våld som skett.

Det är exakt så en domstol också resonerar.
Citera
2021-07-13, 22:13
Medlem
Biochems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Här ska du få se man. Exakt samma diagnos som kvinnans pojkvän förmodligen har.

https://www.webmd.com/mental-health/signs-controlling-behavior

Förmodligen gör, som vanligt i dina inlägg, det tunga lyftet här. Var någonstans i beskrivningen du länkade leder den till att den utsatta parten mördar sina barn?
Citera
2021-07-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arthjarna
Men det går inte att diskutera med en sinnesslö. Du skrev ju själv att domstolen kommer kräva vissa belägg (bevis) för att något hänt eller nåt i den stilen. Och vad vet då du att det inte kommer presenteras mer bevis åt det ena eller andra hållet?

Självklart var det möjligt att det kunde presenteras mer bevis i en rättegång, men samtidigt så ville hon ju kräva ett interimistiskt beslut så det låter tveksamt att hon skulle spara på krutet i hennes inlaga...
Citera
2021-07-13, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Alltså... Nu måste jag bara skriva...En mamma skulle ALDRIG NÅGONSIN göra detta mot sig själv och sina älskade barn om det inte var så att hon kände dödsfruktan och fara för sina barn. Och såklart sig själv. Om man nu inte har någon psykisk sjukdom, vilket jag inte har läst att MK hade...

Tänk, vilken ångest stackars MK måste ha haft att för det första, tänka ens den tanken. Och för det andra, att verkligen genomföra den. Jag lider så med MK, hon kände nog säkert att hon ville skona barnen från fortsatt lidande och psykisk misshandel.

Säga vad man vill, givetvis är det helt förskräckligt, men även väldigt sorgligt. Sista utvägen från en galen far, man och dennes släkt.

Är man så nedbruten och hjärntvättad att man tar till denna sista utväg, så kanske det var det bästa ändå. Jag tror att MK älskade sina fina barn så mycket, att hon ville skydda dem ända in i döden. Och ta med sig dem till en fridfullare plats.

Håller med 🙏🏻
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men skojar du med mig?
Vem skall medverka i den utredningen och plocka fram fler händelser menar du?

Rätten kommer inte att ta ställning till någonting. Hon är död och hon mördade sina barn - det är vad polisutredningen kommer utreda och fastställa.
Varför - det kommer inte att gå att utreda det på djupare nivå än hon redan angett.

De som kan bli föremål för utredning är socialtjänsten - och där kommer frågan vara hur de missade varningssignalerna och varför hon fick ha kvar barnen hos sig.
Socialtjänsten har brustit i sitt uppdrag att skydda barnen - hur mycket de borde insett är nästa fråga.

Har du inside-information från både polis och socialtjänst? Imponerande

Du vet noll om vad rätten eller polisutredningen kommer fastställa. Du tror dig veta, det är en helt annan sak.
Citera
Avslutad
Citat:
Jag såg hans fb profil i onsdags, sen var den borta

Om man inte har något att döja varför ta bort sin Facebook 🙄
Citera
2021-07-13, 22:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arthjarna
Men det går inte att diskutera med en sinnesslö. Du skrev ju själv att domstolen kommer kräva vissa belägg (bevis) för att något hänt eller nåt i den stilen. Och vad vet då du att det inte kommer presenteras mer bevis åt det ena eller andra hållet?
Det är svårt ja, men jag försöker ändå.

Domstolen vid skilsmässoförhandlingen kräver mer än att man påstår något, man måste också kunna visa belägg för det man påstår. Både skilsmässoförhandling och vårdnadstvist faller eftersom hon mördat barnen och själv är död.

Gällande mordet på barnen så kommer inte domstolen ta ställning till någonting eftersom mördaren är död.
Polisen kommer försöka kartlägga vad som hänt. De kommer inte försöka samla bevis mot pappan - utan se till den dokumentation som redan finns och utifrån det försöka fastställa händelseförloppet i första hand och om möjligt ett motiv.
Citera
2021-07-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Självklart var det möjligt att det kunde presenteras mer bevis i en rättegång, men samtidigt så ville hon ju kräva ett interimistiskt beslut så det låter tveksamt att hon skulle spara på krutet i hennes inlaga...

Sen kan det ju vara så att det är fler parter än så som har information av intresse för utredningen.
Citera
2021-07-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men allvarligt, använd logik och tänk efter.

MK har i advokatens inlaga från nu i juni angett två tillfällen där maken skulle gått över gränsen fysiskt - ett strypgrepp 2015 och en knuten näve i luften (som han aldrig slog mot henne) 2018.
Det är allt hon angett. Rimligen har hon både tänkt efter ordentligt och uppmanats av sin advokat att försöka minnas och ta fram precis alla försvårande fakta som skulle kunna tala till makens nackdel.
Så att MK kunde få ensam vårdnad.

Man drar inte ifrån någonting vid en sådan uppräkning. Inte minst skilsmässo-advokater är väldigt aktiva att noggrant försöka snoka fram och dra ur sin klient precis allt som kan ge en fördel i förhandlingen.

Om dessa två exempel från 2015 respektive 2018 är allt som MK uppgett i vårdnadstvisten - kan därför man i princip vara rätt säker på att det inte finns fler tillfällen med historik av fysiskt våld.
Det finns inga fler händelser av fysiskt våld från LK mot MK och det finns inget grövre våld som skett.

Det är exakt så en domstol också resonerar.

Tyvärr så har du rätt…… det krävs mer än så för att hon skulle ha fått ensamvårdnad…. Och jag vet det för jag har skrivit orosanmälan där grövre brott hade föregåtts men tyvärr …
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in