2021-07-13, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag påstår att du hittar på och brer ut dina fantasier. Det du skriver står inte i papperna.

Det gör det väl? Har du inte läst allt?
Citera
2021-07-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ja, faktiskt lustigt nog. Dock inte i enskilda fall - och jag har inte rådfrågat någon av dem i detta ärende. Det behövs liksom inte.

Du är alltså värre än självaste GW, gratulerar. Om du inte anser att det ens behövs att rådfråga någon i detta ärende för att vara så tvärsäker, så hoppas jag verkligen inte att du sitter i någon dömande instans. Jag kräks lite i munnen av din självgodhet.
Citera
2021-07-13, 22:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror att det är så att män som tar livet av sig och sina barn, generellt gör det av andra skäl än när kvinnor gör det.

För en man som gör det handlar det oftare om hämndbegär. Att sabotera livet för barnens mamma. Sedan kanske man dessutom hatar sig själv, känner sig misslyckad eller inte vill spendera 20 år i fängelse, så då tar man även livet av sig själv.

För kvinnan handlar det snarare om att ”rädda”/skona sig själv och barnen från en ondskefull värld eller outhärdlig tillvaro. Det vill säga utvidgat självmord.

Sedan kan det ju även vara rena psykoser eller vanföreställningar, typ att jorden imorgon kommer invaderas av utomjordingar. Det kan ju drabba både män och kvinnor.

I fallet tråden handlar om är jag däremot inte helt övertygad om vad som ligger bakom. Det kan vara motiverad eller inbillad rädsla för exet. Men av vad som framkommit är jag inte övertygad om att han var så farlig att han utgjorde en fara för hennes och barnens liv, och även i så fall är ju mord på barnen följt av självmord en inte helt intuitiv lösning, kan jag tycka.
Jag tror att du och många av de som kartlägger tenderar att tillskriva kvinnor ädlare motiv än ni tillskriver män, för att ni har en så stark bindning till era mammor att alla mammor per automatik blir lite "renare" än män.

Jag köper det inte.

Jag tror motiven är ganska lika fördelade oavsett kön.
Citera
2021-07-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det står i papperna.. Men du kanske påstår att hon från ingenstans bara skulle hittat på allt?

Jag tror att stackars MK har stått ut med mycket, som inte har kommit med på papperena. Mycket som hon har hållit inom sig och försökt att stå ut. För barnens skull. Ända tills nu. Som sagt var - sista utvägen... Efter flera år av skräck och hot och verbal misshandel. Till slut stod hon inte ut. Och ville skydda sina barn mot LK.
Vilken ångest hon måste ha haft, lilla stackars MK😢
Citera
2021-07-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror att det är så att män som tar livet av sig och sina barn, generellt gör det av andra skäl än när kvinnor gör det.

För en man som gör det handlar det oftare om hämndbegär. Att sabotera livet för barnens mamma. Sedan kanske man dessutom hatar sig själv, känner sig misslyckad eller inte vill spendera 20 år i fängelse, så då tar man även livet av sig själv.

För kvinnan handlar det snarare om att ”rädda”/skona sig själv och barnen från en ondskefull värld eller outhärdlig tillvaro. Det vill säga utvidgat självmord.

Sedan kan det ju även vara rena psykoser eller vanföreställningar, typ att jorden imorgon kommer invaderas av utomjordingar. Det kan ju drabba både män och kvinnor.

I fallet tråden handlar om är jag däremot inte helt övertygad om vad som ligger bakom. Det kan vara motiverad eller inbillad rädsla för exet. Men av vad som framkommit är jag inte övertygad om att han var så farlig att han utgjorde en fara för hennes och barnens liv, och även i så fall är ju mord på barnen följt av självmord en inte helt intuitiv lösning, kan jag tycka.

Det beror på när mordet sker när det kommer till kvinnor. Efter en förlossning risk för pp depression vilket kan leda till en psykos och finns det en risk att man mördar sitt barn. Vet inte om du har läst boken pojken som heter Det och vad han blev utsatt för.. mamman fick en slikt efter att pappan lämnade dem….

Kan mycket möjligt vara så att hon mådde så dåligt och ville skona dem.
Citera
2021-07-13, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Jag tror att stackars MK har stått ut med mycket, som inte har kommit med på papperena. Mycket som hon har hållit inom sig och försökt att stå ut. För barnens skull. Ända tills nu. Som sagt var - sista utvägen... Efter flera år av skräck och hot och verbal misshandel. Till slut stod hon inte ut. Och ville skydda sina barn mot LK.

Ja, det stod bland annat att när hon hade vänt sig till en kvinnojour så hade hon blivit hånad för det. Så det är garanterat inte bara en gång han har härjat.
Citera
2021-07-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ja, det stod bland annat att när hon hade vänt sig till en kvinnojour så hade hon blivit hånad för det. Så det är garanterat inte bara en gång han har härjat.

Varför säger man det till sin förövare. Vad får man ut av det? Att han ska inse allvaret ? Att han ska sluta behandla henne illa? Märkligt att en advokat tar upp det. Det måste ha funnits grövre händelser som väger tyngre som borde ha skrivits ner.
Citera
2021-07-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Rent statistiskt har du fel! De allra flesta kvinnor som tar upprepad kontakt med kvinnojourer, social och polis ljuger inte. Så hur i hela friden har du lyckats skapa den bilden, mot den bakgrund som målats upp i tråden hittills?
Var är statistiken du talar om men inte har underlag för?
Citera
2021-07-13, 22:44
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Exakt. Dock största misstaget hon gjorde var att skaffa barn med svartskallen. Hade hon hållit sig till sina landsmän hade detta nog aldrig hänt. Sorglig historia. Ännu sorgligare att folk här inte vill inse faktum.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Hat o hämnd är oftare motivet till självmord när det kommer ifrån Män. I det här fallet handlar det om en kvinna. I en majoritet utav dom fallen så är motivet Altruistiska. Det där gick vi ju igenom du o jag senast idag.
Nej, vad vi möjligen konstaterade är att du gör kvinnor lite heligare och finare än män. Jag minns dock inte ens att vi haft den diskussionen.
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Utifrån det hon har angett så ja… omskärelse, det är lagligt i Sverige, kulturellt kanske inte men lagligt i Sverige,,,, skrika på sina barn, det gör dem flesta småbarnsföräldrar. Att han slog dem är något annat. 6 åringen hade socialen pratat med, dem hade gett dockor och frågat … hur leker mamma och pappa, hur leker pappa med dig och etc….då kanske men det är inte säkert.
Det är en tragedi. Sorgligt att läsa att så många verkar gotta sig. För dem flesta som skriver verkar inte ha någon inblick i hur processen går till.

Etiskt så är han en förövare och ansvarig för deras död
Juridiskt så är hon det…

Nej etiskt som du kallar det är han inte ansvarig för något hon gjort - ansvaret har bara hon som vuxen myndig person.
Underlagen i vårdnadstvisten som advokaten lämnat in med påståenden från MK om vad maken gjort, är helt enkelt inte särskilt graverade. Två fall av att fysiskt gått över gränsen för flera år sedan och uppräkning av att han vräkt ur sig förolämpningar och haft en rutten förlegad kvinnosyn och udda, men ej olagliga åsikter om barnuppfostran, räcker faktiskt inte långt.
Inte när man jämför med vad MK gjort.
Det gör honom absolut inte på något sätt moraliskt ansvarig för hennes förfärliga dubbelmord på barnen.
Citera
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Jag tror att du och många av de som kartlägger tenderar att tillskriva kvinnor ädlare motiv än ni tillskriver män, för att ni har en så stark bindning till era mammor att alla mammor per automatik blir lite "renare" än män.

Jag köper det inte.

Jag tror motiven är ganska lika fördelade oavsett kön.

Man kan fundera om lika många hade ursäktat/förminskat handlingen om det hade varit pappan som stått där på rälsen.

Bigotry of low expectations slår ofta mot kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in